Gondolom ezek már tavaly is megvoltak, ha megvoltak, mégis hozzánk jöttek.
Volt, hogy egyszerre 6 il76os táborozott Ferihegyen. Ez az összes legyártott példány 10%-a.
Cseho. és Szlovákia ugyanúgy eu tag mint mi, vagyis ott elvileg ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk mint nálunk. Valószínűleg, ha ott annyival jobb fejek lennének, már eddig sem hozzánk jártak volna. Horváto. más tészta, mert ugye nem eu tag, de valószínűleg nekik az a buli, ha egy eu-n belüli reptérre mehetnek, és nem kamionnal kell átlépni az unios határt a cihával. Egyébként az itteni kiszolgálás valószínűleg nagyságrendekkel jobb, mint amit "otthon" megszoktak, de ez csak tipp, nem ismerem a kinti viszonyokat, csak a gépek állapotából, meg a személyzeteket elnézve következtetek.
Az Il-76 a saját kategóriájában majdnem tökéletes alkotás. Ami miatt nem az, az a hajtómöve. Nem elég hogy a 4db lenyel óránként 8-9t kerót, még zajos is. A megoldás tehát új hajtómü lenne, ám az Il76-ot üzemeltetö cégek nem arról hiresek hogy baromi gazdagok lennének. Az orosz repülögépipar helyzete sem éppen rózsás. PS-90A hajtómüveket szerettek volna felrakni 2 db Volga Dnepr Il-76-ra ám ez a projekt nem tudni éppen hol tart.
Télleg, az Il-76-osokat mi váltja ki? A planes.cz szerint már menetrend szerint jártak ide, gondolom van igény tehergépekre bőven, és semmi hír nincsen a váltógépekről. Nem hinném, hogy csak úgy eltűnnének :)
Egyenlőre csak pletyka szinten, de azt hallottam, hogy csődbe ment az ATA, és februártól másik társaság (pl. World, United) hurcolja a G.I. Joe-kat Kuwaitba. Úgyhogy aki még TriStar-t akar látni Ferihegyen, az igyekezzen, mert mennek vissza szegények az arizonai sivatagba.
Tud erről valaki vmi. biztosat?
Hello!
Köszi!
Csak annyit tudok, hogy maga a korlátozásról szóló rendelet egyáltalán nem egyértelmű, (mint általában a rendeletek és társaik) viszont a reptérnek elég szép bevételt hoztak ezek a gépek, pláne úgy, hogy rajtunk kívűl már eddig is csak néhány helyre engedték be őket. Úgyhogy most - éppen időben - több szinten folynak az egyeztetések, hogy hogy lehetne mégis....
Az biztos, hogy a cuccot valakinek el kell hozni, és a Cargolux nem fog élő harcsát hurcolni Afrikából, meg bálás ruhát Kínából.
Egyébként, ha jól láttam az airliners-en, legalább 1 il76os volt már idén. A hiányukat szerintem az ünnepek utáni pangás is befolyásolja.
One-Two-Go, úgy is mint Orient Thai. Régebben Kampuchea Airlines. Tavaly kiselejtezték A TriStar-okat és egyre több használt (és nem éppen fiatal) 747-est vesznek át. Ezek ex-United ill ex-JAL gépek.
Igazán örülnék neki, ha láthatnám őket Ferihegyen!
Sajnos nem tudok semmi érdemlegeset és okosat hozzátenni, de nagyon boldog ember lennék, ha lenne ilyen járat Ferihegyre. Biztos az is hajnalban lenne. Remélem azért, hogy a cunami pusztítását részben, ha nem egészben felszámolják decemberre.
"2005. decemberétõl Budapest-Bangkok között közvetlen járat indul."
"Kedves leendő Utasaink !
(...)
Társaságunk Közép-Európából és Budapestről először indít közvetlen charter járatot Budapest-Bangkok-Phuket-Budapest között Boeing 747-es repülőgéppel, melynek mérete és kényelme önmagáért beszél. Legyen Ön is e történelmi esemény részese, élvezze a repülést, a thai vendégszeretetet a ONE-TWO-GO-t."
Nem mindet, csak bizonyos típusokat, pl Tu134, Il76, de még az sem lefutott ügy.
A Tu154M teljesen eu-konform, ma is azzal voltak. Egyre több van átfestve ezüst színűre.
kérdéses napon (dec 31) 4 db ata gép volt, ebből ha jól tudom 2 db tristar. egyiket meg is cisnáltuk, fent van jetphotos.net -en. Elég régóta járnak már Ferihegyre, szal én is kezdem őket megszokni, de azért egy L1011-re ne mondjuk, hogy "unalmas", mert szerintem szép gép :)
Valóban általában kuwait a célállomás és tankolni szállnak le. járnak még 757-200-zal és 757-300-zal is.... ezek nem olyan orbitális gépek, hogy 31-es iránynál L-re ne tudnának leszállni, vagy 13-as iránynál R-re... főleg ha nincs is sok keró a pocijában :)
igen tudom, csak valahogy mindig úgy jön ki, hogy pl. az Il-76 -okat meg a747 eseket csak felszállás közben látom, pedig leszállás közben sokkal alacsonyabban lennének felettem
Egyébként azt figyeltétek, hogy Bukarestbe egy rakás olasz fapados jár (Legalább 2-3 cég)? Mindig beleszaladok ilyenekbe, pl. az Alpi Eagles, ha jól eméxem, most több nem jut eszembe, de esküszöm, mást is láttam :) Ennyire népszerűek?
Az usa felől jövők többnyire Dallasból, és nem dobbantanak Ferihegyig, viszont a Kuwaitból jövők általában tőlünk csak Shannonig (SNN, Írország) mennek és csak onnan veselkednek neki az óceánnak. De úgy emléxem, volt már amelyik pl. az Edwards-ról v. más amerikai támaszpontról jött.
Ha pedig valaki ide kattint: http://www.airliners.net/search/? és beírja a megfelelő tipust, légitársaságot és a Hungary/Ferihegy Airport helyszínt, akkor itt talál jó néhány gyönyörű, Fhegyen készült fotót is ezekről a gépekről. Üdv/Abeto
Sziasztok! Valóban fel tudott szállni a Tristar, de egyrészt nem őkelme volt az egyetlen, másrészt kb. 3 órát tartott, mire lejégtelenítették, és addig más gépnek azért nem volt esélye sem, mert elfoglalta majdnem az egész B5 holdingot. Egyszerűen csak szerencséjük volt, azzal, hogy még az utsó pillanatban megkapták az indítást, azelőtt, hogy kiborult a bili.
HL7538: köszönöm a választ! Szani: stimmel, bizony az volt az a gép (vagy egy nővére). A hátsó hajtómű miatt hittem, hogy DC-10-es, de ezek szerint TriStar volt.
Érdekes, én egy csomót látok belőlük, már unom is egy kicsit őket :)))
Én meg mindig a keddi Egyptair extrákról maradok le, 777-est még soha életemben nem is láttam, MS 340-est sem, pedig párszor voolt már ő is itt. A 330-ast mostanában kétszer is befigyeltem.
Valószínűleg egy Lockheed L-1011 TriStar-t láttál, amit 1983 óta nem gyártanak. Az ATA tudomásom szerint Dallas(esetleg más amerikai városok)-Budapest-Kuwait útvonalat repül charterként az amerikai hadseregnek. Szinte napi rendszerességgel megfordulnak Budapesten, sőt, van hogy több gép is érkezik. Sajnos én is csak kétszer találkoztam vele, egyszer az Üllői útról láttam, másszor csak a kispesti lakás ablakából full tele állásban készített fényképen tudtam kivenni, róla van szó. Ha minden igaz, a kora délutáni órákban szokott érkezni/indulni.
Szasztok,
nagyon megörültem, mikor megtaláltam ezt a topicot. nem vagyok egy expertje a témának, de szeretem a repülést + a repülőket.
volna 1 kérdésem, talán vki tudja a válszt.
