megteheti hogy másnap kiírja a gyerekét és elviszi az efféle proletár majmok közül
Nézd, én világ életemben proletárnak - ha úgy tetszik prolinak - tartottam magam. Úgyhogy parancsolsz?
Félreértés ne essék, ezért az egész szituért, ami mára kialakult - include oktatás, de a társadalom minden területén - pont nem a prolik a felelősek, hanem a rohadt gazdasági-társadalmi ELIT. Az a csürhe, amelyik nyugodtan szétzilálta a magyar társadalmat, elvette a munkahelyek felét, a getósodás folyamatába lökött félmillió embert, szétcseszte a demográfiát és ezzel a nagy szociális ellátórendszerek fenntarthatóságát ABBÓL AZ ALJAS INDOKBÓL, hogy neki magának, és úgymond az "övéinek" "nyugati szinvonalú élet" lehessen az osztályrésze.
Úgyhogy igazándiból minden ilyen konfliktusért a t. "rendszerváltó politikai-gazdasági elit" érdemelné a valagbarugásnak minimum a 2/3-át...
az efféle proletár majmok közül akik tanulni rühellnek, de ütni, az nem gond.
Itt előkerül a proletár szó, de már több korábbi hozzászólásban is szó volt az alulszocializált tanulókról, nyilván sejthető, kikre gondol az illető.
De azért meg kell említeni, hogy nemcsak velük van probléma a mai oktatásban. Legalább annyira mérgezni tudják az iskolák légkörét az újgazdagok elkényeztetett csemetéi, akik azt hiszik, mindenki csak azért van, hogy kinyalja a ...-t.
Következô lépésként aztán ha az erôszakmentes középosztály már meglógott a suliból, a sok csimpánz verheti egymást békésen és örömmel. (ahogy itt elhangzott, az ilyen iskolába 120 kilós kiképzôôrmesterek valók extra fizetésért, akiket nem lehet "hülyéreverni" ha esetleg az IQ nulla gyerek megbukik matekból.
MIndazok akiknek itt a topikon ennyire tetszik a tanár hülyéreverése, szabadon beirathatják majd ide a gyermekeiket. :)
látod ez a jó a magyar iskolarendszerben. Van választási lehetôsége a szülônek: ha olyan iskolába jár a gyereke ahol " volt egy matektanár aki addig addig buktatgatott míg egyszer megvárták suli után azt jól hülyéreverték, fel is hagyott a hülye szokásával." megteheti hogy másnap kiírja a gyerekét és elviszi az efféle proletár majmok közül akik tanulni rühellnek, de ütni, az nem gond.
Ugyanis feltételezhetô hogy ha a gyermekem nem viselkedik az ostoba majmok szája íze szerint, akkor ôt is "megvárják a suli után - többen, mert nem csak idióták hanem gyávák is..- és hülyére verik.
A magyar suliban van lehetôséged a bunkóktól szegregálódni, pl a svédben nagyon kevés.
Irtam ide már jó sokat, de a lényeg, hogy ezt meg lehetett volna oldani fejelés nélkül is. Azóta láttam valamelyik adón a riportban a tanárt. Nem tűnt egy 50 kilós szerencsétlennek. Nem értem hogy nem tudta úgy "megfogni" és kivezetni, hogy ne szakadjon szét a pulcsija és ne kelljen lefejelni. Talán a rendőrségnek ilyen fogásokat kellene tanítani a tanároknak.
Most akkor tulképpen mi a picsát is akarsz mondani? Feltűnt egyébként, hogy a fejeléssel van a problémám, nem pedig azzal, ha fegyelmezni akarják a hülyegyereket?
Nézd, nem az a cél, hogy megszeppenjen, hanem az, hogy felismerje, milyen az asztal túloldalán állni...
mararenkoi módszer, a virtuális meg a valós kiközösítésről, azt mutatja, hogy más a hlyzet mint a múlt század eleji orosz utcagyerekeknél, mert ők maguk is egyetértettek a büntetéssel. Míg manapság inkáb élvezik a műsort.
A másik, hogy szerintem ez egynek köszönhető, nevezetesen, hogy ezek a közösségek a szabályokat is maguk alkották jórészt, és hát az ember hajlamos sokkal inkább respektálni azt a szabályt, amiről előzőleg őt is megkérdezték, mint a teljesen kívülről rákényszerítetteket, amivel szemben teljesen természetes reakció az ellenállás...
És hát ugye a szomorú valóság az, hogy a jelenlegi elitista-képviseleti szisztémák sokkal inkább gyereknek és hülyének néznek még téged is, meg engem is, mint Makarenkó szisztémája ezeket a fiatalkorú bűnözőket, utcagyerekeket... "A nép a hatalom forrása, de annak gyakorlására képtelen." - ragyog a mondat az egykori nagy rendszerváltó párt, az MDF honlapján...
Hát nem hinném, hogy ettől nagyon megszeppennének. A topikba berakott mararenkoi módszer, a virtuális meg a valós kiközösítésről, azt mutatja, hogy más a hlyzet mint a múlt század eleji orosz utcagyerekeknél, mert ők maguk is egyetértettek a büntetéssel. Míg manapság inkáb élvezik a műsort.
Nézd, ez fiatalkorú ukrán bűnözők körében működött, bizonyítottan. Azért nem hinném, hogy a hazai diákság fő tömegében annál antiszociálisabb lenne. Sokkal inkább azt gondolom, hogy a tanárok félnek kiadni a kontrollt a kezükből mert "a jajj, inkább hard diktatúra mint anarchia" nálunk abszolút működő előítélet... Márpedig amíg nem adják ki a kontrollt a kezükből, addig a diák soha nem fogja megtapasztalni a másik oldalról, hogy voltaképp mit is tesz...
