Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Panda1969 Creative Commons License 2022.02.06 0 1 18519

Csak tipp, nem értek hozzá...

Én kiszedném a pollenszűrőt (talán cserélném is) és maxon forgatva a ventillátort átjáratnám a szellőző rendszert. Porszívó isvbejátszik. :) Esetleg ránéznék a levegő vezető csövekre is, hátha van benne oda nem illő cucc. (ha már úgyis ki van szedve a kesztyűtartó).

Mindenképp ellenőrizném az ablaktörlők alatti nyílásokat, az is szokott falevéllel tele lenni. Ha felhajtod a gépháztetőt, egyből látszik.

A régebbi Megane II-nél volt ilyen hang, a fentiek megoldották...

Előzmény: D 20 (18517)
Ohgee Creative Commons License 2022.02.05 0 0 18518

Sziasztok!

 

Úgy tűnik hogy a bal első ajtó hangszóró megadni látszik magát.

Cserélt már valaki otthon?

Nem látom, hogyan lehetne csak a hangszóró takarót eltávolítani.

Clio II esetében egyértelmű volt, de itt annyira egységes a műanyag ajtoboritas.

 

Előre is köszönöm a segítséget!

D 20 Creative Commons License 2022.02.05 0 0 18517

A múltkori hóesés óta valami elképesztően tutul kb 85km/óra sebességtől a középső légbefúvó környékéről...

Ha belső keringtetésre állítom, akkor elviselhetőre halkul...

Tipp??

fReak_Robi Creative Commons License 2022.02.05 0 0 18516

Mazda 6 1.8 benzin simán megevett annyit... nem is volt nálam sokáig. :)

Előzmény: Panda1969 (18515)
Panda1969 Creative Commons License 2022.02.05 0 0 18515

Hű, itt valami gáz van. :)

10E km-nél az 6 liter. Egy olajcsere alkalmával nekem még nem ment bele több, mint 4,7 liter.

12-13 ezrenként cseréltetem és még soha nem kellett rátölteni. A periódus legvégén sem hiányzott két pöttynél kevesebb a műszerfal szerint.

Még ha csak 3 deci fogyna 1000 km-enként, akkor sem jön ki.

Márkaszerviz... 😀🤭😉

Előzmény: .AxlZoli (18513)
Ohgee Creative Commons License 2022.02.04 0 0 18514

Csak így nem jön ki a matek a 30 ezres periódus alatt :-D 

De még 10000 alatt is komoly károkat okozna.

 

 

Előzmény: .AxlZoli (18513)
.AxlZoli Creative Commons License 2022.02.04 0 0 18513

Tegnap mondták márkaszervizben, hogy H4M motornál 6deci/1000km még normáélis, a felett tekinthető hibásnak :D

Előzmény: Ohgee (18511)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.02.04 0 0 18512

Ezt jó tudni, köszönöm!
Nyáron, a következő olajcserével együtt átállíttatom. :)

Előzmény: Ohgee (18511)
Ohgee Creative Commons License 2022.02.04 0 0 18511

Nekem most volt a 6. éves szervíz és kérésem nélkül ugyan, de atvarazsoltak 10000km/12m rá. Néztem is nagyokat, hiába nullaztam. Szerelőt hívtam, így szoktuk a kevésbé odafigyelő ügyfelek érdekében.😀

Szóval át lehet írni.

 

Én évente csereltetem az olajat, kb 8-13e km/év jött ki eddig, most volt hogy 2 üres karika volt. Szerintem nagyban függ az olajból.

Anno a H Astra könyve az 1 dl/1000 km fogyást normálisnak írta.

Előzmény: fReak_Robi (18510)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18510

Azt esetleg tudja valaki, hogy a következő szerviz/olajcsere esedékességét jelző 30ezer km-es visszaszámlálót át lehet állítani 10ezer km-re? Mondjuk OBD-n keresztül és nem feltétlenül márkaszervizben, mert inkább Bosch szervizbe hordom a kocsit. :)

AUTOMATA 01 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18509

Mikor ên nézegettem mindig maxon volt, most világít csak 5. De úgyis jelzi, ha alacsony a szint.

Előzmény: fReak_Robi (18508)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18508

Helló!

