Hát ja, azok úgyis sűrűbben tönkremennek. Stabpálcát a szegedi Kovács Autónál látok Lemfördert normális áron, nekem eddig pontosan szállítottak egy hozzám közeli PickPack pontra.
A gumi felhúzásánál én a rúdra spriccelt ablaktisztítóval síkosítottam. :-)
Nézd meg a rudat, hogy a gumik alatt nem kopott-e meg,én már dobtam ki olyat, ami a végén, a pálcák szilentje alatt rücskösre rozsdásodott.
Méretni akartam én is az m104 motoron, de miután a hagyományos végnyomásméréskor a 6-os hengerben egyáltalán nem képződött nyomás, a többi hengerben meg egyforma volt, a 6-os miatt tudtuk, hogy ott nagy a gond. Bontás után meg is lett az ok. Az egyik szelepről letört egy darab, nem tudott zárni.
Igaz. Abból sok minden kiderülhet, melyik hengernél mi az állapot. Ha valahol sok a veszteség, ott lehet nagy gond, ill ha túl hamar elengedi a nyomást a probléma mértéke kiolvasható.
Ha fűtést nem tudsz csinálni ne kísérletezz. Balesetveszélyes is. De a.legnagyobb baj, hogy nem lehet tömörré tenni a vízkört. Sajos ez elég nagy eséllyel hengerfejességre utal.
Nem merném megkockáztatni. Du. Hívtam legutoljára helyi ADAC-ot. 6 órát vártam rájuk. A paraszt levitt a pályáról közölte h. Letelt a munkaideje és otthagyott. Még 3 óra jött egy másik aki elhozott 50km.-T. Ja és se fűtés se semmi...
Sajnos. Néha olyan helyek vannak feltüntetve a dobozon csak lesek.
W202 250td ügyben lehet további kérdésem...?
Az ötödik hengerben 14bar a kompreszio,kétszer is megmértem és utána az elsőt mert hogy mégis nehogy baki legyen. Egyébként 1-4ig egységes 24/25bar van.
Tudom megbontás lesz a vége,de pár jótanáccsal,tapasztalati ténnyel segítenél rajtam? Miért van/lesz/alakulhat ki,van ismert előforduló ”gyengesége” a motornak? Km 400on túl vagy annál is...,így vettük,porlasztót vissza vettem ahogy pár hete itt tanácsoltad,mondtátok. Anno írtam és kerdeztem erről mert hidegen ha lekapcsolja az izzitást jön a nem om605re jellemző 190 es merci hang és addig tart míg igazán jól be nem melegszik.
Anno régi bmw-vel (alublokkos) a hengerfej csavar felszakadt autópályás nyomuláskor. Akkor még nem tudtam, csak azt, hogy padlógázas belső sáv takarításkor eldobta a hűtővizet. Az összeset. Kiálltam pont egy bevásárló hodály körny€kén. Kb egy jó óra után feltöltőttem, a kb 11 l folyadékot teljesen pótolni kellett. Szóltam haza, legyenek készenlétbe trélerrel. Elindultam. Csak a kis gázt tolerálta. Tudtam, hogy gáz van, nemsokkal azelött volt összerakva a motor.
De elbírta a kis gázt. Ez 70-80 volt 5-ben. Kétszer kellett a kb 300 km-en utána tölteni valamennyit. De hazamentem vele.
Nem azt mondom, Németországból is hazaidultam volna, csak egy javaslat, hogy kicsi terhelésen mit bírhat? Esetleg eg próbát megérhet.
Köszönöm a tippeket! Megyek a legközelebbi ATU.ba megveszem a fagyállót bele megint, és ránézek az általatok javasolt hibajelekre.
Amúgy melegen verte le a csövet, és a fűtés az stabil.
Vízbugyborekolast megnézem, es a csövek keménységet (Míg légteleníti magát bugyborékolhat?)
(Érdekességként ADAC-os csávó 3x mentett, és azt mondja szerencsém van, mert ez regi ,az újabb mercedes típusok be sem indulnak a héten 5-öt halászott ki mélygarázsokból. )
Az OM629 független hüvelyes, így fokozottan veszélyeztetett hengerfej problémák, és hősokk tekintetében. Sajnos van esélyed rá, hogy le kell venni a fejeket. Fűtésed minősége milyen? Fűt rendesen? Csövek keménységét is jó lenne ellenőrizni üzemmeleg motornál lezárt sapkával persze, és leginkább azt a csövet amit lerúg. Hidegen, melegen lerúgja, vagy csak melegen?
Mutat-e rendellenes hőfokot, ingadozást,forrást a vízhőmérőd - ha igen, lehet hengerfejes
Mi történik, ha járó motornál leveszed a hűtő túlfolyótartály sapkáját? Bugyborékol-e víz, esetleg tolja-e kifelé a vizet - ha igen, biztosan hengerfejes
Ha ezek közül semmi, de a mindig ugyanott löki le a csövet, rendben van az a csatlakozás? Nem ismerve a típust kérdezem, hogy ha bilincses, tart-e a bilincs, ha meg betolós, feszes-e az omegarugó illetve sértetlenek-e a csövön a rögzítőfülek, ahová bepattan.
Kissé tovább időzöm Németben a tervezettnél, mivel az autó dobálja le a vízcsövet.
A vizpumpat itt mar kicsereltettek velem, mert szivárgott. Rá egy napra megint leverte a csövet. ( Otthon kapott új hűtőt, valtoolajcseret, olajcseret új kardangumikat)
Most a német szerelő a hengerfejeket akarja levenni h. megnézze. Diag semmit nem mutat szal lehet tréler lesz hazáig.
Mit jelent a teljesen elhibazott akkucsere? Mert ha pl ha akkusarut csereltel fel, ott valamelyik fő bizri ment ki, szoval erdemes lehet bizriket ellenőzini.
Elkeseredve azért nem vagyok . Talán kissé lehangolt, mert azt látom , hogy a márkánkat - és lehet hogy már "prémiumnál " uez a helyzet- kiszolgáló NEM gyári szerviz minősége egy cseppel nem megy egy más , off márka szervizének minősége fölé, ( hiszen sokszor ua a szerviz szolgál off -.ot és csillagost is....) az árát pedig a " mindenhol legjobb , egyedül üdvös " gyári szerviz árához igazítja. Az adott esetben az 5 dolláros motor a "majd 6számjegyű" összegért került cserére ...és úgy, és ez a szörnyű, hogy a kormány majd a kezembe maradt. ( bár ez nagyon egybecseng azzal, hogy egy áru árát a piacon elsősorban az elérhető helyettesítő termékek ára határozza meg.) Amit írtál az ár-érték - minőségről ...érdekelne a meglátásod., privát mail-ben is. Hogy az akasztást elkerüljük... Bár, az kétségtelen hogy a futómű-hajtás- kormány combó -pl az E klasse-ban- valami nagyon egyszerűvé teszi az életet.
Maga a motor (OM651)- sz.v. és messze nem széles és mély tudásom szerint- azt gondolom, hogy a legjobb blokk, amit valaha tákoltak a 4hengeres kategóriában. A kétturbós voltából nem érzek semmit...már azon túl, hogy 1400-nál éled, 1600-1700 tól 4200-ig igen-igen megy, és teszi ezt a 130-230 sebességtartományban is. Mindemellett a nyár végén-pl- a Szolnok -Keleti pu. távot 75-ös átlaggal 4.7 l fogyasztással jártam le. Olajat még mindig nem eszik...20-22 ezrenként kap Castrol Edge-t. Visszahívás volt /van a vezérlőszoftverre...megesküdött a forgalmazó, hogy nem bántja e rezsimet, én marha meg elhittem, hagytam megcsinálni...novemberig az utolsó 60.000km átlaga 7.0l volt, azóta 3000-é 7.6...Erre aztán megpróbáltam a végét is ...220 után nem esett neki jól tovább. ( NEM teszik vissza az eredetit!!!) Bajai voltak: Thermosztát 134e-nél ( csere gyári műhelyben tán 86 ezer) , Nyomásmérő szonda a DPF előtt, 183e-nél ( saját vásárlás , Bosch, valami 12 ezer) hosszbordásszíj csere + feszítők etc, feleslegesen , 202 ezernél ( Conti, valami 10 ezer+25 INA görgők) Ennyit tudok a motorról mondani 85-tő 225 e -ig ...nem sok rossz, azt hiszem. Amitől fázok , a DPF mellett, az a vezérműlánc-csere , ami hátul van. ( Ez utóbbira nincs futott km protokoll, állítólag van valamelyik feszítőben ? tengelyben? nyúlásmérő szenzor) A befűzős lánccseréhez is szét kell húzni ( ez úgy 3-350e a gyári szervizben) Ha mindent , láncot kerekeket, vezetőt feszítőt akarsz cserélni, akkor nemesen egyszerűen, szellemesen ki kel baszni a motort az ő házából...ezt meg se mertem kérdezni, mennyi...
üdv mindenkinek éedelködni szeretnék egy w211 e200 mercim van de helytelen akucsere miat nem nyilik a csomagtér ajto se kulcsal se ajton lévö gombal se távirányitorol hogy tudnám kinyitni roncsolás nélkül?
Nincs kedvem vitatkozni, azért kicsit én is képben vagyok. Egyszer váltottam Merciről, többet soha! Életemben nem költöttem annyit javításra, mint akkor, és nagyrészt én csináltam, tehát a munkadíj "ingyen" volt. Igaz, hétvégén sosem unatkoztam.:-)) :-((
Kicsit megtörték a szép 210-emet, nem volt autóm kb 2 hónapig, csak kölcsön. Márkákat nem írok, de amikor néha "megkaptam" a W203-at, újra fülig ért a szám! Nem voltak rossz autók, sőt, az egyik igencsak fullos gép volt, de......de.....;-) Most csak 3 Csillagos van a családban, de 2 tuti marad is!:-)
Ismerőseim szerint "Mercibuzi" vagyok, de nem baj, már elfogadtak így. :-) Ki kell próbálni más márkákat is, aztán dönteni. Én már megfizettem a tanulópénzt, hajrá, más is tanuljon a saját kárán! ;-):-))
"Persze lehet olyat venni, ami ritkábban, mert a mai csillagosok minősége nem áll arányban az árukkal, de akkor el kell felejteni a márka presztízsét meg az általános kiváló komfortját"
Légyszi adj tippet, mert most nagyon elbizonytalanodtam........francia?:-D
Ne keseredj el, még jól megúsztad a hibát a villanymotor cseréjével. Ha a műanyag fogaskerekek mentek volna ott tönkre, vagy a kommunikációs tekercs, akkor drágább lett volna, arról meg nem a gép tehet, hogy elfelejtették meghúzni a kormánykerék rögzítését. Időnként minden autó elromlik, amit használnak.Persze lehet olyat venni, ami ritkábban, mert a mai csillagosok minősége nem áll arányban az árukkal, de akkor el kell felejteni a márka presztízsét meg az általános kiváló komfortját.
Simán, de azért "határozottan". Ez nem francia, kell 1 kis erő hozzá. :-)
Örülj neki, hogy kiírt vm-t, azt eltárolta, meglessz az! (Mi a turbo szabályozóval szívtunk 1 kicsit, minden előjel nélkül menet közben elment belőle az erő,-C220CDI-és semmi hibakód nem volt benne! Igaz, már 300000 fölött van a km.)
Húzd le a gombokat, mosd le azt a ragacsot hígítóval, v. körömlakk lemosóval, és már le is festheted. Én matt feketével fújtam le, és nem ragad. ;-):-)
Mondjuk az első lépés az kellett volna legyen mielőtt légzsákkal kezdesz játszani, hogy akku(k) le. Akkor egyrészt nem rettegsz hogy durran, másrészt valószínűleg megúszod a hibakódozást is.
Köszönöm! Ha más mód nincs...sajnos Star tőlem 60km-re van márkaszervizben, egy "szürke" példány pedig 75-re...lassan beleunok ebbe a csodaautóba, már csak az 500Nm tartja a garázsban...
Menni tudsz vele. Ha a fordszámmérő aljában rendben elalszik a légzsák lámpa, akkor valóban csak betárolta a kormánylégzsák kivételét, StarDiaggal törölni kellene a hibakódot.
