Akkor ha már ennyire segítőkész vagy, kihasznállak :)
Néhány részletkérdés:
- Tudtok segítséget nyújtani az autó szemrevételezésében, hogy milyen hibái vannak?
- Ha megegyezünk, hogy rajtatok keresztül lesz behozva az autó, akkor ti/te szabsz egy ügyintézési díjat, amiért vállalsz minden papírmunkát kint és itthon egyaránt?
- Mi történik, ha az autó nem felel meg az eredetvizsgálatnak vagy a műszaki vizsgának nálunk? Bukom az autót? Hogy lehet ezt kiszűrni?
- Mikor kell fizetni a vámot/áfát, körny.véd.term.díjat/stb-t? Amikor már itthon van a kocsi vagy meg kell utaztatnom a pénzt?
- Milyen gyakran mentek ki?
Egyelőre ennyi. Bocs, ha körülményes vagyok, dehát egy kis paranoia nem árt meg :)
Köszi a segítőkézséget mindenkinek. Ezexerint van esély rá. A mobile.de-t én is néztem és kicsit hihetetlen, hogy szépen kinéző Tipokat vesztegetnek 1000-1500 Euroért. Már csak az enyémet kell eladni és mehet a biznic. Annyi a gond a kinti vásárlással, hogy nem látom az autót, csak amikor már megjött. Vagy ki is lehet menni veletek autoscout?
Én egy 90-es Scorpiot hoztam be tavaly (itt a topicban is le van írva róla minden költség) áprilisban, az lett cakli-pakli kb. 700 ezer körül. Szóval nehéz kérdés, de utánanézek.
Keresek valakit, akivel ki lehetne menni használt autóért...olyat, aki ismeri a dolgokat, és tud németül...és persze megbízható...
Egy Fiat Tipo-t szeretnék behozni, ha lehet, minél fiatalabbat...mindennel együtt ki kéne jöjjön kb. 600000-ből...annyit tán össze tudok szedni, ha eladom a mostani autómat...
"A Fahrzeughersteller mögötti betű az egyedüli lényeg?" - úgy tudom igen
"* "A Toyotát tuti, hogy nem lehet behozni."
Ezt mire alapozod? (Elhiszem neked, h nem lehet behozni, csak tudni szeretném mi alapján kell ezt biztosra eldönteni)." - 89 előtt nem sok behozható van, a tuti lehet, hogy erős volt:)
"* "A vámot a nettóra fizeted." Tehát a nettó ár legyen kicsit több az eutaxban szereplő 50%-nál?" - ennél kicsit bonyolultabb, de durva kalkulációnak megfelel
"* Kell vinni műszakiztatni is külön?" - Igen, sőt eredetvizsga is kell.
A maradék kettőt passzolom, asszem 40 év. Keresd a Magyar Veteránautó Szövetséget ezügyben.
* "Ennyi Briefet faxoltattál magadnak?:)"
Mi ezen a vicces? Sokkalta többet, de minek írtam volna be az összeset?
* "A Fahrzeughersteller mögött mi áll zárójelben?"
(J). Gyanítom azt jelenti Japán, és nem azt, hogy "Jöjj és vedd meg :)".
A Fahrzeughersteller mögötti betű az egyedüli lényeg?
* "A Toyotát tuti, hogy nem lehet behozni."
Ezt mire alapozod? (Elhiszem neked, h nem lehet behozni, csak tudni szeretném mi alapján kell ezt biztosra eldönteni).
* "A vámot a nettóra fizeted." Tehát a nettó ár legyen kicsit több az eutaxban szereplő 50%-nál?
* Kell vinni műszakiztatni is külön?
* Az indokon, amivel el lehet spórolni az egész hercehurcát, még gondolkodom... :)
* Mi a helyzet egy szép oldtimerrel? Egyáltalán hány évestől oldtimer?
A Fahrzeughersteller mögött mi áll zárójelben?
A Toyotát tuti, hogy nem lehet behozni.
A Fahrgeräusch az irányadó.
A Tag der Ersten Zulassung az első forgalombahelyezés, de nem azt nézik, hanem a 3. oldalon a hely melletti dátumot az aláírás fölött.
