Csak legyetek mindannyian önmagatok lámpásai ! Miféle üresség az, ahol kettőnek, háromnak, többnek, nincs hely? :-) Hizi? Amida? Tiszta tudat? pájázó? :P
AMIDA!!! Mesterünk....milyen jó hogy itt vagy ....mi lenne velünk .....nélküled....OHH AMIDA.......ez bölcsesség ami ömlik belőled.....vezet minket szegény halandókat.....::)))))
a TED nagyjából annyi a tudományban, mint a londoni Hyde Park a politikában ... igen szinvonalas helyeket találsz, külön adottság kell ehhez, az nyilvánvaló. ...
Anil Seth tudatosságkutató a TED-en megjelent előadásában bemutatja a legújabb kutatási eredményeket, melyek alapján mindennapi valóságunk nem más, mint közös hallucináció, melyet agyunk elvárásai és korábbi tapasztalatok alapján kialakul feltevései hoznak létre.
Előadásából megtudjuk, hogy neurológiai szempontból nem létezik objektív valóság, hogy az agyunk és az idegrendszer az érzékszervi ingereket összegyűjtve próbálja meg kitalálni mi is történik a körülöttünk levő világban. Bemutat több egyszerű kísérletet, mellyel az agy és az érzékszervek könnyedén becsaphatóak.
A hétköznapi valóság nem más, mint kontrollált hallucináció. Azt tapasztaljuk, amit tapasztalni szeretnénk, ami öntudatlan elvárásainknak megfelel. A patologikus esetekben nem történik más, mint bizonyos berögződések, asszociációk kórosan és kontrollálatlanul felerősödnek. A tudatosság kutatása így nem csak az elme betegségeinek gyógyításában segít, hanem önmagunk megismerésében is.
Az Én tapasztalata éppoly törékeny és gyenge lábakon áll, mint az objektív külvilágba vetett hitünk. Még a saját testünk határainak érzékelése is könnyen kijátszható és erről egyszerű kísérletekből meg is győződhetünk. A tudatosságunkat, én-képzetünket kialakító belső párbeszédünk, emlékeink, tapasztalataink célja a biológiai test túlélésének biztosítása. Az Én-kép ezeknek a folyamatoknak a mellékterméke, az észlelési folyamatok által keltett illúzió.
Az idegtudományok jelenlegi ismeretei szerint, nem rendelkezünk szilárd Énnel, mindaz amit saját létezésünkként tapasztalunk biológiai és neurobiológiai folyamatok keltette hallucináció. Sokkalta inkább agyunkkal látunk, hallunk és érzékelünk, mint az érzékszerveinkkel, ezért az általunk megtapasztalt világ sokkal inkább saját teremtményünk mintsem objektív valóság.
Azt ugye tudod minden visszahullik rád, ...ez a te felelősséged.
A szabadságod annyi hogy nem sodor el a gondolat. Ez itt és most örök érvényű, nincs kibúvó bárhogyan is szeretnéd,....ez van, evvel kell megbírkozmod minden pillanatban,..önmagadban önmagad számára,... a Dharmák meg áramlanak,.....csak figyeld, ne ragadjon el az ár!! /nyugodj le/
Így ide írom, mint Jézusotok , /*10 parancsolat, mit kikkel szemben ne tartsd be...*//....
tudatosnak - értelmesnek - buddhának, az mondható.
Aki rendelkezik azzal a tudással, ami a lét lehetőségét biztosítja.
Így annak világában oka fogyott a : a hit, s a hitre épült foglalkoztatáspolitika, hol ember .. embernek hóhéra .. míg az utolsó unalmában elnem pusztítja magát.
// vagyis az anihilátor kifejlesztés, mi oka fogyottá tenné az újrahasznosításban s az utána való takarítók munkáját, .. s a tér nagyobb lakhatóságát nem lehet fejleszteni . mmig míg, a terülj terülj asztalkám, technológiai kivitelezése meg nem történik. //
a buddhai éntelenség, az összetettség ahol az *én .. a mink* fogalom . harmaniájára törekvés..
vagyis a harmónia akkor következik be .. ha mindenki buddhává vált.... !!! ..addig meg lehet törtekedni ... azért kamu a boldogság mizéria .. ami nihilizmusba ragasztja a törekvőt.
// a jelen buddhizmus ideológiája persze az istenkultusz, átirata csupán. ahol buddhát lehet idézni .. imádni..//
... találhatsz ilyesmit a buddhisták között, akár hitből akár a tudással követik a Tant, de ez a szó nem felel meg erre a célra, annak ellenére sem hogy nem tekintjük a halált megsemmisülésnek.
Ennek az advaita nézet az alapja. A lét és a nem-lét egy.
A valamiből nem lesz soha semmi, és a semmiből sem lehet "teremteni" valamit.
Az összetett dolgok a nézetünk szerint állandótlanok és pillannatról pillanatra születünk újra, a test pusztulása nem érinti azt amiben látjük azt ami vagyunk.
A haláltalanságra vonatkozó megfontolás tehát a fentiekből fakad.
A harmadik eleme a gondolkodásunknak, hogy nem a test vagyunk és a test nem is a tulajdonunk. A reinkarnáció tanát ha ehez hozzáadom, akkor senki nem tudja hogy hány létidőt töltött fizikai testben.
Nem mond ellent a Tannak, ha azt mondom az evolució kezdetétől vagyok, egyszerűen azért mert ami vagyok az az Ige része és az Ige az egy. Legyen Ísvara. De lehet a Szanáthana Daharma névvel is illetni.
Mondjuk ha volt teremtő, az már nem lehetett isten, azt demiurgosznak nevezzük.(bocs most nem néztem hogy kell írni)
A fizikusok még sok jelenséget - amit már észleltek az Uniiverzumban - nem tudnak értelmezni, ki kell várni, mire megismerjük az Univerzumot és nem kell találgatni, miszticizálni, és metafizikai spekulációkba kezdeni.
Mindig oda fogsz jutni a Tan szerint sok dolog még nem ez, nem ez.(neti, neti)
Nincs a Tanban olyan tartalom, ami a tudománnyal szembe menne. Viszont vannak nem megválaszolt kérdések, ezeket érdemes tanulmőányozni, mielőtt egy tanult buddhistának felteszed a kérdéseidet, mert még klinikai eset gyanújába keveredsz.
A Tan végső konkluziója a kérdésed tekintetében, hogy a világ nem lineáris, hanem körforgás. Ebből fakadóan és mert szüntlenül pillantnyi sem kezdete sem vége nincs. Hol lehetne ebben a halál? Az is csak egy a számolhatatlan itt-és-most között.