99,9%, hogy a féltengelycsillag kopott el. Én nemrég csináltattam meg.
Érdekes egyébként, hogy csak bizonyos sebességtartományban csinálja (nekem 70-80 közt volt), kiváncsi lennék a dolog fizikájára. A szimpla agyammal végiggondolva folyamatosan kellene ráznia, ha rossz a csillag.
Régi punto sportingomnal 90 körül rázott a kormány, az más volt, most az egész kocsinal érzem és tényleg olyan mintha murvas úton mennek. Én is feltengelyre gyanakszom amúgy, de ma reggel érdekes volt hogy a tegnapi felemelés után meg nem rázott, toronycsapagy esetleg?
Olajfolyas: a szervo ebben nem elektromos?
Rázás, ha nem a gumi (nem tudom mennyire jó az a gumis aki megnézte), akkor a féltengelyt érdemes megnézetni.
Az olajfolyást mindenképp nézesd meg, mert bármiből folyik (motorolaj, szervo olaj, fékfolyadék) az baj. Cseppet a kocsi alatt azért sem láthatsz mert a motorvédő műanyag burkolat felfogja (már ha nem sok a kifolyt mennyiség). A burkolaton is van lyuk hogy kifolyjon belőle a víz, de ettől még valamennyit meg tud fogni.
Van valami tippetek? Bravo 1,4 T-jet 2008, 78000 km.
100-110 km/h felett autópályán gázadásra, gyorsításnál ráz, olyan a kocsi mintha macskakövön mennék. Tegnap elvittem gumishoz, szerinte nem a gumiktól van. A furcsaság az egészben, hogy ma reggel jöttem vele dolgozni (autópályán 20 km) és most nem rázott semmit 180 km/h ig toltam neki. lehet azért mert fel lett emelve az eleje? Annyit figyeltem még, hogy erős fékezés után el kezd e újra rázni, de utána már lejöttem a pályáról)
Van némi olaj folyás az olajteknőnél jobbra, arra se mondott még egyenlőre senki semmit. Ahol a kocsival állok sosincs olajcsepp meg semmi.
A motor 1,9 mjet 16V, ami elég nagy váltás az 1,2-es benzines Punto után. Emiatt nagy erőkkel készkültem a - számomra új - karakterisztikára, így nem ért akkora meglepetés. Az azért szokatlan volt, hogy 2 személlyel, teli csomagtartóval 6-osban szépen húzott az M3 Gödöllő előtti emelkedőjén... :-) Állapota valóban megkímélt, a futóműves egyedül a féltengelyek végénél a gumiszilenteket javasolta cserélni.
Egyetértek veled sajna tényleg rányomja a bélyegét az autók teljesítményére és karakterisztikájára az EURO norma de azt is hozzá kell tenni, hogy ugyanezek a szabályok igaza a Bravora is :)
Egyébként ahol a legjobban érezhető ezeknek a hatása szerintem a motorok. Gyári motorok jönnek ki olyan nulla hanggal hogy szinte botrány.
Én azt mondom egy motoron inkább legyen hangosabb a dörrentő és így észrevesznek minthogy legyen halk mint a gyáriak és gyakorlatilag még ha ráhúzod a gázt akkor sem hallani szinte semmi...megöli az élményt az egész. A nem gyári dörrentővel meg - legálisan - nem megy át semmilyen kétkerekű a vizsgán.
Btw: Épp a fiat szabónál ülök. 120K-s szervíz zajlik. Mivel minden olyan ami komolyabb dolog már kicseréltettem 90k-nál így most csak olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő és 4 gyertya van terítéken. Na meg egy jobb hátsó kerékagycsapágy. Sajna nem tudtam már Vinjótol beszerezni mert több idő kellett vna hozzá így 26-ért hoztak alkatrészt ( full gyári listaára 40K ). Plusz vizsgáztatni is kellett az autót de mondanom sem kell hibátlan:)
Most feltöltötték olajjal az autót és 1000km múlva visszajövök aztán lehet találgatni, hogy hova megy el az olaj.
Sziasztok! Bő egy hete én is klubtag vagyok - igaz eleinte 156-os Alfára fókuszáltam, de eddig nem bántam meg a döntést... :-)
És van egy konkrét kérdésem is: gyári cd-s rádióm van és a source gomb nyomogatására a cd és tuner után aux bemenetet is látok. De hol keressem fizikailag a bemenetet? Vagy ez alatt a nem létező cd-tárat kellene érteni?
Ez sajnos igaz... az euro normák minden tekintetben megölik az autózást. Kevés új/újabb autó van amit élvezet vezetni, természetesen most a hétköznapi autókra gondolok, nem sportautókra. Otthoni autók közül még így is a bravo a legélvezhetőbb, pedig nem az a legerősebb, sőt, a legkönnyebb se.
Én 80-ért vettem szereléssel 15-ös téligumit (másodvonal belit). Ha ehhez hozzá adjuk agyári dísztárcsákat, legyen mondjuk 90 ezer egy új szett. Na akkor szerintem állapottól függően max 50 ezer (tekintve, hogy a gumik már nem fiatalok).
Még egy kérdés: az autó előző tulajánál maradt 4darab gyári pirelli téligumi lemezfelnire szerelve Fiat dísztárcsákkal(4 évesek, de szinte újak, télen nem nagyon használták az autót).
Szeretném őket megvenni.
Szerintetek mennyit szabad fizetni értük, illetve mennyit érhetnek?