Néhány napja (dec 31-én délután 2 körül) elvonatoztam Ferihegy mellett, és hirtelen megláttam egy éppen felszálló gépet (talán DC10-es volt), amin ATA (American Trans Air) festés volt. Nagyon megdöbbentett, én ismerem ezt a légitársaságot, mert repültem velük USA-n belül, de nem gondoltam, hogy Európába is repülnek. Nem tudja valaki, mit keresett itt? Vagy charter volt, esetleg kölcsöngép?
A választ előre is kösz!
:) valahol van róla kép is, de nem találom, pedig már volt szemem előtt, de nem tudom melyik netes adatbázisra lett feltöltve. Ha jól emlékszem nem is a szokásos festést kapta meg, hanem valamilyen egyszerűsítettet :)
Így igaz! C/N 4933456, HA-LIA lajstrommal. 1991.júniusában bérelte a Malév a CSA-tól, személyzettel együtt, japán charter járatok bonyolítására, és a gép Malév festést is kapott. Kösz a korrekciót és a kiegészítést. Abeto
Nos, az Interflug kettőt vesztett, az egyik Moszkvába indult, de túlszaladt Schönefelden. A másik Burgasz felé szállt föl szintén Schönefeldről ,de lezuhant, ez a legsúlyosabb baleset, ami Németország területén történt (156 halott)
A Taromnak soha nem volt eseménye IL-62-essel.
A Cubana-nak egyik gépe Kölnbe szállt föl Havannából, de visszazuhant és a fedélzeten lévő 126 ember mellett megölt még 47-et.
A szovjetek legalább ötöt vesztettek, köztük egyet Luxembourgban, egyet Kubában, hármat pedig otthon.
Érdekes, hogy Észak Korea is vesztett egyet, egy kicsit messze a hazájától: az afrikai Guineában.
Il-62-est az Aeroflot-on kívül többek között a LOT, a CSA, az Interflug, a Cubana és a Tarom használt annak idején. A LOT kettőt vesztett el belőlük, mindkettőt Lengyelországban, az egyik New Yorkból jött haza, a másik oda indult. A CSA 1 gépe Damaszkusz mellett járt szerencsétlenül, az Interflug gépe pedig /ha jól emlékszem ez volt a havannai gép/ az NDK területén zuhant le, miután kényszerhelyzetben visszafordult, és üzemanyag-eleresztés közben belerepült a saját üag felhőjébe. Úgy rémlik, hogy a Taromnak és a Cubana-nak is voltak eseményei a tipussal, de a részleteket nem ismerem pontosan. Ha valakit érdekelnek, akkor szerintem a "Repülőszerencsétlenség" topicban biztosan talál szakértőt a témához.
Viszont Kubába télleg az Il-62-esek jártak :)
Volt is egy katasztrófája, amire még kiskoromból emléxem, asszem a LOT-tal, Varsó mellett tarolt le egy erdőt egy, asszem, szintén Kubába induló gép.
Köszi. nem tudom,melyik volt az, mert azt se tudtam, hogy az volt az...
:-)
Szóval ez egy IL76-os. No jó.
Én autóval mentem arra, csak épp ott kellett megállnom a piacnál, és akkor döngetett el a fejem felett.
Ennek a gépnek volt az elődje az IL 62-es, ami valamikor a 60-as, 70-es években még rendszeresen repült a szoci légitársaságoknál? (emlékszem, a bulgároknál volt ilyen, meg az Aeroflotnál, azt hiszem, Kubába is ilyenekkel repültek).
"Az utolsó kereskedelmi Il76 járat ma este fél kilenckor szállt fel Ferihegyről, a moldáv gép mobiltelefonokkal a fedélzetén indult el Bahrainba. A szigorú zajkorlátozások miatt a jövőben zajosabb típusok, mint az Il62, Il76, Il86 és a Tu-134, Tu-154B, már csak katonai és humanitárius járatokon térhetnek vissza, de az ilyen célú járatok sohasem voltak megszokottak Budapesten."
meg tudja mondani valaki, hogy XII.25-én reggel úgy 8.15-8.30 körül milyen madár szállt le Ferihegyre?
Én a XIV-XV. ker. határán jártam voltam, ott már igen alacsonyan egy drabális gép akkora hangerővel ereszkedett, mint egy 100.000 tagú fúvószenekar.
A gép négyhajtóműves volt, mind a négy a szárnyon lógott. A vízszintes vezérsíkja mintha a függőleges tetején lett volna, gondolom, valamilyen orosz gyártmányú járgány lehetett.
az a hihetetlen, hogy nem tudott két hét óta egy picit kisütni a nap... a gép gyönyörű, én az orrát komálom a legjobban, de valahol álmodtam egy napsütéses időről... helyette jó alacsony felhő/köd alap és szmötyi... nem baj, legközelebb talán....
Wow.
Új Cargolux-járat fog jönni szombatonként, a szokásos 744-essel, de nem Cargolux-géppel, csak ez most Luxemburg felől jön, Baku-Szingapúr-Kuala Lumpur irányban :) Király :)
Nem értem, mi a probléma? Ezzel csak azt akartam mondani, hogy csak a Concorde hajtóműről van ilyen képem, de a másik "szinte" ugyan olyan. Mit írtam rosszul?
Utánégető nélkül először az EE Lightning angol vadászgép lépte át a hangsebességet.
A Tu-144D és néhány Sz típus vívmánya az volt, hogy ők egészen 2,2 Mach-ig gyorsultak forszázs nélkül, közben felemelkedtek 18000 méterre, és így repültek folyamatosan 3 órán át.
Ez (és a Concorde) teljesítménye még a hidegháború legjobb harcigépeit is megszégyeníti.
Amúgy feltenném itt a kérdést: Volt-e forszázs a Tu-144D-n?
Nézegetem ezt a németországban kiállított 77112-est (ha minden jól megy dec végén láthatom is) és úgy tűnik, hogy ez a Koleszov RD-36-51A nem forszázsos hajtómű...
Ha így van, akkor az F/A-22-es a Mach 1,4 forszázsnélküllel kismiska ehhez a géphez képest!
RD-36-41-es az utánégetős volt, ez került a Szuhoj T4-be, az RD-36-35FVR pedig egy kisméretű emelőhajtómű a Jak-36/38-ban.
Ki tud bővebbet?
A netet már átböngésztem.
pedig tényleg úgy néz ki, hogy egy üzemképes van (legalábbis ami rendszeresen repül) , az Airlinersen az összes mostanában készült képen az UR-09307 lajstromszámú ukrán gép van. Ez volt itt most is ?
Nem lehet esetleg tudni, hogy nmikor érkezik ide ruszlán, mert az egyik nagy kedvencem (a mrija után) és nagyon szívesen megnézném 31R égéből ahonnan az AN-22-est. Valaki info?
Egyébként múlt pénteken jött egy fantasztikus Ruszlán a délutáni szürkületben, nagyon alacsonyan, amikor először megláttam, akkora volt, hogy azt gondoltam, a Mrija, csak hát ennek nem volt a függőleges vezérsíkja megosztva.
Én őtet még majdnem pont két éve láttam, akkor is itt járt, szerintem pont ugyanez az Antonov Design Bureau-s gép, ami mellesleg állítólag az egyetlen működőképes példány a tipusból, bár valahol olvastam, hogy a "Rubezs 2004" hadgyakorlatra a Ka-50-est egy RA-xxxxx lajstromú, tehát nem ukrán Anteusz vitte.
Van most itt egy nagyon izgi gép: Osztott függőleges vezérsík, koaxiális légcsavarok 4 hajtómű (azaz 8 sróf) Állítólag Antaresz a becsületes neve. Ismeri valaki? Kép róla?
ÚG ytudom, hogy először a fogadás nem volt lelogisztikázva (de szép a fogmegalmazás).
Hogy most miért nem, azt nem tudom, de ciki lenne, ha pont nálunk lenne gond a gurulóutakkal.
