Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TG66ámtánü Creative Commons License 2019.05.27 0 0 1871

Sziasztok! Próbáltam visszaolvasni, de nem találtam rá hozzászólást, hogy alapjáraton (nem fordulatszám függően) valami élég zavaróan kattog a Vestában. AC pumpa, vagy valami relé? Van tapasztalatotok erről? 

öcsi65 Creative Commons License 2019.05.08 0 0 1870

Szia!Ne haragudj,de megtennéd,hogy leírnád a menetét,hogyan tudnám magam megcsinálni?Érdekelne nagyon a részletes leírás.Előre is köszönöm!

Előzmény: pitye63/2 (1862)
Lente Creative Commons License 2019.05.07 0 0 1869

Ja, és rendkívül igazságtalan, hogy a CO2 fun-ok nem nézik az adott autó gyártásának energiaigényét vagy a vele járó szennyezést.

Béna példa, de ezt látom: Székesfehérvár és Győr között több, egymásnak részfeladatot készítő cég van. Bepakolják a munkadarabokat kamionba, átviszik az egyikhez, aztán a másikhoz, közben megy sok CO2, NOx... és ez csak egy turbó.

Előzmény: Lente (1868)
Lente Creative Commons License 2019.05.07 0 0 1868

Eddig csak országok vásároltak CO2 kvótát. Mi pl. ha jól tudom eladunk, pl. USA meg vesz, mert leszarják a valós kibocsátást.

Most itt az EU sajnos ezt pár marok embert sanyargatja, miközben a világ más legalább ennyire fejlett része meg okádja a CO2-őt meg mást.

Ahogy olvastam a Fiat a Teslával boltolta le az elektromos autó eladásokat. Még biztos lesz más. 

Azért viszont az szép korkép lenne a Lada szalonban, ahol az elektromos Vesta mellett áll egy ős-4x4 :-)

Előzmény: FuTomi (1867)
FuTomi Creative Commons License 2019.05.07 0 0 1867

Én mem tudom mit vannak úgy oda, van elektromos lada kalina, vesta....

Ha jól vettem ki a videoból, a nissan leaf 1. generációs akkupakját kapták meg.

Nem túl nagy a kapacitása, de ha elérhető lenne , én cserélném a kalina crossom a full villanyra, mert javarészt rövid utakra használom (max 50-70km, másrészt a melóhelyen "tankolnám" ami megintcsak nekem jó.

Persze a dákia gondolom hamarosan kap minimum hobrid hajtáslámcot...

A ladát sajnálom emiatt, jó kis autó...

adingos Creative Commons License 2019.05.07 0 0 1866

PFFFFuj !!!

 

Pont most volt erről szó, hogy alig 80km megtételére elegendő a delej. Az akku meg gyémánt árban van, és sajnos nem végtelen. Szóval, egy nagy szar az egész!

Előzmény: Mycki (1865)
Mycki Creative Commons License 2019.05.06 0 0 1865

A Lada mostani 1600 köbcentis motorjának CO2 kibocsátási értéke: 169 g/km, ugyanakkor 2021-től az Unióban csak olyan kocsikat lehet forgalomba helyezni, melyek szén-dioxid kibocsátása nem haladja meg a 95 gramm/kilométer értéket, ami benzinből 4,1 liter / 100 km szerinti fogyasztásnak felel meg, ezt azonban nem egyes autónként számolják, hanem az adott márka átlagában, azaz minden eladott villanyautó vagy hibrid csökkenti egy márkánál a kibocsátást. Sok márka ezért már azon dolgozik, hogy 2021-től minél több modelljét hibridesítse, a villanyos rásegítés beépítése ugyanis a legkönnyebben járható út a károsanyag kibocsátás lecsökkentéséhez. Na, ez az, ami a mostani Lada motorokkal nem megy.

Mycki Creative Commons License 2019.05.06 0 0 1864

A Lada Deutschland főnöke, Dieter Trzaska viszont azt nyilatkozta, hogy nem hisz a Lada 2022 évi visszatérésében, mert szerinte az új kibocsátási normák teljesítéséhez több időre lesz szükség, másrészt a Renault nem is szeretné, ha a Dacia mellett még egy alacsony árkategóriájú modellje is piacon lenne az Európai Unióban. A Chef szerint még inkább divatba fog jönni a Ladák szürke importja, amely a hivatalos/kereskedői  import ellenére virágzott az elmúlt években is.

Mycki Creative Commons License 2019.05.06 0 0 1863

A német "Auto, Motor und Sport" cikke szerint 2019 végétől a Lada egész Európában szüneteltetni fogja eladásait egy modell kivételével, ez pedig a 4x4. A szüneteltetés indoka a jövőre életbe lépő szigorúbb kipufogógáz kibocsátási normák az Európai Unióban. A Lada azonban pár év múlva, legkorábban 2022-től vissza akar térni az Unió piacára, mihelyst a Renault-Nissan szövetségtől megkapja az új modern hajtóműveket. Tehát nem egyet, hanem többet. Elsőként a 4x4 fog kapni új Renault-Nissan fejlesztésű motort.

