99,9%, hogy a féltengelycsillag kopott el. Én nemrég csináltattam meg.
Érdekes egyébként, hogy csak bizonyos sebességtartományban csinálja (nekem 70-80 közt volt), kiváncsi lennék a dolog fizikájára. A szimpla agyammal végiggondolva folyamatosan kellene ráznia, ha rossz a csillag.
Régi punto sportingomnal 90 körül rázott a kormány, az más volt, most az egész kocsinal érzem és tényleg olyan mintha murvas úton mennek. Én is feltengelyre gyanakszom amúgy, de ma reggel érdekes volt hogy a tegnapi felemelés után meg nem rázott, toronycsapagy esetleg?
Olajfolyas: a szervo ebben nem elektromos?
Rázás, ha nem a gumi (nem tudom mennyire jó az a gumis aki megnézte), akkor a féltengelyt érdemes megnézetni.
Az olajfolyást mindenképp nézesd meg, mert bármiből folyik (motorolaj, szervo olaj, fékfolyadék) az baj. Cseppet a kocsi alatt azért sem láthatsz mert a motorvédő műanyag burkolat felfogja (már ha nem sok a kifolyt mennyiség). A burkolaton is van lyuk hogy kifolyjon belőle a víz, de ettől még valamennyit meg tud fogni.
Van valami tippetek? Bravo 1,4 T-jet 2008, 78000 km.
100-110 km/h felett autópályán gázadásra, gyorsításnál ráz, olyan a kocsi mintha macskakövön mennék. Tegnap elvittem gumishoz, szerinte nem a gumiktól van. A furcsaság az egészben, hogy ma reggel jöttem vele dolgozni (autópályán 20 km) és most nem rázott semmit 180 km/h ig toltam neki. lehet azért mert fel lett emelve az eleje? Annyit figyeltem még, hogy erős fékezés után el kezd e újra rázni, de utána már lejöttem a pályáról)
Van némi olaj folyás az olajteknőnél jobbra, arra se mondott még egyenlőre senki semmit. Ahol a kocsival állok sosincs olajcsepp meg semmi.
A motor 1,9 mjet 16V, ami elég nagy váltás az 1,2-es benzines Punto után. Emiatt nagy erőkkel készkültem a - számomra új - karakterisztikára, így nem ért akkora meglepetés. Az azért szokatlan volt, hogy 2 személlyel, teli csomagtartóval 6-osban szépen húzott az M3 Gödöllő előtti emelkedőjén... :-) Állapota valóban megkímélt, a futóműves egyedül a féltengelyek végénél a gumiszilenteket javasolta cserélni.
Egyetértek veled sajna tényleg rányomja a bélyegét az autók teljesítményére és karakterisztikájára az EURO norma de azt is hozzá kell tenni, hogy ugyanezek a szabályok igaza a Bravora is :)
Egyébként ahol a legjobban érezhető ezeknek a hatása szerintem a motorok. Gyári motorok jönnek ki olyan nulla hanggal hogy szinte botrány.
Én azt mondom egy motoron inkább legyen hangosabb a dörrentő és így észrevesznek minthogy legyen halk mint a gyáriak és gyakorlatilag még ha ráhúzod a gázt akkor sem hallani szinte semmi...megöli az élményt az egész. A nem gyári dörrentővel meg - legálisan - nem megy át semmilyen kétkerekű a vizsgán.
Btw: Épp a fiat szabónál ülök. 120K-s szervíz zajlik. Mivel minden olyan ami komolyabb dolog már kicseréltettem 90k-nál így most csak olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő és 4 gyertya van terítéken. Na meg egy jobb hátsó kerékagycsapágy. Sajna nem tudtam már Vinjótol beszerezni mert több idő kellett vna hozzá így 26-ért hoztak alkatrészt ( full gyári listaára 40K ). Plusz vizsgáztatni is kellett az autót de mondanom sem kell hibátlan:)
Most feltöltötték olajjal az autót és 1000km múlva visszajövök aztán lehet találgatni, hogy hova megy el az olaj.
Sziasztok! Bő egy hete én is klubtag vagyok - igaz eleinte 156-os Alfára fókuszáltam, de eddig nem bántam meg a döntést... :-)
És van egy konkrét kérdésem is: gyári cd-s rádióm van és a source gomb nyomogatására a cd és tuner után aux bemenetet is látok. De hol keressem fizikailag a bemenetet? Vagy ez alatt a nem létező cd-tárat kellene érteni?
Ez sajnos igaz... az euro normák minden tekintetben megölik az autózást. Kevés új/újabb autó van amit élvezet vezetni, természetesen most a hétköznapi autókra gondolok, nem sportautókra. Otthoni autók közül még így is a bravo a legélvezhetőbb, pedig nem az a legerősebb, sőt, a legkönnyebb se.