Ahol a 124-es elfér, ott elfér ez is.
Egyébként is azért nagy vívmány a Mrija , mert mindenben megfelel neki egy hétköznapi reptér és annak minden adottsága...
Kösz az infót. Nagyjavításon van a gép? És, ha igen, hol? Úgy látszik, már az EUJet Fokker 100-asai vagy túl drágák, vagy nem érnek rá a manston-i járatnyitásoknak köszönhetően.
Tudja valaki, hogy mit keresnek a Malmö Aviation BAe-146-osai Ferihegyen? Ma például 2 darab volt belőlük. Azt tudom róluk, hogy IST és CGN között repkednek, ferihegyi leszállással. Gondoltam, üzemanyag vételezés miatt. Igen ám, de ma check-ineltek (szép szó) is az utasaik, mintegy 200-an és egyszerre repültek el a két géppel. Nem is tudom, mikor szállt föl egymás után 3 146/ARJ egymás után Ferihegyen, hiszen közöttük még volt egy SN Brussels ARJ.
Továbbá, ma volt egy Fischer Air 733. Ez mitt keresett itt?
Eddig hiába kerestem végig az airliners.net, a jetphotos.net és planepictures.net-et budapesti Aer Lingus és/vagy SAS Dash 8-as képért...Ha vkinek van, akkor ossza meg velünk, mert szeretném elhinni hogy tényleg járnak Pestre :)))
Viszont nagyon szép volt, örülök, hogy mostanában (pár éve) az Egyptair mindig izgalmas gépekkel jön Ferihegyre. Jött ma egy Alitalia 321, az is szép volt, lehet, hogy lemaradtam az elmult időben (tudom, egyszer kétszer charterrel repültek), de kb a kilencvenes évek legelején láttam Alitalia masinát LHBP-n. Hétfőtől megváltozik a helyzet: napi két 319-es jön Milanóból.
http://www.airliners.net/open.file/419045/L/ Tádám. Ez a gép valószínűtlenül nagy. Olyan másfél éve, nyár elején volt már itt, nem, amikor Nabi buszokat vitt Bostonba?
Én is úgy tudom, 1 db van. Még az űrprogramhoz csinálták, a Buran űrsikló felcipeléséhez ha jól emléxem.
Aztán amikor a programot lelőtték, az An-225 rohadt egy jó darabig, aztán összevakarták és az Antonov Design Bureau használja extra nagy/sok áru fuvarozáshoz.
ok. 3.emelet 18. Igaz ez az alattunk lévő, aki ok nélkül mindig veri a radiátorcsövet, már akkor is , ha hangosan tüsszentek a lakásunkban. De most megkapja!
Gerekek, az Ancsa nem tudom, milyen volt felszállás közben, de délelőtt a bejövetelen fantasztikus volt, ez tuti. A gép Óbuda fölött nagyon alacsonyan, nyitott futókkal jött el, ha 737 lett volna, akkor is fölkapom a fejem. A nap felé repülve, már hátulról jól látszott az intenzív párakicsapódás, a szárnya fölött kb olyan magas felhőcske volt, mint a hajtóművek a pilonokkal együtt, majd pár másodperccel később a törővégekkel rajzolt két kis kondenzcsíkot is.
Tehát http://www.airliners.net/open.file?id=322203&WxsIERv=RGFzc2F1bHQgRmFsY29uIDUwRVg%3D&WdsYXMg=VW50aXRsZWQ%3D&QtODMg=Q29wZW5oYWdlbiAtIEthc3RydXAgKENQSCAvIEVLQ0gp&ERDLTkt=RGVubWFyaw%3D%3D&ktODMp=MjAwMg%3D%3D&BP=0&WNEb25u=RXVyb3BpeA%3D%3D&xsIERvdWdsY=TjU4NkNT&MgTUQtODMgKE=W0Y3MDdd&YXMgTUQtODMgKERD=MTIw&NEb25uZWxs=MjAwMy0wMi0yMw%3D%3D&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes
Nem jött South African. Sajnos. Helyette értelem szerint az állami Air Force One, egy Boeing 737BBJ 1 (700) érkezett. A három említett 737-es (Ethiopian, Chile és a BBJ)bizonyult a legizgalmasabbnak.
Viszont tegnapelött valóban kényszerleszállt egy Qatar Airways 330. Dohából tartott Manchesterbe. Kíváncsi lennék, medical vagy technical. Gyönyörű lehetett. Álomszép.
Az öszödi találkozóra érkezett két érdekesség: az etióp B737-700-as és a chilei B737-500-as azért nem sűrű látvány Ferihegyen, de még így is lemaradtam róluk :(
A planes.cz szerint 17-én /vasárnap/ volt Ferihegyen egy kényszerleszállás /Qatar Airways A330/. Valaki tud róla valami bővebbet? A sajtó meglepő módon nem plankolta fel....
Én is így gondolom, nem sok esély lesz lencsevégre kapni akármit is. Ilyenkor mégjobban irigylem a repülőtér környékén élőket, vagy dolgozókat. Apropó, tegnap az Egyptair Airbus 330-al jött Pestre. Ez volt az első menetrendszerinti 330-as Ferihegyen.
Bizonyara felvetődött azokban a kérdés, akik szoktak kijárni Ferihegyre spotterkedni (így bennem is), hogy vajon milyen gépekkel, légitársaságokkal érkeznek az öszödi csúcsra az uraságok a holnapi nap folyamán. Elvileg a koreai miniszterelnököt hozhatja egy Korean 744 is, vagy a csilei-t egy LAN 343. Vagy a dél-afrikait egy SAA 744, stb.
Amig jöhet addig jön IL-76. Van két fő irány: az egyik adag Kínából a másik pedig halacskával Tanzániából. Rendszeresen jönnek, de ezeknél igazán nincs menetrend. Sokszor ua. napokon hasonló időpontban gyakran ua. a cég. Előfordul ám hogy 4-5 nappal elécsúszik a szállítmány, megcserélődik a lajstromjel, iletve a légitársaság is időnként.
Összesen négy "új" cég fog repülni, jön menetrendszerinti gép, hetente kettő, Tanzániából!!! A másik kettő meg, ha jól látom, Tiencsin/Kínából jár. Charterként mind járt már itt, ha jól emléxem.
A háromcsillag valóban itt volt reggel, késő délután, és még kiegészitve B753-mal. Én úgy tapasztalom hogy 1h30-2h elteltével mennek tovább hacsak nincs valami gond (slot/tech). Érdekességképpen újabban már nem félnek a GAT mögött elguritani őket de még igy is előfordul egy 31L-C-D-RWY-B1 konsteláció.
Sziasztok! Holnap lesz pár órám Bécs környékén, melyet (a Mariahilferstraßéról fájó szívvel lemondva) Schwechat környékén töltenék. Tudja valaki, hova érdemes menni bámészkodni? A neten csak egy ilyen leírást találtam (http://mitglied.lycos.de/planespotters/spoteur.htm), de ők leragadtak az autóprkolónál meg a szállodánál.
Hogyne láttam volna, különben nem írtam volna
ilyet! :-) Érkezik napnyugta előtt 1-3 órával,
s napnyugta után ment el, pár órás itt tartózkodás
után.
7-én nappal jött-ment a nagyvas, felszálláskor
31R-ról startolt. Zajcsökkentő eljárás elfelejtve,
rögtön TPS felé fordult. Gyönyörű volt a toronyból...!
Én már többször próbáltam elcsípni a Tristarokat, de nem sok rendszer van az érkezésükben:((
Eddig a legjobb az volt amikor BUD-CAI előtt láttam kigurulni 13L-re, a másik meg amikor a Margitszigetről láttam nappal az approachot...azért a város felett is szép látvány az L-1011-es:P
A gép (D-ABOC) kényszerleszállást hajtott végre, mert egy utas szívinfarktust kapott. A szakszerű és kitartó újraélesztési próbálkozások ellenére meghalt a férfi. Borzasztó volt látni, hogy ott fekszik vki, küzdenek az életéért, aztán amikor megint elmentem kocsival a gép mellett, akkor már letakarva feküdt és mindenki a hozzátartózóját próbálja vígasztalni. Eredetileg Bourgas-ba mentek volna nyaralni...