 

pitye63/2 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 1862

Szerintem ugyan az a fejegység van benne, mint a Szedán Lux-ban. Azon van lehetőség arra, hogy az iGO menjen rajta. Én is azt használom.

Előzmény: öcsi65 (1850)
dudu 77 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 1861

Sziasztok.

Meg szeretném kérdezni töletek, érdekele valakit négy darab 185/55r15 momo téligumi.

A saját grantámrol lett le szerelve 14000-km futot.

Vásároltam az automra négy darab négy év szakos gumit.

 

lokesz Creative Commons License 2019.04.30 0 0 1860

Az 1.8-as motor nem jön az EU-ba az biztos. Az 1.6-ost is vissza kellett fogni 100Le-re, hogy teljesíteni tudja a frissített Eu-s követelményeket. S mint az előzőekben írtam jövőre újabb szigorítások jönnek, amik több más gyártónak is keményen be fognak tenni. Szóval én nem tudom 2020-ban hogy fognak Vestát forgalmazni. Bár ha a németeknél rolóhúzás lesz ,akkor nem hinném, hogy nálunk más lesz a helyzet. Amúgy szerintem a Lada Hungarynál már tudják pontosan, hogy mi lesz, csak gondolom nem verik nagy dobra, mert akkor rajtuk maradna egy rakat eladatlan autó.  

Előzmény: Berci 2103 (1857)
Relaxvideo Creative Commons License 2019.04.30 0 1 1859

"A Dacia olcsóbb (ez tény), miközben kb ugyanazt nyújtja."

 

Egyáltalán nem nyújtja ugyanazt, alaposan kipróbáltuk mindkettőt a döntés előtt..

 

Előzmény: Kisfiatal (1854)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1858

Kalina és a granta keresztezéséből várnak eredményeket!

https://www.origo.hu/auto/20190409-lada-granta-cross.html

Berci 2103 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1857

Pontosan ezt sejtettem,és sajnos megerősítettél a borúlátásommal kapcsolatban.Nevezetesen,hogy szép lassan a HungaroLada történetét kopírozza az L.H.Sajnálom,mert mindig is szimpatikus volt a márka-hat Ladám is volt korábban-,és nem látom be,hogy miért kell újra és újra ugyanabba a folyóba lépniük kis hazánkban,és ezek szerint tőlünk nyugatabbra is.Anno,amikor a HungaoLada elindult,ők is sokáig listavezetők voltak,de még később is felértek a dobogóra a Suzuki és az Opel környékére-Dacia akkor még nemigazán játszott...Aztán 97-ben csak a Samarák és a Nivák maradtak,kocka Ladákat már nem lehetett behozni az országba-pedig próbálkoztak az oroszok a KERMI-nél az 1.7-es kocka kombikkal,meg 2107-esekkel...A 110-esek pedig nem lettek népszerűek,pedig szerintem jó kis autók voltak.A HL nem lépett előre,nem reklámozott-gondolom pénz se nagyon volt-szerintem azt hitték,hogy a Ladákat még mindig el lehet nulla reklámmal is adni.Pedig a világ közben megváltozott.

A roló lehúzása előtt a HL is már csupán egy családi vállalkozás szintjén vegetált.Most az LH is erre tendál.

Szerintem nagyobb motorkínálattal,és szélesebb modellpalettával nagyobb esély lenne az előrelépésre.Az oroszoknak nyilván a hazai piac és a volt szovjet utódállamok a nagy üzlet,s gondolom a Renault sajátos piacpolitikája meg is határozza a lehetőségeiket (Dacia és Renault orrba-szájba Európába,Ladával meg lefedik a keleti piacokat).Vestába keletre van 1.8-as,120 pacis motor is,ha azt homoligizálnák az EU-ba is, de nem hiszem,hogy fogják...

Előzmény: lokesz (1855)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1856

Na faxa.. Pedig már hajlottam rá, h ha lesz pénzem, veszek egy kombit Vestát, de így lehet inkább kihagyom. PEdig az autó nagyon bejönne, de így h ritka típus, kevés van belőle, meg most írod h az alkatrész ellátás is gond, így csak szívás lenne..

Az az igazság, ha makulátlan lenne az autó, tehát nem tudnának belekötni semmibe, akkor is lehúznák, hogy de ez csak egy Lada, és így drága.. Lásd koreai kocsik még néha most is..