"csabais" mester biztatásának köszönhetően belevágtam a fellazult kormánykerék reparálásába ( W212 E250)
(Ezzel a kerek bánatos életembe nem kívántam amúgy baszkódni.)
A menet a következő volt: 1., kulcs kihúz, eltesz messzire. 2 kormány hátoldalán 2x Torx30-as csavar kicsavar...kormányközép a légzsákkal felszabadul , kivéve két kis kábelköteget, két kis biztosított csatialjzatba bekötve a kormány lapjába. 3., két kis csati kipiszkál...kormányközép szabad.
4., 10-es imbusszal, kézzel !!! kitekertem a rögzítő agycsavart. Azért kifelé, hogy megnézzem, nem-é kiszoposodott a kúpos felület, vagy maga a menet. Látható kopás, károsodás nem volt. 5., a kúpos rögzítő felületet megkentem könnyű olajjal, és betekertem a csavart az imbusszal, kézzel , ameddig tudtam. 6., egy durván 30 centis nyeregcsővel rátekertem még legalább 1.5 fordulatot. ...110Nm-t aligha tudtam, de 80-90 megvolt, kormány áll, mint katiba a gyerek. Csak imbuszkulcsom volt kéznél. 7., légzsákot/közepet visszaszereltem. ( ez már 2 perc volt)
Végig attól reszketett az inam azért, hogy a légzsák az orcámba durran...a csatikat az anyósülésről bal félkézzel baszogattam ki.
Ami baj maradt , hogy "malfunction" hibajelzés van a bal első légzsákra, consultációra utasít, "leOKézva" eltűnik ...mégiscsak jegyezte a CP a lecsatolást....nem tudom, tudok -é ezzel menni. Azt hiszem, mégis jobb, minthogy egy ritkább combos előzésben megszalad a kormány...
Elindulás után kb 15 km-el nyomtam egy kickdown-t és bejelzett a
EPC Elektronic Power Control.
Többszöri kickdown próbálkozás is kihozta ezt a hibát. Nem váltott, vagy csak nehezen, gyorsulás elmaradt. Ritkán szoktam letalpalni, mert jól megy anélkül is.
Megálltam 5 percre, leállítottam. Gondoltam majd kiolvasom a hibát amikor újból indítom, de már nem volt mit. Ment rendesen.
Visszaolvasva itt a fórumot valaki az aksi cserét javasolta.
Nem mai az aksi, de jól indult és indulás után 10-15 perccel már bőven tölthetett is vissza, ha netán aksi lett volna.
2003-as 220CDI sportcoupe kevés km.
Van javaslatotok, vagy ne foglalkozzak vele?
Másik, a klíma tekerő gombjain a gumi borítás ragacsos lett. Volt valakinek ilyen? Lemosni, törölni mosószerrel, vagy hígítóval, foltbenzinnel?
Nagyon köszönöm, Sir! Ha mondod, hogy kulcs nélkül nem tud elindulni az air-bag, holnap megpróbálom. ( mert amúgy nekem, gyakorlatlannak , 20 perc lehet ez.....amúgy végtelen szomorú vagyok , mert ha ez a kormány nem magától szabadult fel, akkor a zárjavító szakember nem tépte vissza a központi rögzítőcsavart ...és ettől akár bármi is lehetett volna velem. Úgy ráadásul , hogy nem gombokat fizettem .)
E250 W212 kormánya beteg. Hetekkel ezelőtt érdeklődtem kormányzár beszarás eseténi teendőkről, de végül egy helyi szervizhez fordultam, aki(k) a kormányzárat a motorka cseréjével megorvosolták. Vagy ezen munkák folyománya, vagy a kormány 8 év után úgy gondolta, hogy föllazul, de az biztos , hogy ( ma Pestre menet vettem észre menet közben) a kormány körben minden irányba billeg úgy 3-5 mm-t .
Hazajöttem, de igy nyilván nem merek vele többet menni, a szervizt jan 6,-áig nem érem el.....megszorítanám magam. Megnéztem gugli/yutúb....ha a légzsákot kiszerelem---2 torx30 csavar a kormány hátoldaján, 2 csatlakozó kihúzása--- utána egy 10-es? imbus 110Nm-rel meghúzva fixálja a rúdban a kereket.
( Nem akarnám közben lekötni az akkut.... elműködhet -é a légzsák, miközben a csatikat lehúzom/visszateszem, vagy az egész más jelet kap????? )
Smafu ne (nagyon) röhögjön, a generátor felújítást ezentúl én is fölveszem a listámra. Ultra nagy szívás lehet. Épp azt vízionáltam, hogy mi van, ha ugyanez idefelé, esti órákban, gyerekekkel, csomagokkal valahol az autópálya közepén ér el. Bármi más is lehet, tudom, de ez filléres és megelőzhető.
Köszi mindenkinek, várjuk a hétfőt, amikor talán nyit a villamossági szerelő. Nyilván nem így terveztük...
Más:
Apropó, nincs valakinél elfekvőben egy felesleges, nem morgó, 3,67-es diffi?
Tudja valaki, hogy a Mercedes W168-ban (170 CDI, 2001) hol és hogyan lehet hozzáférni ahhoz a szerkentyűhöz, amit a középkonzolon lévő hőmérséklet szabályozó gomb működtet? Úgy tűnik, hogy vagy nem nyit rendesen, vagy lelazult az áttétel, mert nagyon lomha a fűtés; a korábbiakhoz képest sokkal több időbe telik, amíg normálisan befűti az utasteret, és szinte csak a maximumra állítva lehet használni. A válaszokat előre is köszönöm.
Ha messze laktok, nem biztos, hogy az akku kibírja hazáig, aztán ottragadtok valahol. Esetleg viszel magaddal még 1 akkut.
Amikor meséltem, hogy ha veszek 1 autót, nem csak a kötelezőket cserélem le, hanem önindító, és generátor felújítást is csináltatok, Zoli (Smafu) jól kinevetett. Pont ezért. Nem szeretek ilyen helyzetbe kerülni, mert tuti ilyenkor sz@rik be valamelyik.
Kézi váltós az autód? Semmi különös trükk nincs az akkuval, csak elfelejt 1-2 dolgot, de az ilyenkor igazán nem számít.
Pontosan ez történt. De jó kis akku, mert időnként erőre kap, még indítani is képes :) Bevontattuk, akkut egyelőre töltőre raktuk, mert apósomnak van egy régi töltője, így talán akku kevésbé megy tönkre.
Akku visszarakásnál van trükk, mire kell figyelni?
6 éve biztos nem, azóta van nálunk, de valami azt súgja, hogy még gyári, 20 éves.
Közben a továbbiak: SRS, ASR, ABS lámpa is kigyulladtak, műszerfal alig pislákol, megállás után nem megy tovább. Ha be is tolom vagy bikázom, valami vészüzem indulhat be, mert pumpálgatni kezdi a gázt, de a gázpedálra nem reagál.
Sziasztok! 202-esemben (200K) jó messze otthontól kigyulladt az akku töltés lámpa. Annyit tudtam, h meg kell nézni a hosszbordás szíjat, de az OK. Az akku min 6 éves. Jó érzésű ember ilyenkor nem dolgozik, úh szerelőt nem tudok felhívni. Laikus vagyok, azért kérdem, h itt keressek sos szerelőt, vagy hazáig simán elmehetünk? Vagy egyáltalán mit kockáztatok?
W220/S500 csak úgy a semmiből kigyulladt az SRS hibakód de semmi előzménye nem volt, egy kanyarban bejelzett, majd a következő kanyar óta állandóan jelen van. Valakinek van tippje, mi lehet az oka? Másik probléma a semmiből, hogy az elektromos csomagtérzár csak félig nyit, nem találom a megoldást...
W221 vásárláson gondolkozom, 4 matic, M278, 500as példányról van szó, 2012es, valós 205e km, végig márkaszervizes autó, második belga ismerős tulajdonos.
Tudtok esetleg róla, hogy ez a motor mennyire problémás, mire érdemes figyelni ennyi km körül?
7G váltó mennyire bírja ezt a brutál nyomatékot?
Jő áron bele tudnék vágni, de nem tudok sokat erről a motorról. Ha esetleg valakinek van tapasztalat vagy hallott, tud infót, megköszönném.
Évi 15e körül megyek, 3-4 évig biztosan maradna.
Előre is köszi a segítséget, kellemes pihenést Nektek 😊
Szia. Ilyen jellegű hibakód törlést keresek cls 350 hez. (nem műszerest, mert az nincs). Hol találtad ezt a leírást? Milyen típusoknál alkalmazható ez? Előre is köszönöm.
Urak! Merga w163 ML 2.7 cdi. 2001. Központi zár távirányítóról nem megy. Elem csere a kulcsban, szinkronizáció és utána 1x bezár, ez után se kép se hang. Bal első ajtózár nyit mindent de nem lehet zárás irányba fordítani a kulcsot. Jobb e zár nyit nyit kivéve a csomagtartó ajtó zárat a kulcs fordul záró helyzetbe viszont nem zár csak önmagát. Középkonzolról minden működik, nyit-zár mindent. Valakinek ötlete vagy konkrétum, hogy merre keressem a probléma megoldását?
Köszi! Azt nem tudom, hogy biztosan ez rossz vagy sem, mert ha igen, akkor ez tökéletes lenne. Illetve, hogy van-e különbség az érzékelőben a 2 illetve 4 zónás klíma esetén (olvastam olyat, hogy valami négy szektorra osztott ilyen érzékelő van a 4 zónásokban).
Teljes felső rácsot szoktak adni 10 000 Ft körül a bontókba, hátha tudsz csak szenzort egyet venni. Újonnan valami 25-30 000 Ft rémlik a szenzorra. Vagy itt a fórumon Sprinter Zolit keresd, hátha nála is van.
Fizikailag még nem néztem meg azt a szenzort amit mondtál, de a klíma panel diagnosztikai menüjébe belementem, ahol a 12-es paraméter elvileg ennek a szenzornak a "válasz" értékét mutatja (feszültség). Leírás szerint 4,3V a sötét, és innen megy lefelé 0-ig, ami teljes napfényt jelent.
Nos, nekem itt az érték 99-et mutat, előtte egy "kockával". Ellenőriztem ugyanezt a 210-esemen, ott 4,3-at mutat, és ha lámpával elkezdem világítani az érzékelőt, akkor csökken 4,2-re, 4,1-re, stb.
De sehol sem találok információt arra vonatkozóan, hogy a 99 mit is jelent (bár gyanús, hogy hibát, vagy értelmezhetetlen értéket).
Én vettem adaptert, de bevallom nem vagyok maradéktalanul elégedett :( Ebben persze szerepet játszhat az is, hogy Iphone használó vagyok és anno utánaolvasva azt tapasztaltam, hogy azzal azért szokott gond lenni.
Alapvetően egyébként működik, de minden egyes "újraindulás" után kb 5-8 perc mire újra beolvassa a kontaktokat. Ez idő alatt a kocsiról nem, csak a telóról tudsz hívást kezdeményezni. Mondjuk a kihangosítás szinte azonnal működik. Gond még, hogy leállítás után az adapter még bekapcsolva marad jó ideig, így "fogvatartja" a telót.
Ne vedd 100%nak, de elvileg ki kellene írnia a műszerfalon is, ha hibás a fényérzékelő. Nem művészet amúgy lehúzni a csatlakozóját, aztan próba szerencse. Ha így sem ír hibát, akkor mashol lehrt a baj. A motorháztetőn a két ablakmoso fuvoka közöt az a fekete bubi a szenzor.
Köszi, azt tudom, hogy a Comand menüjében állíthatom a háttérvilágítást, de én arra gondoltam, hogy ha automatára állítom (tehát amikor magától kellene váltania éjszakai és nappali mód között), akkor nekem folyamatosan éjszakai módban megy a Comand, mintha sötét lenne.
Szeretnék (típus: W/S204 C220 CDI 2012) ATF-et cserélni a váltóban, esetleg valaki tud ajánlani egy olyan szervízt, ahol profin elvégzik, lehetőleg Győr és Budapest körül.
Továbbá, ha valaki vett már Mercedes Adaptert amivel elméletileg tudok csatlakozni telefonnal, valami információt esetleg lehet tudni róla mennyibe kerül?
