Hirtelen rengeteg lett az ár nélküli hirdetés, így szerintem ő is csak valahol elveszett a "megújult" hahu egyes menüiben...
Amúgy ahogy látom, sikerült a honlapot úgy "fejleszteni", hogy megint visszaléptek párat...
Pl. nem tudok semmit parkolóba tenni, csak bejelentkezés után... Mit tudnak ők meg rólam abból, hogy egy ilyen hülye fasznak a 10. freemail-es címével a Trabanttól a 760Li-ig van minden a parkolóban?
Azt, hogy súlyos autonániában szenvedek? :) Mint az oldal látogatóinak 90%-a? :))
A mobile-n pl. többnyire látszik hirdetés törlés után, hogy mi volt az a kocsi, ami "nicht mehr verfügbar", és lehet saját részre kommentet is hozzáírni, a hahun csak "törölt hirdetés" szöveg szerepel, pedig nagyon régen még legalább a márka + típus látszott törlés után is.
Viszont, kérdés, e53, bal hátsó helyzetjelző lámpából (2 izzó) időnként csak egy ég és ugyanakkor a rendszám jobb oldali sem ég. És mindig egyszerre művelik, ma pl égett minden. LCM hülyéskedik? vagy egyik izzó kontaktos és behülyül? Mikor épp nem égnek írja is elöl.
"A 6 pines csatiban az 1-es pinre kell kapcsoltatni 12V-ot egy relével stb. Ekkor indul. (vagy nem, az enyém konkrétan b...ik rá, K-busról indítja az autó és jó is, de 12V-os kapcsolós dolog nem megy pedig kellene úgy is működnie. Szóval érdemes előtte letesztelni egy dróttal)"
Azt írják az oroszok (ahonnan a kapcs.rajz is van),hogy a panelen lévő fekete csatiban a pin3-pin4-et össze kell kötni ahhoz,hogy a 6pines csati pin1-ről induljon. (én még nem próbáltam :-) )
A 6 pines csatiban az 1-es pinre kell kapcsoltatni 12V-ot egy relével stb. Ekkor indul. (vagy nem, az enyém konkrétan b...ik rá, K-busról indítja az autó és jó is, de 12V-os kapcsolós dolog nem megy pedig kellene úgy is működnie. Szóval érdemes előtte letesztelni egy dróttal)
Érkezett egy ilyen bontásra. 98/07 540iA Touring, nekem a motorja kell, azon kívül mindene eladó. Hátha érdekes lehet pár alkatrésze E38-ba. Automata váltó kipróbálható, hibátlanul működő navi stb.
Na örülök, mondtam én hogy megy sec perc alatt. D-nek értelme nagyjából semmi kb 2 szer próbáltam, amit érdekesnek találtam egyből átküld a P-be úgyis. P-vel progiztam a kályhát fel, aranyos, ki is listázta ugyanazt a 3 lépést ahogy NCS-el megcsináltam volna csak itt egy gombnyomás volt.
Na ha ez mind megvan akkor kutakodsz az alkönyvtárakban és megleled az úgymond SP-Daten fájlokat amikkel felturbózhatod az INPA-dat és az NCS-t a legújabbakhoz is.
Volt szerencsém egy ilyenhez nyáron, azt mondta a tulaja (akinek volt vagy 4 (anno) nagy értékű BMW-je), hogy azt különösen imádja benne, hogy akár nyitva is hagyhatja, ilyet nem visz el senki, mert azt sem tudják micsoda...
Az ISTA-D egyből ment rendben. EDIABAS-t konfigot használja,ezzel nem volt gond.
A ISTA-P-vel volt egy kis küzdés. A K+DCAN kábelhez van ugye egy ICOM emulator. Aztán az IFH-service játsza át az EDIABAS-ra a kommunikációt egy virtuális Loopback hálókártyán,amin nekem nem állította be az emulátor által generált IP címet,maradt DHCP-n,így nem működött.
Szóval működik K+DCAN kábellel a K/I-bus-on összekötött E39 IKE-n és LCM-en.
DCAN-es autóra majd rátesszük Zsoltinál,mert az lenne a lényeg.
Vegyél X308-at (97-2002). Lehet, nyáron lesz is egy eladó XJR ;)
Alkatrésztől meg nem kell fosni... minden van ezekhez az autókhoz, és nem csak Angliából. Tudok segíteni alkatrész-beszerzésben is.
Néztem én is amúgy az S-Type-okat (3.0 V6, 4.2 V8 és 4.2 V8 S/C), de messze nincs olyan hangulata, mint egy XJ-nek. Ha Jaguarozni akarsz, akkor csak XJ :)
XJ-ből vagy utolsó szériás XJ40/81-et érdemes csak venni vagy X300/X308-at. Műszakilag ezekkel már nincs több baj, mint egy hasonló BMW-vel.
Bizony bizony, a d-t mikor megvesszük, másnap felkelünk és első teendő kitépni és cserélni az összes vákumcsövet: ez csak pont a turbó felé menő részek:
köszi szépen, fékbetéteket már cseréltem, de a kézit meg sem néztem. gyanítom hogy inkább a szerkezettel lesz baj felül, mert 1x 2x működik aztán dobja a hibajelzést. aztán csodálkoznék ha csak sima elkopás lenne.
hiba a 193 LE-s, 431k km-r futott 530D-n: kedden - Regensburg oda-vissza - intenzív gyorsításnál, általában 3200-3500 rpm-től, ill. afölött erővesztés, megtorpanás, elégetlen, intenzív, fekete gázolajfüst a kipufogóból.
Tegnap déli dignózis: a drucklabda vákumcsöve elérett, még nem tört el ( csak akkor, amikor a szerelő lehúzta a csonkjáról), és "melléfújt".
Vizionáltam előzőleg súlyos pénzkötegeket a javítás kapcsán, ez most kellemes meglepetés lett. Cső vége levág, visszadug, hiba megszűnt. ( Természetesen új cső megrendelve, ill. a következő szerviznél körülnéz a Muha Atti a többi, melegben lubickoló gumicső környékén is)
Baromi olcsón vannak, és engem pont egy Budapest Motors-os BMW szerelő homályosított fel a lelkivilágáról, amikor sokat szemeztem vele (mármint nem a szerelővel, hanem a kocsival :)
A késeieket már azért összerakták, tehát csak az utolsó 2 év jöhet szóba, még Ford technológia, ergo minden olcsó, hátránya, hogy várni kell Angliából a cuccra (ami főleg akkor lehet gáz, ha tényleg kilépnek az EU-ból.)
