Teljesen mindegy, hogy a 34 fok 34 fok ha kevesebbnek érzed. Mint amikor a 15 fokot érezheted melegnek is és meg is fagyhatsz ha kellemetlen északi szél fúj közben.
A plázában és más helyeken nem egy helyben ülsz, hanem mozogsz és akkor már megint másképpen fest a dolog. És valóban, melóhelyen megy a klíma, klafa meg minden csak időnként fene se tudja miért, csak érzem a derekam, hogy mintha fájna meg ilyesmi. De hát ki mit szeret.
Nem számolsz a szélhűtéssel ami által a 34 fokot hűvösebbnek fogod érezni az erőteljes légáramlás miatt. Megfagyni persze így sem fogsz, de momentán én is jobb szeretem a természetes hűtést mint a klímát. Mellesleg 34 fokból beülni a 21 fokba, fene tudja mennyire jó az a szervezetnek.
Anno 15x6,5 JJ ET40-es alufelnivel vettem a Kalost, 195/50R15-ös gumikkal. Remekül nézett ki, de sajnos azt kell mondjam, az úttartása a kocsinak csapnivaló volt. Amikor egy kis egyenetlenség miatt másodszor indult el az autó a szemközti sáv felé, pánikszerűen cseréltem le a gyári méretű kerekekre.
Mindamellett, ha találsz a gyári mérettel megegyező alufelnit azzal nem lesz gond, műbizonylatot is ad a gyártó cég.
Alufelni vásárláson töprengek. Nem a szélsőség, hanem az ésszerűség mezsgyéjén.
14 vagy 15" között vacillálok, illetve, azt látom, hogy a legtöbb alu felni ET száma kisebb, mint a Kalos-é, ami 45.
Mi történik, ha a gyári 14" acélfelni helyett felteszek mondjuk egy 15" ET38 -as alut, ami esetleg még szélesebb is kicsit, 5,5J helyett pl 6? Gondolok itt első sorban a kerékcsapágyak eltérő terhelésére az eltérő középsíkok miatt. Nyilván a gumiméretet úgy választanám, hogy váltóméret legyen a gyári abronccsal.
Na igen. Én pl. a légszűrő cserét kiváltottam nagyon rég direkt szűrőre, azt csak mosogatni meg újraolajozni kell, amit az olajcserekor elintézek. Költsége szinte 0. Olajszűrő nem tétel, szó szerint pár száz forint. Olajat melóhelyről hozom, 10W-40 API SL, tökre megfelelő, literre vetítve az ára több, mint vicces. Kell bele 4 liter se. Az egész mutatvány meg van kb szűk 4.000Ft-ból. Itthon megcsinálom. Annyira nem tétel az egész, hogy ha ezt kihagynám és emiatt történne hasonló, tökön szúrnám magam. Persze aki ezt nem tudja elvégezni otthon, nincs olcsóbb forrása, és az olajat, meg a szűrőket is megvetetik vele szervizben, annak jóval magasabb összeget kell kicsengetni. De ha ez becsülettel el van végezve, ezek a motorok úgy látom nem adják vissza a cukorjegyet legalább 500.000km-ig.
Nem rosszból, lehet nem nála történt, vagyis épp nem történt meg az esedékes olajcsere.
Aki havonta-három havonta-fél évente-évente, attól függ mennyit megy vele, sajnálja rá, azt a 20e ft-ot, vagy nem tudom mennyiért cserélnek olajat, szűrőkkel, anyagárral együtt. Az járjon tömeggel inkább, vagy kerékpárral.
Saját részre, én kb 10e-ből letudom a levegő-olaj-pollen szűrőt meg a 3,xx L olajat, meg az a fél óra. Szűrőkből jót szoktam, olaj meg nem csúcs, nem is ganaj, középút.
Azért is, mert jó, hogy sok van a típusból, motor cserét papírozni kell, lehet az se jobb előéletű, egy két alkatrészért olyan árat kérnek, bődület....szerintem.
Nem tudom az 1.2-nél hogy van,de az 1,4 8v-nél nem kell hosszabb szíj mert a nem klímásnak is ott van egy szabadonfutó tárcsa.Azt kell leszerelni a tartójával az helyett megy fel a kompresszor tartója majd a kompresszor.
A klímás dologhoz. Nem űrtechnika, emberek találták ki. Leírták lentebb mi kell hozzá. Kompresszor, hűtő, nagyobb venti, nagyobb szíj, mivel több a hajtott egység( szervó-klíma-főtengely-feszítő=4PK 1038), relé, motortérbe min a köteg, bentre a párologtató rész, a gomb legyen mivel életre kelteni...nagyjából.
Egy oka van, hogy nem vállalják a beszerelését. Időbe kerül megcsinálni......idő meg hiába pénz, gyors pénz a legjobb pénz....mivel gyors pénz kicsi munka.
Az elhasalt motor meg. Egy két dolog azért még lehet belőle érdekes. Megfelelő vevőre mindent el lehet adni ;) Dugattyú pl.: van aki csak 1-2-t keres.
A kérdés, mi volt a cél? Nem költeni az autóra semmit és ha tropa lesz a motor akkor benyeli a javítási költséget? Tartóssági teszt minimális ráfordítás mellett?
200 ezer km-re 15 ezer km-es közökkel 14 olajcsere fér bele. Ebből megspórolt nyolcat. Én Castrol olajat töltök a gépbe, 4 liter 11500 Ft. Plusz a szűrő, magam cserélem így anyagköltségen kb 13 ezer, és akkor benne van a 25 Ft-os réz alátét is a leeresztő csavarhoz.
Ez 8 cserére vetítve 104 ezer Ft. Ha ennyiből megvan a motorgenerál és hasít a gép, akkor lehet jobb megoldás nem költeni rá.