211-es Mercin úgy gondolom, nem működik a fényérzékelő. Az esőszenzor működik, azzal nincs gond. A műszerfal menüjében a világítási opciók között manual mód van kiválasztva, nem konstans, mégis a fényszóró kapcsolóját automata állásba állítva is világít a fényszóró verőfényes napsütésben is, ahogyan a comand is éjszakai módban fut folyamatosan, valamint az ambiente világítás is megy napfényben is, és az autó kinyitásakor a "sorround light" is felkapcsol.
A hibatárolóban nincs semmilyen hiba. Van valamilyen DIY módszer, amerre érdemes nekiindulni a hibajavításnak?
Igen, kezd számomra nyilvánvalóvá válni, hogy két kategória van ebben a szakmában. A balesetezett autók elemcseréje biztosítási háttérrel. Ezek is magas áron mozognak, a háttérfinanszírozás miatt.
Vagy a "restaurálás", azaz rozsdásodás javítása, alvázvédelemmel ez meg méreg drága. Utóbbinál mindegy, hogy egy elhanyagolt 10 éves vagy egy vigyázott 40 éves veteránkorú autótól van szó, "restaurálás" árfekvésű mindkettő. Csak épp a 10 évesnél nem éri meg. A kettő közt nincs semmi kategória. Gondolom a balesetező veterán már földöntúli kategória.
Nekem a restaurálás mást jelent: amikor veterán autót teljesen szétszednek, rendbeteszik és újrakezelik a teljes karosszériát.
Az nekem nem restaurálás kategória, amikor egy autó eléri azt a kort, hogy a tipikus rozsdásodások előjönnek egyes részeken, és azt az autó kibelezése nélkül kilakatolják, de mégis valószínűleg a restaurálás árkategóriájába tartozik ez is.
A növekvő értékű autónál (ritkább veteránok) ezt még könnyebb szívvel megteszi valaki. De a nem ilyen jellegűeknél marad az addig használat, amig átmegy műszakin? vagy várni kell, hogy valaki belém jöjjön a rozsdás helyen.
Sziasztok! Tud valaki olyan karoszérialakatos műhelyt, ahol alvázvédelemmel, fényezéssel együtt foglalkoznak idősebb már több helyen korródálódó autók lakatolásával és védelmével emberi áron és jó minőségben? Köszönöm a segítséget!
Mercedes W639-es Vito hátsó téri fűtő-hűtő körével kapcsolatban lenne egy problémám. Külön egységről van szó, ami a kocsi bal hátuljába található ezt már felfedeztem. A gondom az, hogy bekapcsolva hiába pörög szépen a mókuskerék, a rostélyokon nem jön levegő egyiknél se. Maxon járatva a motor szívő részénél olyan, mintha enyhén fújna inkább, viszont a forgásiránya megfelelő. Ilyet sejtésem szerint valami lezárt állapot végett csinálhat. Kérdésem az lenne, mi az ami lezárhatja a levegő útját? Ez is egy hasolnló dobozból épül fel, mint az utastéri elosztó.
Sziasztok!
Egy 2004es A140es mercim van. Ha balra indexelek, akkor is jobbra megy az indexem. Már két bontott bajuszkapcsolót is próbáltam. Mindkettővel ugyanúgy előjön ez a jelenség. Valakinek van ötlete, hogy mi baja lehet? Másnak volt már ilyen problémája? Lenyomom balra a kart és a visszajelzőn és kint a lámpán is jobbra megy az index.. Lehet, hogy mindkét kar rossz volt és mégis az a baja vagy valami más villamossági gond?
Köszi a válaszokat!
Szeptemberben vásároltam a kocsit. Most hidegben vettem észre rajta hogy mikor kint áll első indításkor többet teker egy kicsit, beindul (de olyan mintha 1-2 henger nem is menne) és leáll. Utána tökéletesen indul, nem teker sokat és szépen jár a motor. Kiszedtem az izzítógyertyákat nem rosszak, mindegyik izzít, volt az egyik szerelő ismerősömnek egy új izzító reléje azt is beletettem de ugyan az a tünet, talán annyi változás hogy nem teker sokat de indulás után egyből leáll, utána indításkor szépen indul továbbra is.
Kinek milyen javaslata van???
A szerelők azt mondják hogy lehet h belevegősödik a gázolaj rendszer és azért van. Járjak vele így tovább majd kiadja a hibát.
Szedd szét és kiderül, nem lennék meglepve, ha maga motor tartó csavarokból hiányozna 1-2. Amúgy nem nehéz a panelt lekapni, csak a műanyag bolhákból szerezz be előre is , mert fogyóeszköz. Én csak a fogaskerékhez plusz óvatosan a mozgó "bütykök" tövéhez fújkáltam.
Köszönöm szépen, veszek egy ilyet. Csak a fogaskerékre fújtál belőle, vagy a csúszópályán ahol látom végig a mechanikát, azt végig?
Ezzel viszont el is érkezett a következő "projekt". A hátsó ablaktörlő kar "lötyög". Megnéztem, anya megvan húzva, de tudom mozgatni kb. 3-5 centit le-fel, és a komplett tengely forog ilyenkor. Működni működik az ablaktörlő hibátlanul, a lötyögés miatt a végállás "bizonytalan", nem szépen 180 fokban töröl, hanem picit kevesebbet.
Köszönöm a választ! Talin beszélgettünk a W220-ad hátsó ajtójánka/ívének lakatolásáról és festéséről. Sikerült a fényezőnek színazonosra festeni az elemeket?
este szétszedtem, és sikerült is helyrehozni a hibát. Biztosíték rendben volt, kimértem a mágneses szenzort multiméterrel, az is rendben volt, de a motor meg se mozdult. Ezért szétszedtem a jobb oldali részt is, és a mechanika szorult (gondolom ezért tiltott le a motor, ezért nem üzemelt). Összeraktam, és működik.
Picit viszont hangosnak érzem, bár lehet, hogy ez normális. Nem túlzottan hangos, de pl. lezárt csomagtartónál az autó mellett állva hallom, ahogy lezár a roló. Ez mennyire normális? Szabad/érdemes megzsírozni a csúszkát mozgató fogaskerekeket? Tartok tőle, hogy utána csak összeszedi a port, és a végén még rosszabb lesz az eredmény.
Elöregszik, elkeményedik, + van olyan szoros szűrő, amit alig lehet leszedni. Ekkor lehet töri a szerelő, de találkoztam már többel aminél a vége benn maradt a házban. És akkor még nem feszegeted, csak tekered kifelé.
Hanem? Saját magam nem tapasztaltam még ilyet, netet bújva sem jellemző. Simán betudtam a 15 évnyi használatnak, illetve, hogy filces végű volt az előző olajszűrő, az nem olyan merev, mint a műanyag záróelemes. Vagy egyszerűen a hőtől elporlad? Tényleg a rácsból 1 sor tört ki, benne voltak a szűrőben a darabok. Azon egyébként gondolkoztam is, hogy vajon szőkőkút-szerűen a pumpa a karterből alulról felfelé nyomja az olajat, a szűrő belső oldaláből a külső fala felé átnyomva a hűtő irányába vagy pont fordítva...
Amikor én cseréltem az olajat, csak simán kézzel tekertem rá, aztán szíjjas szűrő fogóval a peremig lehúztam. Rossz lehet az Euró árfolyam mert most majd két ezressel többet fizettem érte a Vianno-ban. De legalább gyorsan megjött.
A hétvégén piszkáltam az autót, mert a szerelőnek sikerült az olajszűrő műanyag házát annyira meghúzta, hogy sikerült a rácsos belső részt részben elmorzsolnia. Emellett az utastér légbefúvása esetleges volt, amiről itt a fórumon is kérdeztem. Az összeesküvés-elmélet hívők imádni fogják, a gyakorló szerelők csak legyintenek erre a gyári szűrőről készült fotóra.
Vásároltam egy 211-es kombi E osztályt, ami alapvetően nagyon szép és jó állapotban van, pár aprósággal kell foglalkozni, amikkel ugyan bőven lehetne együtt élni, de engem zavar.
Az első a listámon, hogy a csomagtér roló motoros fel-le mozgatása nem működik. Alsó pozícióban áll a kis "pöcök", se kézzel nem tudom azt mozgatni, sem motorosan nem mozog.
Van valami szokásos problémájuk ezeknek? Merre érdemes elkezdeni a hiba megfejtését, a komplett egység cseréje előtt?
Én rögzítőcsapot írtam, azt amiről te beszélsz és úgy tudom az az 1-es nyomóra rögzít. Úgy látom hiába kérek, konkrétabb válasz nem kapok ezért köszönöm az eddigi infóat, majd megoldom.
Az adagolóhoz nem rögzítő csavar kell, hanem rögzítőcsap aminek a végén van egy bevágás amibe beleakad az adagoló tengelyén kialakított ellendarab, csak egyféfeképpen megy be, mikor a helyén van , akkor kell meghúzni a rözítő csapot bent tartó menetes anyát, és ha valaki bent felejti a szerszámot forgat a motoron letöri a rözítésre szánt kialakítást. Ott a bibi hogy te 1-es nyomón rögzítesz valami csavarral.
Szerintem elbeszélünk egymás mellett, Az adagoló rögzítőcsappal van rögzitve az 1-es nyomóra, a vez. ellenőrizve, fogaskeréken jelek egyben, 1-es dugattyú felső holtponton rögzíthető lenne. Ha így szerelem össze OT után 14 fokkal meg sem nyekkenik pedig ezt írja a könyv. Na ehhez az összerakáshoz keresem a fokot. Előre is köszi.
Az adagoló rögzítőcsavarral rögzítve, itt nem tudom éppen mozdul vagy sem az üzemanyag de ehhez a beszereléshez kellene a felső holtpont előtti fok. A lánckerék röpsúlyos, szintén rögzítve szerszámmal szereléskor. Stroboszkóp nincs. Köszönöm a válaszokat.
Ez így igaz, de '96-ban mikor kiadták, még nem 400.- Ft volt a benzin. Akkor még meg lehetett fizetni egy 30 liter feletti fogyasztást is. De aki most megveszi majd, valóban nem foglakozik ezzel a ténnyel.
Most olvasom soros van rajta leírom: vezteng jelen főteng felső holtponton az adagoló leállító szelepről lehúzod a vákumcsövet. Az adagoló egyes nyomócsövet leveszed az
adagoló fejszelepnél kifújod a gázolajat elég csak szájjal. Forgatod a főtengelyt míg az 1-es henger fejszelep alján megmozdul a gázolaj na ez a pont holtpont előtt kb 16-17 fok legyen, lehetőleg itt legyen középen az adagoló hogy mikor jár a motor tudj finomítani. Többször ellenőrizd le mert nehezen fogod észrervenni a töltési kezdetet a fejszelepnél. Minden motornak előtöltés kell az üzemeléshez a mercedes csak a beszerelési poziciót találta ki elég szerencsétlenül ami utótöltésre esik.
Ha szerszámmal szereled be akkot -14 utóra rakod be. Mikor ellenőrzöd srtoboszkóppal akkor előtöltés kell hogy mérj, az meg +14+-x fok addíg finomítod míg szépen jár. Ird le hogy szereled be és hogy ellenőrzöd.
OT után 14-el kezdtem, el sem indul, szelepfedél le, vez. rendben. 4x szedtem le, mindíg kevesebb utótöltés és már elótöltésen járok. Most megy de még nem az igazi és nem értem az okát. Ezért kérdeztem, hogy gyakorlatból valaki tudja-e?
Ezt írja a szervízkönyve elektromos adagolóra (felsó holtpont utánra), de a mechanikus soros Bosch adagolóval OT elótt 5 fokon elindul de nem az igazi. Folyott a motorolaj az O gyúrú miatt ezért le lett vévé és amilyen hülye vagyok bíztam a szervízkönyvi beállításban és nem néztem meg, hogy hol állt.
Üdv.Az volna a kérdésem hogy egy Cls 320 7g-tronic váltó hideg induláskor mig kb 40-50 fokra nem melegszik fel a viz minden megálásnál mintha seggbe rugnak az autot.Volt valakinek hasonló jelenség?Vagy valami ötlet mi lehet a baj?Kószi!
