tulaj és lábfüggő mint minden márka minden típusánál.
nálam 8.2-nél még nem ment feljebb soha. Gondolom, ha valaki csak városban használja és agyon van már hajtva, gányolva biztosan lehet ennél sokkal több is.
De igen, nem a fogyasztás lesz a legnagyobb baj egy 17 éves e60 vagy e61-nél. Tulaj függő minden.
Sziasztok. Csendes megfigyelőként olvasgatok, de sajna nem találtam, hogy E61 535D mennyire nagy étvágyú? Automata, 2004 évjárat.... Mennyire lehetnek szétélve? Köszi, ha adtok egy választ ;-)
Az ablakfűtés negatív és a pozitív szála két különböző csatornában fut, a negatív a kettesben, pozitív a hármasban. Legtöbb esetben a pozitív törik, mivel a hármas csatornában - kiviteltől függően - 9 kábel fut, míg a kettesben csak a koax, a negatív szál illetve az ablakmosó gégecsöve.
Méréssel egy perc alatt meg is van, melyik szál törött valójában. Ha a pozitív, akkor ott még más szál is meg lesz indulva, azaz a funkció még működik, a kábelcsatorna megbontásáig.
Keress meg ha gondolod. Ugyanaz az email címem, mint a nicknevem, freemailos vagyok.
Már 3 éve dobozában pihenget, nem volt időm vele foglalkozni (most sincs) ezért dobtam be ide, hátha van még rajtam kívül olyan, aki hajlandó ilyenekre költeni! Sajnos az E60-E61 is abba a korba került, mint anno mikor én kezdtem a BMW-zést, az E30, aztán az E36, majd E46. Napi hibákkal kell foglalkozni, keveseknek jut energiája ilyen jellegű beavatkozásokra, mint egy intercooler csere/upgrade. Hívj, ha van lehetőséged!
Ezt mondom, hogy nem kell ahhoz szarnak lennie, hogy lecsereljek az utot par ev utan. Igy is - ugy is lecserelik, akkor meg minek szenvedjen vele a BMW, hogy valami hu de tartos cuccot gyartson?
Sziasztok! Pár hónapja vettem egy e61 525d-t, és fűtés problémákkal küszködöm. Kiegészítő fűtéses, ami elindul, tolja be a forró vizet a radiátor felé, majd megáll. Szerelő szerint az egyik szenzor hibás, mert a diag műszer szerint 114 fokot mér (nem tudja melyik). Két szenzorom van a szellőzőrendszerben, egy a klíma kezelőszervén. Mindegyiket kimértem, de sajnos nem tudom mennyi a helyes érték szobahőmérsékleten. Az, amelyik hátul van a klíma hőcserélőjénél, biztosan jó, mert az új, amit vettem, szintén 3kOhm, mint a régi. A felső, ami közvetlenül a műszerfal altt van, kb 10kOhm, a kezelőpanelban lévő pedig 8kOhm szobahőmérsékleten. Van valakinek infója, hogy mennyi lehet a helyes érték? Melyik lehet rossz? Köszi előre is a választ.
Ez nem összeesküvés elmélet. Ha megnézed a szívósor cikkszámát ETK-ban (nem realoem-en), legalább 15x változott, ki tudja, mikor mit módosítottak.
2010 körül izzítás hiba volt nálam, 180e km, mondtam, nézzünk már rá a láncra, szívósorra, ha már úgyis ott vagyunk.
Ha visszaolvasol, kb. 2010-re tettek meg ezek az autók akkora futásteljesítményt, hogy napi szinten zajlottak itt a fórumon a beeső csappantyúk által kinyírt motorok történetei.
Mindenki hallott ezt-azt BMW szervizektől, hogy melyik típusnál melyik gyártási naptól javították ki a szívósor hibát, de azért mindenki vakdugózott, vagy vett újat, olykor akár indokolatlanul is.
Ma már tudjuk, hogy az összes E60 szívósor csappantyú veszélyeztetett, de akkor ezt még nem tudtuk.
Nyilván nem az örök életnek tervezték ezt a szívósort, de ha a műanyag ház kapott volna a csappantyú fém tengelye köré egy bronz vagy acél perselyt, akkor a 12 perselytől 12 forinttal lett volna drágább a szívósor gyártása, és soha a büdös életben nem esett volna be semmi a motorba. Ez egy kritikus pont, ha beesik a csappantyú, motorcsere következik. Szóval ide illett volna biztonságosan rögzíteni a csappantyúkat. Sajnos a BMW minőség a 90-es években még mást jelentett még, de a 2000-es évektől nem a minőség volt a cél, hanem az, hogy költsenek a tulajok sokat a motorra, a szívósorra, a javításra, végül unják meg, és vegyenek új autót.
