Pont te ajánlottad ezt az ATP-s rugót, én meg azt hittem van vele tapasztalat. Amikor meg már itt volt, az autó meg a műhelyben felbakolva, akkor meg már muszáj volt belefaragni. Semmi jelentőssége nincs, hogy le van belőle flexelve. Így is hatalmas felületen fekszik fel. Mit kellett volna akkor már csinálni? Visszatenni a rosszat és visszapostázni egy vagyonért az ATP-st Németországba?
Tulajdonképp semmi baja, csak ha előre tudom, hogy nem mértepontos, akkor nem kell kétszer szerelni, hanem rögtön ment volna a flex alá.
Most meg már öröm van és boldogság: jó a magasság és jól rugózik. Az meg, hogy le van vágva a vége köztünk marad :-)))
Ha mégis, akkor legyen otthon flexkorong a méretre vágáshoz! A gyárinak V alakú a vége a gumi alatt, hogy beférjen a lengőkar szintén V alakú mélyedésébe, ennek az utángyártottnak meg egyenes. Persze, ha valaki beszerelés előtt nem szedi szét az új alkatrészt, akkor nem jön rá, csak akkor amikor a teljesen összerakott futóműbe a két utolsó csavart nem lehet bekapatni. Ilyenkor van nagy öröm, holnap lehet megint teljesen szétszedni.
Kicsit félek a lábra állítás pillanatától is, mert jóval vastagabbak és szélesebbek is a lapok. Akkor aztán lehet majd harmadszor is szétszedni, kidobni a kukába és megvenni a gyárit. Nagy öröm ez...
Van egy 6 fős, 91-es, Merci 208 d típusú, T1-esem. Szeretnék egy nagyobb 2,5 vagy nagyobb (csak turbós) motort belerakni. Természetesen váltóval együtt. Németországból jön be az autó, amiből a motor és a váltó a buszomba kerül. Bármilyet bele tudok rakni? Bármelyik belefér?
Lenne egy megfejtetlen hibám. Sprinter 312D 1995-ös
Hibajelenség: elmegy belőle az erő mintha lekapcsolna a turbó. Eleinte bemelegedve egy-két padlógáznál minden rendben majd egyszer csak következő gázadásnál már erőtlen mintha turbó nélküli lenne.ha újraindítom általában megjavul de csak egy-két nagyobb gázadásig.Mostanába sűrűn csinálja de volt olyan időszak hogy hónapokig nem csinálta.
Jeladós porlasztócsúcs? Szívócső nyomás érzékelő? Adagolón belüli probléma?
Nem hiszem hogy jelentősen többet fogyasztana a 3000-es mint a 2.9-es. Nem kell hozzá semmit bontani hogy megnézd a rohadási pontokat. Sajnos nem tudok senkit Debrecenbe de neked olyan ember kell aki tudja a rohadási pontokat, olyan lakatos aki még nem csinált T1-est azzal nem érsz semmit. Küldök egy mailt.
Szerintem csak 5 hengeres motorral vedd meg. A régebbi 3000-es 88lóerős motor és az újabb 2.9-es 95lóerős motor is nagyon jó, ha figyelsz rá, hidegen nem pörgeted megadod neki az olajcseréket akkor örök életű. T1-esnél a rozsdára kell egyedül figyelni ugyanis nagyon szemét módon rohad, ha nem ismered a rohadási pontokat akkor azt hiszed milyen jó állapotban van közbe meg szét van rohadva az egész. A nyúlványokra különösen igaz ez mert belülről rohadnak szét.
Volt már egy 124-es Mercim, de VW-re váltottam, majd cégeseket használtam.
Most lakóautót keresek és felmerült a 207, 307, 310 tipusokra épített James Cook felépítmény.
80-as évjáratok zöme 65, 72, és néhány 88, 95 Le-s.
A 65 Le nagyon gyenge, amit a hozzászólások is megerősítenek. A 72 sem sokkal jobb. A 88 ?, 95 Le már talán használható, bevállalható.
Kamionos tempó a nagyobbakkal már talán tartható, hogy ne dudáljanak le a pályán? Nem akarok száguldozni (90 km/h), de a partokon sem szeretnék 50-60-al felkapaszkodni.
Ha találok megfelelőt akkor mire kell figyelnem (már olvasgattam a fórumot, de minden hasznos tanácsot szívesen veszek). Kit tudtok ajánlani (Debrecen környékén is van most kiszemelt vagy Bp. környékén) vonalon.
Van valakinek kéznél normális user manualja, vagy service manualja 208D-hez?
Ez, amit mindenhol pénzért lehet letölteni, a Peter Russek-féle egy kalap szamócát nem ér, szerinte a 711.110 váltó négysebességes, bár az őt nem zavarja, hogy benne van a kódjában, hogy ötsebességes.
További zöldségek a PDF 49. oldalán, a könyv oldalszáma szerint a 94. oldalon.
Ha valakinek mégis kéne, itt a link: https://www.dropbox.com/s/haxg48ck2bixp7l/Mercedes%20207%2C208%2C210%2C307%2C308%2C310%2C408%2C410D-service_manual_EN.pdf?dl=0
A kapcsolása miatt még előnyös is terepen,mivel ha elakadsz és hintáztatni kell az egyes és a rükverc egymással szemben van..
Előre - hátra gyorsan lehet kapcsolni,nem kell kevergetni a váltókarral...Felhúzom-lenyomom-jobb hátulról-bal előre-addig kiesel a ritmusból..Azért volt jó a kis Gaz 3+1 seb.váltója is mert szemben volt az egyes és a rükverc.