Egy kis információra lenne szükségem ml tulajdonosoktól.
Nemrég lettem tulajdonosa egy autómata ml 270 cdi-nek.
Igazából arra lennék kiváncsi, hogy városban mennyit kéne fogyasztania. Egy két embert kérdeztem de szélsőséges adatokat mondtak nem tudom mi lehet a valóság.
Van aki azt mondta 8-9 literrel eljár vele csak városban. Van aki szerint 12-13 liter. Mindkét választ ml tulajdonostól kaptam.
Sziasztok! Találkozott valaki olyan hibával hogy indokolatlanul megy a hüttő ventilátor és ki írja hogy kontrolájam a hüttő fojadékot? Víz rendben van nem fogy! Kiegyenlítő tartályban van egy érzékelő lehet az döglött be?
Segítséget kérnék a w202 220 cdi nem rég vásárolt autómhoz!
Reggel az első inditás után 1-2 másodperc mulva leáll, és utánna legalább 10-szer tekertetni kell míg nagy nehezen beindul! Ha már beindul akkor jár megy indul egész nap, csak akkor csinálja ezt ha áll vagy 8-10 órát! Vettem zsír új aksit (100A), de ugyan azt produkálja!
Valami kiindulási pont esetleg, vagy járt már így valaki?
Sziasztok. Segítséget szeretnék.
Sajnos nem tudom melyik a tompított fényszóró kábel szine a jobb oldali aljzatban. Tehát ami be megy a lámpa testbe. Vagy hol találom a biztosítékját.
Szeretném ha segítenének ez ügyben. W204 C200:/2008 /
Köszönöm szépen.
Neeem. Tőlük vettem kocsit (w212 facelift) és 1 év gari is jár hozzá, de szervíz előtt állt az autó így muszáj volt hozzájuk bejelentkeznem. Időpontjuk SORON KÍVÜL volt 1 hétre előre :D Annyi idő alatt viszont az autó kisebb nagyobb hibáit észrevettem, amit szavatosság körében kötelességük megcsinálni (persze próbálták a szervízben elkerülni ezt). Szóval ezért vagyok kénytelen fogni a fejemet, hogy miafasz van :D Mondjuk a használtautós srácok is fogták a fejüket a szervíztől, ezért jövő héten ránéznek ők is, mivel "prémium használtautót" adtak el. Persze így visszagondolva lehet jobban jártam volna ha megveszem olcsóbban importból, és a különbözetből a saját szerelőmmel minden szart kijavíttatok 24 óra alatt és van egy új autóm... Most má' mindegy, az asszony szereti mert fehérek az ülések :D
Segítséget szeretnék kérni 2012 c220-nak a tipus hibáit tudja valaki.Vasárnap néznék meg egy első gazdásat de nem ismerem mennyire nyűgösek ezek a motorok,eggyáltalán foglalkozzak-e vele.Természetesen átnézetném.
No rear seat belt engaged! Hiba üzenet vár minden indításnál. Mi lehet a gondja, ülésfoglaltság érzékelő? Mit lehet ezzel kezdeni? Így hátul elméletileg nem nyílik a légzsák? Ha jól értelmezem az autó folyamatosan úgy látja hogy ül valaki hátul ezért figyelmeztet.
óóó ez nem is kérdés :D Csak túl akartam lenni az első szervízen a garanciális kereteken belül. Visszarakja a váltót, de lehet érezni, nem rángat azért az autó de érzed. Elviszem a saját szerelőmhöz és most, aki jól lebasz hogy megmondta, hogy ne vegyek a Pappastól autót :D Szóval igazából kicsit félek is :D Viccet félretéve tragédia ami ott megy. A sok marha meg lapátolja oda a lóvét és fizetik a százezreket egy olajcserére.... Kezdi a munkafelvevő, hogy azt mondja a szerelő, hogy mikor visszamegy D1-be, akkor visszrakja magát N-be, MÉG HA NEM IS ÍRJA KI :D Mondjuk kifejezetten érdekel, hogy akkor hogyan indul el az autó, illetve miért nem érzek semmit ha a START-STOP megy?! Ezen logika alapján miért nem N-ből indul az autó, minek D-be rakni? Szóval igazi marhák. Az autó szépen vált amúgy, még a használtuatós részleg főnöke rá akar nézni, hogy mi az amiről szó van, mivel nem "érti". Nyilván ha a váltó ilyen lenne, hogy visszavállt és érzed, akkor mondaná, hogy normális.
+1: kedvenc kommentem a kerékösszetartás meg futóműállítás miatt volt. A kormányt ha egyenesen tartottam akkor jobbra húzott az autó, így a kormány kicsit balra állt ha egyenesen mentem. Válasz: MINDEN ÚT JOBBRA LEJT :D De örömmel vettem tudomásul, hogy kijavították az pesti utak jelzését egy délután alatt.
Ez egy vadonatúj, utólag forgalomba hozott csereantenna-árboc, amely sok korábbi klasszikus Mercedes Benz modellhez (szintén néhány Audi, BMW, NSU és VW modellhez) alkalmazható 1983 körül, a Hirschmann 6000 H ** és 6000 verziókkal felszerelve. U ** sorozatú elektromos antenna (erőantenna, antenna) mint eredeti berendezés, amely csereoszlopokat igényel 825948102 vagy 825948106. Az antennát az autó kívülről azonosítják, mivel az oszlopnak négy króm szakasz van, és a króm hegy gomba alakú. Az alsó szakasz átmérője 8,5 mm. A teljesen behúzott árboc hossza, beleértve a csúcsot és a fehér nylon fenékpuffert, 265 mm. A teljesen meghosszabbított magasság 86 cm. Tartalmazza a visszatartó ferulát és a sima meghajtó kábelt. A meghajtó kábel sima (fogak nélkül), ahol a későbbiekben kb. 1983-tól kezdődően a későbbi AUTA 6000 EL antennák fogazott / fogazott meghajtó kábellel rendelkeztek. Kérjük, olvassa el ezeket a többi felsorolást.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy tudja -e valaki, hogy anno 100 évvel ezelőtt ki írta ezt a részletes w210 összefoglalót? Szeretném felvenni a szerzővel a kapcsolatot, vagy bárki olyan segítőkész, hozzáértő ember jelentkezését várom, aki tudna nekem pár információval segíteni a w210 220d LUCAS adagolóival kapcsolatban. A konkrét kérdésem ez lenne:
"A szakirodalom szerint a w210 kis dízeljei esetében (220d) '97-ben volt egy adagoló szériafrissítés, ahol a korábbi problémás Lucas adagolók típushibáit kijavította a gyár. Az, hogy pontosan mikori az adagoló (azaz hogy ki van-e cserélve már a javított változatra) könnyen megállapítható úgy, hogy leszereljük a tetejéről a fekete műanyag fedelet, mert az elektronika tetején rajta van az évszám, de állítólag gyakorlott szakember már az adagoló formájából meg tudja állapítani melyik széria." Ezzel a felismeréssel kapcsolatban szeretném a segítségét kérni az illetőnek.
Mercedes W202. Mit javasoltok, mivel kenjem meg az ablaktörlő mechanikáját? Zsírozzam, vagy inkább kenőolajjal - valaki említette itt a fórumban a teflonos lánckenő olajat.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni valakitől, aki nagyjából tudja, merre kapirgáljak. W210, 2.8 V6, 722.6 váltó. Másfél éve a váltóban panel, olaj, csati, szűrő csere volt. Azóta tökély, viszont cirka egy hónapja érezhető remegés kezdődött lámpánál állásnál. Mostanra odáig fajult a jelenség, hogy P-ben is remeg a kocsi, búgó hang felnyitott motorháznál valahonnan. Lámpánál állva, D-ben már mintha hajóhintában ülnék. Nővel már nem is kellene erőlködnöm, a munkát elvégzi az autó helyettem.:-) Visszateszem N-be, csökken valamit, de akkor is hintázik a vas.
Természetesen nem esőtáncos távgyógyítást kérek, csak tanácsot, hátha szerelő Urak találkoztak már hasonlóval
A tavasszal vásárolt CLS 320 CDI elérkezett az olajcseréhez. Milyen motorolaj való bele?
A formula3000.hu oldalon találtam Mercedes 5W40 olajat, de nem tudom elképzelni, hogy ez minden típusba jó. Az S300TD Bálnám, amit nemrég adtam el 15W40-el járt.
124-es kabrio a garázsban eltalált egy nagyobb hungarocell darabot (kb. 5 km/órás "tempónál", de pont telibe kapta a kapcsolót). A bukócső felnyílt. Kapcsoló csere megtörtént, de sehogy nem megy vissza a bukócső.
Segítséget szeretnék kérni.Ma indulásnál üzem meleg motornál,check engine kigyullad.Motor leállít,ahogy leáll,kattogó és sípoló hang egyszerre 15-20 másodpercig a motortérből.Járó motornál nincs a kattogás sípolás,nem veszek észre különbséget.Mit tegyek?
Próbálok képet a motortérből,honnan jött a kattogás miután leállítottam.w203 220cdi 2006.
Nekem van 6-os kézi váltósom is, semmi gond vele. 200000-nél cseréltem benne olajat, mert a nagyobb minuszokban nehezebben vette már, és sokkal job lett.
Szia! Nekem más autón azt a részt kellett lepucolni amin felfekszik az öv, ahol kijön a B oszlopból. Tapadós koszréteg rakódik le rajta és visszafelé nehezen csúszik rajta az öv.
Amit csináltam az is lassú volt,olvastam hogy érdemes kimosni és jó lesz,majd én eskü is volt rá🙂.Kivettük,kihuztam,kimostam,megszárítottam,mindkét oldalon ügyelve a kis mechanikus részekre kitakaritottam a por tömegeket,kenyér morzsát,egyéb működést befolyásolható dolgot és gondos kenőanyaggal ellátás után össze raktam. Cseppet sem lett jobb,dühös voltam. Újra szét szedtem,a lehető leg erősebbre feszitettem,újra össze raktam és úgy sem lett jobb. Ez is benne volt a pakliban és az is hogy jó vagy hogy jobb lesz,sajnos semmi nem változott. Tehát ezek tudatában illik bele vágni,nem kevés idő elmegy vele.
Sziasztok! Autócsere előtt állok és tőletek szeretnék segítséget kérni. A 2 kinézett típus a W211 és a W209. Ingázás miatt a diesel lenne az ideális, azon belül a sor ötösről(OM647) és sor hatosról(OM648)(w211 esetén) hallottam inkább jókat. Az öt gangos automatát dicsérik, de a manuál hatos váltóról szinte semmilyen véleményt nem találtam. A kérdésem az lenne, hogy e két típus közül, melyik a (relatív)megbízhatóbb? Melyiket tudnátok ajánlani inkább? Köszönöm előre is!
Gyakorlatilag is. Az a baj, hogy én már jó húsz évvel ezelőtt szedegettem ki ilyeneket, már minden csavar helyét nem tudom elmondani, de ha kint a középbox, a kilométeróra meg a kesztyűtartó betét, akkor adja magát a többi.A két szélén, meg az óra/kesztyűtartó helyén benézve látható az a nem túl sok csavar, ami tartja a műszerfalat, utána lehet kivenni a fűtésboxot, ami a simánál ha jól emlékszem kettő, a klímásnál meg három csavarral van rögzítve a szélvédő alatt, a tűzfalon.
Ki kell venni a középkonzolt, meg a műszerfal héjat, utána szedhető ki a fűtéskas. Elvileg nem nehéz,de időigényes, nem biztos, hogy ezt valaki is végigvideózná.
A motorban a fogaskerék nyalódott el (műanyag), vettem motort kb. 20 000ft az Autdoc-on. Mivel szerelőm éppen nem volt itthon, én meg csak laikus vagyok, bar Dacian kezdtem... szóval a yotube segített hogyan kell kiszerelni. A szerkezetet normál zsírral kikezeltem, összeraktam, beállítás is sikeredett 2-ra 1 éve működik rendesen.
2000-es gyártású W202-esem van. Segítséget szeretnék kérni:
1. Az ablaktörlő középen megáll, látszik, és pár másodperces erőlködés után megy csak tovább, majd visszafele ugyanez. Nem is mertem használni ma az esőben, nehogy tönkremenjen a motorja. (Kb. fél éve szervízben valamivel kezelték, mostanáig jól ment, aztán elkezdett akadozni, most meg ez van.)