Meg persze bontóban nyilván körberöhögnek, bármit is kérsz...
Talan egy 760Li Individual egy meghatarozott szinkombinacioban.
Nem tudom, mi a "meghatározott", de erős 4 éve kevergett itthon relatíve sokáig egy képre és szövegre nagyon szép, kívül bordó, belül vajbőr 760Li, én meg nem mertem elmenni megnézni, mert féltem hogy beleszeretek, és mindennapos autónak egy ilyen öngyilkosság lett volna, de abból is a papírvágó késsel való lassú, fájdalmas érfelvágás :)
De szó szerint álmatlan éjszakáim voltak miatta, hogy az autógyártás pár évvel ezelőtti csúcsragadozóját szaré-húgyé (talán 4-5 M FT valamennyi?) akár meg is vehetem, én, a kis vacak középosztályos puha pöcs :)
Szerintem 1 db van belőle az országban, aki látja, állítsa le, és kérdezze meg, milyen :)
míg le nem rohad a valvetronic vezérlő :) Csak 2 hengerrel kevesebb N52-ben volt hozzá szerencsém, de ellenségemnek sem kívánom. Kellemes meglepetésként ért hogy tud üzemelni hagyományos pillangószelepesként is ha elázik a vezérlő az akku alatt (e46), bár elég szarul. (mondjuk jó állapotában sem értem meg a vásárlót...ez nem motor) Ha e65 akkor prefacelift M54 inkább.
Szokásos dobfék a tárcsafék közepében. Mechanikusan kell állítani szereléskor, van benne racsnis állító, ez is a szokásos.
Azt próbálgattam, hogy a kéziféket csak álló autónál engedi behúzni, és több másodpercig is eltart, mire teljesen behúzza, próbálgattam bekapcsolt kézifékkel D-ben megmozdulni, innen tudom, hogy nem túl gyors. Viszont kurva erősen meghúzza, szinte automata váltó stall tesztet is lehetne végezni.
Nekem már az e39 se adta, biztos rosszat fogtam ki, de az utolsó igazán megbízható BMW az E36 328 volt nekem, illetve a mai napig megvan, azt sose adom el.
Az e60 530d amúgy nem drámai, egyszer hagyott ott összesen, akkor is a klasszikus ékszíjtárcsa gond volt, csak a szinten tartása évi 5-600e, és tudom, hogy sose fogom eladni normális áron :(
ha már így belelendültem, valaki tudja, hogy az E65 kézifék vagyis parkolófék, olyan hogy a tárcsán belül van egy dobfék is?
addig eljutottam hogy van egy elektromos akármi a csomagtartó alján, ami szabályozza.
működik is, de aztán pár nyomkodás után bejön a hibajelzés.
csak nem látok egyértelmű jelet hogy mi kell bele. tisztítás, vagy egy komplett elektromos egység, vagy betétcsere...vagyis ha dobos akkor fékpofa csere..
nem meséltem még, asszony kapott a 307 2.0 helyett egy prius 2-t. na klub oldalon ment az okosság, hogy ki mennyit spórol az előző autójához képest. írtam hogy nekem fogyasztásról ne beszéljen senki mert otthon a másik autó egy 20litert megeszik gázból. erre jött az okos hogy gáz és hogy bmwbe rakatni az a 'legalja' szóval megkaptam :-)
V12, pont erre tartom az E65öt :-D autópálya kilométer faló, és nem sajnáltam télen sem járni vele. aztán mostmár változott a szitu, nyáron motor, télen bkv. pedig munkahelynek előzőleg garázsa volt így télen is sokszor rendbe tettem az autót.
Igen, pont az elektronikai szorakozashoz nem fülik a fogam. Autopalyas kilometerfalot szeretnek, ami azert egy kicsit különleges, de nem sajnalom telen a soban-latyakban. Tuti valami hülyeseg lesz a vege, de meg nyarig raerek.
Az biztos, hogy E65-ből egy facelift 730i a legkevésbé kockázatos választás, de ezt sajnos az eladók is tudják :), így a jelenlegi - tényleg gyönyörű - példány is 6 M Ft körül pihenne meg, mire rendszámmal, átírással, stb., + a legminimálisabb kezdő szervizzel beállna a ház elé...
Sőt, a 45-ös motor 200e felett brutálisan zabálja az olajat, minden autópályázás után tölteni kell rá. A hő miatt a motortérben a műanyagok folyamatosan cserére szorulnak, csövek, kiegyenlítő tartályok sokszor repednek szét, zömében előjel nélkül. Állítólag a diesel-ek jobbak, nekem 645-tel van csak tapasztalatom.
sajnos az enyém is több sebből vérzik :-) de szeretem. olyan hibák vannak ami mellett lehet használni, és meg kéne csinálni.. de nagyon apránként megy csak, itt is látni korábbi hsz eim mutatják hogy lassan oldódik meg egy egy dolog. :-) de én ezért szeretem. mindig tervezem hogy most akkor rámegyek és ezt azt megcsinálom rajta. :-)
Kb 5 éve én is rá voltam kattanva ez E65-re, a többséggel ellentétben nekem egyszerűen tetszenek a bálnák :)
Alaposan körbejártam a témát, műszaki adatok, gyermekbetegségek, frissítések, (volt elég...), aztán megnéztem vagy 10-et kereskedőnél, meg vagy 6-8-at tulajnál, és "valahogy" letettem róla...
Oké, hogy a többség gyalázatos állapotban volt, de komplett szociológiai tanulmánnyal ért fel a tulajokkal való találkozás is... (Behajtó srác, erőtlenül feltörekvő nepper, sunny boy, stb., meg egy olyan "laza" gyerek, hogy szó szerint majdnem szétesett az utcán, ahogy járt, ezt hittem, ilyenek csak a kabarékban vannak.
(Felhívott 5 perccel a megbeszélt találkozónk után, hogy hol vagyok már, neki nincs ideje... Mondtam, hogy éppen a kocsidban ülök :) Mert hogy egy gumisnál találkoztunk, én időben odaértem, ő meg elment addig is "ügyintézni".)
Sajnos mivel a márkafanok többségének sosem tetszett az E65, így sokkal kisebb az esélye, hogy normális előző tulajdonossal kerüljön össze az ember.
