Én kiszedném a pollenszűrőt (talán cserélném is) és maxon forgatva a ventillátort átjáratnám a szellőző rendszert. Porszívó isvbejátszik. :) Esetleg ránéznék a levegő vezető csövekre is, hátha van benne oda nem illő cucc. (ha már úgyis ki van szedve a kesztyűtartó).
Mindenképp ellenőrizném az ablaktörlők alatti nyílásokat, az is szokott falevéllel tele lenni. Ha felhajtod a gépháztetőt, egyből látszik.
A régebbi Megane II-nél volt ilyen hang, a fentiek megoldották...
Nekem most volt a 6. éves szervíz és kérésem nélkül ugyan, de atvarazsoltak 10000km/12m rá. Néztem is nagyokat, hiába nullaztam. Szerelőt hívtam, így szoktuk a kevésbé odafigyelő ügyfelek érdekében.😀
Szóval át lehet írni.
Én évente csereltetem az olajat, kb 8-13e km/év jött ki eddig, most volt hogy 2 üres karika volt. Szerintem nagyban függ az olajból.
Anno a H Astra könyve az 1 dl/1000 km fogyást normálisnak írta.
Azt esetleg tudja valaki, hogy a következő szerviz/olajcsere esedékességét jelző 30ezer km-es visszaszámlálót át lehet állítani 10ezer km-re? Mondjuk OBD-n keresztül és nem feltétlenül márkaszervizben, mert inkább Bosch szervizbe hordom a kocsit. :)
Nálam ugyan még csak szeptember óta van az autó, akkor volt olajcsere is, de kb ugyanezt tapasztalom. 5 karikát jelez a computer már szinte az elejétől kezdve, de a nívó pálca szerint tele van. Lassan meglesz az 5000km, 10ezer-nél csere. :)
Nekem is 1.6-os benzines motorom van, 110LE, ha igaz, és nem panaszkodom. Én is 1.4-es Megane-ról tértem át erre, csak az még Megane I volt. :)
Azt szoktam mondani, hogy benne vannak a lovak, csak meg kell hozzá pörgetni. Legfeljebb akkor érzem a korlátait, ha fent vannak a tetőn a biciklik, akkor kicsit lassan gyorsul fel 130-ra a pályán. Tudomásul veszem, ez van. Ezzel együtt én nagyon szeretem.
Na ez a nagyon "gyenge" 1.6 benzin ma reggel mikor mentem valahova fura mód egyedül csak én előzgettem a kamion sorokat főúton az erősebb autók meg utánam nem is mertek jönni :)
Sziasztok. Ma néztem a computeren az olajszintet és a 6-ból csak 5 karika világít. Ez probléma vagy természetes, hogy egy kicsit fogyott az olajból? Augusztus végén volt olajcsere, azóta 4000 km-t ment az autó.
Ezt én sem értettem soha, nekem semmi bajom nem volt az 1.6 benzinnel, most is az van a GC-ba. 1.4 16V 98LE-s Megane II-t követett a Fluence, ahhoz képest iszonyatosan nyomatékosnak tűnt, már kis fordulaton jól húz. Autópályán 130 sima volt 4 felnőttel, és még ugyancsak gyorsult ha odaléptem. El nem tudom képzelni mire nem elég ez a motor normális éppeszű használat mellett. Jártunk vele hegyvidéken is, nyilván vissza kell kapcsolni... és akkor mi van? felmegy? - fel. Lehet akiknek diesel van elmennek mindenhol nyomatékból, de nekem valahogy nem volt fáradságos munka visszaváltani egyet :)
Szerintem kimmondottan jól megy az 1.6 benzin, legalábbis ahhoz képest amiket írnak róla. Persze relatív, nyilván nem 140LE-s turbóshoz kell hasonlítani, de ha valaki normálisan közlekedik arra tökéletesen megfelel. A 6.-ik viszont tényleg kellene bele pályán. A GC már humánusabb ilyen szempontból, az is 5 gang, de másabb az áttétel, 130-nál 3400 körül forog és kerek 6 literrel elvan. (Tudom a TCE még annyit sem, de nem leszek ettől szomorú :) )
A tesztelőket meg hagyjuk, van valahol egy teszt ahol két fapad 2-es Octavia-val hasonlítják a phase 1 Fluence-t, lehúzták mint a ....t. Nekem facelift volt, de nem hiszem, hogy a futóműve, motorja más lett volna mint amit teszteltek, hát én semmit nem vettem abból észre amire azt mondták, hogy rossz...
Hát, nekem ez olyannak tűnik, mint amikor azt mondták valakinek a rángatózó tempomatra, hogy menjen másik benzinkútra. (Lehet, hogy az eltűnt 18474. sz. hozzászólásban volt? Vajon miért tűnt el?)
Régebben nem csinálta ezt, ezért azt gondolom, hogy ez nem természetes, és nem "ilyen". Szóval sokféle szerviz van, én kicsit jobban utána fogok járni.
Szeretnék tapasztalatokról kérdezni kis információt egy hibával kapcsolatban. Egy ideje az autóm kormánya kicsit akadozik. Olyan az érzés, mint amikor egy beállt csapágyat próbál az ember forgatni, és kicsit akadozva jár. Leginkább induláskor feltűnő, és talán azt is lehet mondani, hogy hidegben rosszabb. Aztán megszűnik ez a jelenség, vagy már hozzászokunk, és nem észleljük. :)
Lehet ezzel élni, de jobb lenne, ha jó lenne. Egyszer említettem a kedvenc szerelőmnek, ő a szervómotor(ok?) problémájára tippelt, de nem jártunk utána mélyebben.
Volt már hasonló gondja valakinek ezzel az autóval?
Az egész abból indult el, hogy valaki kérdezte, milyen tapasztalatok vannak.