 

Nálam ugyan még csak szeptember óta van az autó, akkor volt olajcsere is, de kb ugyanezt tapasztalom. 5 karikát jelez a computer már szinte az elejétől kezdve, de a nívó pálca szerint tele van. Lassan meglesz az 5000km, 10ezer-nél csere. :)

Előzmény: AUTOMATA 01 (18504)
pali923 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18507

Nekem is 1.6-os benzines motorom van, 110LE, ha igaz, és nem panaszkodom. Én is 1.4-es Megane-ról tértem át erre, csak az még Megane I volt. :)

Azt szoktam mondani, hogy benne vannak a lovak, csak meg kell hozzá pörgetni. Legfeljebb akkor érzem a korlátait, ha fent vannak a tetőn a biciklik, akkor kicsit lassan gyorsul fel 130-ra a pályán. Tudomásul veszem, ez van. Ezzel együtt én nagyon szeretem.

Előzmény: .AxlZoli (18503)
Pityu... Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18506

Na ez a nagyon "gyenge" 1.6 benzin ma reggel mikor mentem valahova fura mód egyedül csak én előzgettem a kamion sorokat főúton az erősebb autók meg utánam nem is mertek jönni :)

pali923 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18505

Akkor én szerencsés vagyok, mert újkorában nem volt ilyen probléma. Ha megtaláltuk a megoldást (remélem, sikerül), elmesélem.

Előzmény: Black11 (18502)
AUTOMATA 01 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18504

Sziasztok. Ma néztem a computeren az olajszintet és a 6-ból csak 5 karika világít. Ez probléma vagy természetes, hogy egy kicsit fogyott az olajból? Augusztus végén volt olajcsere, azóta 4000 km-t ment az autó.

.AxlZoli Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18503

Ezt én sem értettem soha, nekem semmi bajom nem volt az 1.6 benzinnel, most is az van a GC-ba. 1.4 16V 98LE-s Megane II-t követett a Fluence, ahhoz képest iszonyatosan nyomatékosnak tűnt, már kis fordulaton jól húz. Autópályán 130 sima volt 4 felnőttel, és még ugyancsak gyorsult ha odaléptem. El nem tudom képzelni mire nem elég ez a motor normális éppeszű használat mellett. Jártunk vele hegyvidéken is, nyilván vissza kell kapcsolni... és akkor mi van? felmegy? - fel. Lehet akiknek diesel van elmennek mindenhol nyomatékból, de nekem valahogy nem volt fáradságos munka visszaváltani egyet :)

 

Szerintem kimmondottan jól megy az 1.6 benzin, legalábbis ahhoz képest amiket írnak róla. Persze relatív, nyilván nem 140LE-s turbóshoz kell hasonlítani, de ha valaki normálisan közlekedik arra tökéletesen megfelel. A 6.-ik viszont tényleg kellene bele pályán. A GC már humánusabb ilyen szempontból, az is 5 gang, de másabb az áttétel, 130-nál 3400 körül forog és kerek 6 literrel elvan. (Tudom a TCE még annyit sem, de nem leszek ettől szomorú :) )

 

A tesztelőket meg hagyjuk, van valahol egy teszt ahol két fapad 2-es Octavia-val hasonlítják a phase 1 Fluence-t, lehúzták mint a ....t. Nekem facelift volt, de nem hiszem, hogy a futóműve, motorja más lett volna mint amit teszteltek, hát én semmit nem vettem abból észre amire azt mondták, hogy rossz...

Előzmény: Pityu... (18496)
Black11 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 18502

Nekem az előző autó hidraulikus szervós volt, az után egyből feltűnt, hogy az elektromos szervón újkora óta van egy nagyon minimális "röcögés".

Tényleg csak, ha nagyon odafigyelek akkor érezni, egyáltalán nem zavaró.

Ha ez erősödik akkor én is a szervómotor gyengélkedésére tudok gondolni.

Bár itt a fórumon, ha jól emlékszem, még senki nem jelezte, hogy elromlott volna neki...

Előzmény: pali923 (18501)
pali923 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 18501

Hát, nekem ez olyannak tűnik, mint amikor azt mondták valakinek a rángatózó tempomatra, hogy menjen másik benzinkútra. (Lehet, hogy az eltűnt 18474. sz. hozzászólásban volt? Vajon miért tűnt el?)