Ma meg tényleg olcsóé' megy, de nincs helye a flottában még egy agyonelektoktronizált problémahalmaznak.
annyit vaciláltam melyik legyen téli és melyik a nyári....ésmivel plusz pénz lett volna levenni anyérikat, ezért egyelőre gazdasági döntés született. aztán melyik lesz a szebb E65 re ...
A 99es 320i-be mennyi motorolaj kell? Valamint valtoban es difiben csereljek olajat a kora miatt? huszonötezret futott, sok, rövid tavon. (a kulcs olyan, mint egy felmilliot futott autoe, a kipufogo meg mint egy uje).
Kulcsot csak a BMWnel kapok ujat? Vagy van olyan kulcshaz, ami elfogadhato minösegü?
Szeretnék egyszer (Ha 5 millió alá ér az áruk :))) valami vaddisznó autót (RS6, S63 AMG vagy ilyesmi), akkor majd eladom az ML-t. :) Szerintem van benne valami Off-Road szerű csomag, mivel van DSR gomb, meg rossz útra valami gomb, meg emelni lehet jó magasra a futóművet. :)
de én az összes jobbkezes utcát ( már amit észreveszek persze :-)))) úgy közelítem meg, hogy arra számítok: meg kell álljak.
jobbkezesnél én is így csinálom, de arra nem tudtam számítani, hogy az isten barma az előtte álló _főútvonalat_ sem veszi észre, (amin mellesleg villamos is jár), világítós stop tábla van előtte, stb., és mégis belém rongyol 60-nal oldalról...
pont ma "kaptam vissza" (a családból) egy időre a régi E39-emet, és elgondolkodtam rajta, hogy egy lassan nagykorú 1 milliós autó, M52 + manuálváltó (örök élet + 1 nap), ennél jobb rohangálós nem is kéne (téli) városba...
Csak a helyzet az, hogy egy kicsit még ezt is sajnálom Budapestre :)
De szerintem ez nettó hülyeség,hogy szét kell választani,de olvastam én is. A CAN a pin6 és pin14. Nem látom mi köze lenne egy pin7-8 hídnak hozzá. Majd kipróbáljuk.
Először nekem is cseszett kommunikálni öreg X5-el, aztán eszembe jutott a 7-8 pin összekötősdi, gyorsan belül odaforrasztottam két drótot, kivezettem, kapcsolóhoz már lusta voltam, (de hát láttad az ADS-em :)) összekötöttem, azóta működik mindennel, amihez D-Can kell ott szét kell választani.
Ma szétszedtem a K+DCan interface-t,elvileg minden benne van a CAN-H CAN-L kommunikációhoz.Viszont baszott működni.
Rámelegítettem a silány forrasztásokra és lám,azonnal át tudtam váltani DCan és PTCan üzemmódra.
Bónuszként kicseréltem a kétszínű ledet is külön 2db ledre. Mert az ostoba kínai úgy paraméterezi be,hogy a zöldnek alig van fénye,így a piros és a narancssárga fényt nem lehet megkülönböztetni.
Mellesleg a W164 túl van a nézzen ki valahogyon, legalábbis nekem igencsak csábító alternatíva lesz majdan egyszer az E70-el szemben, Szépségén és árán túl az off-road csomagos változat hajtáslánca döngöli földbe nálam az X-drive-os ellenfelet.
Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Sajnáltam a GT-t napi szintre városba ezért gondoltam veszünk egy összkerekes szívó benzinest, amit lehet nyektetni nyugodtan és télen is kéznél van... :)
De valahogy úgy voltam vele mint Te, hogy a rohangálós is nézzen már ki valahogy. Így lett egy W164 3.5 V6 szívó benzin. Hazudnék ha azt mondanám, hogy megbántam. Ezekben a hidegekben percek alatt meleget fúj, és nincsen turbója, meg ilyen úri huncutságok... :) 15 litert elfogyaszt, de ennyi. :)
De az elkerülésben segít talán az a valamivel több, mint kétmillió km, amit eddig vezettem, és összesen egy ráfutásos balesetem volt 1993. április 26.-án.
Minden szubjektív nyilván és nagyon sok mindent az anyagi lehetőségekkel való kompromisszum határoz meg.
Az Általad említett védelem szempontjából én mindig a legújabb "nagymercivel, nagyvolvóval, negybömbivel, stb" járnék mindenhová, de az igazság sajnos az, hogy még a kettővel ezelőtti típusaikból válogatva sem engedhetem meg magamnak.
Így aztán marad az, hogy tötymörgős bácsinak nézhetnek ugyan, de én az összes jobbkezes utcát ( már amit észreveszek persze :-)))) úgy közelítem meg, hogy arra számítok: meg kell álljak. ( Motoron 200.000 k körül vagyok, ugyanez a szemlélet tart életben/balesetmentesen)
én is. nagyon nagy utat jártak be nagyon rövid idő alatt, ha abban a szegmensben gondolkodnék, eszembe nem jutna _új_ golfot, fokúszt, asztrát, stb. venni.
nálam ezt Suzuki Stiftnek hívják ... és pont ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, mint Nálad az Asztma G.
A szubjektív érzeteken túl (kényelem, motorerő, stb.) ezzel csak 1 objektív baj van:
ha egy swiftet oldalba taszajtanak 50-nél egy sima jobbkezes utcában a meg nem adott elsőbbség esetén, akkor jó eséllyel nem úszod meg.
Nekem volt már hasonló autóbalesetem, ha nem masszív autóban ülök, akkor nem biztos, hogy itt irogatok...
Tudom, mindent nem lehet megtenni a biztonságért, mert ha a betonkeverő jön balról, akkor az a páncélozott X5-öt is kilapítja, de azzal a tudattal akarok elindulni, hogy én a fizika mai ismeretei birtokában, a magam részéről mindent megtettem...
Egyszerűbben is megy, hétfőn leszek otthon, megnézem hová tudom feltölteni stb. párszáz giga :) Mindig töltöm a legfrissebbet mert INPA/NCS-hez is ebből rakom át az SP-DATEN-t.
Én is befogtam az XJR-t kvázi napi használósra. :) Nyeli a pénzt rendesen, de szerencsére csak kopóra, meg olyan cuccokra, amit önszorgalomból cseréltem. Ahhoz képest, hogy brit, semmi baj nem volt vele, egy vízcsövön kívül.
De legalább élvezet vele minden km. 370 le + a forma... jó kombó :)
"Lassan majd cserélni kéne az E39 530D-t, van benne 430. Rohadt nagy bajban vagyok, mert halvány gőzöm nincs, mit vegyek ..."
