Az M3-as autópályán az M31 csatlakozásától az M3 56-os kilométerkő környékén lévő MOL kútig van-e telepített matrica ellenőrző kamera. Ha igen, hol található? Segítségeteket előre is köszönöm.
Ma voltam inzétkedni, előtte telefonon érdeklődtem h mi is kell az ügyinzézéshez. Elvittem mindent, elkezdték átírni, de a procedúra megszakadt, mivel kellett még nekik az eladott autó forgalmija (!!!) és az adáv vételi szerződés. Mivel ezeket a telefonba nem említették (a forgalmit egyébként is nehéz lenne megszerezni), így otthagytam és vettem inkább havit... Több paprít kérnek egy rohadt átíráshoz, mint bárhol máshol! Bürokrácia itt is...
"a Díjrendelet lehetővé teszi, hogy a gépkocsi év közben történő elidegenítése, rendszámcseréje vagy totálkár esetén a korábban vásárolt éves úthasználati jogosultságot ügyfélszolgálati irodáinkban át lehessen íratni egy új forgalmi rendszámra (melynek helyszínen fizetendő költsége 1000 Ft)."
Egy út az kb egy büntetés. Azért az durva lenne, ha mindben kamera fénykép után menne a szorzó.
"Fontos, hogy az átíratást a díjköteles út igénybevétele előtt kell elvégeztetni! Amennyiben Ön az úthasználati jogosultság átíratási kötelezettségnek nem tett eleget, akkor kérjük, hogy mihamarabb keresse fel ügyfélszolgálati irodáink bármelyikét az úthasználati jogosultság átírásának elvégzése miatt! Az átírás hiányából eredő pótdíj kiszabását követően, az utólagosan elvégzett átírás nem mentesít az előzetesen kiszabott pótdíj befizetése alól! Az új rendszám kizárólag az átírást követően teszi lehetővé a jogosult úthasználatot."
Éves matricával rendelkezem. Autócsere miatt vhogy meg lehet oldani rendszám átírással azt, hogy ne kelljen újabb éveset venni? (persze a régi rendszámra megszűntetni a matrcia érvényességét)
M7-esen Budapesttől a 100 valahanyadik km-ig ha nincs matrcia az kb mekkora büntetés? 120eFt? Gondolom a büntetés mértéke függ a pályán tötlött időtől. (az első kérdésem kapcsolatban van ezzel, mivel nem gondoltam rá, hogy más autó, más rendszám) Méltányosság ilyenkor elképzelhető?
Kellett volna, de a szlovákok kifelé nem veszik nagyon komolyan az ellenörzést. (Technikailag elég nehéz lenne megoldani. Visszafele viszont egyszerüen ott dekkolnak a magyar határon, ahol a szük keresztmetszet miatt gond nélkül meg tudnak vizsgálni minden autót. Ezen nehéz átjutni.
Már megbocsáss, ez meg a legnagyobb szamárság! Azt hiszed erre az esetre nincs rég kitalßalt receptjük ezeknek a rafinált bünözöknek? Két esetet tudok elképzelni (ha hihetünk topictársunk horrortörténetének, és a sírig tartó üldöztetés valóságtartalmának). Az egyik, minthogy természetesen nem csak az autó rendszámát, hanem a soför személyét is rögzítették, az üldözés és elfogás után vállvonogatva szabadon engednek, ha kiderül, hogy a kettö nem egyezik. A másik, -és ez a valószínübb-, hogy réges rég jogszabályt hoztak arra, hogy az elkapott személy felel a "vétkes" jármüért, -bárki légyen is az-, hasonlóan a magyar "objektív " felelösség elvéért, aminél szubjektívebbet én még az életemben nem hallottam. Tehát eszerint a forgatokönyv szerint üldöznek, elkapnak, megbüntetnek, megkínoznak, börtönbe vetnek, mjd, -mint azt oly soxor halljuk, közlik veled, hogy az erdeti tulajdonossal szemben polgári peres eljárás keretében érvényesítheted kártérítési igényedet.
A Cseheknél biztosan vannak kamerák. Ha mész az autópályán akkor adott szakaszokon talákozol olyan konzolokkal az út felett ahol csak kisebb dobozok vannak és vannak nagyobb konzolok, azokon működik a kamera.
A rendszer alapvetően a 3,5t feletti járművekre van kitalálva (ua. mint Ausztria) amelykeben van go-box és ha be van kapcsolva akkor azt ellenőrzi a rendszer, ha nincs akkor meg azt.