Régebben nem csinálta ezt, ezért azt gondolom, hogy ez nem természetes, és nem "ilyen". Szóval sokféle szerviz van, én kicsit jobban utána fogok járni.

Előzmény: pity68 (18500)
pity68 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 18500

Nekem azt mondták anno a szervizben, hogy ilyen, hozzá szoktam, hidegben néha érzem alacsony sebességnél de elvagyok vele.

Előzmény: pali923 (18499)
pali923 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 18499

Szeretnék tapasztalatokról kérdezni kis információt egy hibával kapcsolatban. Egy ideje az autóm kormánya kicsit akadozik. Olyan az érzés, mint amikor egy beállt csapágyat próbál az ember forgatni, és kicsit akadozva jár. Leginkább induláskor feltűnő, és talán azt is lehet mondani, hogy hidegben rosszabb. Aztán megszűnik ez a jelenség, vagy már hozzászokunk, és nem észleljük. :)

 

Lehet ezzel élni, de jobb lenne, ha jó lenne. Egyszer említettem a kedvenc szerelőmnek, ő a szervómotor(ok?) problémájára tippelt, de nem jártunk utána mélyebben.

Volt már hasonló gondja valakinek ezzel az autóval?

Pityu... Creative Commons License 2022.02.01 0 0 18498

Minden autónak megvannak a hátrányai.

Előzmény: vino-et-veritas (18497)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.02.01 0 0 18497

Az egész abból indult el, hogy valaki kérdezte, milyen tapasztalatok vannak.

 

Amit leírtam, nem kritika, hanem kb. a realitás (pl. a mienk nem "pattog").

 

Ha nem lennék "relatíve" mégis elégedett vele, már régen cseréltem volna.

 

Amúgy már írtam, hogy a '90-es évek óta a családi kocsi mindig valamelyik R volt eddig (munkahelyi, rokonságbeli meg éppen mindenféle más volt, pont az nem).

 

Igazán egyik R sem hagyott soha cserben (út szélén), de megvannak a korlátai, amivel tisztában kell lenni.

 

Ennyi.

 

Üdv, Vino

Előzmény: Pityu... (18493)
Pityu... Creative Commons License 2022.01.31 0 0 18496

Szia,szoktam olvasgatni csak mostanában ide nem írtam inkább a facebookos csoportba néha.Anno régen néztem a tesztelőket ahogy leszarozzák ezt az autót de mivel relatív a vezetési élmény is nekik meg azt mondták nulla fura nekem van a fluencével vezetési élményem,jó mondjuk én elfogult vagyok mert az álmaim autója és szeretem de élvezem amikor csak vezetem,igen nem tapaszt az ülésbe nagy gázadásnál megh nem úgy gyorsul mint egy ferrari de az én autóm és imádom :) Nem jártam még külföldön de tuti tényleg nem jár olyan autókkal az ottani korlátozás mentes autópályán mint ahogy drága autókkal se mindenki jár odakint hiába jobb a fizetés.Igen itthon aztán van sok barom az úton olyanokat művelnek sokszor csak néz az ember.

Előzmény: Black11 (18495)
Black11 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 18495

Áh, Pityu, régen hallottunk felőled... :-)

A gyengeség relatív, mint egy topictárs is írta.

Nyilván annyit tud amennyi a technikai paraméterei alapján elvárható, sem többet, sem kevesebbet.

Ez a megvétel előtt próbakör nélkül is sejthető, belőhető.

Aki ezt kevesli, ha van rá pénze, vegyen erősebbet.

Ha nem is sokat, de járok autópályán, a szabályokat betartva én egyáltalán nem tartom gyengének, sőt pont 4000-es fordulat felett lesz fickósabb, de az már 130 felett van.

Mikori fejlesztésű az autó, talán 2009-es?

Akkoriban azért nem sok ( a prémiumot leszámítva ) ilyen kategóriájú családi autóban volt 6. fokozat.

Ültem akkori évjárat körüli Seat-ban, az is 0.6-os volt 5 fokozattal, az is 4000-et forgott 130-nál. ( Pedig az VW csoport, ami sokaknak az etalon )

Aki meg jó magyar szokás szerint lesz@rja a szabályokat az meg jobb, ha hallgat.

Többször jártam német autópályán is, ott sem mindenki 300 le-s autókkal jár 250 km/h-ás sebességgel.