Előzmény: lokesz (1855)
lokesz Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1855

Valószínűleg rentábilisen nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az egész project max Eu-n belüli gyártással érné meg, mert így hogy Eu-n kívülről hozzák a kocsikat eléggé megdobja az árat. Azért valljuk be egy fullos Vesta Sw Cross több mint 5 millióért sok. Amit te is leírtál egyféle régi fejlesztésű motor, biztonsági felszerelésekben sem tudja felvenni a versenyt...

Az importőr a Lada Hungary, meg egy vicc. Nagy lendülettel indultak ők is, hogy majd legyűrik a Dacia-t, de sajnos az árak, meg az EU-s jogszabályok, továbbá a folyamatos alkatrész hiány (volt egy Grantám, tudom miről beszélek), hogy hónapokat kell várni alap dolgokra.

Most meg már ott tartunk, hogy ha valaki lekér egy céginfót a Lada Hungary-ról ( https://www.ceginformacio.hu/cr9310475690 ) akkor az látszik, hogy a 2019.03.25-i létszám adat alapján mindössze 5 alkalmazott maradt, abból 3 vezető....

Megmondom őszintén én nem csodálkoznék, ha hamarosan lehúznák nálunk is a rolót. Nem tudom a Vestákban levő motort meddig lehet még hozzáfaragni az Eu-s szabályokhoz, de 2020-tól újabb szigorítás jön és nem tudom ezzel a motorral meg tudják e lépni.

Előzmény: Berci 2103 (1851)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1854

A tesztek nyavajgására gondoltam, igazából sehol sem tudtak belekötni az autóba, csak h sima mezei szívómotor, egy turboshoz lomha, meg ehetne kevesebbet.. Meg hogy hú de drága mert Lada.. A Dacia olcsóbb (ez tény), miközben kb ugyanazt nyújtja.

Az egyik teszten a végén kihozták, hogy jobban megérheti Golfot venni, merthogy jobb az értéktartása. a jobb fogyi részben behozza a különbözetet(aki sokat megy), és jobb az autó..

Előzmény: Relaxvideo (1853)
Relaxvideo Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1853

"Igazából a motorján meg az árán kívül én nem olvastam róla sehol sem komolyabb negatívumot,"

Ezek miért is negatívumok? 

Pont ezek miatt vettünk Vestát. Tágas, szép, és éppen 3m felett megállt az ára. Ennyiből nem volt más lehetőség, körülnéztünk.

Az 1.6-os motor meg tudtommal éppen a megbízhatóságáról híres, szemben a 3 hengeres turbósokkal. Azt sem akartunk.

Előzmény: Kisfiatal (1852)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.04.29 0 0 1852

Egyetértek. Az egyéni véleményem, h a VEsta "túl jól" sikerült, és ha megkapná a konszern modernebb motorjait, már magának a Rönőnak állítana konkurenciát (Megane pl).. Más okot nem tudok belelátni e mögé a látszólag balfaxoskodás mögé, hisz nagyobb motorválasztékkal, biztonsági felszereltséggel(több légzsák pl) vennék mint a cukrot, de legalábbis több fogyna szvsz. Igazából a motorján meg az árán kívül én nem olvastam róla sehol sem komolyabb negatívumot, sőt.. Sztem az árával nem is lenne gond, de lehetne benne komolyabb motorválaszték. Vagy, ha csak ilyen 1 motoros "óccsóautónak" szánják, akkor legyen is olcsó.. Daciánál ne legyen sokkal drágább pl. 

Előzmény: Berci 2103 (1851)
Berci 2103 Creative Commons License 2019.04.28 0 0 1851

Most olvasom,hogy a Lada kivonul az év végén Németországból.Sajnálom,hiszen 2016-ban még egy nyugat-európai offenzívát vizionáltak,melynek első lépéseként a magyar piacon szerették volna megvetni a lábukat.Ehhez képest most totálisan feladják a nyugati vonalat a Dacia-Nissan-Renault kárára.Szerintem rossz úton járnak,nagyon lassú a fejlesztés,nem lépnem előre se a motorok,se az aktív-passzív biztonság terén.Pedig az autóik rengeteget fejlődtek,és nemcsak a kocka Ladákhoz képest,hanem a 110/Priora/Kalina 1-vonalhoz képest is. Az egysíkú motorkínálattal viszont szerintem eztán sem lehetnek versenyképesek,a Vesta motor sem a legkorszerűbb (az 1.6-os 106 lovas motor ráadásul most 100 pacira apadt a plusz katalizátor miatt), a 4x4 motorja meg egy igazi őskövület. Szóval én bizonytalannak érzem a jövőt,pedig kár a Ladáért,a Vesta/X-Ray vonulat simán ott lenne dizájnban,óriási kiaknázatlan lehetőségek rejle(né)nek a márkában.