Nem szeretem ezeket az osszeeskuves elmeleteket, de nyilvan ezeket az autokat mar nem azert gyartjak, hogy sokat elfussanak. Megveszi a tulaj ujonnan, vagy leasing aztan par ev mulva mehet a haztol. Aki megvette azt kiszolgalta, aki meg majd 5-10 evesen megveszi 200-500 ezer kilometerrel az meg szopjon vele, az mar ugysem hoz penzt a BMW-nek. Ha elfutna 10 millio kilometert anelkul hogy hozza kene nyulni, akkor is le lenne cserelve par ev utan, akkor minek gyartsanak nagyon tartos dolgot? Szoval nem hiszem, hogy direkt lenne elb.szva, mert igy is - ugy is lecserelik par ev mulva, egyszeruen csak nincs mar szukseg a tartossagra.
Tudomásom szerint 150-200 E-nél írja elő a BMW a szívósor cseréjét. Efelett a km teljesítmény felett érdemes időnként ránézni az örvénycsappantyúkra. Szóval a gyár mossa kezeit, vegyél új szívósort, biztos, ami biztos. Ha bekockáztatod, akkor vagy dugózd le, vagy ellenőrizd az örvénycsappantyúk állapotát.
Az enyémben (2005-ös) évekkel ezelőtt a gyári szívósor volt, gyártás hónapja alapján már a javított, biztonságos verzió. A 2005-ös év is bele volt fröccsöntve a szívósor műanyagába. Mondtam a szerelőnek izzítógyertya cserénél, azért nézzünk már bele, az ördög soha nem alszik. És nem aludt most sem! Az utolsó utáni pillanatban voltak a csappantyúk. A BMW gyárat nem zavarta volna, ha beesik az egész és kinyírja a motort, csak a pénzre utaznak. Mondom, szemetet gyártott a BMW már akkor is, most is, kurva drágán, de akkor is csak szemetet.
Nyilván 2005-ben műszakilag már megoldhatatlan volt, ami korábban 200 évig már ment a homo sapiensnek, hogy egy forgó tengely ne kopjon el, és essen bele, motorcserére kényszerítve a tulajdonost.
https://www.youtube.com/watch?v=alqtzTG8n0w&ab_channel=Chris54 Ajánlom figyelmedbe kedves Attilánk videóját. Szerintem ő több szívósort látott életében mint akármelyikünk. Ha ő is azt mondja, hogy ajánlott dugózni, akkor én nem vonom kétségbe a szavát. Régebbieket a csappantyúk esetleges széthullása miatt, az újabbakat meg azért mert egy idő után elkezdi engedni az olajat. De az egyik videójában volt egy pár éves 50d, műanyag csappantyúkkal, amik konkrétan elégtek. És annak már dugózni se lehet a szívósorát, vehetsz fél misiért újat. M57-hez is 200k körül van egy új szívósor, a dugózás meg megvan kb 40-ből. Semmi hátrányát nem érzem, bár az enyém elég rendesen meg is van húzva (@350 750Nm). Nem rég voltam szívósor tömítés cserén, tisztítani se kellett a szívósort, mert alig volt benne lerakódás (ez mondjuk annak köszönhető, hogy az EGR is ki van iktatva).
Ez így ebben a formában nem igaz, sajnos ezért terjednek a tévhitek.
2004. március 1-én módosítottak a szívósoron, innentől kezdve már nem kell attól félni, hogy az örvénycsappantyúk beesnek a motorba, a lapkák nem fémből, hanem műanyagból készülnek, nem jellemző, hogy beesnének a motorba.
Sajnos sokan feleslegesen kiszedegetik a lapkákat, tévhitekből táplálkozva.
Az enyém 2005. októberi gyártású 177 lovas 25D, a gyári szívósor van rajta, természetesen az örvénycsappantyúkkal így 350 E km-rel. Nincs elkormolódva a rendszer, teszi a dolgát, ahogyan kell.
Csábító ajánlat, mert tervbe van lecserélni a gyárit, de a hónapra kiköltekeztem magam egy új Adaptív fényszóróra...Jobb oldali párásodott, meg elég gányul nézett már ki szegény. Esetleg később, ha még aktuális lesz írok.
M57-et meg amúgy is alapból érdemes dugózni. Főleg asszem a 2005-2006 előttieket, amiben fém csappantyúk vannak csavarral a tengelyhez szerelve. Csavarok szeretnek elengedni, aztán a motorba jutva tudnak drága kárt okozni. LCI-ben már műanyag szegecselt van, de abba is előfordul, hogy kis műanyag darab letörik a lapátból, bár az nem okoz akkora kárt.. 10k km-enként elég olajat cserélni, fekete lesz de ez teljesen normális dízel esetén. Mint írtam, az EGR kiiktatásával tudsz javítani a helyzeten.
Szívósor miatt nem komolódik a motorod :D Tekintve a dugózás annyit csinál, hogy likvidálod a csappantyúkat, amik annyit csinálnak, hogy fordulatszám fügvényében rövidebb vagy hoszabb utat nyitnak. Amitől kormolódik az az EGR, mert visszatolja a kipufogógázt az égéstérbe.. Irasd ki a francba belőle és nem lesz gond. De am a dízelben mindíg is sötétebb lesz az olaj. 5k után cseréltem legutoljára, és már fekete volt.