Mindegy,ezen ne rugózz,mert még hasonlót sem fogsz tudni venni..
Pár éve én is kitaláltam ezt a "BMW-t garázsba,hétköznap meg valami egyszerű megbízhatót". Mondták vegyél passatot,néztem 2000es évjárat körül,mondták az nem jó, régit vegyek. Vettem egy B4-et, rohadt is költeni is kellett rá állandóan,kerregett is, hangosan is futott stb..
Mindezek mellett mindenkinek mindig el kellett magyarázni, hogy miért ilyennel járok,mikor szerintük bőven megtehetnék egy E38-39-46-ot vagy akár újabbat is..
Mindez mellett volt amikor úgy néztek rám amikor kiszáltam a csótányból egy szép E53-at diagolni,hogy szégyeltem magam az első 2 percben amíg nem pakoltam ki a táskám.
Szóval én abba hagytam,én minden nap BMW-ben akarok "utazni".
Miket kell kicserélni egy motorfelújítás során? 2 hengerben csak 14 bar -os nyomás van a 26 bar helyett. Tehát: gyűrűk, tömítések.. Mit érdemes még kicserélni? illetve milyen extra munkákat kell még megcsinálni(hengerfej síkköszörülése) Mennyibe kerülne kb? Megszerettem ezt az autót, minden tanácsot szívesen fogadok !
"Leírom, régóta csodálom a Kiát. 7 év garancia. Minőségben már rég beelőzték Európát. Végre egy autó, aminek boldog a tulaja, mert nem kell állandóan a szervizbe hordania, vagy horror áron mindenféle elektronikus alkatrészeket cserélnie. Az én szememben ez jelenti az autógyártás csúcsát, nem a gesztusvezérelt BMW."
Ertem en, de az autogyarto elsö sorban az ujauto vasarlokbol el, ott pedig egyre inkabb (erthetö modon) zero az igeny arra, hogy 2017ben, miközben a WCre is mobillal megyünk, kezzel labbal müködtessünk bonyolult mechanikai szerkezeteket, amik felett eljart az idö.
Nyáron vettem a 740i-re vonóhorgot. Nem mintha kellene rá, mert az összes többin van, csakhát a hátsó lökösöm is olyan volt, hogy levehető a műanyag dekni, meg a facebook-on egy csoportban valaki akart venni, egy másik meg ajánlotta neki. Az üzlet nem jött létre, mert a vásárló visszalépett, mert megijedt tőle, hogy műszaki kell. (nem tudom mit gondolt) Na én megvettem kemény 20ezer forintért a gyári, levehető vonóhorgot minden kábelével, elektronikai vezérlő dobozával együtt.
Gondoltam ráér az a műszaki.
Fel is szereltük, tényleg egyszerű volt. A BC is azonnal látta, melyik izzó nem jó az utánfutón. Szépen el is tettem a fejet, kerestem helyet neki a pótkeréknél. A héten eljött a műszaki ideje. Szépen felvezettek az adatlapra mindent. Be is mentem az új forgalmiért a kormányablakhoz. 2100kg ráfutófékessel. Nem semmi, mit vontathat az öreg :) . Na kampó vissza a csomiba, szerintem soha nem fog kelleni. De van :)
Én már megugrottam ezt a szintet. Opel Astra G. A-ból B-be biztosabban elmegy, mint egy BMW. Alkatrész filléres, minden sarki szerelő fejből vágja az adatait, alkatrészek cikkszámait. Nincs benne olyan alkatrész, amit nem cserélhető fillérekből. 8 éve tolom. Szerintem 8 év alatt összesen nem volt annyi dolgom a szervizével, mint egy BMW tulajdonosnak fél-1 év alatt.
Nincs okostelefonom, nincs hibrid BMW-m, nem chatelek, nem viberezek, nincs guminőm. A családommal és a barátaimmal személyesen tartom a kapcsolatot, szoktunk találkozni, vendégségbe menni, beszélgetünk. Beszélgetés közben ritkán kerül szóba, hogy ki milyen autóval jár, és akkor is oda lyukadunk ki, hogy a régiek megbízhatóbbak, olcsóbbak. Mint a már említett radar 600e forintos ára, ami kiüti a tempomatot mindenestül, miközben az Opel Astra G-ben egy bizonyos szinttől felfelé a sima tempomat nem több egy elromlani képtelen alapfelszereltségnél.
Leírom, régóta csodálom a Kiát. 7 év garancia. Minőségben már rég beelőzték Európát. Végre egy autó, aminek boldog a tulaja, mert nem kell állandóan a szervizbe hordania, vagy horror áron mindenféle elektronikus alkatrészeket cserélnie. Az én szememben ez jelenti az autógyártás csúcsát, nem a gesztusvezérelt BMW.
Ha finom süteményt akarok enni, engem nem érdekel, milyen összetevőkből áll, meg hogy hány fokon hány percig kell sütni, stb. Csak hamm, bekapom, és utána továbblépek. Ilyen számomra már az autó is, az évek során megváltoztam. Csak menjen zokszó nélkül a napi használatos autó, ha megkap minden ütemezett karbantartást.
De az öreg E34 M5 becsülete azért nálam is örök. Az AUTÓ, nagybetűs. Mikor előveszem, akkor a fent leírt ember hirtelen átalakul egy kis időre kisördöggé. :)
Annyit tennék hozzá, hogy az egyes automaták közt is van különbség, mert van ami hajlandó viszonylag a belét húzni, más meg pöccre megdöglik a semmiből.
Amúgy teljesen egyetértek. Sokat futott, öreg autó legyen kézi. Saját érdekből...
Sokkal nehezebb*, ergo reálértéken drágább lesz 10-15 év múlva fenntartani egy mai új autót, mint ma egy 10-15 éves autót, ezzel nem sok újat mondtam.
És ezt - technikai fejlődés ide, vagy oda- de nehezen veszi be a gyomrom... Gesztusvezérlés..., hát az pl. baromi fontos.., nem tudnak már mit kitalálni...
* olyannyira "nehezebb", hogy a többségnek nem fog menni, de ügyes gányolók, bontósok, stb. legalább jól járnak vele.