Tegnap is volt egy érdekes móka Ferihegyen, legalábbis ilyet még nem látam:
a 13L-re és R-re majdnem egyidőben (pontosabban max. fél perc eltéréssel) szállt le egy-egy gép, szinte egymás mellett mentek, legalábbis, amikor már elhagytak engem, így látszott :)
Hát igen, öreg gép lehet... A kérdés nagyon jó. Gyakran olyankor jött az egyik gép amikor én mentem ki reptérre(3:50-4:10 fele) illetve késő este. De volt hogy napközben is láttam ATA-t, de az ritkább volt. A napok nagyon változóak voltak. Kb 3-4 alkalommal volt hogy 757 és Tristar egyszerre volt itt. A http://www.planes.cz/hungary/default.asp?jazyk=en alatt talán van bővebb és pontosabb infó.
Hmmm, szép ez a TriStar! Sejtésem szerint a szokásos amcsi charter volt Irakból amely itt üzemanyagstoppol. Viszont ez a vas eddig még nem volt csak a standard és retro festésű ATA TriStar meg a 757esek.
Illetve nem érkezik...mert kiváncsi lennék ugyan miért zajos késő délután egy B732 EX-... lajstrommal. Majd a LÜI megmondja...... Lényeg hogy az éjjeli AMT/RCH ill UAE nem gond!!!
Van úgy,hogy az APP az ALAMU-nál belépő gépeket TPS-felé küldi,és vagy még mielőtt eléri TPS-t,kap egy headinget,mondjuk 125,130,vagy csak utána kapja ugyanezt:)
Mostanában gyakran látom a festői Óbudáról, hogy északon, talán Budapest határa környékén, vagy Békásmegyer-Csillaghegy felett, kb. 1500 méteren kelet felé mennek repcsik (mármint rendes utsszállítók). Ők mit csinálnak? Keletről kerülik meg Ferihegyet, hogy aztán 31-es pályára szálljanak le? Minek?
Én kimentem a teraszra szabadidőmben megszemlélni ezt a csoda madarat. Á épp begurult mellé egy Wizz airbus és hát nagyon csöpkének tűnt, nem beszélve a Moldáv Saabról közvetlen mögötte. 16oson állt a sarokban (oda fér csak el ez a nagy gép :) ) és marha sok pulton kezelték a Ba Rt. s kollégák. Á miért nem mi kapunk meg egy ilyen zsíros melót ;)
Most igy éjjel láttam egy NH1970 Osaka Kansai 18:00 információt a Budapest Airport honlapon a mai indulások között. Van valakinek valami közelebbi információja arról, hogy mi ez?
Szintén újdonság lesz az Aer Lingus heti négy járata. A BUD-Dublin szakaszon a MALÉV- és az Aer Lingus-járatok egymásra vannak eresztve...vhogy úgy, hogy a MALÉV megy 1905kor, az írek meg 1910kor...
Ugyanis az nem a státsuz része már, hanem a Fare Basisé. Full fare business jegyed van (nem lehetett olcsó :D ) és a státuszod OKs. Ugyan nem tudom, miért OKval jelölik, hisz annak HKnak kéne lenni, de ez mindegy is. Az Alitalia jegyű ismerősöd pedig az Alitáliának a megfelelő fare basisű jegyét vette meg. De ez itt nagyon OFF szerintem, ha további dolgok érdekelnek szeretettel várlak a Customer Service topicban :)
Ja, bocs. És mitől függ, hogy B737 vagy F70?
Egyébként Romából megyünk tovább Nápolyba. Azt hol tudom megnézni a neten, ő milyen gép lesz? Alitalia honlapján semmi erről :(
Meg most nézem a repjegyeket, valamit nem értek.
Az enyém: status: OKC ill. OKY
a másik status: OKYB6 mind. Ez mitől van?
R.
A járat egy és ugyanaz. MA/AZ közös járat, Malév-géppel és személyzettel. Jó utat! Ha megjöttél, igazán írhatnál úti élményeidről. A Legnagyobb repülős élményem topicban ha visszaolvasgatsz, láthatod, eddig milyen beszámolók születtek. Várjuk a tiédet is oda!
Egyébként szvsz. B737-es lesz a gép, esetleg F70-es.
Előbb elfelejtettm, a holnapi (2004.06.20) 18.00 ROMA MALÉV és ALITALIA gép egy és ugyanaz?
(Egy időben indulnak, a kollegának az AI-re, nekem a MA-ra van jegyem).
Köszönöm! Akkor ezek szerint ez is a Malév piaca lehet/ne. Antalya egyébként gyönyörű üdülőhely, mind a napozóknak, mind az ókori kultúra kedvelőinek. És ma még viszonylag elérhető áron.
Üdv Abeto
Nem sokat tudok mondani roluk magam sem, de a Schipholon rendszeresen latom a gepeiket. A300-600/A310-zel jarnak oda, ha jol emlekszem.
Mire fel ez a sok torok charter amugy? Hozzank is jar a Pegasus, Amszterdamba is jar annyi, mint egen a csillag. Azt gondolnam, a torok tengerpartra hordjak a turistakat, de egyszer a Schipholon unalmamban elmentem a G terminalig (epp az Onur Air miatt), az utazokozonsegben emlekeim szerint torokokon kivul masokat nem is lattam.
A ferihegyi reptér honlapja szerint ma este 19.45-kor jön Bratislavaból a 2B-re egy Onur Air nevű török légitársaság gépe majd megy tovább Antalya-ba, gondolom valamilyen charter járatként. Tud valaki róluk kicsit többet? ( a honlapjukat már láttam) és mi lesz a várható tipus? Üdv/ Abeto
tudna valaki ezekre a kitiltásokra valami forrást mondani? szerintem pl. egy DC-9 hajtóművei sem halkabbak mint pl. Tu-134 és azokról nem nagyon esik szó csak a ruszki gépekről
Én azt hallottam/olvastam, hogy bizonyos zajzint felett ténylegesen kitiltják őket, elsősorban a zajosabb turbojeteket, orosz oldalról pl az Il-76, Il-86-ost, és nem csak általában a városi repterek környékéről, hanem mindenhonnan, teherrepcsik sem tudnak majd menni pl. Ostendébe, vagy hova, pedig az a világ vége. Hajtóműcserére meg nincs pénz.
állandóan emlegetik a gépkitiltásokat de sehol sem találtam konkrét infot ,hogy bármely típus is ki lenne tiltva valahonnan. Nem arról van szó, hogy bizonyos zajos, környezetszennyező típusoknak olyan extra költségei (légtér, repülőtér használati díjai), korlátozásai vannak, hogy nem érdemes őket arrafele közlekedtetni ?
747 kiesik, annak azért megismerem a formáját.
Az Il76 már jobban tecc...
Sőt! Most hogy megnéztem a fotóját, már biztos. Félelmetes egy dög. Azt hittem amikor a hangját meghallottam, hogy a fejünkre esik. :)
Vajon tegnap délelőtt úgy 9:30-10:30 közt milyen gépet láthattam?
Valami óriási dög volt és elég szokatlan alakja lehetett, majdnem teljesen fehér v. szürke festéssel.
Kelet felől jött, tett egy kanyart Újpest felett és onnan fordult Ferihegy felé.
Sajnos a róla készített fotót valahol elhagytam :(
Remélem, a munkahelyi gépemen még megvan, de az már csak hétfőn lesz elérhető.
Aha, akkor jól látta a gyerek: délelött iskolai kirándulás a skanzenben, délután meg mutatta a repülős kártyáján, hogy egy ilyen jött, amikor ott voltak.