Mi a teendő? Ha csak zsírozásról-olajozásról van szó, akkor mit és hogyan és MIVEL?
2. Ahogy bejöttek a hideg reggelek, hideg motornál bizonyos fordulatszámnál sípoló hang hallatszik. Üzemi hőmérséklet elérése után ez megszűnik. Mi lehet az oka?
3. Budafok közelében (Budán, Budaörsön stb.) hozzáértő, megbízható, lelkiismeretes és nem lehúzós szerelőt keresek.
Ha jol tudom, az injektor csatikban, ki kellene tudjam merni a 12voltot, pozitivot es negativot. Nos nekem csatin belul, mindkettoben csak pozitiv van, tehet valami zarlat, gebasz van.
Kerdesem az lenne, hogy ilyenkor eleg e a kabelcsere kompletten es itt rogton meg is ragadnam az alkalmat, hogy megkerdezzem kinek van elado?
Vagy kivagja ilyen esetekben a komputert is es cserelhetem azt is?
Ebben az esetben az is erdekel, ha van elado :)
Email cimem publikus, akar komplett szerelessel egyutti arajanlatot is szivesen fogadok.
Koszonom a segitseget es remelem ertelmezhetoen irtam le a hibajelenseget.
Amikor sebességbe rakom, 1mp. Nem pár mp. Ha viszed olajcserére, olvastasd is ki, rakják rendbe!
Nekem simán vált a 7G, észre sem veszem, kivéve, amikor visszarakja 4.-be pl. 6-ból, azt észreveszem. :-) Talán az olajcsere után finomabb lesz a váltód.
Szervízkönyvében mi van? Mikor cseréltek utoljára olajat?
Maximálisan igazad van :-)))) a technikát értem. A kérdés az, hogy normális e, hogy mikor megallok, akkor par masodperc mulva, mintha valtana egyet, "sebessegbe rakja magat". mint amikor beinditod a kocsit. Fek be, es D-be berak, csak annyira nem eros, es az alapjarat kicsit magasabb lesz. Tehat ilyen a 7g vagy nalam van gebasz? Olajcsere most esedekes, csak garancia miatt markaszervizbe kell vinnem, ami nem egyszeru, mert a karpat utcaban november 26-t mondtak :-D
Azért marad 2-ben, mert sokszor 2-ben indul, ha még picit is forog a kerék. Amikor teljesen megállsz, akkor rakja vissza 1-be. Nincs ezzel baj. Váltóban volt olajcsere?
(Amúgy meg ne a kijelzőt nézegesd vezetés közben, hanem a forgalmat....) :-)))
Még mindig W168, balra irányjelzésnél ilyeneket csinál:
balra indexel,
nem indexel sehova,
4-6 másodperc múlva kezd balra indexelni,
jobbra indexel,
két három villanás balra, majd jobbra (majd esetleg ismét balra, jobbra, random).
Álló helyzetben nagyon ritkán jön elő, csak menet közben. A nyomozásban ott tartunk, hogy ki lett próbálva másik két bajuszkapcsolóval, másik három (!) bontott óracsoporttal, de mindenhogy rossz. Csatlakozókon az érintkezők is összébb lettek nyomkodva.
Egy bajuszkapcsolót mérve balindexnél 200 Ohmos ellenállást kapcsol a két csatlakozó közé (jobbnál 0 Ohm). Ha a bajuszkapcsoló-óracsoport közti kábellel lenne baj, akkor 12V-ra áthúzás esetén menet közben random is elkezdene indexelni, ha 0-ra akkor meg elfüstölne rövidzár miatt. Ha csak kontaktos lenne a kábel, akkor a jobbindex is meg-megszakadna néha (de nem csinál ilyet, csak bal index szokott lassan indulni olykor, meg akkor is átvált jobbra). Jól gondolom ezt?
Az eddigiekből még mindig óracsoport hibának tűnik a dolog, de létezik, hogy mindhárom, egyébként bontott próbadarabnak ugyanez a baja? Az enyémben 150 ezer km van (legalábbis ennyit ír ki...), a másik háromban kapásból 230-350 ezrek voltak, szóval volt esélye előjönnie, ha gyakori ez a hiba.
Most vásároltam egy 2015. 10 havi E220 CDi 4Maticot 7gangos váltoval, 118.000 km-rel. Az autó patent, de észrevettem, hogy mikor megállok lámpánál, míg gurulok addig d2, majd mikor megállok teljesen akkor D1-et mutat a kijelző, viszont mintha csak pár másodperccel később állna át tényleg D1-be, mert akkor érzem a váltást. Nem olyan erősen, mint amikor P-ből rakom D-be elindulásnál először.
Benzinnyomast nem tudom merni az injektornal, nincs merom hozza. Csak annyira tudtam negnezni hogy ha a benzincso csatlakozasat lazitom a motorterben, akkor ott nyomja kifele a benzint, de megis olyan, mintha a motor nem kapna, mert csak a hidegindito szpre amire azonnal indul.
Tanacstalan vagyok.
Kimerjem az injektoroknal, hogy oda eljut e a 12volt, hogy kizarjuk az elektromos kabelek szakadasat?
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a topicra, látom hogy sok segítőkész márkatárs gyűlt itt össze :). Tanácsra/segítségre lenne szükségem.
Nemrég vettem egy 2015-ös W205 kombit, Mercedes vonalon nem sok tapasztalatom van - ez az első (3 Honda Accord után). és pár kérdés megfogalmazódott bennem. Vegyeseket olvastam a Mercedesek megbízhatóságáról - mi a Ti tapasztalatotok? Mire számítsak a japók után e téren?
Tudtok ajánlani olyan szervíz, ahol bátran szervizeltethetem. Észak Buda/Észak Pest esik útba, de elmegyek messzebb is, ha kell.
Kérdések:
- ez egy 220 D Bluetec - kell-e figyelni valamire kifejezetten a motorral kapcsolatban. Most 95 ezer km van benne. Jelzi a szervíz esedékességét vagy nekem kell figyelni?
- Légrugós felfüggesztése van - kell-e figyelni vmire?
- mire figyeljek kifejezetten a kocsival kapcsolatban? Van-e vmilyen típushiba?
- hogyan lehet frissíteni a gyári GPS-t? Van-e ennek költséghatékony módja?
- A jobb oldali fényszóró cserélve lett és a csere után nem működik a LED kitakarás funkció - állítólag fel kell programozni. Tudtok javasolni olyan helyet, ahol értenek ehhez?
- A bal oldali tükörben lévő kis LED (ami az ajtő melletti területet világítja meg villog, hogy lehet ezt cserélni?
- A saját GPS azt jelzi, hogy Traffic információra nem vagyok előfizetve. Hogyan/milyen áron lehet ezt megtenni? Érdemes?
Levegő ellátás rendben van ? (levegőszűrő--légtömeg mérő--fojtószelep). Nekem volt olyan,hogy elment az alapjárat,mert koszos volt a fojtószelep környéke,és nem kapott levegőt.
Tud valaki ajánlani jó Mercedes szerelőt Budapesten?
W202 C180 1995. Kabaré, de egy kerékcsere után nem indul. Új ac és szűrő van benne. A benzin eljut a motorig. Kábelköteg és ecu cserét állapított meg egy szerelő, de szükségem lenne egy megerősítésre. Hidegindító szprével beindul, de le is áll. Néha önindítóval is, de egy-két másodperc után szintén leáll. Vontatás közben ugyanez volt a helyzet. Ha be is indul, gázadásra azonnal leáll.
Nekem volt kézi is,meg automata is, egyikkel sem volt bajom.Alapesetben az automata természetesen komfortosabb, de sárban,hóban sokkal jobb volt a kézi.
Olajjal kapcsolatban nincs saját tapasztalatom,de több helyről hallottam, hogy a hagyományos olajjal feltöltött váltón nehezülnek a kapcsolások, tartós ilyen használat után meg elmennek a gyári illesztések,ha utána megint kap ATF-et, zajos lesz.
Sziasztok. Adott egy Mercedes W204 C200 kompresszor, amin a multikormány 4 gombos. Le szeretném cserélni a korszerübb 12 gombosra.
A kérdésem az lenne hogy működni fog vele ugyan úgy minden??
Köszönöm a választ.
Hát egyrészt februárban vettem, szóval most már hiába reklamálnék. Másrészt akkor 717.433-as váltó sehol nem volt: felhívtam az összes bontót ahol találtam telefonszámot, Facebookon érdeklődtem csoportokban, ebay, stb. Ebay-en találtam egyet Németországban, meg egyet itthon vidéken, azt vettem meg offline (vagyis kp-ra). Ha vissza is vittem volna, akkor nincs működőképes autóm, a váltót vissza kellett volna valahogy juttatni az eladóhoz, és ugyanott vagyok, hogy nincs ilyen váltó. Ez meg működik, csak nem 100%-os, és még mindig jobb mint ami lejött az autóról.
Mondjuk jobban belegondolva a vastagabb olaj csak tüneti kezelés lenne, hosszú távon inkább rontana az állapotán. Ha ez is megadja magát, akkor automatára alakítom, mert amúgy hányadék szerintem a Merci kézi váltóval.
Ha a leengedett olaj a véleményed szerint az állaga meg esetleg a szaga alapján nem ATF volt, hanem hagyományos hajtóműolaj, akkor az kinyírta a váltót.Nem opció, hogy visszavásároltatod az eladójával?
Elvittem a Gullideckel (csatornafedél) alufelniket festetni homokfúvás után. Azt mondják, hogy a W126 gyári felnijeink a gyári színkódja a 735 Astral Silver. Ez igaz? Van neki fénye vagy inkább matt jellegű volt gyárilag?
Köszönöm a válaszokat! Sikerült találnom embert, aki helyettesítő gázzal tölt. Volt benne gáz még, de nem annyi, ami elég lett volna a bekapcsolásához. Rátöltött és működött, szóval technikailag oké a rendszer. Örülök, hogy egyenlőre nem kell átalakítás. Most az jön, hogy kiderüljön meddig tartja, és hol szivárog. Ahhoz persze gondolom a gázzal együtt kellene tölteni a festett olajat. Jól gondolom?
Lehet egy utolsó és nekem elgondolkodtató kérdés...?
Ma bemérte a kiszerelt porlaszokat az illető és a 135 helyett 150nél nyitottak,ez normális vagy el van tolódva,tolva,rontva,tudom is én a nyitásuk valamiért?
W202 OM605 nél a leállító szelep csonkjàn ami az adagolóba megy két darab ő gyűrű volt,epc egyet ír,ez lehet véletlen,maradjon így,rakjak egyet...? Köszönöm a segítségetek.
Szia! A lányom W 169-es mercijében eredetileg egy JVC KDG 6322-es rádió volt. Vettünk bele egy "4022D 4.1" 1 DIN Car MP5 Player BT Radio Multimedia Audio Video W/ CAMERA"-t, beleraktam és gond nélkül, kiválóan működik.
Érdeklődöm,hogy W169-be új rádió beszereléséhez,kell-e kód vagy valami extra,hogy működjön!Cserélnem kell a rádiót,de nem tudom,hogy az újat/az is Merci/felismeri-e az autó vagy hozzá kell tanitani!
tegnap találtam a hátsó ülések előtt a földön egy kb 6x3 cm takaró panelt a 210 kombiban. Sötétben nem láttam honnan lehet, de elsőre nem láttam utasterben semmit . A cikkszám a210 684 0218. Neten rakeresve valami akksi negatív takaró?
Ha nincs gond a motor körül értem ezalatt,hígy nem dadog nem fulladozik. Jár egyenletesen,indul könnyen,hidegen melegen?!A karoszéria nincs elporladva?
Amit a rendszámból lehet kikövetkeztetni: Magyarorszagon újonnan forgalomba helyezett,1991.12.20-án. Eddigi tulajdonosok száma:12db,műszaki vizsga:2021.05.04. Az utolsó műszaki vizsgán 358... km volt benne.
Nem egyértelmű,csak erre utalnak a jelek,amit leírtál.A biztos véleményhez meg kell mutatni egy gyakorlott Mercedes szerelőnek.