Sőt, ha nem pofátlankodsz ki a gyorsabb elé, nem totyogsz feleslegesen a belső sávban, akkor ha utol is érnek, türelmesen kivárják míg befejezed az előzést és mennek tovább.

Nem villognak a seggedben és nem büntetőfékeznek előtted, mint gyökér honfitársaink.

 

Előzmény: Pityu... (18493)
Black11 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 18494

Én is itt lakom, azért nem egy lehetetlen küldetés ez a távolság... :-)

Én inkább elviszem oda ahol egyből vágják, hogy mi a probléma és a megoldása és nem akarják lehúzni az embert.

Itt Pesten leginkább csak ennek az ellenkezőjével találkoztam, bár igaz nem hívtam körbe az összes fővárosi márkaszervizt.

Előzmény: Panda1969 (18485)
Pityu... Creative Commons License 2022.01.31 0 0 18493

Olvasom itt az 1.6 110 ló fikázásokat miért van az,hogy az emberek elégetlenek és telhetetlenek?Mert azok vagytok,szerintem ez egy nagyon jó autó és én telibe szarom a német autópályát is szerintem bőven elég erős jól is megy a fogyasztás kicsit az ami lehetne kicsit kevesebb más gond nincs az autóval.Amúgy meg akinek ez gyenge vegyen másik autót és meg is van oldva.

sanfej Creative Commons License 2022.01.30 0 0 18492

Sziasztok.


Az alábbi jelenségre szeretnék választ kapni.

Renault Fluence 1.6 benzin

Amikor leállok vele  , kiveszem az indítókulcsot (kiszállok ,minden ajtó, ablak be van csukva) az autót nem zárom be központi zárral!!

Ilyenkor az első kèt ajtó aljábanlévő lámpák ,illetve a menyezeten a  fènyek  felkapcsolnak majd nèhány mp után lekapcsolnak . Ez eddig ok.

De ami fura, hogy a műszerfalon fennthagyja a háttèrvilágítást, a behúzott kézifék , és a km állás látszik , illetve a fesélzeti kijelzőn is világít óra stb.

Kb 5 percig „virít” minden, és utána lekapcsolja a fényeket ( Nem igazán akkumulátor barát megoldás)
Ennek is kell működnie, ez a normális ?Nállatok is így működik?

Vagy ez beállítható , hogy meddig világítson ( én nem találtam a menüjében erre utaló lehtőséget)?

 

 

 

 Ha távirányítóvál bezárom az autót , a fények azonnal lekapcsolnak.

vino-et-veritas Creative Commons License 2022.01.30 0 0 18491

A "gyengeség" relatív.

 

A benzinesnél 110 körüli LE nem fog senkit az ülésbe préselni....

Német AP-n biztosan sem állja meg a helyét.

 

És nem szereti az emelkedőket sem. (Ez az átlagfogyasztásba kissé belesimul, de érzésre nem kimondottan kellemes...)

 

A teljesítménye magyar viszonyok között még elmegy (közben vezetek/vezettem Saab-ot, Lanciat, Citroënt, SEAT-ot, Fordot különböző évjárattal, motorral, felépítménnyel...).

 

Meg az a hatodik nagyon kimaradt belőle. Ugyan mennyivel lett volna drágább olyan váltóval? Saját korában még mindig versenyképes lett volna azzal is, SŐT!

 

Világos, hogy a mostani "turbós-hibrides" világban már nem tudja ugyanazt az elvárást...

Előzmény: M41 6212 (18487)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.01.29 0 0 18490

Elég boomer lehetek, de nekem bejön az 1.6 benzin Fluence. :D A másik autóm egy szintén 1.6 szívó benzin Lacetti. Valószínűleg más lenne a véleményem, ha sokat járnék autópályán, de szerencsére nem. Főútvonal/ lakott terület, 5. 100 és 4. 60. Nagyjából egyforma a váltóáttételük, autópályán inkább a 120 kényelmes mindkettővel. Tény, hogy elférne még egy 6., de ez van.
Ennyivel többet eszik a 2 ezres Fluence? Régen a jó öreg Euro 2 körüli Astra GSI 2.0 16V-vel, 6.7L-es átlagfogyasztással jártam napi helyközi ingázósba és sosem kíméltem, pedig az is 1120kg volt. :)

Előzmény: D 20 (18488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!