Köszönöm az infót. Akkor a jelek szerit még jó, hogy nem mentem ki vitorlázni Dunakeszire, megit ott álltam volna egész nap várva a jobb időt, mint az elmúlt hetekben... :)
Tényleg látványos volt a dolog, de az elsőnél majdnem leestem a tetőről éppen fent dolgoztam amikor a fák mögül előkerült és alig néhány méteren elhűzott felettem az egyik 737-800. Még a lajstromát sem tudtam megnézni annyira sokkolt a látvány. Véleményem szerint (ha tényleg nem volt semmi hiba) akkor egy kicsit alacsonyra is sikeredett az érkezés, mert még azon a rövid finalen is elég sokáig tartotta a forduló utáni magasságot...
pont ezt akartam kérdezni, hogy mi ez az őrület , hogy kiengedett futóval meredeken forgolódnak itt a gépek. Az elsőnél még azt hittem ,hogy eltévedt mert valami teljesen agyament irányból jött erősen sűlyedve és bedöntve de aztán jött más is arról. (de nem mind , mert volt amelyik rendesen, irányból jött)
Elég érdekes útvonalon jönnek ma délután a gépek approachra (13R)... Kiengedett futóval nyugat felől érkeznek majdnem derékszögben a pályairányra, majd egy fordulóból kb. 5-6nm-os finalt repülnek, ráadásul itt Kispest fölött alig 300méteren ami azért nem megszokott még erre felé sem. Az elsőnél még azt hittem kényszerleszállni érkezik az egyik Malév 737-es...
Valaki nem tud esetleg erről valamit???
Pár perccel 16 óra előtt a láttam itt (Kistarcsa) elég alacsonyan elszállni Csömör irányába egy Boeing 747-est. Elég rendesen meglepődtem, mert itt látni elég sok alacsonyan szálló gépet, de ez mindent vert. Meg 747-esek se gyakran repülnek erre. Vagy csak én nem láttam.
Ne nézzetek hülyének, de ma délután a Városliget fölött mintha 4X egymás után láttam volna ugyanazt a McDouglast approacholni 31Rre vagy Lre... Lehetséges volt ez?
Jól mondjátok, fontos a jó marketing és akkor minden elaható. Lesz Pozsonyba is akkor 8 utas mint Turkuba és mindenki elégedett lesz :)))
Erről jut eszembe, hogy az Austrian nyártól Stefanikról is üzemeltet majd járatokat, Londonba többek közt. Érdekes próbálkozás...
Ahogy én néztem - csak aztán nehogy megint egy utolsónak sem való, szánalmas tippecskét ejtsek itt el - ment tovább Larnacára, gondolom vitt utasokat innen is nem csak Pozsonyból.
Nagyon alap szinten birtoklok némi tudást a nyelvvel kapcsolatosan, úgy szokott ez lenni, hogy valóban az a kedvencem, ha Finnairt vagy SASt csinálhatok (mert én ám pl. Svédországot és DÁniát is nagyon szeretem :) ). E mellett ha nagyon muszáj elkezdek ezekkel az emberekkel kommunikálni is a nyelvükön, csakhogy megértsük egymást, vagy akkor pl. ha o a saját nyelvén szól hozzám. Köszönöm az észrevételt :)
Kicsit OFF
Webberke
Egyszerűen nem lehet nem észrevenni a finn nemzet, emberek, kúltúra által érzett szeretetedet (ami egyébként dícséretes). Birtoklod is a finn nyelv képességét vagy csak műkedvelőként? Gondolom a nyári zsufiban biztos földi paradicsomi állapotok lesznek számodra, ha megjelennek a finn emberkék a check-in pult elött az Air Finnland gépére várva... :) Üdv, Kastrup
Ebből annyira tudok válaszolni, hogy a cseh oldalon sem szerepel minden, sőt, van, ami sehol sem szerepel, pl. bizonsági megfontolásokból. A Malév menetrendjjét nem ismerem, azt nem tudom, ott mi van.
Jut eszembe, ma már két 747-es szállt le Ferihegyre, ezen a héten összejön a 7 Jumbo, csütörtökön és kedden is kettő jött, plusz a holnapi :)
A tegnap márc. 31-e volt. (akkor)(szerda)
Végezetül azt írtam aznap(ápr.1) folytatom a saját menetrend szerkesztésemet.Sajnos az időjárás megtréfált. A Dunántúlon egyetlen gépet sem lehetett látni. Annál jobb nap volt a tegnapi nap(ápr. 2), mikor 105(százöt) repülőgép időpontját és helyzetét sikerült feljegyeznem abban a pillanatban, mikor hozzám a legközelebb voltak. Az adatok elemzése még vár rám, de remélem ebből már sok minden kiderül(pl. hogy Mo-n vagyok-e vagy sem.)
A repülőgépvadász nálam terrorakcióra készülő binladen-t jelent, földi támadással. Szóval ez nem vagyok.
-Ezeken a cseh oldalakon minden repgép szerepel és a malev.hu-n pedig tényleg csak a menetrendszerinti?
-Igaz hogy a Malév gépek egyenesen jönnek Bp-re, míg a többi társaság kerülővel, így üzemanyagot spórol a Malév?
-Pl. tegnap délre érkezett Malév gép Bp-re, olyan irányból(itt nálam), amilyen irányban csak 3-4 gépet láttam tegnap(ápr2.), amelyek szintén Malév gépek voltak. (a többiek is arrafelé tartottak, de nem nyílegyenesen)
Ja igen, 10.00 és 14.00 körül körül indulnak 4motorosak, de szerintem több annál amit írtál, kb napi 10-15 leglább.
Jujj!
Úgy sejtem, hogy Te még olyat egyáltalán nem láttál. Akárhányadik és akármelyik tippnek is gyenge. Nagyon.
De azért fejet hajtok a segítőkészség előtt.
igen , megnéztem közben :))
próbálgattam is számoltatni egy jegyet a nyaralásomhoz , de pont azokon a napokon nincs járatuk amikor kéne, szóval marad a Finnair :)
az érdekes ,hogy ez az egy gépük van, nem csoda ,hogy ilyen ritkán jön
Illetékestül, ja. De www.airfinland.fi :) És valóban, ennyiért Finnairrel vagy Malévvel is lehet menni, de majd ha nyáron dugig lesz az összes ilyen járat milyen jó is lesz ez... E mellett a tour operatoroknak is valszeg nyomul majd a FIF
Es, ha meg azt is hozzateszem, hogy 1300km-rol "tippeltem"... Na jo Gyuri a FIF-fel mindent elarult. Az Air Finland nem ritka vendeg a holland legterben.
egyébként tök jó ez a topic , előre választ kaptam a kérdésemre , hogy mi volt ma reggel 8:30 -kor a fejem fölött elhúzó 757-es kék hajtóművel és farokkal , sárga emblémával :)
webberke , ez 259 EUR illetékkel együtt ennyi?
habár még akkor sem túl olcsó, kb. ennyiért menetrendszerű malévval v. finnairral is ki lehet menni
mi a túróért nincs valami jó ki 20 Eurós közvetlen járat Helsinkibe ? :)))
Van, heti három járat lesz a nyáron. Az www.airfinland.fi oldalon csekkolhatod is a menetrendet.
De mivel ez alapvet?en egy charter féle cég, ezért konkrét menetrendje nincs, csak azt mutatják, hogy adott hónapban mikor indulnak a gépeik.