Üdv mindenkinek. Sajnos eljött az a pillanat, amit a feleségem, és jómagam, soha nem hittünk volna. Eladóvá vált szeretett autónk, már-már családtagunk. Születésétől fogva nálunk van, gondos gazdái vagyunk a mai napig is. Érdeklődők hívását, e-mail-jeit szeretettel fogadom. Egyik szeme sír, a másik nevet.
Kalapala ha eltört a hajtókarcsapágy akkor az lehet végigszántotta a hengerfalat is de biztosat csak megbontás után lehet mondani az új motornál esetleg olyat is nézzetek meg ,hogy a főtengely jeladó jó helyen áll-e mert nekem elmozdult valamelyik irányba egy leheletnyit és már világított a check lámpám.
Közben utánanéztem, és tényleg: a check engine lámpa kigyulladása csak "egy" dolgot jelent; anomália lépett fel a motor elektronikus rendszerében.
Innentől kezdve ez lehet gyertya (kizárt), gyújtótrafó (bepattintok egy másikat), stb., de típushibaként említik a lambda szondát is, ill. a katalizátort. Szerencsére van ezekből is donor, a kipufogó meg amúgy is cserés (nem egy lyuk van rajta), ha ez nem oldja meg, akkor jön az általad javasolt lépés.
Legegyszerűbb ha elviszed olyan szerelőhöz ahol scan-100-as kiolvasóval olvasnak kitöröltetni az eddigi hibakódokat menni vele addig amíg ujjra ki nem gyullad és akkor kiolvasni a hibát és az alapján el lehet indulni.
Nem volna egyszerűbb beledobni 4 ablakemelőt plusz mind a négy ablakra légterelőt ami meg van olyan 70e plusz beszerelésből de ha spal ablakemelőt raksz bele olyan részletes beszerelési útmutatót kapsz hogy te is be tudod rakni nekem van az enyémbe légkondi de szinte alig van használva mert ha le van húzva a 4 ablak gyorsabban átszellőzik az autó mint mire lehűti a légkondi ja és a spal ablakemelő minimális szerelést igényel az ajtókba de a vezetékelés se ördöngősség.
Amik kellenek:klímahűtő,kompresszor a tartójával,csövek,a fűtés legalább azon része ahol a pollenszűrő és az elpárologtató van de legjobb komletten,expanziós szelep (az elpárologtatón van), szárítószűrő (a klímahűtőn van),egy klímás (nagyobb) ventilátor,a fűtés vezérlőpanelje az ac gombbal,legalább a motortérben lévő vezetékköteg,a klíma reléje a biztosítéktáblába.
Talán nem felejtettem el semmit.
Beszerelni sem egyszerű.
A legnagyobb probléma a vezetékeléssel van,nekem szerencsémre volt egy minta.
Azt hiszem a biztosítéktáblában meg lehetett oldani az átkötéseket,egy vezetéket kellett kihúznom a fülkéből a biztosítéktáblába,és egyet onnan a kompresszorhoz.
Szerencsére az "agya" tudja a klímát is így azt nem kellett cserélni.
mióta gázos? nekem kb 90ezer gázos km után kisebb felújításra volt szükség. a kipufogóoldali szelepvezetők voltak a legrosszabb állapotban, meg tönkrement a hengerfejtömítés. és igen szarul indult, füstölt is egy kicsit.
1,4 Kalosom van, benzin-gázos. km:129 e. Vezérlés, olaj, szűrők nemrég lettek cserélve.
A problémám az lenne, hogy egyre nehezebben indul, és ez a gond csak hideg motornál jelentkezik. Két szerelőnél is jártam vele, az egyik a lambdaszondára fogta, de látszott rajta némi tanácstalanság, a másik pedig a szelephézagra gyanakodott. Meg is nézte, és állítólag nincs szelephézag, amit a gázüzem ront szerinte. Ti mire gondoltok, mi lehet a gond? Köszönöm előre is.
Ugyanazokat a köröket futod végig, amit szinte minden Kalos-tulaj: minden szervizes mond néhány lehetséges hibát. Mindegyiket lelkiismeretesen végigpróbálod, ráköltesz soktízezer forintot - majd néhány hét múlva a kis sárga szemétláda újból elkezd világítani. A szerencse az egészben az, hogy az autó normális működését nem befolyásoló "gond" miatt kapunk visszajelzést.
Lesznek szerizek, ügyeskezű mesterek, akik alaposan átnézik az autót, kicseréltetnek veled egy csomó mindent; de sajnos ez mind csak pár hetes (jó esetben hónapos) átmeneti megoldást ad. Van, olyan is, aki kevésbé szerencsés: konkrét tudomásom van arról, hogy szakszerviz egyszerűen kikötötte a check-lámpát, miután a 38e Ft-os javítást követően az ügyfél visszament reklamálni, hogy megint világít a kis sárga.
Szerencse a bosszantó hibában, hogy nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni, mivel semmi olyan dolog nem történik, ami az autó üzemszerű működését negatívan befolyásolja. De ennek ellenére ugye az állandó világítást meg kell szüntetni, hogy más hiba esetén tudjuk, komolyan kell venni a jelzést. Mi a megoldás? Szimulálni kell a Kalosnak, hogy a lambda-szonda rendben működik: így emiatt a lámpa nem fog világítani, de más hiba esetén azonnal jelez majd.
Árpi76 fórumtársunk ezt szépen megoldotta! Többen is követtük a leírását, évek óta járunk úgy, hogy a lambda-szonda miatt nincs sárgalámpázás. Ha gondolod, csináld meg; inkább legyen ötszáz forintból végleges megoldásod, mint többtízezerből néhány hetes öröm után ismét bosszankodás...