A vámot a nettóra fizeted.
A roncsderbi azt hivatott megállapítani, hogy forgalomba helyezhető-e az autó, tehát más, mint egy műszaki vizsga. Azt nézik rajta van-e a listán a kocsi, illetve, hogy mennyire sérült, korrodált. Gumikat, fékeket ilyesmiket nem nézik.
Na, üdv mindenkinek, már rég jártam erre, akkoriban azon szenvedtem, hogy melyik távolkeleti talicska behozható 0% vámmal...
Szóval, van egy-két Wagen-Ident-Nr, mondjátok már meg plíz, hogy hol gyártották, meg hogy mindezt hol kéne látnom:
JT1WOEE9008001558 (ez egy 87-es toyota corolla, gyanítom elég japán)
KLATF68V1TB688386 (ez egy dévú nexia)
JMBLNE32AMZ505108 (ez egy galant)
JMBLNE33AMZ507735 (ez is galant)
JMBLNE33AKZ519530 (szintén)
A dojcslander forgalmiban szerepel két decibelben mért érték:
Standgerausch dB (A) 85p
Fahrgerausch dB (A) 74
Ezek mik? (tippem: zajszint alapjáraton és mondjuk 60 kmh-nál)
Erre lehet adni a behozhatóság szempontjából?
A Tag der ersten Zulassung a forgalombahelyezés időpontja?
--------------------------------------------------------------------
Az MwSt-ről aszonta egy német autókereskedő, hogy:
Kocsi teljes árát kifizeted helyben, de ha visszaküldöd neki az exportpapírokat, ő elküldi neked a kocsi árának (1-1/1,16=0.137) szorosát (azaz a németországi ÁFÁt). Mondjuk becsületes, és télleg utánam küldi.
Ezek után az lenne a kérdésem, hogy az vámértékként a nettó (tehát a németországi ÁFA nélkül) értendő árat számolják, vagy azzal együtt.
--------------------------------------------------------------------
A roncsderbi egy szabványos magyarországi műszaki vizsga, vagy annál több?
Azt hiszem(nem biztos), hogy ugy lehet itthon meguszni a közterhek nagy részét, ha külföldön van egy céged és ezen a cégen van az autód.
AZt hiszem nem árt külföldi állandó lakcím sem...
Lehet, hogy megtaláltam a választ a hülye kérdéseimre, az Autójogász szerint ez vámbűncselekmény. Hm?
Még egy hülye ötlet: lehet e nyerni azzal valamit, ha az autót német állampolgár hozza át a határon és utána cseréltetjük le a rendszámot?
Hogyan lehet kikerülni az itthoni adókat meg azt a plusz kb. 60-80%-nyi pluszköltséget? Van egy öteletem csak kérdés működik e: mi van akkor ha, egy német állampolgár veszi meg az autót (mondjuk egy kint élő rokon) iratunk közjegyző előtt egy nyilatkozatot, hogy az autót használatba adja nekem és a német rendszámú autómmal átgurulok az országhatáron és semmi költségem sincs. Kérdés: lehet e itthon létezni német rendszámú autóval? Milyen buktatói vannak ennek a történetnek? Lehet e egyáltalán itthon kötelező bizosítást kötni rá? stb. stb.
Opel Ascona B 2.0i-t szeretnék behozni Németországból, vagy Ausztriából. Úgy gondoltam, hogy Kb 200ezer ft körül -persze vám nélkül- kijön. Mindenképpen jó állapotút szeretnék!
Kérdéseim pedig a következőek lennének:
-Mennyi (hány %) az alkatrész vám?
-Hogyan kezdjek neki a felkutatásnak? Hogy találjam meg a megfelelő kereskedőt (vagy bontót) ?!??
Egy ismerősöm mondta, hogy Lóerő magazinban azt olvasta, hogy a Voyagerek már nem amerikai, hanem EU-s autónak minősülnek.
Igaz ez?
Egy ravasz kérdés(nem tudom a választ): Adott egy TT coupe, amit itt gyártottak, de valaki németektől hozza be. Akkor kell rá vámot fizetni?(hazai termék)