Pl. áprilisban HELBUD:
Päivä Lähtee Saapuu Lento
Su 4.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 8.4.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 11.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 15.4.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 18.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 22.4.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 25.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 29.4.2004 07:30 08:40 FIF445
BUDHEL
Päivä Lähtee Saapuu Lento
Su 4.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 8.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 11.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 15.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 18.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 22.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 25.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 29.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Ugyanez pl. júniusban HELBUD:
Päivä Lähtee Saapuu Lento
To 3.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 6.6.2004 07:30 08:40 FIF473
To 10.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 13.6.2004 07:30 08:40 FIF473
To 17.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 20.6.2004 07:30 08:40 FIF473
To 24.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 27.6.2004 07:30 08:40 FIF473
BUDHEL:
Päivä Lähtee Saapuu Lento
To 3.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 6.6.2004 09:50 13:05 FIF474
To 10.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 13.6.2004 09:50 13:05 FIF474
To 17.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 20.6.2004 09:50 13:05 FIF474
To 24.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 27.6.2004 09:50 13:05 FIF474
Szóval négy naponként, de ebben még elképzelhet? változás, mert az eredeti terv az max. heti 3ra szól.
Bizony, egy 219 székezésu 757es, számomra kedves helyrol jött és kedves helyre ment :) Kaptunk hozzá mindenféle saját papírokat, túlsúly jegyet miegymást. Nagyon jó kis járat.
A 219 helyen 3 db utas utazott vissza Helsinkibe. És 2 jött, a két tulajdonos. A jegy árak egységesen 259 eurok oda vissza. Ahogy én az interneten meg a három utasnál néztem. Mert át át pillantottam ám a Finnair c/ibol oda :D
Te ezt a hozzászólást csütörtök hajnalban írtad, ha a "tegnap" szerda, akkor kapásból nem tudom megmondani, mit láttál, de ha a "tegnap" kedd, akkor elmondom, hogy két Boeing 747 is járt Ferihegyen kedden, az egyik a Cargolux B 747-400-asa, Bangkokból vagy Hong-Kongból jön, és Luxemburgba megy, késő délután szokott itt megfordulni, a másik meg az Atlas Air Boeing 747-200-asa, azt kapásból nem tudom, hogy honnan hova. Szerdán meg reggel jött a szokásos Amerer Air Lockheed Electra, az is négyhajtóműves, bár légcsavaros.
Valami szerintem nem stimmel a malev.hu-n megjelenő járatinformáció/mai járat résszel.
Itt ugye az összes Ferihegyen(2) leszálló/felszálló gépnek szerepelnie kellene.
Tegnap próbáltam repülési útvonalakat rajzolni és tájékozodni.
NEM VAGYOK REPÜLŐGÉPVADÁSZ!!!
Ugyanis eddig éjjel nappal az eget bámultam, de szeretném ezt csökkenteni, mégpedig azáltal, hogy a menetrend alapján tudjam mikor és merre kell néznem.
Arra jutottam, hogy vagy én nem vagyok Magyarországon, vagy a menetrend rossz.
Telefonáltam egyet, meggyőződtem én Magyarországon vagyok.
Magasságából ítélve a gép Ferihegyről indult 14.25kor láttam.
Tegnapi járatok:
5P 370 MILAN 13.20 INDUL
MA 480 SPLIT 13.20 INDUL
MA 474 ZAGREB 13.50 INDUL
V3 282 CLUJ NAPOCA 13.40 INDUL
MA 880 TIMISOARA 13.50 INDUL
MA 846 KRAKOW 14.00 INDUL
SK 870 COPENHAGEN 14.25 INDUL
OK 791 PRAGUE 14.30 INDUL
EBBŐL MELYIK VOLT 4 HAJTÓMŰVES DUNÁNTÚLON, NYUGAT FELÉ TARTÓ REPGÉP?
-A DUSSELDORF FELÉ TARTÓ GÉPEK DÉLRE TESZNEK KERÜLŐT?(általában, vagy nincs ilyen?)
Szerintem a Paris, Amsterdam, Brussels, Zurich, Stuttgart járatokat látom fejem felett az égen.
Ebből melyik nem ugyanaz a vonal?
(egy ideig)
Hiába rajzolok nem jön össze.
Azt hiszem nem nyernék tájékozódási versenyt, de a Malév is segít bekeverni a 20-25 perces késésekkel.
Nem gondoltam volna, hogy 35 gép idejének és útvonalának feljegyzése nem visz előrébb.
Ezért kell folytatnom A HOBBY-mat a mai napon is.
(ha valaki mégis tudna útvonalban segíteni írjon róla, köszi)
Igen. Az AF 18:30-as járata (AF 2294/2295) Airbus 318-assal repked a nyári menetrendben. A reggeli 7:10-es járat (AF 1095) A319-es, a déli 12:50-es (AF 1695) pedig A320-as.
Hétfőn 13:30 körül láttam egy gépet, amiről nem tudtam megondani milyen. Buda felöl ment a reptérre. Őrs közelében láttam. Két hajtóműves, amik hátul a vezérsík elött helyezkedtek el. Maga a gép kecses, és hosszú volt. Milyen típus ez?
Nekem is volt szerencsém látni a gépet a budai rakpartról.
Ugyan a festését az ellenfény miatt nem igazán lehetett felismerni, de az azért jól látszott, hogy 747-es.
Lehetséges, hogy ma délután fél hatkor az Air France A318-cal jött Ferihegyre? Sajnos csak egy pillantásnyira láttam és nagyon rossz szögből, de meglehetősen rövidnek tűnt.
Hat óra magasságában a Lufthansa előtt meg egy 320-as érkezett. Sajnos a wap teletext meg akkor még csak fél öt körül járt, így nem tudom hogy honnan jöhetett. Összességében narancssárgához hasonló farokrésze volt, fehér törzs, és azon a szárnyak előtt két nagyméretű (mivel messziről is láttam) fekete jel. Rákerestem az airliners.net-en meg a jetphotos-on, de Budapesti képeken nem találtam az elmúlt két hónapban. Ez mi volt?
Elvben A321-essel jönnek újonnan, de van amikor a forgalom nagyobb gépet igényel, pl. 777 vagy A340, de ez viszonylag ritka. Néha még B735-ös is megfordul Pesten...
Nem tudjátok, hogy az Egypt Air milyen típusokkal repül Ferihegyre? Fotókat nézegettem, azon az összes típus szerepelt BUD-on, a 737-777-ig minden. Ez ma is így van? A társaság honlapján és a planes.cz-n se találtam semmi infót. Van valamilyen honlap, ahol utána lehet nézni napra készen az érkező típusoknak? Az Egypt Air gépein még mindig lehet dohányozni?! Ez meglep. Szóval ha hátul akarok ülni ablaknál, akkor dohányzó jegyet kell kérnem?
Ez érdekes, a Cargolux szinte mindig 13L-re jön, legalábis, amikor én látom, pedig ez alapján a 13R lenne a gyakoribb, ráadásul "kényelmesebben fordulhat", mert ha jól láttam, a várost kelet felől kerüli, és vahahol északon dob egy bal fordulót, és onnan jön be. A 13R előttünk van, nekem az a jobb :)
Ez érdekes, a Cargolux szinte mindig 13L-re jön, legalábis, amikor én látom, pedig ez alapján a 13R lenne a gyakoribb, ráadásul "kényelmesebben fordulhat", mert ha jól láttam, a várost kelet felől kerüli, és vahahol északon dob egy bal fordulót, és onnan jön be. A 13R előttünk van, nekem az a jobb :)
Nem igazán értem hogy miért ne tudna átgurulni oda.. Ferihegyen szerintem még nem volt olyan hogy az egyik pályáról ne lehetne egy másik előtérre gurulni... 13R esetén az "A" gurulón tud az I-es előtér felé visszagurulni. Ha esetleg valamikor volt ilyen, akkor nem azt a pályát adják neki.
Egyébként az hogy melyik pályára száll le, csak kismértékben függ a "szokástól". A gazdaságosság és a biztonság a fő szempont.
Ha a város felől jön a gép, 13-as az irány és a személyzetnek is jó a pálya, akkor a 13R-ot használják. Ha nagy a gép terhelése és emiatt hosszabb pálya kell, és esetleg szél is fúj a megfelelő irányból, akkor elképzelhető a 13L is, de ezt nem szereti senki, a lakosok is tiltakoznak ellene rendesen...