És pont ez a lényeg, hogy ahhoz, hogy kiszűrje, kinek nincs ahhoz mindenkit le kell fényképezni és azonsoítani kell, hogy az a jármű micsoda, milyen hosszú, hány tengelye van, mi a rendszáma stb.
Ezt emberek és gépek végzik együttesen akik feldolgozzák ezeket az adatokat és ha olyat találnak aki nem fizet vagy nem jól fizet, akkor értesítik az elfogó kocsit.
A kocsi utánad megy kék lámpával, van a hátulján egy fény-tábla, hogy kérem kövessen és simán kivezet a forgalomból.
A gond az, hogy bár a rendszer a teherautókra épült fel, ha bekerültél a rendszerbe az adataiddal akkor azt ott eltárolják nyilván és főleg ha gyakran jár arra az ember, csak idő vagy szerencse kérdése, hogy valahol kibukjon a dolog. Mert persze a díjfizetést függetlenül attól, hogy az szgk vagy tgk egy szervezet ellenőrzi, csak inkább a teherautókra mennek rá.
Az itt a határ hol a határ dolog Pozsony és Brno között valóban érdekes, mert van benne egy eltolás a két útpálya között. Brno felé ott az út szélén a vásárlóhely, ez érdekes, hogy ez előtt ellenőriznek mert nem volt igazán jellemző eddig.
Matricát így vagy Mo-n tudsz venni pl. a Móvári MOL kútnál vagy Rajkánál a Szlovák oldalon. De én tavaly azt számoltam, hogy talán 3 út esetén már majdnem megéri az éves matrica is.
Ez az eröszak alkalmazás is érdekes kérdés. Sajnos eröszaknak elég az, hogy maguknál tartják a papírjaidat. Én különben biztos megkockáztatnám, hogy egyszerüen gázt adok és továbbmegyek. márészt azt is rég eltökéltem, hogy ha megkísérlik elvenni az autómat, egyszerüen beleülök és nem tágítok. Onnan tényleg csak lelöve tudnak elöhúzni. De továbbmenni akkor se tudok. A gond az, hogy legtöbbször utasok vannak velem, és nem elég hogy 10-12 órán keresztül felelek egy csomó ember életéért, hanem még ez a rettegés is minden utamon elkísér, hogy nem tudom, mikor kerülünk ilyen útonállók hálójába, aki azt mond és tesz velünk, amit akar. fordult már elö, hogy 4 órát fogva tartottak, és az utas, egy fiatal nö hisztériás rohamot kapott, és egy turistabuszt kellett megkérnem, hogy elvigyék. az utiköltséget persze fújhattam...
Az autó zöld-fehér, a hatóság neve pedig Celni Sprava" vagy valami ilyesmi.. Úgy tudom, ezek a határörök helyett vannak; állítólag rendes hatósági jogkörrel.
Hát ez megint horror-scifibe illö történet. Az ember egyszerüen nem gyöz eléggé rettegni az Europa szerte müködö szervezett útonállóktól. nekem pl. minden utam egy horror; és a borzalmas az benne, hogy teljesen mindegy, hogy csakugyan elkövettél-e valamit, vagy nem. Apropo, szerintetek most elkövettem valamit, vagy nem? Jogos ez a követelés?
Az a baj, hogy egyrészt nagyon gyakran kell Csehországba utaznom, másrészt nem valószínü, hogy más alkalmakkor módom lesz a határ átlépése elött érvényes vignettát szereznem. Így elöbb-utóbb halmozottan elkövetett súlyos büncselekmény miatt statáriukm elé fognak állítani, ahogy ezeket ismerem.
De azért ez a te történeted még a legvadabb paranoid fantáziáimat is fölülmúlja. Úgy tudom Csehországban nincsenek kamerák; ill. ugyan tele velük az ország, de ezek nem ilyenek, mint a magyarok, azaz nem rendszám- és vignettavizsgáló célúak. Azt nem tudom megállapítani, hogy ök betáplálták-e valamilyen computeres rendszerbe az adataimat. ez az autós üldözés az elfogó autóval se lehet semmi mutatvány. tényleg van ilyen? És nem csak heroincsempészek ellen vetik be, hanem gyanutlan járókelök ellen is? komolyan mondom hihetetlen! Mindez a XXl. sz europájában.
De, Ők ezt elég komolyan gondolják. Ha jól tudom, az ASFINAG hatóság, nincs annyi jogköre mint a rendőrnek, de jellemzően a rendőrökkel együtt járnak illetve bukkanak fel.
A csehek pedig eleve fegyveres, egyenruhás, kék lámpás autóval / ellenőrökkel dolgoznak (szürke-kék VW-k), tehát Ők ötvözték a rendőr-ellenőr kombót.