A javítás módját meghatározza a rendelkezésre álló pénz, illetve hogy meddig szándékozod megtartani az autót.
Az utángyártott wandlerek minőségét nem ismerem, a javítás elvileg hosszú idő óta működő megoldás, egy olyan esetről tudok, ahol elsőre nem jól sikerült, a szokásosnál 2-3-szor nagyobb erővel kúszott az autó alapjáraton, újra fel kellett újítani és komoly anyagi viták voltak a tulaj-szerelő-felújító viszonylatban. Amikor nekem ilyen gondom volt, mivel tudtam, hogy már csak 1-2 évig fogom használni a gépet, egy bontott wandlert vásároltam korrekt bontóstól beszerelési garanciával ,töredékáron és utána nem volt problémám ezzel.
Ennyire egyértelmű a tünetek alapján? Első körben én is arra gyanakszom.. Érdemes ezt az alkatrészt felújíttatni? Csak mert olvastam hogy foglalkoznak ezzel.. Nem tudom anyagilag meg éri e, az új citrom olyan 200k körül van ha jól tudom.
Olyat produkál az autó, hogy amikor a sebességeket elváltja egy forgó szerű rezonálást lehet érezni.
Ahogyan “kitartja” a sebességek végét ott rezonál és ahogy bekerül az adott sebességbe megszűnik a rázás. Hidegen érezhető leginkább hosszabb utakon enyhül talán.
Automata olaj csere nem rég volt az autón. Eddig ilyen tünetet nem produkált.
Az OT-val csak óvatosan,mert semmilyen modernizálást nem tolerálnak, a vizsgán a kocsinak az eredeti kivitelében kell megjelennie. Ha acetilénlámpás és madzagfékes,akkor úgy. Sok éve volt egy eset, amin ma is vitatkoznak a veteránosok, amikor egy egyébként korhűen restaurált BMW 328 azért nem kapta meg a plakettjét,mert 6V-ról 12V-ra alakították át az elektromos rendszerét a jobb világítás miatt. A katalizátor sem engedélyezett a tudtommal,cserébe csak annyi az előírás,hogy az autónak a gyártáskori kibocsátási értékeket kell tudnia.
A kollégának javaslom,ha komolyan érdekli a klímagáz kérdése,kérdezzen rá a Veterán motorok, autók topicban, oda aktív minősítők is szoktak írni.
Milyen olajat tanácsos tenni W124 manuális váltóba (717.433), ha azt szeretném, hogy halkabb legyen?
Félreértések elkerülése végett, tudom, hogy "A" minősítésű ATF kell bele (MB 236.2), most is az van benne: Febi 08971.
Ezt a váltót bontottan vettem év elején, amit leengedtünk belőle, sötét és sűrűbb volt, mint az ATF olaj. Alapvetően működik gond nélkül, de 5-ik sebességben 50-60 km/h körül, meg motorféknél is van egy búgó hangja. Sűrűbb olaj segíthet ezen?
Találtam jó mestert Szolnokon , 10k-ért volt a tréler, 90k-ért megjavította , 6 hó garanciával. Az emulátort 100-ért tette volna be . A mondott hiba a zár ( ESL) motorjának leégése volt , nyilván csere volt. Azt előtte is néztem, hogy a maga motor a webshopokban úgy 11- 26 dollár , ha 5-öt veszel 9 / db..... (egy OEM-nek mondott 66 dollárba került volna) de elektronikai tudás / support híján ennek nekikezdeni ...bátorság. ( Ezeket a javítási árakat nyilván a márkaszervizek 250 körüli ára , meg a piac reletív kicsinysége "tartja karban ". ( Angliában ue. szerviz 40-65k))
Amúgy igen bonyolultan van megalkotva a mechanikai rész.... a hajtómotor tengelyére applikált csiga hajt egy fogaskereket , aminek testébe oldalról egy többé-kevésbé spirális kényszerpálya van marva, amiben egy tengelyezett himba egyik végének a csapocskája mozog alapvetően a kerék sugárirányába , míg a himba másik vége meneszti/húzza a zárnyelvet. Hááát....mondják , hogy nehéz ezt ellopni. Lehet , de ha elba...ódik, akkor a gazdája is....
Én m104-et használok. 2,8 volt eredetileg, egy hiba előfordult a motornál. A 6-os hengerben 0 lett a kompresszió. Mivel kaptam olcsón egy 320-asból kijött blokkot, betettük azt. De utána szétkaptuk a 280-ast, nem volt túl para a helyzet. Az egyik kipufogó szelep sarkából letört egy pici darab. Amiatt nem volt kompresszió. De kárt nem okozott a hengerben és a dugóban sem. Tudtam mikor távozott a darab alkatrész. Egy elég kitaposott haladáskor, mikor 4.-ben kitolta szabályzásig.
Ez a hiba eléggé ritka, nem is nagyon hallottak az öreg szakik ilyesmi bajról.
Nagyon én sem bánom. A 3,2-es motor egy mozdony. K@va jó vele haladni. A 2,8 is nagyon jó, de a +400 ccm érezhető többletet ad.
Maga az m104 motor egyébként korához képest haladó technika volt. Mint bmw-s mondom, hogy nem fejletlenebb a korabeli m50-m52 bmw motorhoz képest. Ugyanúgy 24V, dupla vezérmű, vanos, avagy változó szívóoldali vezérlés.
Fogyasztása sem vészes. Még a 3,2 is elmegy normál autópályán 10 l körül, ha nem mész 150 felett, de inkább max 140.
Hi! w211-nel letezhet, hogy mindenfelele előjel nelkul elpusztul a ventillátor? 4 legkoros digit klíma van benne (talan climatronic a fantazia neve) ha ez szamít. Nem jelez sem a vezerlo egyseg hibat, sem a kozponti kijelző. Minden funcio mukodik, csak a legbefuvas tunt el egyik ujrainditast kovetoen. Lamellakat mozgatja, ha allitom a homersekletet az is eszrevehető, a klimat is kapcsolja (kevesbe parasodik az ablak). Egyszerűtől a bonyolultig: Külön biztije van? Biztosítékja van? Hol keressem? Ventillator meghalt volna? Vagy az elotet ellenallas adta fel? Elore is koszi a valaszokat! Ha nem biztositek, diag tud segíteni?
Nem befolyásolja az OT-ét ha új gázosra alakítod át, mert 1. Nem látszik az átalakítás, 2. a régi R12 már illegális, így az OT nem kényszeríthet erre ugye. Amúgy meg az OT-ban vannak olyan szabályok amik lehetővé tesznek újkori/koribb változtatásokat amennyiben arra törvény/szabály kényszerít, vagy ha a biztonságot szolgálja, pl azért nem vághatnak meg, mert mondjuk egy 2019-es michelin gumi van a kocsidon, vagy pl ha katalizátort tetetsz be, vagy a világításon, vagy a féken fejlesztesz. A szivárgást festett olajjal nézzük, ahol a gáz ereszt, ott jön vele az olaj is, és azon a részen UV lámpával látható, hogy zölden világít.
Köszönöm! Tehát megvalósítható az átalakítás. Végső esetben ez lesz.
Most találtam valakit, aki helyettesítő gázt tölt bele. Első lépésben derüljön ki, hogy egyáltalán a gázhiány-e a baja. Azt, hogy lehet a legjobban a klímagáznál kideríteni, hogy hol ereszt, ha valahol elereszti a gázt?
Ha alkatrész baja van, akkor lehet inkább átalakítani éri meg jobban.
Egy OT vizsga szempontjából gondolom számít egy ilyen szintű átalakítás, ha esetleg valamikor úgy döntenék. A működő klíma viszont nekem fontosabb.
Jelentkezem, ha nem gáz baja volt. Még egyszer köszi.
Expanziós szelep csere, amit most kapsz a mercinél az már 134-es gázhoz való, az enyémbe is ez van, egy szárítószűrő csere, átalakító szelepek kellenek ketten, egy kis és egy nagynyomású, kompresszor vagy csere, vagy teljes nagytakarítás belülről, ez persze szétszedéssel jár. Vagy ha az újabb kompresszor van már a motorodon, akkor egyes 140, vagy 124-es kompresszorokkal helyettesíthető szíjtárcsa cserével. Arra számítani kell, hogy nem olyan hideg mint a régi R12-vel, de így is kurvajól esik majd +35 fokban, mert azért a 7-12-fokot bármikor küldi. Nekem helyzettől függően (Dugó, haladás, nappal, este) a 8 fokot mindig tudja, az meg azért több mint elég, ellenben az R12-vel akár 0 fokot is képes beküldeni, de az már erős azért.
Tudtok olyan autóklímást, aki a régi autók klímarendszerével foglalkozik, és tud R12 helyettesítő gázt tölteni? Egy ilyen céget találtam a neten, de most nekik sincs gázuk (R413A).
Ha úgy döntenék, hogy új rendszerűre alakítom, lehet-e ilyet és az mibe fájna (W126-nál)? Csináltatott már itt valaki ilyet?
Márka szervizben 240-260000 forintos mutatvány, vannak neten mobil javítók kiveszik megcsinálják visszateszik. És van az emulátor,nem fog dolgozni a , mert a helyére egy elektronika kerül de tanítani kell. Rendelve 50-100usd
Ma de. net- tanulmányokat folytattam az ügyben....szinte biztos , ( abból a kevés előzményből is ) hogy a kormányzár halt meg ( ESL/ELV) ráadásul ez autó esetében , ahogy látom, külön van a kulcsmodul, meg maga a zár. Rosszat sejtek, fázik a pénztárcám.
Arról nem beszélve, hogy hogy rakom trailer-re, hogy oldom ki "P"-ből, etc.
( A youtube-pon találtam bátor gyerekeket, akik nekimentek az ügynek 2 biciklikulcccsal, kiborították a kormányoszlopot pár perc alatt.)
Csak egy kérdés. Tegnap volt olajcsere, ma mentem cc. 400 km- t és a motorlámpa első megállás után elkezdett égni. Semmi előzmény, semmi hibajel, megy rendesen. Bekapott valamit és eltüntette? 5w30 vagy 5w 40 kell bele? Ha túl van kicsit töltve, akkor világíthat a lámpa? CL 203 2000 benzin.
SOS Segítséget kérek , Kollégák!!! ( W212 E250 CDI, 8. éves , 215 ezer km)
1., Kb 2 hete reggel indulva, kulcs elfordítva , semmi, meglep, de 1mp múlva újra indít, műszerfal kigyúl, autó indul.
2., Ma du . parkolóban indít, mintha a kormányzár nyelvet ( ha az a van benne!!!) nehezen húzná ki, de utána egyből indult , jöttem haza , garázs előtt leálltam , pakol, etc.
3 Imént kimegyek, hogy betolatok a garázsba....nincsenek a szokott oldási/kapcsolási zajok a "gyujtáskapcsoló " környékén, egyik ( gyári) kulccsal sem, műszerfal nem világlik fel, nem csinál semmit, kulcs elfordul, visszafordul, kijön.
Kulcsokban az eredeti elemeket kb 6 hete cseréltem a legjobbra , azóta mindkettőt használtam. Akksi nem túl acélos , de 12.4 V-ot tart...ettől valamit csinálnia kellene. Ajtózár ki-be dolgozik....kulcs dolgozik.(?)
Autó a garázsbejáratban, meg se mozdul, kerék elfordulna , de nem erőltetem , mert qva nehéz, valtókar "P"-ben, eltolni nem tudom .
Sziasztok! Egy W211 E 280 visszatérő motordiagnosztikai hibájáról szeretnék érdeklődni hogy valakinél előfordult már és ha igen azt hogyan orvosolta. A szerelőm amikor kiolvasta, a bütyköstengely jeladó hibáját jelezte felém. A hiba jelzést kiütötte és annyit mondott hogy járjak vele és írjam fel hogy mikor jelentkezik újra a hiba. Ezt én meg is tettem és írom becsülettel. A sárga motor diagnosztikai hiba nagyjából 420 km után jelentkezik újra, tart 70-80 km-ig majd ismét elalszik minden féle beavatkozás nélkül.
Ha valaki tud ebben segíteni nagyon meg köszönöm. Esetleg Kecskeméten egy merci specialista szerelőt ajánlani mert az én szerelőmön nem látom hogy vágná a problémát.