Innentől kezdve nem tudom, mi lesz, mert részemről két dolgot tartok nehezen (leginkább sehogy) elképzelhetőnek:
- csak azért valami kis, vacak, szart veszek autózni, mert azt lehet akkor annyiból fenntartani, mint ma egy 10-15 éves BMW-t
- olyan anyagi helyzetben leszek, hogy ne fájjon, hogy hopp 1milkó az automata váltóra, másik milkó a motorgenerálra, a harmadik az összes fontosabb fedélzeti elektronika cseréjére, stb.
ja, három, mert a harmadik, hogy busszal, biciklivel, stb. járjak :)
De egyrészt nem futott sokat, másrészt valóban - ahogy nálam hozzáértőbb írta - az speciel kiforrott motor, mondhatni a legjobb (egyetlen jó?) választás a palettáról.
Mondjuk egy N54 biztos kurva jó, amikor jó, a maga 306+ lovával, de vélhetően nem olcsó fenntartani öregen.
Viszont. Ha az automata megdöglik, akkor vagy el sem indul vagy vészprogramba vágja magát ami nagyon nagy fogyasztást produkál. Míg a kézi váltó, ha lóg, ha gatya, ha szar a tárcsa akkor is elmegy. Nem zavarja meg aksi, meg feszültség gondok mint az automatát. Szóval ha baj van a kézi ritkán hibásodik meg úgy hogy ne vigyen haza, az automata meg megáll mint a szög és tréler.
Másik a költség vonzata. Igaz amit írtok ha egy bmw-t valaki megvesz és 15 évig használ és 500000-700000 km megy vele akkor a kuplung kettős tömegű és egy automataváltó felújítás azonos költség.
DE mi nem első tulajok vagyunk és nem 15 évig használunk egy bmw-t. Így ha kuplung esetleg kettős tömegűt kell cserélni az fele akkora költség mint egy automata felújítása. Itt nálunk az van, hogy veszünk egy használt kocsit, ha gyilkolták és nem szervizelték rendesen és belefutunk egy kézinél nagyobb az esély, hogy túléljük nagy költség nélkül. Az automatánál ha égették a lamellákat szinte tuti ugrik a 400 ezer ft.
Hosszú távon semmivel sem olcsóbb a kézi váltó az automatánál. E28 V8-hoz kötelezően meg kellett vennem az új lendkereket az új kuplunggal, durván 1000 Eur költség volt a létező összes kedvezménnyel akkor. Ennyiért már egy kisebbfajta váltófelújítás is belefér.
Szerintem utcai autoban a vilagon semmi letjogosultsaga nincsen a kezi valtonak. Egy letünt kor romantikaja, amit meg tudok erteni, hogy pl egy sportkocsi tulajdonos szereti izlelgetni, meg akkor is, ha napi hasznalat szintjen minden szempontbol rosszabb, mint mondjuk az aktualis 8 gangos ZF, vagy egy DKG. Az, hogy majd ha 400eKm-nel beszarik, akkor dragabb lesz, mint egy kezi valto (amivel addig 12364518234519334273523875347-szer kellett kupplungolni a dugoban, meg 4x kellett kupplungot es 2x kettös tömegü lendkereket cserelni), szerintem nem erv, plane az uj auto (aminek a motorja meg az elektromos rendszere ugyse bir annyit, mint az automata) vasarlot nem erdekli egyaltalan.
Nagyon erdekes, hogy a kezi valtot mar a 80as evekben sem igazan ismerö amerika az egyetlen piac, ahova az E60M5-öt kezi valtoval kellett szallitani, mert ugye a sportkocsi tulajok romantikusak.
Valojaban mar a sportkocsiknal sincs keresnivaloja a kezi valtonak (lasd 911 GT3RS, illetve az összes versenysorozat, ahol nem elöiras a kezi, ott mar reg valamilyen automataval mennek). Egyszerüen tulhaladott dolog, mint mondjuk a rendszeresen zsirozando futomü a veteranoknal. Van az a reteg, akinek pont ez tetszik, de nem ez a technika mai allasa, ezert a szeles retegeket kar rakenyszeriteni, nem fogjak venni.
Én sem hiszem, hogy valaha G30 tulaj leszek, pedig az F10 mostanában jut nekem oda, hogy árban a "főautó" szerepére alkalmas legyen...
És bár tetszik nekem a kissé konzervatívabb forma, mert az E39 szervesebb folytatásának érzem a szörnyű belsejű E60-hoz képest, de pl. rögtön belefutok abba, ami hajdanán a BMW legnagyobb erőssége volt: a motorokba: választhatok láncszaggatós dízel, meg direktfecskendezéses benzines között...
De legyünk optimisták, 15 év múlva majd nyomtatunk magunknak 3D-ben pont olyat, amilyet szeretnénk :)
Most hirtelen elképzeltem magam 2030-ban kései tulajként :) Város már nem is lesz ahová behajthat dugós motor, falura meg elég a vészfokozat :D :D Ezeknek már nem lesznek kései tulajai.......szerintem
Sajnos én is épp panel cserén vagyok, működik de van hogy leoffol örökre, és overheating jelzés világít inpával. Resetelnem kell, utána megint megy pár napig. Pedig overheating kizárt. Van régi e39-emből maradvány kályha, annak elektronikájával fogok próbálkozni. Ma épp működött, időzítve langyos beltér várt, és napközben is indításkor startolt.
Van 1-2 változás kályha ügyben is. Vannak működő vízpumpával,izzítóval és befúvóval összepakolt kályháink,
és mind vezérlő hibás.
Webasto progi telepítve és szépen beszélget a K-bus-os és az I-Bus-os interfészemmel is. Alig várja,hogy egy kályha panellel veszekedhessen:
Kaptam egy kapcsolási rajzot jpg-ben,ami elég rossz minőség,de nagy segítség volt, mert a fájlnév alapján sikerült végre találnom a vezérlő panelről egy használható kapcsolási rajzot és egy hiányos beültetési rajzot.
Jelenleg a beültetési rajzot fejlesztjük hozzá.
illetve rendeltem Szabolcstól 3db rossz kályhát.
Aztán majd megpróbálok vezérlő panelt javítani. Hátha..
Sőt! Minden indításkor öntesztet hajt végre magán a radar, ellenőrzi a helyes kalibrációt, és a fűtőáramkör épségét. Ha hibás a fűtőáramkör, akkor üzemen kívül helyezi magát, akkor is, ha épp 40 fokos kánikula van.
Hivatalosan nem javítható, csak a csere, az ára újonnan a rossz vicc kategória.
Szoftveresen ki lehet iktatni a lencsefűtés áramkörének ellenőrzését, hogy anélkül is működjön, de ugye akkor havas időben nem lesz jó.
