Volt valakinek olyan problémája, hogy nem müködöt a navigációs rendszer érintő kijelzője?{R-link)
Velem azt történt,hogy nem érzékelte az ujjlenyomatomat.
Szólt a rádió,lehetett kikapcsolni,bekepcsolni,halkabbra,hangosabbra venni,de semmi más menüt nem engedett,nem érzékelte az ujlenyomatomat nem tudtam semmijen menübe belemenni.
Eltelt kb 3 óra indultam haza,inditottam és mintha nem is történt volna semmi.A rádió tökéletesen működött,ujlenyomatott ugyanúgy- mint rég-vette.
Érdekes mindenesetre ilyet még nem tapasztaltam nála.
Csatlakozók teljesen azonosak a Bluetooth rádió és a Medianav esetében. Magából a csatlakozóból hiányzik pár db pin, amit utólag szoktam beletenni.
Az Eco Driving menü nem ezen múlik, hanem egy kiegészítő számítógépen, aminek meglehetősen borsos az ára. Renaultokban amiben gyárilag Medsianav van, azokban 2015 második felétől mindben benne van, korábbiakban felszereltség függő volt. Daciákban pl. benne sincs (kivéve a Dusetr2-ben) utólag szoktam rákötni a CanBus-ra a tulajoknak, hogy tudja azokat a funkciókat (ajtónyitásra éled a készülék, fedélzeti számítógép adatok, külső hőmérséklet kijelzés) mint amit a Renaultok.
Tolatókamerához megvettem a cuccost megállapodtam a szervizzel hogy beszerelik. Reggel nyolctól délután négyig sikerült is nekik meglehetősen rosszul.(ha visszaolvasol láthatod a tortúrámat :) ) Aztán egy fórumtárs belinkelte a kapcsolási rajzot és én sk befejeztem a dolgot :) azóta is törpösen működik :)
Raktam be már pár Capturba utólag Medianavot és tolató kamerát. A képen látható 2 féle bluetooth rádió helyére 1-1ben passzol, semmit nem kell átalakítani.
Szia! -Ülés fűtéssel én nem foglalkozom. Gyárit abból senki nem fog neked utólag betenni, megfizethetetlenül drága. Töredékéért majdnem ugyan azt kapod. Ha elektronikus vezérlésűt választasz, az kultúráltabban fog működni/kapcsolgatni mint a gyári. -Medianavból én gyári Renaultot teszek be, kamerából nem, jobb látószögűt. Ami Medianavot beszerelek, az pont olyan lesz, mint ha a gyárból azzal jött volna ki, alvázszám szerint tanítva az autóhoz. Legújabb térképekkel, jövőbeni frissítése nálam ingyenes, és egy csomó plusz funkcióval.
Egyébként szerintem gusztustalan, hogy a bolti ár 2-3 x-ért árulják. Hülye kifogás, hogy így rentábilis, ugyanis ezért drága a rezsi óradíj. Arról nem is beszélve, hogy talán még olcsóbban szerzik be a hordóst, mint a boltok a kiszereltet.
Loganos kollégáé a kérdés, de azért leírom a tapasztalatomat.
Két éve amikor vettem az autót (Limited 1.2 TCe) nem volt benne ülésfűtés illetve tolatókamera navis gyári fejegység viszont igen. Nos én akkor érdeklődtem, hogy utólag beépíthetőek e a gyári az eredetivel megegyező ülésfűtés illetve tolatókamera eszközei. Természetesen úgymond hivatalosan Renault szervizben és nemleges választ kaptam.
Természetesen megoldottam az utólagos beépítéseket, igaz nem gyári alkatrészekkel, de tökéletesen működnek.
Ha sikerül gyári pld. MediaNav fejegységet berakatni (szerintem a vezetékezés miatt ez nem is olyan egyszerű) és mellé tolatókamerát is írjál mert a kamera elektromos csatlakoztatása eltérő a megszokottól amit nem biztos, hogy tudnak az univerzális beszerelő műhelyek (nekem a Renault szervizben sem tudták!)
Ha olajcsere is lesz akkor igen mert az olajat a szervizek aranyért mérik .. sajnos.
Érdemes esetleg több szerviztől is ajánlatot kérni (persze ha elérhető távolságban vannak) ugyanis az a tapasztalat, hogy más más olajat használnak és az áruk igencsak eltérő lehet.
Igen, mostani rendeléseknél március végi gyártást dob a rendszer, amiből áprilisi, májusi átvétel lesz. Nekem is Stepway (igazából Outdoor, ez egy limitált még jobban felszerelt Stepway volt) van, dci 109Le-s. Ahhoz képest, hogy a csúcsfelszereltség, 1mp-el sem fordítottak többet a gyártására meg a minőség ellenőrzésre se. Konkrétan ránézve látszottak a hibák.
Nagyon sokat kell rá várniuk (stepway felszereltség), egy hónapja rendelték és majd valamikor áprilisban lesz belőle valami, no majd meglátjuk. Az egyik kollégám a napokban vette át majd jól megnézem :)
Gratula nekik a babához, és az autóhoz is! El fog benne férni a babakocsi, összecsukás nélkül is :) Sajnos azonban a minőség megy lefele a lejtőn rendesen. Szerintem elkoptak a présgépek. Néha olyan illesztési hézagokat lehet látni, hogy hujujjjj. Nekem tavaly 4 napomba telt mire az új autó olyan lett, emilyent akartam, de én legalább meg tudtam csinálni magamnak. Így is volt, ami 1 év alatt garanciában cserélve lett. ÁR-érték arányban azonban verhetetlen, ekkora ,,tehenet" (én így hívom a miénket) máshol ennyiért nem adnak.
Renaultba EFB van. Ha majd egyszer bedöglik a gyári akku, megéri a szalonban gyárit venni bele. Ráadásul 3év garancia van rájuk, nem 1 év mint máshol a kereskedelmi forgalomban kaphatóakra.
Bele kell ásni magam a témába :) Egyenlőre nem sok hasznos infót találtam azt viszont igen, hogy ha majd eljön a csere ideje figyelni kell a gyárilag berakott akkun lévő jelölésre mert kettő fajta Start-stop rendszerű akkumulátor létezik AGM illetve EFB jelöléssel és valahol olvastam (juszt sem találom most meg :) ) és csak az egyiket lehet helyettesíteni a másikkal. Ha jól rémlik az AGM helyett jó az EFB de fordítva nem.
Úgy gondolom, hogy ha kényszerből van tehát nagyon ritkán fordul elő akkor egyik sem károsítja, de ha pld. kevés menés miatt gyakrabban kell tölteni akkor érdemes olyan töltőt alkalmazni ami erre lett kifejlesztve.