Szét szokott rohadni az elektronikája, vagy elengednek a forrasztások, sajnos csak speckó műhely háttérrel javítható, mert ki van öntve az elektronika. Járj utána, vannak cégek ahol a régit leadod, kapod a felújítottat ráfizetéssel. Vagy konkrétan a típus megjelölésével keres javítót a neten, hátha van aki foglalkozik ilyennel. A szervómotor kábelét mozgasd járó motornál, ha el-el kapja, ott a baj, de ez esetben is a fentebb leírtak érvényesek csak. Aksisarut ne vedd le, semmi értelme.
Itt nem fognak találgatni. Ha a csatlakozók, kábelek, feszültség (a töltésé is!), hidraulika rendben van, akkor a hibát csak szétszedéssel és spéci műszerekkel való bevizsgálással lehet felderíteni.
Azt még érdemes megpróbálni, hogy lekötöd, majd pár perc múlva visszakötöd az akksit, vagyis "reseteled" az elektronikai rendszert. Ha igy sem működik, akkor sajnos......
Helló.Segítség kellene.Van egy A Merci. Egyik pillanatról a másikra elment a szervó (elektromos)előzmény semmi.Töltés rendben aksi jó.Biztositék szintén.Gépre téve nem ir hibát! olaj van bent.Három szerelő nézte de igazából csak találgatás van.Viszont nem szeretnék több tízezret kiadni találkatásokra.Ha esetleg valakinek lenne ötlete hogy mi az ami meg szokta adni magát vagy valami ötlet azt megköszönném.
Azt szeretném kérdezni ,hogy mi lehet az oka ,hogy a rendszám világítás nem működik? Az izzók ellenörzésén már túl vagyok,más a probléma. Illetve még azt kérdezném,hogy hová kell tennem a navigációs lemezt? ( R320 cdi)
A rendszer nem érzékeli a kormány dőlésszögének és/vagy magasságának beállítása utáni rögzítést. A leggyakrabban a kormány magassági beállítását szabályozó kis műanyag pálca szokott megsérülni. Meg kell bontani a kormányoszlop alsó burkolatát a hiba kiderítésére.
Evjarat fuggo, is lehet, hogy melyik kell bele, az elsokbe meg sarga. 2010-es w204-be biztosan mb 345.0 Ami zold szinű gyariban es zold szinu aSwag gyartmanyban is. Bonuszkent a doboz is azonos, a cimke mas. 10 92 1647 a Swag gyari szama az olajnak.
W204 2.2CDI vettem szervó olajat, sárga van benne viszont zöldet kaptam. Ha leengedem a kormanyművön keresztül az elég a cseréhez? Nem okozhat gondot ha marad benne és keveredik a 2 szín?
A W203-ban 300000-nél bevizsgáltattam az injektorokat, szervíz szerint még akkor is tudta a gyári értékeket! Azóta ment legalább még 60000-et,-azt hiszem, mert most is megy vele a gyerek:-)-, és semmi kék füst.
A 270CDI csinálta ezt hidegen, szívósor csere orvosolta.
Pénteken műszakizott a CLS 320 CDI 2007-es verdám. Csont nélkül átment, csak a 21.000 alapárat kellett fizetnem, de a vizsgáztató azt mondta, hogy hidegen kicsit kékesen füstöl, erre figyeljek oda. Mi lehet az ok, talán kezdenek halódni az injektorok? 235.000 km van benne.
Ez szerintem az olajcseréig hátralevő kilométer számlálója. Törlése:
- gyújtást ráad
- a műszerfalon a 0 gomb (napi számláló nullázója) megnyom kétszer (4 másodpercen belül), ekkor a szám villogni kezd, majd gyújtást levesz
- a 0 gomb lenyomása közben gyújtást ráad, majd 10 másodpercig tovább tartva a gombot, a számláló egy pittyenéssel visszaáll 15 ezer km-re (vagy 10 ezer mérföldre US kocsikon)
Segítséget szeretnék kérni. Nagyon kezdő mercis vagyok. W202-esen indításkor megjelent a következő kód: "1000 + két szervízkulcs" Ez mit jelent?
Előre is köszönöm a segítséget!
Hasonló problémával szembesültem én is (csak nekem 220cdi). Nekem az a verzió van, amibe nincs keringtető szivattyú a kiegyenlítő tartálynál és fűtéscsap sincs. Nekem valahogy egy nagy levegő góc keletkezhetett a radiátorban. A radiátoron keresztül töltöttem fel a rendszert vízzel és azóta jó lett a fűtésem. A bemenő cső forró volt állandóan, de a kimenő része langyos vagy hideg. Először dugulásra gondoltam, de átnyomatva a rendszert semmi ellenállás nem volt benne. Így jutottam a fentebbi következtetésre. Tavaly télen szenvedtem vele, azóta ninc probléma vele.
Kérdésem lenne ,van egy w211 220diesel autómatta ami beindítás utân letilt szervizmódra már elsó gázadásnál2500nál nem megy följebb .mik lehetnek az okok tapasztalt e már valaki ehez hasonlót .
Ez a jóember arról beszél itt, hogy reggel kereket cserélt elöl, azóta időnként felemelkedik és lesüllyed az eleje. Azt mondja, a rodeo teszt és utána a szintkalibráció megoldja, mindkettőhöz Star diagnosztikai eszköz, azaz szakember kell. Ez az én amatőr véleményem, sok szerencsét.
Sziasztok!
Most hoztam el a verdát a szervizből (Hardy tárcsákat, új hűtőt friss motor- és valtoolajat kapott)
Hazafelé majdnem felkenődtem az M3on a szalagkorlatra, mert a jobb hátulja felemelte magát... most pedig lejjebb van mint a másik.
Jobb hátul sokat állt emelőn ahogy láttam, lehet elfelejtette a kozepallasat?
(W221 ABC futóművel, gátlók szárazak, sosem csinalt még ilyet. :(
Koszi a tippeket
Korábban kaptam már Tőletek tanácsot az autómmal kapcsolatban, és most ismét tapasztalatokra, ötletekre lenne szükségem.
Van egy Mercedes C200 kompressor (2001-es évjáratú) autóm. Nincs fűtésem:(. Voltam már vele autószerelőnél és autóvillamosságisnál is, mindketten a másikhoz küldenek:).
A lényeg, hogy hideg levegőt fúj a kocsi alapjáraton, majd háromezres fordulaton meg langyosat, de ennyi:(.
Termosztátot és vízpumpát cseréltem már, sajnos nem oldotta meg a problémát.
Tapasztalt már valaki hasonlót? Van valami ötletetek, hogy mi lehet a gond és a megoldás?
Ha jól emlékszem, egyben van egy nyáklapon az összes leded lámpánként. Ebből kifolyólag egyben tudod cserélni. Nem bonyolultabb, mint egy izzócsere. Az árát nem tudom, de egy merci bolt biztos tud segíteni.
Este autóztam E.212/ 2014.-es gépkocsimmal,amikor belefutottam egy igazoltatásba,és akkor derült ki, hogy a bal hátulsó lámpámban a piros fény nem világít. Az index,a féklámpa a csomagtartón lévő lámparész az igen,így tovább engedtek ,de meg kell javíttatnom.A műszerfalon semmi vissza jelzés nem volt. A lámpa ledes.
Én eddig nem cseréltem. Az előző tulajtól származó márkaszerviz dokumentációban sem látom csak az Assyst szervizeket, nem tudom abba ez bele tartozik e.
Sziasztok egy w208 hoz akarok venni motortaró bakot és váltótartót 200komp 192 le manuál 5 Klímás
Kicsit összevagyok zavarodva mert nemtalálok ugyonaból a márkából balosat és jobbosat illetve sokhoz odavan írva hogy csak klíma nélküli autókhoz, valamelyikhez meg az van írva hogy bal és joboldalra , Most akkor mi az igazság lehet egyforma a kettő? illetve van különbség a klímás és nemklímás között?
Sziasztok, nem tudom jó helyre írók-e, de talán.
Lenne egy W202 Kombi merci 1999-ből, 2 literes szívóbenzin motorral.
Még túl sokat nem próbáltam, de a lényeg, hogy első fokozatban elindul
És utána másodikban megtorpan az autó, elveszti minden erejét.
Mi lehet a probléma forrása? Esetleg légtömemérő ?
Volt valakinek ilyen problémája? Köszönöm előre is a segítségeket.
Sziasztok!
Vettem a 221-eshez gyari 18as felnit (télinek)
Elvileg 255/45 -ös gumi kellene rá, de tudnék ismerőstől jó áron 245/45ös téligumit.
Nagy faszságot csinálnék ha azt tenném rá?
Köszi a válaszokat!
Bocsánat nem leszólni akarom a 210-est mert speciel szép 300 td kombit én is vennék de nincs.Egy peldanyt hordetnek a hasznalton 10e€ nem viszik 1 éve.Vagy bontják vagy olyan állapotban van hogy műszaki felejtő.Ausztriában vagyok sokat,az itteniek már nem kapnak vizsgát.Amelyiken van azt addig kínozzák míg tudják.Nem rosszabb mint bármelyik autó a 90-es évekből.
Mi a különbség az OM 646 (vasblokk) és az OM 651 (szürkeöntvény) 220 cdi motorok között?Vezérlés oldalt cserélt, de számít ez?
Om646-al szerelt w204-est találtam ismert előélettel, de ezt a motort (részecskeszűrő nélküli) alázzák a magyar oladalak a 203-asban, a 204-esbe meg tették 2009-ig.
Mi az igazság? Valami visszatekert szart teszteltek megint, vagy kerülni kell ezt a kódot?
Hello!Nyári autó?az milyen?a vp adagolónak szokott azért hibája lenni,lásd bmw 25tds vagy 2,5 tdi vag,az ugyanilyen bosch adagoló dr már vagy 10 éve olcsón javítható.A 202-est ossze se hasonlitsd a 210-el.a 210 nel sajnos vizbazisu festeket hasznaltak,a bölcső és minden tartóegység fele az előző szériáknak.Nem akarok sem lebeszélni sem ijesztegetni megbántani senkit aki szerelmes a 210- be de a realitás azt mutatja hogy sosem lesz klasszikus és pár év múlva a tulajok fizetnek hogy elvidd.A legjobb motor a 606.Láttam olyan olasz példányt hogy nem hittem el.pedig ott az 50 eves kaszni sem rohad.bármennyit karosszériázod 2 honap mulva rügyezik.Nagyon olcsón vedd meg.Tornyokat bölcsőt küszöböt ajtódeszka alatt mindent nézz meg.Az öreg sem véletlenül vett új mercit.
na igen azt hallottam, hogy ezek a kasznik eléggé rohadnak. Nekem egy w202-es van 95-ös, már tíz éve. kis felületi rohadások voltak rajta mikor vettem, de azok ki lettek javítva, azóta teljesen ép a kaszni. Nem is akarom eladni, de most jött ez a lehetőség ezzel a w210-el és meg vagyok bolondulva. Utcabeli az öregember aki hajtja, 2004 óta nála van az autó 350.000 km van benne. Nincs meghirdetve sehol az autó csak jött egy hóbortja és vett egy új mercit csupán 21 melláért a csóórikám, és akkor kérdeztem rá, hogy nem e adja el nekem. Három kisebb felületi rozsda van rajta, úgyhogy szerkezetileg szerintem nincs vele nagy gond. A motorjára lettem volna kíváncsi , hogy mennyire megbízhatók ezek, jók e ezek a VP adagolók, nincs e valami típushiba vagy ilyesmik ami miatt lebeszélnétek róla. kösssszi
Sziasztok! w210-es (1997) 2,9TD-ről mik a vélemények???? Eltalált széria vagy nem?? Lenne egy pályám rá, elég jo áron es megbízható helyről. Ez bosch adagolos még vagy ebben mar magasnyomasú van?? Kösssszi előre is az infókat
Találtam egy törött e320-at, w210-ből. Lekérdeztem az alvázszám alapján a váltó típust. 722.509 van benne. Az én w124-emben 722.504 van. Valaki megszakértené, hogy egy-az egyben bemehetne a w210 váltó a mostani helyére? Még nincs kinn egyik kocsiból sem. :))) így nem tudom szemmel észrevételezni, hogy van-e különbség. Mindkettő m104 motor, az enyém kései w124, a másik korai w210.