Gyönyörü, mondhatom! De legalabb felertekelödnek az öreg szarjaink! :-)
Ez a gesztusvezerles a parasztvakitas netovabbja szerintem is. Persze, biztos vagesz, de mindennapi hasznalatban teljesen hülyeseg. De kinjukban nem tudnak mar mit kitalalni, miutan minden mas kütyü egy Opel Corsaban is elerhetö mar, a vezetesi elmeny meg mar nem tartozik a szignifikans közönsegi igeny targykörebe. Politikailag korrekt steril vackokat arulnak jo sok felesleges (es mellesleg gyakran filleres) kütyüvel. De majd jönnek a kinaiak! :-)(
Az ACC tempomat radarja E60-on +5 Celsius fok alatt automatikusan bekapcsolódó lencsefűtéssel rendelkezett.
Aminek a fűtőáramköre rendszeresen el is romlik az E60-on, mintha ez olyan baromi bonyolult feladat lenne manapság, egy vacak lencsét +5 fok alatt melegen tartani. Na ez a nagyon nagy baj. És az ilyenek miatt orbitális szívás az ilyen elektronikával agyonpakolt régi autókat üzemeltetni. Emiatt szégyellje magát a BMW.
E65 nem tudom, ott volt-e ilyen.
Ez a gesztusvezérlés, ez a világ legnagyobb faszsága, majd menet közben én ott hadonászok magam előtt a levegőben? Erre költik el a BMW-nél a temérdek fejlesztési pénzt? Ezt találták ki a marketingesek, hogy erre van igény???
Én is vettem xy-ban Lemförder motortartót xszöthöz de párban akartam, lemfiből csak egy volt, másik fele áron valami más. ugyanaz volt mind a kettő az utolsó karcolásig.....Nem csináltam belőle erkölcsi dilemmát hogy eredeti nem eredeti, autónak mennie kell, beszereltem.
Hogy pl egy pierburg dobozban is ugyanaz van mint az épp most 12601Ft-os magneti dobozban már meg sem lepődöm...
xy egy csomagolócég...itt nem veszünk gyári cuccot. ennyi :(
Ezzel a kopott szivattyúval is ezt csinálja. Néha-néha már nem indul el elsőre,aztán még működik a gyújtás le-fel játék,aztán egyszer csak már sehogy sem indul,csak ha tekersz a motor tengelyén.
Ha gyújtás ráadáskor elindul nálam az AC akkor stabilan megy. Ha viszont elsőre nem indul el az AC akkor kell egy ideig le-fel kapcsolgatnom a gyújtást meg várni kicsit és egyszer csak gyújtás ráadás után elindul az AC. :-)
Köszi, szép doksi :-) amikor nem indul el az AC akkor vagy a DDE nem ad ki jelet nekem vagy a K96 szarakodik és nem húz meg, vagy meghúz de a teljesítmény érintkezői meg vannak égve és nem ad kontaktot.
Egy kis iromány ehhez a 30d üzemanyag szivattyúhoz.
Álló motornál gyújtás ráadásakor a K96 relén keresztül a DDE elindítja a takban lévő és ülés alatti szivattyút 1 percre. Legközelebb akkor indul amikor elkezdesz indítózni.
Indítózáskor és innentől végig az előnyomás szenzor jelét ellenőrzi és ha nincs meg a megfelelő nyomás, akkor jön a hibaüzenet. (Gondolom, hogy a nagynyomású sosem mehet szárazon)
Előnyomás a minimum érték alatt a motorindítás engedélyezéséhez:
1Bar a nyomás,tehát csak a tankszivattyú megy.
Szétszedtük a gyári 2001-es301ekm-es 'küszöb alatti' szivattyút:
Szénkefék ugyan jól elkoptak,de még dolgoztak volna:
A kommutátor nagyon elkopott.
Ha ebben az állásban áll meg a szivattyú,többé nem indul,csak rásegítéssel:
Lábjegyzet:
Az XY nagykerbe Pierburg szivattyú rendeléskor egy "MS-motorservice" zárjeggyel ellátott Pierburg dobozban egy "TI Automotive" feiratú Pierburg szivattyú érkezett.
Tehát manapság ki gyártat kivel és ki csomagol kinek? Költői a kérdés..:-)
'86, 420SE, impala metallic, creme bőr belső: 8 éve hoztam a németektől, karosszérián volt minimális korrózió, kapott egy telifényt, beltér kész, extrázva lett, most télen motor-hajtáslánc, futómű rendberakásra vár, tavasszal / nyárion OT a cél :-)
Konkrétan ezt a tipust még nem csináltam,de tudomásom szerint bovdenes a gázpedál. De azért nézd meg,vagy javítsok ki valaki,ha tévedek.
Ez esetben a gyárit tempomatot sem lehet teljesen 'gyárira' megcsinálni. Mert köteget kell vágni,forrasztani vagy újra krimpelni. Legalábbis egy E36 320i-ben kellett,szeritem ebben sincs ez másképp.
Az eladas nagyon könnyü lenne, akinek eddig mutattam, szinte mindenki azonnal meg akarta venni. De ez most edesapame lesz, majd 5 ev mulva visszaveszem töle ugyanennyiert. Ö evi 7ezer Km-t megy. A tempomat viszont nala alapfeltetel volt, ezert gondoltam gyarit beletenni, az megis kisebb bantas, mint egy univerzalis. De ez a gyari akkora szopasnak tünik, hogy ha Bala - vagy valaki - nem vallalja el, akkor sajnos egy univerzalis lesz beleganyolva!:-((
99es 320i (JM41929) tempomatositasahoz mi mindent kell beszereznem tetelesen? (ha valakinek van hozza barmije, ne tartsa magaban! 3küllös tanga kormannyal szeretnem leginkabb)
Így van, de végre gyártanak már mechanika nélküli multimédiát. Ez csak pár centi mély. Így nem megy be olyan mélyre, ahol már útba lenne a cső. (már csak keret kell :) )A fej meg is jött.
Amúgy nagy szopás az E38 2DIn, mert máshol futnak a klímacsövek, mint az E39-ben, ezért az E39-hez gyártott fejegységek 90%-a nem fér be. E38-hoz meg szinte seni nem gyárt, mert jóval kisebb piac.
hidegen meg padlón azok is sima nyomásvezéreltként működnek ám, hozam szabályzás maximumon.