SZVSZ nem került volna bele, ez ugyanis már nem a konfliktus eleje, hanem a spirázódása...
(nézd, én nem vagyok tanár - a zasszony az - de ha egy középiskolai (vagy 7-8) osztályban nem vagyok képes órát tartani a fegyelem hiánya miatt mondjuk a 3. alkalommal, akkor közlöm, hogy a következő órákat a diákok fogják megtartani, és kiszórom a feladatot a legnagyobb arcú alfahím-aspiránsoknak... ha alfahím akar lenni, ám ott a pálya, én nem állok az útjába... tartsa meg az órát...tapasztalja meg, milyen az asztal túloldala...)
És mindez - talán - működött is egy autonóm közösségben. Az iskolában viszont azon kívül (félre)szocializálódott diákok töltik életük kisebb részét, a makarenkói önszerveződés pedig nem működhet úgy, ha a tagjai a konformitás szikráját sem hozzák magukkal oda, sőt, minden nap megerősítik őket otthon ennek a hiánynak a helyességében.
Aki nincs diákok között, nehezen érti meg, hogy mi szenvedés megtartani egy órát akkor, ha egy diák úgy dönt, hogy az alfahím pozíciója őt illeti meg az osztályteremben, és ezt atavisztikus eszközökkel meg is akarja szerezni. A másik oldal pedig (szinte) fegyvertelen.
Márpedig, ha létezik ilyen hierarchia és alfahím pozició, akkor teljességgel kikerülhetetlen, hogy ezt ne akarják megszerezni, és az energiák jó része ne az ezért való vetélkedésre menjen el... Nem véletlen, hogy az emlegetett Makarenkó pont ezt a poziciót számolta fel. Beidézem ujra:
A kommuna: önkormányzatos iskola
A 20-as évek közepéig a telep fő irányító testülete a Parancsnokok tanácsa volt, amelyben Makarenkonak vétójoga volt. A 20-as évek második felében azonban Makarenko egyre inkább a teljes közösség közgyűléseire kezdett támaszkodni. A közgyűlés döntött minden fontos ügyben: az élelmiszer és alapanyagok beszerzése, a kommuna műhelyeinek és mezőgazdasági létesítményeinek működése, a közgyűlés által szabott szabályokat megsértő gyerekek büntetése, stb. A közgyűlésben Makarenkónak ugyanolyan felszólalási és szavazati joga volt, mint a gyerekeknek! Egy alkalommal, amikor mégis nagyobb hatalmat akart gyakorolni, először megvonták tőle a felszólalás jogát, majd azzal fenyegették, hogy kivezettetik a teremből.*
A közgyűlés jogait a Parancsnokok tanácsával szemben az "osztagok" megszervezése alapozta meg. Kétféle osztag létezett: a folytonos és a kevert. A folytonos osztagok végezték a napi teendőket szigorú rotálás alapján, míg a kevert osztagokat különös vagy egyedi feladatokra hozták létre. A kevert osztagok élére a kevésbé aktív tagokat állították, így végül is a kollektíva minden tagja részt vett a kollektíva vezetésében. Ezzel a választott elit kialakulása lehetetlenné vált.
A kommuna tehát egy demokratikusan szerveződő néhány száz fős gyerektársadalom, melynek a nevelők is tagjai. Belügyeiben és külügyeiben a közgyűlés dönt. A saját maguk által hozott szabályokat a gyerekek többnyire betartották. Ritkán fordult elő szabályszegés, mivel aki ilyet követett el, annak szembesülnie kellett az egész közösség negatív véleményével. A legszigorúbb büntetés a kollektívából való valóságos vagy virtuális kizárás volt, amikor a kollektíva tagjai nemlétezőnek nyilvánították a vétkező egyént (nem vehetett részt a közös munkában, játékban, étkezésben, stb). Az elszigeteltség általában arra kényszerítette a büntetettet, hogy felülvizsgálja viselkedését.
utanozzak a tanar urat.ugyi ez csak fejjel fejen biccentette a rakoncatlan tinedzsert de maris utanozzak IGAZI LEFEJELES IS VAN MAR www.mno.hu/portal/761104 a pelda ragados , akar jo pelda akkar rossz
Például valami életszerűbb szabályozást, ami nem csak a pályaelhagyás és a gyomorfekély közötti választást teszi lehetővé.
Aki nincs diákok között, nehezen érti meg, hogy mi szenvedés megtartani egy órát akkor, ha egy diák úgy dönt, hogy az alfahím pozíciója őt illeti meg az osztályteremben, és ezt atavisztikus eszközökkel meg is akarja szerezni. A másik oldal pedig (szinte) fegyvertelen.
Ha már előkerült - itt a topicban is - Makarenkó, érdemes lenne tanulmányozni a nevelésről írott dolgait. A gyakorló pedagógusoknak is, meg a törvényhozóknak is...
Hát olvtárs, ha kirúgnák azokat a tanárokat, akik nem tudnak fegyelmet tartani az óráikon, jópár kistérségi és 7-8-9. kerületi iskola lehúzhatná a rolót.
Nézd, azért el kel ismerni, hogy a pedagógus pályán ma dúl a kontraszelekció ... az elhivatott pályakezdő képtelen magának állást találni hogy gyakorlatot szerezhessen és bizonyíthasson, ezzel szemben amíg nincs országos botrány, vagy nem kezdi csípni a szemét a helyi kiskirálynak más okból, az alkalmatlan pedagógus évtizedekig ülhet a székében, és teheti tönkre generációk jövőjét... a tanári székek ugyanúgy beenyvezettek, mint a politikai elit székei...