Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45745 | Hozzászólók: 2056
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Szerkezetileg ugyan az, csak a rugóerő más és a levegő femlő furat mérete változik.(a 16J-os változatnál van egy csavar a szerkezet oldalán, ami a felömlő levegő mennyiségét szabájozza)
Mivel az itt leírt elem cseréje gyakorlatilag- a silány magyar szakember gárda miatt-nem megvalósítható,ilyen elemet beszerezni szinte lehetelen már-igy átmeneti és jó megolldást biztoít a GPM-01 űtőművének beépítése a kényszervonású ütőmű helyett,ami szabadkifutású,magnetikusan vonszolt
az ütőrugó torzolása-ütőerő csökkenése-"macskásodás" miatt-ez sebesség ingadozást okoz.
Az ütődugattyú cseréje egy más fajtára,ami végig vezeti a rugót a teljes feszített állapotú úton,ill az ütőtüske(szelepszár) is ebből z elemből van kimunkálva egyetlen darabból .
E miatt más típusú,középen a vezető rúd méretére kifuratolt M-12-es állítócsavar csere is szükségeltetik,ennek a kinyúlása,ami felhúzott-feszített állapotban jelentősebb mértékű-hosszát az agyazatban el kell készíteni
az ütődugattyú anyaga C45 szerszám acél HRC 55..65,amit köszörüléssel D10J6 illesztenek a tokba,felületi érdessége pedig ˘/˘1,25
Látom, hogy nagyon jó tapasztalataid és rálátásaid vannak a CLG-GPM légfegyverek működését illetően. Légy szíves segíteni az olvtársaknak, hogy milyen alkatrészek cseréjével lehet a CLG-t vagy a GPM-t 7,5 J-s torkolati energiával megnyugtatóan hosszabb ideig működtetni. Általános igény, hogy 170-176 m/s sebességgel lehessen lőni belőle a JSB EE lövedéket.
Sok függ attól,hogy betétes(töltő) vagy betét nélküli.
A clg-62-nél ez a változtatás -kódban-sok beltartalmi kialakítás módosítást is jelez.-a GPM-D2-nél ugyan ez a helyzet
Itt módosították az ütőművet is,ami már "állíthatatlan" a topicos olvtárs vágyértékének közelébe se,mivel az erősebb ütőrúgó beépítése vagy a nagyértékű "rátekerés" szinte azonnali kalapács-vonószem törést okoz.
Ebből következik,hogy a GPM-01 az jobban behangolható-7,5 J-ig beállítható.
Ha ez értéknél magasabbra próbálod,hosszabb távon a lentebb leírt meghibásodások valamelyike lép(het) fel.
Viszont van egy olyan gond is, mikor kiveszem a tusból a fegyvert eltávolítom az elsütőszerkezetet és felhúzom, akkor is csinálja.(Néha nem ,ugy 10ből 1szer).Valamit rossz helyre raktam volna vissza?Papír szerint minden a helyén van.
Nemrég elkezdtem egy Haenel Suhl 312 felújítását.Ez az első ilyen kaliberű munkám.
Rendeltem hozzá pár alkatrészt ami elkopott rajta.
Össze is raktam csak az a probléma amikor felhúzom és próbálom visszanyomni a felhúzókart a helyére a végén felkeményedik és elsüti a fegyvert. Szétszedtem újra meg újra de semmi.(legalább is az én szemeimnek)
Elsütőszerkezet nélkül is próbáltam de úgy is hibás.
Valakinek van valami ötlete hogy mit ronthattam el?
Olyat nem hallottam,hogy CLG-ből 16 J-t kihozni..(ahogyan a CZ 200ből se)160-170 m/s,ami kb 7,1Ja max.
el kell keserítselek-erre egyáltalán nem alkalmas.
Ha a rugót cseréled erősebbre,akkor az ütőkalapács előbb -utóbb szétveri a tokbn a tüskevezető furatot vagy magát a tüskét(mint ahogyan láthattuk is egy x.y. korábbi hsz-ben a fotot.
esetleg:eltörik kettébe a vezetőcsavarnál az ütődugattyú vagy beszakad a vezetőcsavar
jobb esetben eltörik a felhúzókar
mindegyik javítása borsos- "zsebbenyúlós"
Kár kísérletezni,ezt 10 m-es lőlaplövészetre találták ki és a gyár úgy alakította ki,hogy ne lehessen machinálni.
ezzel aza dapterrel se lehet combosítani,ugyan annyit fog tudni,mint az előtt-csak nem kell olyan sűrűn cserélni a töltet-tárat.
Szia , képet tudnál küldeni , beszéltünk régebb a clg tuninról a csőbe felömlő furat mekkora lehet 16j-nél , az ütöműrugót azt már meg oldottam erősebbre
A sűrítő házat bontottam meg előlről, hogy a dugattyút ki tudjam venni. Az lehet, hogy a FWB zsír bejutott a szelepházba és ki kekll takarítani, mert a rézgyűrű letapadt.
hivatalosan így kell kezdeni a szétszedést dugattyú cseréhez!
a lehetséges hibák itt pl ha túl erős az ütőmű rugó vagy fölekadt a tuskó akkor benyomva tartja a szelepet! Hiba megoldása kitekered az ütőműrugó csavarját tuskót megmozgatod kenegeted ki is veheted utánna vissza!
Ha ezután sem működik akkor a hiba itt keresendő! vagy elgyengült a rugó ami a szelepet mozgatja! vagy a tömítés ment ki! vagy csak a szelepnél lecsapódó víz hatására a szelep bekorrodált! Ezt már nagyon sok fórumon olvastam hogy arra kell figyelni nagyon mert a kis réz gyűrű beoxidál és nem egyenletesen ül föl rá a szelepzáró! Remélem segítettem ha bármi gáz van vagy telefonon vagy ha sok időd van el is jöhetsz holnap és csütörtökön ithon vagyok! Ja és ilyen tömítésed nincs véletlenül plusszba 1 ??
Amint mondtam nem egyszerű a mutatvány,nem tudom mivel foglalkozol,vagy mi a szakmád
de kell hozzá szakértelem esztergályos téren,no meg műszakilag, és jó ha van egy esztergagép.
A továbbiakban kidobálsz mindent belőle ami csak létezik a puskában,igy ahogy a képen látod, de minden stiftet ami van benne ott a szelep környéken.Utána előlről a torkolat felől
vagy egy alu, réz, bronz ami van 13mm átmérőjű ruddal üssed ki hátrafelé.
Nem fog túl könnyen menni de nem veszélyes három O gyűrű fogja,ha kijött a továbbiakon