Amit leírtam, nem kritika, hanem kb. a realitás (pl. a mienk nem "pattog").
Ha nem lennék "relatíve" mégis elégedett vele, már régen cseréltem volna.
Amúgy már írtam, hogy a '90-es évek óta a családi kocsi mindig valamelyik R volt eddig (munkahelyi, rokonságbeli meg éppen mindenféle más volt, pont az nem).
Igazán egyik R sem hagyott soha cserben (út szélén), de megvannak a korlátai, amivel tisztában kell lenni.
Szia,szoktam olvasgatni csak mostanában ide nem írtam inkább a facebookos csoportba néha.Anno régen néztem a tesztelőket ahogy leszarozzák ezt az autót de mivel relatív a vezetési élmény is nekik meg azt mondták nulla fura nekem van a fluencével vezetési élményem,jó mondjuk én elfogult vagyok mert az álmaim autója és szeretem de élvezem amikor csak vezetem,igen nem tapaszt az ülésbe nagy gázadásnál megh nem úgy gyorsul mint egy ferrari de az én autóm és imádom :) Nem jártam még külföldön de tuti tényleg nem jár olyan autókkal az ottani korlátozás mentes autópályán mint ahogy drága autókkal se mindenki jár odakint hiába jobb a fizetés.Igen itthon aztán van sok barom az úton olyanokat művelnek sokszor csak néz az ember.
Nyilván annyit tud amennyi a technikai paraméterei alapján elvárható, sem többet, sem kevesebbet.
Ez a megvétel előtt próbakör nélkül is sejthető, belőhető.
Aki ezt kevesli, ha van rá pénze, vegyen erősebbet.
Ha nem is sokat, de járok autópályán, a szabályokat betartva én egyáltalán nem tartom gyengének, sőt pont 4000-es fordulat felett lesz fickósabb, de az már 130 felett van.
Mikori fejlesztésű az autó, talán 2009-es?
Akkoriban azért nem sok ( a prémiumot leszámítva ) ilyen kategóriájú családi autóban volt 6. fokozat.
Ültem akkori évjárat körüli Seat-ban, az is 0.6-os volt 5 fokozattal, az is 4000-et forgott 130-nál. ( Pedig az VW csoport, ami sokaknak az etalon )
Aki meg jó magyar szokás szerint lesz@rja a szabályokat az meg jobb, ha hallgat.
Többször jártam német autópályán is, ott sem mindenki 300 le-s autókkal jár 250 km/h-ás sebességgel.
Sőt, ha nem pofátlankodsz ki a gyorsabb elé, nem totyogsz feleslegesen a belső sávban, akkor ha utol is érnek, türelmesen kivárják míg befejezed az előzést és mennek tovább.
Nem villognak a seggedben és nem büntetőfékeznek előtted, mint gyökér honfitársaink.
Olvasom itt az 1.6 110 ló fikázásokat miért van az,hogy az emberek elégetlenek és telhetetlenek?Mert azok vagytok,szerintem ez egy nagyon jó autó és én telibe szarom a német autópályát is szerintem bőven elég erős jól is megy a fogyasztás kicsit az ami lehetne kicsit kevesebb más gond nincs az autóval.Amúgy meg akinek ez gyenge vegyen másik autót és meg is van oldva.
Amikor leállok vele , kiveszem az indítókulcsot (kiszállok ,minden ajtó, ablak be van csukva) az autót nem zárom be központi zárral!!
Ilyenkor az első kèt ajtó aljábanlévő lámpák ,illetve a menyezeten a fènyek felkapcsolnak majd nèhány mp után lekapcsolnak . Ez eddig ok.
De ami fura, hogy a műszerfalon fennthagyja a háttèrvilágítást, a behúzott kézifék , és a km állás látszik , illetve a fesélzeti kijelzőn is világít óra stb.
Kb 5 percig „virít” minden, és utána lekapcsolja a fényeket ( Nem igazán akkumulátor barát megoldás) Ennek is kell működnie, ez a normális ?Nállatok is így működik?
Vagy ez beállítható , hogy meddig világítson ( én nem találtam a menüjében erre utaló lehtőséget)?
Ha távirányítóvál bezárom az autót , a fények azonnal lekapcsolnak.
A benzinesnél 110 körüli LE nem fog senkit az ülésbe préselni....
Német AP-n biztosan sem állja meg a helyét.
És nem szereti az emelkedőket sem. (Ez az átlagfogyasztásba kissé belesimul, de érzésre nem kimondottan kellemes...)
A teljesítménye magyar viszonyok között még elmegy (közben vezetek/vezettem Saab-ot, Lanciat, Citroënt, SEAT-ot, Fordot különböző évjárattal, motorral, felépítménnyel...).
Meg az a hatodik nagyon kimaradt belőle. Ugyan mennyivel lett volna drágább olyan váltóval? Saját korában még mindig versenyképes lett volna azzal is, SŐT!
Világos, hogy a mostani "turbós-hibrides" világban már nem tudja ugyanazt az elvárást...
Elég boomer lehetek, de nekem bejön az 1.6 benzin Fluence. :D A másik autóm egy szintén 1.6 szívó benzin Lacetti. Valószínűleg más lenne a véleményem, ha sokat járnék autópályán, de szerencsére nem. Főútvonal/ lakott terület, 5. 100 és 4. 60. Nagyjából egyforma a váltóáttételük, autópályán inkább a 120 kényelmes mindkettővel. Tény, hogy elférne még egy 6., de ez van. Ennyivel többet eszik a 2 ezres Fluence? Régen a jó öreg Euro 2 körüli Astra GSI 2.0 16V-vel, 6.7L-es átlagfogyasztással jártam napi helyközi ingázósba és sosem kíméltem, pedig az is 1120kg volt. :)