Ha a látástávolság alacsony, akkor szerepet játszhat még a pályák kategóriája is, ugyanis a 31R CAT III/A-s ILS-el van felszerelve, gyakorlatilag 0m függöleges látás esetén is használható.
Télleg, ma (szo) délelőtt furi dolog történt, a Cargolux nem a megszokott 13L pályára, hanem a 13R-re szállt le, pedig én azt hallottam, hogy arról a pályáról nem is tud átgurulni a teherterminálra.
Ehhez kéne tudni az aznapi időjárást :) A két opció: 31R vagy 13R. Majd kedd reggel nézd meg honnan jönnek a gépek. Ha Vecsés felől, akkor 31R lesz a MALÉV-járaté, ha viszont Erzsébettelep felől, akkor 13R.
Az volt, a negyedik menetrendszerinti Cargolux járat mostanában nyílt meg, Honkongból jön, Luxemburgba megy, és az Air Atlanta Icelandic B 747-200-asa repüli.
T. gyakorlottak !
Lehetséges, hogy tegnap (03.11.csütörtök ) 10.30 és 10.45 között egy 747 Jumbo landolt Ferihegyen a 13 pályára ? Én az Ezüstfa utcából láttam besiklani, de nem tudom valóban az volt-e. Volt több gép is de ez igazán érdekelne. Köszi a felvilágosítást. Stipi a bányász.
Tudja vki, hogy tegnap - szombat - délután (talán 2 és 4 óra között) milyen 4 hajtóműves gépet láthattam felszállni Ferihegyről É-i irányba? Én B707-re, vagy A340-re gondolnék.
Il-62est láttál,és a kép egy ilyen gépről:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=150288
/by Tibor Mester/ (csak,hogy a szerzői jogok se sérüljenek:))
Sziasztok!
A héten (vagy lehet, hogy a múlt héten???) Láttam Ferihegy 1-en egy karcsú, 4 hajtóműves madárkát. A hajtóművek hátul, a vizszintes vezérsík előtt voltak, a gép teste karcsú, összességében csodaszép gép volt. Tudja valaki, mi lehetett ez? (nem röhögni, nagyon laikus vagyok!) Esetleg fotó róla?
Köszi Nyafka
Hali!
Én meg úgy tudom, hogy az Emirates heti rendszerességgel (kedden) fog járni 747 freighterrel, de csak kb. egy hónapig. Asszem Komáromból visz Nokiát a Közel-Keletre. Tudtommal Atlas-gépekkel repülnek. Most kedden is volt itt, meg azelőtt is. Nem jegyeztem meg mikor, de talán fél 12 körül szállt le, és kb. 2-3 órát volt itt. Javítsatok ki, ha hülyeségeket beszélek!
Üdv: Kopi
Csakhogy ez nem utasgép. És ide utasgép jön, merthogy mi meg kezelni fogunk rá :) 777, esetleg. Csakhogy a mi musorunkban szerepel az, hogy 747es jön, holott az EKnak ilyen nincs is...
De a honlap szerint valóban nincs neki 747ese, igazad van. Ez esetben viszont tévedett a musoríró és hiába fog odamenni 6 ember dolgozni, amikor a legnagyobb 777esükre (ha csak nem az a340-500 jönne ami vicces lenne, tegyük hozzá :D ) elegendo 4 ember is ... Na majd meglássuk :)
Hát ett?l függetlenül az fog jönni a mi beosztásunk szerint (6 pult a 747esnek). :) Aztán lehet, hogy olyan lesz mint nyáron az Egyptair többször: úgy volt, hogy 747est küld aztán inkább küldött két gépet egy 757est és egy 737est.
Üdv,
Elvileg vasárnap érkezik egy 'Dobrolet' nevű légitásaság Il-76osa. Valószinűleg 31-es lesz a használt irány, szóval csak az irányítótól függ a, hogy R/L pályát kap, amennyiben a pilóta nem kéri meg a hosszabbat (R).
A mai járatra 733-ast ír Schiphol, a holnapira pedig F70-et. De javíts ki, ha tévedek!
B738 többször is volt, az biztos, 739-esről nem tudok.De lehet, hogy vki fotóval élből cáfol-:)
Király, mint alább is látszik, csütörtökön, délben jött egy B-747, és a planes.cz szerint ez a Cargolux új járatának megnyitása volt, és egy Air Atlanta Icelandic Boeing 747-200F repülte. Szóval heti négy Cargoluxos Jumbo jön :-)
600 Euro, máshol 500 USD lesz. Nálunk meg szerintem minyimum 180-200 körül :-(
Egyébként az optikai képstabilizátora miatt tetszik nagyon, mivel én már elég sokat szívtam az ultrazoomos Olympussal készített és elmosódott képek miatt. Amik persze az LCD-n még nagyon jól mutattak, de itthon a monitoron már siralmasan.
De hogy ne rugaszkodjak el teljesen a témától:
Ma is láttam a vikinges jumbót, de elfelejtettem megnézni a teletexten. Az hová ment?
Nem rosszul néz ki a masina, az tuti!
Mibe kerül egy ilyen gépezet?
Ha már a 300D szóba jött, ma láttam egy helyen 290 ezerért alap optikával. Igaz ez sem kis összeg, de mégsem 375 ezer, mint a plázák polcain.
Mostanában kedvem lenne kinézni a pályavégekre nézelődni kicsit. Mikor érdemes kimenni? Mikor jönnek sűrűbben, és szebb madarak? Érdekes, hogy mostanában bármikor járok arra, mindíg 10-20 autó ácsorog várva az érkező gépmadarakra. Lassan tényleg érdemes lenne egy kis beruházásba fogni, és egy színvonalas spotter helyet kialakítani.
szombat ejjel (azaz vasarnap hajnalban) 02.20körül valami nagy es lassu madar szallt fel, eppen rakospalota felett huzott el ebben az idoben es eszaki iranyba emelkedett szepen komotosan....
Mi ez a nagy mozgolódás a reptéren a francia járatok iránt? És hogy bír el ennyi gépet az 1es terminál?? (Nézzétek csak a www.bud.hu n a járatinfót és rájöttök, hogy mir?l beszélek)
Hi, az OK-TVC (az Omános festésű Travel 800-as) ezúttal a Sky Europe-nak repült bérbe STN járaton 1 alkalommal. Valszeg a HA-LKO/OM-SEA valamilyen okból nem állt rendelkezésre. Üdv.
Azt én is láttam egy kivilágított kórteremből, de nem mertem hinni a szememnek. Viszont ha már itt tartunk: meg tudja mondani valaki, hogy aznap 12:45-körül miféle háromhuszas jött? Ha jól emlékszem, a teletext szerint Palermóból érkezett és narancssárga volt a farokrésze.
Száz évess a repülés, ennek örömére Tökölről száz kisgép szállt föl, és repült egy kört Ferihegy, Budaörs stb. felett, úgy, hogy ezek szerint mindenkinek elfelejtettek a szervezők szólni. Én ezt ma délelőtt, az origo híréből tudtam meg, kb. amikor az első gépek fölszálltak.
Én tegnap láttam az orosz háromtizenkilencest. Azért egy kicsit elszomorít, hogy előbb-utóbb különlegesség számba megy majd, ha egy nagytuskó jön Ferihegyre.
Lehetséges, hogy ma reggel fél nyolckor a Sky-Europe Milánóba tartó gépét láttam felszállni?
Sajnos legutóbbi értesüléseim arra engednek következtetni, hogy az Emirates Bécset választja. Cáfoljon meg valaki!!! KÖNYÖRGÖK!!!
Amúgy mikor jön az első csoport kínai? És mivel?
Kopi
Ez, ha tényleg jönni fog igazi kuriózum lesz. Hurrá!
Tök jó, úgy nézem, hogy jövőre egy csomó légitársaság fog járatot nyitni Ferihegyre. Az utóbbi időben az Easyjet-ről csicseregnek a madarak. Ha ők nyitnak, tuti, hogy nem csak napi egy-két járatot.