Azt figyeltem meg alfánál is hogy az első modelleknél egyszerűen nem mertek, a vas jóval többet tud, iszonyú légfelesleggel dolgozik a motor, hatalmas tartalékkal. Nem véletlen hogy ezek simán lefutnak 500-700e km-ert lazán.
Azt gondolom a dízel technológiai fejlesztésnek itt kellett volna megállnia......piezo, dpf, biciklilánc, 2mm hengerfal, stb rettegés nélkül.
Ha már szóba került én eddig úgy érzékeltem,hogy a 184-193lovas és a 20x lovas között dinamikában óriási különbség van.
és mi ennek az oka?
a "20x lovas" alatt együtt érted az E46-ba és az E83-ba szerelt 204 LE-s, és az E60-ba, facelift E53-ba, E65-be, meg millió másba szerelt 218 Le-s motort?
Hidd el, újonnan nem volt szaga, némi jellemző melegedő katalizátor szagon kívül semmi. Ezeknek már sajna közel nincs tökéletes porlasztása stb.... Enyém is bűzlik holott teljesen tünetmentes.
Valszeg akkor az első generációsoknak mind ami cp1-es cr, dde4 vezérlővel ima kód mentes porlasztói vannak, akkor kijelenthetjük a 193lovas is ilyen.
Az biztos hogy pl a 150lovas 320dénes már második generációs cr, dde5, az már kódos, olyannal volt szerencsém kódolni.
Volt egy "0".generációs JTD alfám, azon még korrekciót sem lehet nézni, nem is csinál, még a turbó is sima mecha labdás volt. (Meg akartam ölni, autózhatatlanságig húztam fel, mintha mindig jégen menne, de nem tudtam megszokni.)
Igen, igaz, az első két spricces (pilot és fő) esetében még nem kellett, az újabb (193, 2xx ló) már több spricc van, ott már van IMA kód valóban. ISTA/P -ben is alap dolgokat, pl alapjárat változtatást találtam én is a 184lovasnál.
Sajnos ezek a korrekciók különösképp sokat nem jelentenek, ami biztos hogy a 6 közül a 3-as hengeré a legjobb. De ettől független lehet mind a 6 rossz, csak épp a 3-asba kell a legkevesebbet fecskendezni mert az a legkevésbé szar.
Ha gyanú van, füstöl, büdös, csattog, szarul fogyaszt akkor a legtisztább hogy mind a 6 kiszerel és bevizsgálás.
Olyan kezdett csinálni teljesen random módon a 30 dezső, hogy gyújtás ráadása után nem minden esetben indul el a küszöb alatti szivattyú. Menet közben sose állt meg a hiba csak ilyenkor jön elő. Ha nincs személyes tapasztalata senkinek ilyennel akkor elkezdem kiszakaszolni, hogy a relé kap vezérlőjelet tápot vajon ilyenkor?
Lehet lenne egy nagyon alkalmi vételem, de a GT-n meg most csináltattam meg szó szerint mindent, a téli zsír új Michelin Pilot Alpin 4-et ma rakják fel...
Szóval áron alul baromira nem adnám el. Ha valakit érdekelne, beszélgessünk. :D
Gondolom arra, hogy ne legyen "vákuum" a csőben, és ki lehessen húzni a pálcát. Ha ilyen magasra feljön az olaj, akkor szerintem valami nem oké... nincs benne túl sok olaj?
"Ezt ki lehet úgy szűrni hogy átcserélni másik henger egységére de akkor értelem szerűen az ima kódokat is fel kell cserélni."
Biztos, hogy van ilyen IMA kódos móka a DDE4.0-nál? Ma széttúrtam a DIS-t,de nem találtam. A WDS sem ír erről.
Minden mást megtaláltam. Párat végig is csináltam kiváncsiságból. DDE5.0-hoz megtaláltam az IMA-s dolgot: service function -> adjustment -> injector rate adjustment
,de DDE4.0-nál nincs ilyen.
Egyébként egy ideje sokat javultak a korrekciók (az határeset 1-es hengeré is rendbe jött) de nem tudom minek köszönhető.
Mivel teljes át rendezést csinálok a gép parkban, eladó Anya 316 i- je.
99-es 124ekm, teli bőr , (elektromos derék és háttámasz) , pdc, digitklima, szervízkönyv, 4 új nyári, 4 jó téli , 8db gyári alufelnin, fekete tetőkárpit, 4 új féktárcsa, komplett új pk-s szíj görgőkkel- vízpumpával, stb
Sajnos nagyobb felbontású képem nincs, de azért érdemes megnézni a duda rögzítését (nem volt egy darab nyomorult anya abban a műhelyben? :) ) , illetve a tisztességes lakatos munka helyett a kreatívan alkalmazott hézagoló alátéteket...
Az aljàt és a motorteret mindenképpen teljesen szét akartam borítani. A motor szerencsére szuper állapotban van, csak tömítèseket, ès szimeringeket kellett cserèlni. A kasztnival csok ott volt gond, ahol a nèmetek koràbban hozzànyúltak. Làtszott, hogy az előző tulaj sokat költött rà, de nem èrtett túlsàgosan a kocsikhoz, és kontàrokkal javíttatta. Az aljàt - szerencsère nem az egèszet- lefújtàk jó kis bitumenes alvàzvèdóvel. Ez alól helyenkènt diónyi sàrgombócokat túrtam ki. A küszöbök vège lyukas volt, gittel " lakatoltàk". Az aksitàlca felületi rozsdàjàt megintcsak alvàzvèdővel kezeltèk. Termèszetesen a környezetèt nem takartàk le, így a gèptetö alja, torony, biztosítèktàbla fedele is bőven kapott belőle. Az ilyen bosszúsàgok borítottàk a nyàri forgalomba helyezèst, valamint Miki ès az èn idegrendszeremet :)
No igen, de azok nem szamitanak különlegesnek a V16 mellett! :-)) Csak ebben az egy mühelyben 3 M1 allt egyebkent epp akkor. Köztük egy szloven, amin olyan pocsek minösegü "fenyezes" volt, hogy azt egy UAZ-on is szegyellnem. Fogta is a fejet az ember, hogy ezzel meg nagyon sok dolguk lesz, mert ha a feny ilyen, milyen ganyolasok lehetnek a lemez alatt...
Kreativ a K-Europai, csak sokszor esz nelkül. Nekem a Z1-ben pl fakockaval valtottak ki a hütö egyik müanyag tartojat, ami kemeny 505Ft, eredeti BMW. Szerintem a fakocka többe` volt. Meg az 1500Ft-s gazbowden is kokanyolva volt. Es nem a tulaj volt soher, az egeszen biztos. De a szerelö okosba`megoldotta.