Ausztriában az ASFINAG emberénél van egy laptop ahol prompt jelleggel látja, ha az Ő szakaszán nem fizető autós van. A központ küldi ki a gépre az adatokat, ahol a kamerák képeit online dolgozzák fel. A kamerák alapján követik nyomon a jármű mozgását és a cél, hogy még az előtt megállítsák, hogy lehajt az útról vagy elhagyja az országot.
Tehát az ellenőrnél van egy lista, hogy ki (mely rendszámú autó) tartozik és ha ilyet találnak akkor és az a lényeg a korábbi még be nem fizetett büntetést is kérik.
Az ASFINAG-nak van jármű visszatartási jogköre is, magyarán elviszik a járművet egy zárt parkolóba és csak akkor adják vissza, ha a bünti rendezve lett.
A Csehek egy az egyben az osztrák rendszert vették át illetve meg, nem tudom, hogy a jogszabály Csehországban mit enged meg, de az Osztrák rendszer ezt így tudja és a jogszabály is megvan hozzá.
Már csak ezért is érdemes lenne ezt pontosan megtudakolni, nehogy a következő prágai sörözés különösen drága legyen....
Ha jól tudom, Csehországban nem pont a rendőrség ellenőrzi a díjfizetést, hanem egy külön hatóság akik majdnem úgy néznek ki mit a rendőrök (fegyver, kékvillogós mikrobusz stb.) de nem rendőrök.
A büntetést ha szintén jól tudom 70 EUR feletti szabálysértés esetén lehet behajtani külföldi országban. Tehát az az ország ahol történt a szabálysértés felveszi a kapcsolatot a szabálysértő autós országával, hivatalaival és így indul el a dolog.
Az értékhatár alatt inkább csak arról lehet szó, hogy tudják esetleg az adataidat amit a helyszínen felvettek, ezért jó lenne tudni, hogy pl. mit adtál oda a helyszínen?
Útlevélben ugye nincs cím, de a forgalmiban már van tehát az alapján már tudják ki vagy hol laksz stb. és egy próbát megérhet a felszólítás.
De ha még "csak" erről is van szó a gond az, hogy ha nem fizetsz akkor a következő alkalommal ha Csehországba mész illetve az autó, akkor azt ki fogják szúrni, mert a rendszer az Oszrák mintára működik, vagyis minden autót felvesz és ha találat van akkor értesíti az elfogó autót aki a pihenőben vár és célzottan veszi ki a járművet a forgalomból.
Nesztek egészen friss cseh autopályahorror. A minap a szlovák-cseh határon cseh rendörök állítottak meg, és megállapították, hogy öt napja lejárt a vignettám. Sebaj mondtam, mindjárt veszek egy másikat! Nem addig van az, elöször fizessek 1000 mittoménmi büntetést. Mondtam, hogy nem fizetek, mert még nem is használtam az autopályát; láthatják, épp most készülök belépni az országba. Igen ám, mondták, csakhogy a határ maga néhány száz méterrel elörébb van a határátkelönél, tehát ha addig a pontig eljutottam, már használtam az utat. más kérdés, hogy még nem volt lehetöségem vignettazsákmányolásra. Miután megmakacsoltam magam, végül megzsaroltak, hogy ha nem írok alá valami érthetetlen nyelven kiállított elismervényt, halál fia vagyok, de mindenesetre tovább nem mehetek, és az automat is elveszik. végül németül ráirtam a papírra, hogy a vétséget nem ismerem el, és csak zsarolás hatására írom ezennel alá. Ennek most kb, két hónapja. ma jött az otthoni (!) címemre egy ajánlott irgum-burgum fölszólítás, megint csak kínaiul, vagy mi; nyilván fizetési fölszólítás. Szerintetek mi legyen. Na ismét ennyit azoknak, akik még mindig abban a tévhitben élnek, hogy külföldre nem küldik ki.
ma reggel hegyeshalomba mentem komáromból a régi 1-esen. Hegyeshalomhoz érve elnéztem a táblát és nem fordultam el jobbra, hanem tovább mentem a pálya felé ( ez kb. a pálya 168-as km-nél volt ) a felvezető úton már nem igen volt választásom, felmentem, de az első lejárónál le is jöttem, így hátulról értem hegyesbe. kb. 1-2 km-t mehettem a pályán.
olyan kérdésem lenne, hogy nem-e tudtok ott telepített matricafigyelő kameráról, illetve számíthatok-e büntetésre?? előre is köszi