Ha jól értettem eddigi ismeretek alapján a 722.5 a lényeg, vagy mással is kell foglalkozni? A kocsi jó árban van, megérné.
Hátt, nem lesz egyszerű ez a váltó téma. Pár szakival beszéltem, az az álláspont, hogy a vezérlőtömböt teljesen kitisztítják, és a szűrőt cserélik. Még télen a haverom cserélte az olajat, de nem cserélt szűrőt, plusz csak pasztával tajtékozta fel a deklit, így az is folyik, a hócipőm tele van vele. A tünet a fokozott felkoszolódásra és eltömődésre utal. Elsőre megcsináljuk ezt. A nemrég ide ajánlott automatás embert felhívtam, november végén tudná vállalni és 300-tól indul a felújítás.
Szóval remélem a dugulás elhárítás megoldja a problémát, illetve úgyis meglátszik majd miféle olaj jön le, kevés km után, ill van-e benne reszelék. Ha van, nem is tisztíttatok, majd eldől a sorsa.
Sziasztok. Segítséget kérnék, ha tudtok. W124 m104 motoros - 2,8, vagy 32-esé kell -automata 5 sebességes váltót keresnék. Valaki nem tud egy használható eladó példányt. A felújításra nincs idő várni, most kell a kocsi, egyebekben meg egy év alatt 4000 km+
-t sikerült menni.
Esetleg a W210, vagy a 202-es C klasse egyezhet-e?
Vito,1999,2.2 CDI, P1622 hiba . Mi a jellemző hibája.Maga a szelep szokott elszállni vagy egyéb nyűg ? Minden vélememényt hozzászólást nagyon megköszönök.
Egy héten belül nem szabad leengednie egyik helyen sem. Ha nincs külső olajfolyás, akkor a szeleptömb enged át alágyűlt szennyeződés, vagy sérült O-gyűrű miatt. A hibakódja elvileg C1531 (002) ("A jobb első rugóstag mozog, pedig a hidraulikus szelep zárva"), illetve C1525 (002) ("Kritikus járműmagasság jobb elöl") Tartálytisztítás, szűrőcsere, rodeo-program, majd újabb szűrőcsere jobb esetben segíthet némileg, pontosabb eljárás itt és itt (angolul).
Auto: 150e km -es 2003as C215, ABC futómű... A kérdésem az lenne mennyire normális, hogy kb 7 nap állás után a jobb eleje fokozatosan leengedi magát ?
Most tartunk 5. napnál eddig jó, de mondjuk 2 hét állás után csúnyán tud kinézni...
Nekem is volt ilyen rángatásos gondom a diag sem mutatott semmit a 320 CDI V6 -on.Nekem a turbó vezérlő elektronika mechanikus része a fogaskerék és csigatengely volt nagyon elkopva. De én kaptam hozzá angol gyártmányú komplett mechanikus házat motorral fogaskerekekkel vadonat újat csak a nyomtatott panelt kellett átrakni az új házba és azóta megszünt a rángatásos tünetem.A XVIII.kerben a Fáy utca 2.-ben kapsz komplett mechanikát hozzá ott vettem én is.Szerintem ez a gondod neked is.A tel szám.0630 977 9998. 0670 522 5330 Matics Zoltán.
Pár perc kicserélni a fütőventillátort a kis A 168-mercin.Szétszeded mintha polenszűrőt cserélnél kiveszed a polenszűrőt alatta lesz a ventillátor fedél 7 db kis csavart kiveszed es ott van alatta a motor 3 db csavar fogja le.Majd vissza az egész ennyi.
Sajnos most a hűvösebb reggeleken nekem is előjött egy ilyen visító hang. Ahogy bemelegszik úgy abba is hagyja. A szerelőm több dologra is gondolt de a difi-re gyanakszik legjobban. Megpróbálnám én is ezt az adalékot. A kérdésem az lenne, hogy ezt hova kell betölteni? Esetleg össze kell-e keverni még valami mással?
Segítséget szeretnék kérni van egy w211 es e 280 cdi mercim om 642 motorkódú hirtelen gyorsításnál rángat kb 3000 es fordulat körül minden indítás utáni első hirtelen gázadánál eljátsza utánna nem! Illetve a hőcserélő tömítés cseréjéhez tényleg le kell e venni a hengerfejet?
W124-es. 92-es kiadású diesel kombim van. Javarészt magam szerelem, viszonylag könnyen is szerelhető (még nekem is). Most egy hosszabb út során jött elő egy érdekes jelenség: kb. 1000 km alatt kétszer is előfordult, hogy a kuplungpedál lent maradt. Lábbal azonnal vissza lehet hozni és a rendes helyén meg is marad. Megnéztem a főhengert, a munkahengert, sehol semmi olaj. Most a munkahenger szétszedésén gondolkodom, de nagyon nincs ötletem. Szereztem felújító készletet, habár tudom, hogy nem sok remény van használatában.
Kimaradt pár hét amíg nem foglalkoztam a kocsival. Több szerelő véleménye alapján is csapágyas az autó (S320CDI - 2006 - OM642.930), de nem bontották meg. Azt ajánlották, hogy inkább vegyek bele egy bontott blokkot hengerfejjel. Ezzel kapcsolatban lenne három kérdésem a Tisztelt szakértő Urakhoz:
(1) Igaz az, hogy az S osztály OM642.930-as kódú blokkja és hengerfeje megegyezik az E oszály, ML osztály stb. OM642.920-as kódú blokkjával, csak az olajpumpa és a teknő más? Illetve azt is mondta az egyik bontós, hogy a JEEP (chrslyer)-nek is az OM642-es blokkja jó?
(2) Esetleg valakinek eladó OM642 es blokk hengerfejjel :-) ?
Szeretnék szakmai tanácsot kérni mennyire cumis egy A 168. autón belső fűtőventillátor motort cserélni? A műszerfalat kell-e bántani vagy a motortér pólenszűrö alatt kivülről cserélhető-e?A segitséget előre is köszönöm.
"Jó" esetben típushiba - az olajlehúzógyűrűt variálták ezekben, egy idő után elfárad és nem látja el a feladatát - nekem egy 2006-os 1,6 BSE motorkódúval van hasonló tapasztalat abban most kb. 290ezer km van hasonló fogyasztással, mint amit írsz. (Ezt az infót egy szerelőtől kaptam egyébként, én még nem szedtem szét a motort.)
Ez egy off autó kérdés, de itt is megkérdezem a szakiktól.
Lányomnak egy VW Jetta 1,6 2007-es benzinese van, és elkezdte enni az olajat. Olajcsere után 2000 km tett meg vele, és már jelzett a műszerfal, hogy olajat kér. Kb 1 liter utántöltésnél éppen csak a nívópálca alsó vonaláig ér. Az autó alatt nincs semmilyen csöpögés, így gondolom csak a motor eheti meg. Nekem mindig dizel autóim voltak, nem ismerem a benzineseket. Mi, vagy mik lehetnek a hibák?
Azonos méret mellett gumi es gumi kozott is van kulonbseg komfortban is. Az oldalfal merevsege is szamit. A gyari merettol nem veletlenul nem szabad eltérni, csak nagyon mininalisan. Nekem a teli 225/55 r16, a nyári 245/45 r17. nem erzek akkora kulonbseget, csak a kormanyzas direktebb érezhetően. Conti Sportcontact-ról váltottam Dunlop Sport RT2-re az nagyobb valtozast hozott.
Sir, Számolni, úgy, ahogy , tudok....amire készülődnék, az az , hogy a 225/50 helyett /55-öst teszek fel, ami sugárban jó 11, átmérőben 23 mm-el nagyobb. Ez nem váltóméret!..azok benne vannak a könyvében. A kérdésem arra menne, hogy tett-é már fel valaki ilyet, a kerékjáratot nem barmolja e szét a napi használatban. A gondolkodásom nem egészen öncélú....több más, hirhedetten kátyús út mellett a napokban mentem Szolnokról Tiszafüredre, és a Fegyvernek-Kunhegyes szakaszon - ennek minősége nincs benne a könyvében- azon gondolkodtam , hogy mér' tart ember E Mercedest, kinek ilyen úton kell mennie , mér' nem lovas kocsival jár? Kiesik a fogtömésem ...ezért agyalok ballonosabb gumin, ......vagy leeresztem a 2.3 -2.4 bar-ról 1.8-2-re ???. Az biztos, hogy egy szerencsésebb vidéken járó autó ( futóműve ) az élete során nem kap annyit, mint az enyém/mienk ezen a 30 km-en.
Nagyon Köszönöm....akkor a szerviz jól beszélt, hogy csak 8 l-t kellett/ lehetett betölteni. ( megpróbálom felidézni, hogy a 9 l-t honnan vettem...valami szakszerű helynek tűnt.
(W212 E 250 CDI) Szaktanácsot kérek....nyári gumijaim kiszolgáltak... most gondolok újakat venni már jövőre . Az autón újkora óta 225/50 R17 gumik vannak télen/nyáron. Ez ugyan nem a gyári könyvben lévő méret-ott 245/45 -ös van ) de átmérőben 2-3 mm a differencia. Az a gondolatom, hogy a komfortom növelése , csodás útjaink kátyúinak simább lebírása végett 225/55 R17 -ös méretre váltok. Ez esetben az átmérő növekedése már 22.5 mm. Beférni beférne , kényelmesen , úgy látom, azt nem tudom, hogy fölfelé mennyit jár a kerék mondjuk egy fekvőrendőrnél, vagy akármi erősebb úthibánál , satuféknél elől, etc. ...nehogy belejárjon a kerékjárat burkolatába, oszt esetleg j'apot. Van-é valaki, aki járt ilyen méretű kerékkel/gumival? Nagyon csábít, hogy ne rázzon annyira szar utakon. Még azon is agyalok, hogy 215/55,,de ott meg az is kérdés , hogy a 7 1/2 "-os ráfra az fölmehet-é?
Beszéltem egy taxissal a környéken,neki is a w210-ese csinált ilyet, ő is ezt mondta. Valaki írta lejjebb a légtömeg mérőt, de az nem ilyen jelenséget produkál.
Ahogy tudom , a 722.6-os total 9l...ebből 2-t ki kellene szívatni a wandler-ből. Mikor cseréltettem , minden rimánkodásom ellenére visszakaptam 1 l-t a kilencből, mondva, hogy kijött minden, 8 ment bele.
Kíváncsiságból kerestem egy képet a neten,ott egy olaj-víz hőcserélő látható.Azt meg majd egy tapasztaltabb sporttárs megírja,hogy az nem csak az automatáknál van-e ott.
lehet elfelejtette, vagy nem volt most jó kedvében. :) de azért tőled rendes volt a segítség, meg lehet ő is segítőkész általában, csak ma bal lábbal kelt fel. A jó szakik mind öntörvényűek... kis művészlelkek ők, lehet ha máskor hívom, más lett volna a helyzet.
Próbáld meg sima Merceds szervizben. Szüleim Székesfehérváron néztek autót. Vétel előtt átnézték, kaptak róla több oldalas állapotlapot amin szerepelt többek között a festék rétegvastagság, futómű állapot, belső tér, hibakódok ( nem volt naluk), Motor folyadékok szintje, fagyálló, fékfolyadék állapot. Szóval A-tól Z-ig átnézték, nem is horror összegért. Egy telefont megér, ha nincs más lehetőséged. Aki nem kér a pénzedből, azzal nem érdemes erőszakoskodni.
Felhívtam, bemutatkoztam, de elhajtott, nem volt túl segítőkész (be sem mutatkozott). Értetlenkedett, kérdezte, ki adta meg a számát nekem. Mondtam, hogy az ő egyik ismerőse, akit én a mercedes fórumon ismertem meg , erre értetlenkedett, hogy ő nem kedveli a fórumokat... Kérdeztem, állapotfelmérésben tudna-e esetleg segíteni, azt mondta már nem vállal ilyeneket... De azért neked köszi a segítőkészséget. Még jó, hogy így telefonban kiderült, nincs benne hajlam, hogy segítsen, és nem akkor derült ki, amikor már Budapestről lementem Kecskemétre.