Ja nekem is csak izzító stift hibás panelom van kiszerelve. Ami meg a kályhában van, az hol indul hol nem, ha nem akkor alacsony fesz. hibával áll meg... :-(
De akkor is, nem gondoltam volna, hogy ilyen van... Hogy nem tud egy hirdetést elolvasni és értelmezni mögötte a /db kifejezést, illetve képtelen felmérni mennyire reális ár lenne érte 50e...
Az év legviccesebb levélváltása címre hajt a VMJ által beküldött kézírásos érdeklődés, majd a Pappas autó erre adott hivatalos válasza. Igazi folklórkincs, tök mindegy, hogy valódi-e, de majd azért igyekszem megtudni. Fent a nyitó levél, hajtás után a válasz és VMJ[...] Bővebben!Tovább »
Ez az a típus aki bemegy 1 millióval a zsebében egy Mercedes szalonba, hogy szeretne egy új S-Klassét, de lehetőleg full extrásat, ha már ennyi pénzt áldoz rá?
Münchenben,a,Mobile,Tradition,felújító ,műhelyében,találkoztam,vele. Az,egyik,fejes,vitt,be,ő,azt,mondta,kettő,készült,semmi,pénzért,nem,eladó,egyik,sem. És van egy E38 V16 is Garchingban, de oda sajnos nem vihet be. 1500 autó van ellenőrzött páratartalom és hőmérséklet mellett eltarolva.
Nap mint nap megdöbbenek, hogy ebben az országban mennyi fogalmatlan, ostoba ember van...
Hirdetek 4db 16" Mercedes gyári felnit 1.000 km-t futott 2015-ös gyakorlatilag új Continental TS850 gumikkal. Szépen lefényképezve minden kerék, ET szám, minden info teljes mértékben leírva 49.900 Ft/db.
Hív ma hazánk fia, érdekli a négy kerék.
Ő: Hol találhatóak a kerekek?
Én: Keszthely mellett.
Ő: Hú az nagyon sok km.
Én: Miért, Ön honnan telefonál?
Ő: Gyálról.
Én: Semmi gond, ha komolyan érdekli, csütörtök-pénteken Pesten leszek, szívesen elviszem.
Ő: Hú az nagyon jó lenne. A gumik nem repedtek? Tényleg gyári a felni?
Én: Nem, nem repedtek, le is van írva, hogy max. 1000 km-t mentek, újonnan vásároltam őket, a felni meg természetesen gyári, az is oda van írva, külön le van fényképezve mind a négy.
Ő: Nagyon jó, akkor veheti úgy, hogy megvettem, telefonon egyeztetünk. Ööö a 4db 50.000 Ft ugye?
Én (kikerekedett szemekkel): Ugye ezt Ön se gondolja komolyan? Eredeti Mercedes felnik, gyakorlatilag új gumikkal 50.000 Ft-ért 4db?
Ő: Elnézést, akkor nem jól olvastam, nekem ennyi pénzem nincsen.
Bazmeg, nem elég hogy annyira ostoba, hogy azt hiszi 50e a négy db, még ezen felül is megkérdezi, hogy de ugye nem repedt a gumi és ugye gyári a felni?
Egy könnyűfém felnire is engedély kell, ha nagyobb mint a gyári, és rendszámlevétel a vége a sportfutóműnek is, mert úgyis kiszúrja a rendőr. De hogyan lehet megszerezni a papírt? Íme a példa. Tovább »
Ez milyen mar, hogy honapokig hadakozol idiota hivatalokkal, kifizetsz egy valag penzt teljesen felesleges szakertöi velemenyekre meg forditasokra azert, hogy vegül KEZZEL BELEFIRKALJANAK VALAMIT a forgalmiba. Lattak mar ezek nemet forgalmit, hogy hogy kell bejegyezni ezeket a dolgokat??? Hat innentöl barmilyen allithato futomüvet rakhatok az autoba, hisz az sincs a forgalmiban, hogy milyen gyartmany...
725 tds 97-es bmw van, és nemrég elkezdett az automata váltó későn kapcsolni, tehát van hogy 3500 as fordulaton sem váltja a következő sebességet. (kicsit megfékezem és rögtön vált). Korábban nem volt vele ilyen gond, illetve ezt sem mindig csinálja. Mi lehet a gond? köszönöm a segítséget!
Akartam én is kérni, eddig olyan jó hangulatú volt a topik. Engem is kiosztott valami kisebbségi komplexussal felvértezett faszkalap az ML topikban, akit egészen biztosan vertek az óvodában és az iskolában, de én inkább nem is reagáltam...
Legalább ez az egy hely maradjon meg normálisnak. :)
Mondja az,aki életében nem látott új alkatrészt. Így azt is visszaküldi,hogy kellene helyette egy pár éves. Aki négyezeréé vesz felnistől dióra keményedett gumit... :D Elhiszem,hogy nehéz hozzászokni,hogy a melóhelyen is,meg otthon is elnyomásban élsz. Így a gép mögött próbálod kiélni magad. de inkább próbálj meg elérni valamit az életben. Ne törődj bele a jelenlegi pusztulat sorsodba. Kezdésnek írj a nevedre egy hetest,ha már itt...
- egy szett E38 hatso lengescsillapitom (33521091421) nem EDC, nem szintszabalyoszos (összes E38), Lindornal felujitva (tehat uj-tenyleg), 1.800Km-t 95% autopalyan futott (BP-Tirol-BP), illetve hozza
- egy szett ugyanennyit (tehat szinte semmit) futott toronycsapagy (összes E38, E39 nem szintszab, nem EDC).
Együtt 30ezerert megvalnek tölük, vagy mas BMW alkatresz csere erdekel. Nekem azert kerültek ki, mert megfelelö rugo hijan vissza kellett alakitanom szintszabalyozosra.
Nem pontos a meghatározás, nem a galvanizálás a probléma, hanem a horganyzás.
A cinkbevonat miatt hidrogén épülhet be az anyagba, ami repedéseket okozhat nagy szilárdságú alkatrészeknél, csavaroknál. 10.9 is ilyen már. A hidrogént el kell távolítani, ez szokásos technológia, ha a galvánüzem alapos, elvégzi. Hosszabb idővel magától is eltávozik a hidrogén egyébként...