Látom én is, bár annál sokkal hangosabbnak tűnt, de lehet, hogy az utóbbi időben csak leszálló Il-76-osokat látok, alapjáraton pörgő hajtóművekkel. :-)
Itt van ez a link, ami szép kis gépmozgásokat jósol Prágába. Errefelé nem lesz valami hasonló dolog? Ha másképp nem megy, privátban is szívesen veszem az infót! :-P
Air Atlanta Icelandic, erre vonatkozóan intéztem már kérdést korábban hogy ez most cargo vagy utas (bár utasként szerepel a bud.hu n) és visz vagy hoz utasokat? Amúgy KEF volt a cél és onnan is jött.
T. topctársak!
Tegnap 16:30 körül láttam repülni egy 747-t az Örsről. (A szokásos leszálló magasságon jött be a 13 irányra.) Sajnos majdnem pontosan alatta voltam, igy nem láttam a függőleges vezérsíkot. :-( Tudja valaki, hogy kinek a gépe volt?
Gyerekek, lehet, hogy titkosat kérdezek, de mi ez a kurva nagy katonai gépmozgás Ferigegyen? A planes szerint a fél NATO, sőt még más, délkeleti szomszéd országok katonai gépei is jártak itt, különféle VIP arcokkal. Lehet, hogy a Robbie Williamssal akarak találkozni.
Majd' el felejtettem: kedden megyek Szófiába és valószínűleg lesz időm visszamenni a reptérre fotózni. Próbáltam keresgélni az interneten, de nem találtam semmi kézzelfoghatót. Márpedig jó lenne tudni, hogy esetleg ott is üldözik a hatóságok a spottereket, vagy sem. Nehogy a végén ráfázzak. Ti erről tudtok valamit?
És épp most olvastam az ottani reptérről az Airliner World-ben az alábbiakat:
"...Gipsy population do not appreciate photographers and are wary of strangers." :-)
Valószínűleg a TNT szokásos vasárnap hajnali járata lehetett kb. négy óra kölül, amint arról egyik kedves topictárs tájékoztatott néhány héttel ezelőtt.
Ma éjjel (hajnalban)" valami" nagy dörgedelemmel távozott a reptérről.Félálomban is jelentős robaj
kisérte.Tudja valaki milyen tipus volt?Apropó az éjszakai zárlat hogy működik mostanság Ferihegyen?
A CIA-t én is néztem. (A teletext csak a MA-járatszámút dobta ki.) Az OS lehetett akár Air Lauda Italy is, már ha az még létezik :-)
Csodálkozok is, hogy CIA nem lett annyira felkapott hely a légitársaságok (kivéve a low-costok) számára. Tök közel van mindenhez, a busz 20 perc alatt letesz a Termininél. Persze nincs lehetőség a bővítésre, de amíg van hely, miért is ne?
Tavaly volt szerencsém az EgyptAir-rel repülni, akkor CAI-VIE-BUD-CAI útvonalat repülték. Egyéb viszonlatban is használtak "több pontos körrepülést" (erre mi a szakkifejezés?), ami kifejezetten élvezetessebbé teszi a dolgot! (Már akit érdekel :-)
Én is ugyanezt kérdeztem de ez igaz... az OS üzemeltetett egy CIAra menő járatot. 166 utassal a fedélzetén. Én mondjuk ezt elképzelhetetlennek tartom, de mindenki ezt mondta, a csomagokat is ide címkézték...
Ma kinn voltam délután a 2-esen. Az Air Astana valamiért visszalépett a járatnyitástól, ergo jelenleg nincs menetrendszerinti légijárat Magyarország és Kazahsztán között. Az SN Brussels törölte a járatát, így maradt a többi csemege:
SpanAir A321 Madridba
Austrian Arrows DH3 Bécs
Cargolux B744
Két magyar 767-es
Jó nap volt így is, igaz a MALÉV menetrend még nincsen kész...
Reggel biztos lenne, meg talán késő este is. Ez a vicces, hogy Budapestről indul a MALÉV 1835-kor, míg a CSA 1850-kor. Ennyi erővel lehetne egy gép is, pl A310 :)
A 754es már kb. egy hónapja repül,s éjszakázik CPH-ban.
Szerintem azért jó az LGW,mert így erre is lesznek átszálló utasok Kelet-Európából,s igen,némi konkurencia a Britishnek.
Én úgy emlékszem, hogy volt olyan dán járat ami kinnt éjszakázott, nem?
Máskülönben talán egy AMS sikeres lenne még ha este is jön vissza. Akár mondjuk egy Fokkerrel is. Mondjuk ha 20:00kor kimenne, 23:00kor visszajöhetne és akkor itt lenne 01:00re... Na jó ez hülyeség :D
Érdekes ez az amszterdami dolog, mert a napi öt járat B737-essel tényleg kissé sok. Ellenben nincs egy normális esti járat Budapestről Amszterdamba. A 1735-os MA662 a kelet-európai utasokat viszi tovább, ez rendben is van. De kéne egy olyan járat, ami nyolc körül száll fel, ám ez meg azért problémás, mert mikor jönne vissza a gép? Reggel van KLM, míg aznap este nem érne Budapestre. Megoldás? nem tudom h van-e, de ha vki AMS-ről jön tárgyalni, akkor fél hat után nincs közvetlen járata.
A másik dolog, hogy egy rotterdami járat is sikeres lehetne, munkanapokon egyszer, Fokkerrel. Természetesen Schipolról fél óra alatt lenn vagy vonattal, de biztos lenne potenciális point-to-point utazóközönség.
Ja igen: vasárnaptól életbe lép a téli menetrend és azért vannak ott finomságok. Ami szembeötlött elsőre, az a gatwick-i MA614/615-ös járat.
BUD i. 1755-LGW é. 1930, LGW i. 2015 BUD érk. 2340. Érdekes lesz - a BA-val majdnem egyszerre indul majd vissza.
Másik újdonság a koppenhágai MA754-es járat, szombaton este megy ki, és másnap reggel jön vissza. (A többi járat nem éjszakázik Dániában.)
Mindig így van, sosem megy innen Bécsbe vagy Prágába aztán mondjuk Monastirba vagy Kairóba. Illetve egyszer volt, hogy a Tunisair innen ment Bécsbe, de az még vmikor a nyár elején.
De az nekik tök mindegy, gondolom, az osztrák (meg ezek szerint cseh) utasok vannak bőven, ez a kis kitérő meg így rentábilis, a 40 utasnak nem kell egy külön gép Kairó-Budapest vonalon.
Egyébként ennyire flexibilis a menetrendjük, hogy Kairó-Bécs-Budapest helyett Kairó-Prága-Budapestet repülnek, vagy ez valamilyen okból kifolyólag, mondjuk valami utazásszervező cég miatt, jó előre (mondjuk két hónappal) változtatják, menetrendbe így berakva?
Nem úgy van, hogy az Egyptair ilyenkor a Bécsi közvetlen gépet küldi tovább Budapestre? Így az osztrákok ugyanúgy eljutnak Bécsbe, az olcsóbb magyar utasok meg majd várnak szépen, míg a sógorok ki-be szállnak...
Egy nagytudású Malévos a szomszéd topicon pedig éppen a hirdetőtáblák hasznavehetetlenségéről értekezett....lehet, hogy inkább a jelenlegi Malév PR-esek azok???
Én már tudom. Tegnap sétáltam az utcán (és nem vicc) ilyen hírdetést láttam: "Egyiptom EgyptAir repülővel 19900 Fttól!" megkérdeztem. 1 hét 3 csillagos szálló nem is tudom hol 19900 Ft... Így tudnak ennyi utast szerezni :)
ma délután 3 körül láttam egy gépet felszállni 31R-ről. sajnos messziről láttam és így nem tudtam eldönteni hogy B777 vagy B767 volt. Én az előbbire tippelek...
Látta valaki?