öcsi65 Creative Commons License 2019.04.27 0 0 1850

Sziasztok!Érdeklődnék,hogy Lada Vesta Combi Lux navigáció magyarosítás lehetséges-e,ha igen hogyan?Amennyiben nem lehet,akkor bármilyen megoldást szívesen olvasnék itt a fórumon./Mobil internetem nincs,hogy esetleg telefonról működjön!/Másik navigációs program?

Utilsman Creative Commons License 2019.04.23 0 0 1849

Valaki kérdezte, hogy mikor jönnek az új Granta/ Kalina típusok. Van egy jó és egy rossz hírem is: egyelőre nem jönnek, mert nincs még kiadott típusengedély, húzzák az időt a minisztériumba, de állítólag több új autó vár erre, hála a bürokrácia csökkentésnek, ami nem a vízfejet, hanem a tényleg effektív munkát végzőket darálta le a rendszerből.

Hivatalosan:

A jelenleg magyarországi forgalomban lévő LADA Granta és Kalina modellek gyártása megszűnt, mivel új LADA Granta (facelift) modellt fejlesztettek és azt gyártják helyettük, viszont arra még nem adtak ki európai típusengedélyt.A régebbi típusból még néhány kereskedésünkben elérhető néhány modell.

Alábbi helyeken viszont van még raktár készleten Kalina/ Granta (megkérdeztem):

Érden Kalina Kombi, Lux és Norma található készleten. Összesen 3 db új és egy teszt autónk van még. Granta modell már nincs Érden. Mendén is van készleten Granta, Kalina modell. Pápán a következő szabad Kalina / Granta modellek találhatók:Granta Sedan Norma - koriander színben Kalina HB Norma - fekete színben Kalina HB Norma - lángvörös színben Kalina Kombi Norma - pezsgő színben / tesztautó

kistojás001 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 1848

Lassan egy éve hoztam ki. A fórumban leírt apró hibák rendre előjöttek és elmúltak. Orvoshoz nem kellett vinni.
Motor: lehetne nyomatékosabb, de bejáratás és megszokás után minden  OK. Jól előz, átlag 7,5 liter. Stabilan indul.
Útfekvés jó, összerakottság rendben. A felni kupakokat azonnal vedd ki és ragaszd vissza. Én mindet elhagytam: aliexpress 500 forint. Belül roppant kényelmes, kellemesen felszerelt(lux). Hihetetlenül csendes!!! Ár - érték arány: szuper. Nyáron benne aludtam, nem a sátorban.

Jó vétel, nem bántam meg!

Előzmény: Ákos Földvári (1844)
dezske1 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 1847

Köszönöm! Majd mondom. 

Előzmény: Törölt nick (1846)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.22 0 0 1846

Szia! A régi kocsimból 1x2x kivettem, a felsőholdpont jeladót, karbantartás céljából, mert mágneses lehetet, és vasreszeléket gyűjtött össze, ezért 1x nem indult.- a kopogásérzékelő is bejelezhet szerintem, mert információkat küld, a motorvezérlőnek, ha a hengerben nem megfelelő a robbanás. - Nekem a kalinába 1x világított, igaz a szervízbe kötöttem ki vele, a műszerfal alatt, húzták szét a csatlakozókat, és törölték a hibát. Azóta, nem jelentkezett.

Előzmény: FuTomi (1845)
FuTomi Creative Commons License 2019.04.22 0 0 1845

Üdv!

 

Előző esztendő októberében nekem is világított a sárga "moci" lámpa, és mivel olajcserés időpontom is volt, megkértem nézzék meg, mi a probléma. Nekem "kopogás szenzor" hibát adott ki a számítógép (lehet ez is ugyan az lenne?). Ilyenről ugyan nem hallottam, mert nem vagyok egy autó guru, de mondták, hogy ez sajnos előfordul ennél a típusnál. Elvileg cserélték is, de néha világít 1-2 napig, aztán egyszer csak eltűnik. Nemsokára kérek egy időpontot, hogy alaposan nézzék át, nem szeretnék ebből problémát a későbbiekben.

Előzmény: Törölt nick (1843)
Ákos Földvári Creative Commons License 2019.04.22 0 0 1844

Kedves Lada Tulajok! Az utóbbi időben szemezek a Lada Vesta Combi SW Crossal, valakinek van ilyen autója, vagy csak tapasztalata vele? Motor, fogyasztás, útfekvés, belső tér összerakottsága... (Tudom, a szalonban ezek az adatok megtekinthetőek, illetve ki lehet próbálni,de hosszú távú tapasztalatokra lennék kíváncsi)

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.04.21 0 0 1843

Szia! Főtengely jeladó, ha = felsőholdpont jeladóval, szerintem akkor jelezhet a motor check lámpa.

Előzmény: dezske1 (1836)
dezske1 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 1842

Majd beszámolok róla. Mivel garanciális, ingyenes, csak az időmet tudják elb..ni

Előzmény: adingos (1841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!