Vaku csak a csoportkép készítéséhez kellene, ez nem tipikusan sportfotó... Magam részéről 70-200-al készült csoportképhez nem használnék vakut, mert olyan távolságból nem sok értelme van. Utómunkával is megoldható.
Köszönöm! És, ha mondjuk egy Canon 60D-vel és 70-200 f/4 L-lel mennék (plus széles látószögűvel), akkor milyen vakut, milyen szögből és távolságról ajánlanál?
Ha elegge tavol mesz akkor a 70-200 is megfelel. :) Csak akkor a vakud kevesbe lesz hatekony. En olyan 17mm(CROP)-24mm(FF) kornyeken maradnek. Vaku szempontjabol nem tudom mik a hasznalhatoak Nikon-okon, sorry. Azt majd a tobbeik megmondjak. Nem egy kotelezo dolog, mert lehet utomunkazni is. Izles kerdese.
Köszönöm! Milyen vaku lenne jó és milyen szögben és távolságban lenne jó a géptől? Lehet, hogy ez most ölég laikus kérdés volt, sosem használtam külső vakut (a gépét sem igen használom).
Szia! Ha az akciot akarod fotozni akkor 70-200/2.8 es egy nagylatot ha osszeallnak a sracok egy csapatfotora amihez egy kulso vaku sem arthat deriteni mert elegge felulrol jon a feny.
Milyen optikát lenne érdemes vinnem, ha a pálya szélén (is) ülhetek/állhatok? Egyéb tanácsot tudtok adni (vagy linkeket) a jobb képekért? Eddig egyetlen egyszer fényképeztem focit, de az nyílt téren volt és egyetlen emberre koncentráltam, itt majd azért jó lenne több emberről és esetleg csoportos tevékenységekről is felvételt készíteni, bár nincs elvárás.
A stroboszkóp vakuzás is lehetséges megoldás, de ezen a képen látszik, hogy ez nincs megvakuzva. Ilyen tétversenyeken pedig nem illik vakuzni (rúdugrást sem) és valósíznűleg nem is hagynák. Meg akit felvesznek a Gettyhez, az valószínűleg nem is próbálkozna vele ilyen helyzetben.
Ami fotós tankönyvbe kerül stroboszkóp vakuzást illusztráló kép, az valószínűleg nem versenyen készült, hanem külön leszervezett, előre egyeztetett fotózás, ahol nincs tétje annak, hogyha esetleg hibázik a sportoló és ha kell, akkor meg lehet ismételni.
a képet a Getty Images fotósa, Scott Barbour készítette. a Getty a Canon (egyik) fő partnere. legalábbis néhány fotósuk szinte biztosan előbb használta az 1DX-et, mint az a polcokra került. ma már biztos, hogy csak azoknak a fotósaiknak nincs legalább egy, de inkább kettő, aki nagyon nem akarja használni (ilyen meg nem valószínű, hogy sok van). úgyhogy kb 99%, hogy azzal készült a kép
Közben néztem meg fotóriporter összeállítását, így már ok a dolog... :)
Valamelyik fotós könyvben láttam olyat, hogy rúdugrót stroboszkóp vakuztak meg hosszú záridővel, az is hasonló eredménynek nézett ki... Nyilván a vakuzás sok esetben nem elegáns vagy tiltott is, csak nélküle meg kell az iso rendesen, bár mostanság főleg az ff vázaknál ez nem probléma.
Multiexpo sok gépben van, de ide valami nagyon gyors kell, mert maga a mozdulat is századmásodperc körül lehet... (pl. az enyémben (oly e-30) többféle mód is van; egyszer próbáltam de csak azért, hogy működik-e, de ott expo gombot többször kell nyomni. Ami ugye egy ilyen mozdulatsornál eleve lehetetlen) Lehet van olyan is, ahogy egy nyomásra tol pár képet, utánanézek, abban lenne ráció... :)
Nem csak sportfotók vannak a listán, de azt is találtok szép számmal (külön válogatásokba gyűjtve is). Érdemes végignézegetni őket. És nem csak azért, mert én csináltam, hanem mert valószínűleg ez az év leghosszabb listája...
Általában a szervezők tudnak felvilágosítást adni a konkrét akkreditációs rendről, mert az sportáganként, szervezőnként és akár eseményenként is eltérhet akár lebonyolításában is, de abban szinte biztosan, hogy hova és hogyan kell jelentkezni, vagy hogy mi alapján fogadják el a jelentkezéseket.
Általában van egy sajtó kvóta, hogy hány fotós és újságíró lehet egy eseményen, ezt van, hogy külön felosztják helyi és külföldi sajtóra is, ha szükséges/indokolt, akkor még országokra is lebontják. Az elbírálásnál általában rangsorolás van. A képviselt médium (és annak közönségének) mérete, illetve az adott sportághoz kötődése, illetve a konkrét meccsben való érdekeltség alapján súlyoznak. Ha nincs túljelentkezés és mindenki belefér a kvótába, akkor gond nélkül elfogadják a jelentkezésed, ha túljelentkezés van, akkor a prioritási sorrendnek megfelelően rangsorolják a jelentkezőket és eldöntik, hogy ki kerül be és ki marad ki. Ha az adott mérkőzésen magyarok is érdekeltek, akkor jobbak az esélyeid, míg rontja magyarként az esélyeidet, ha két külföldi csapat mérkőzésére akarsz akkreditálni, mert azokon az ő sajtójuk élvez előnyt veled szemben.
A korábbi személyiségi jogi eszmecseréhez kapcsolódva gondoltam megosztom, hogy épp ma írt egy jégtáncos, hogy azonnal vegyem le a (három évvel ezelőtti versenyen) róla készült egyik képemet, mert ő nem járul hozzá a közzétételéhez.
Tájékoztattam, hogy nyilvános szereplésnél nincs szükség a hozzájárulására, de azért töröltem az összes róla készült képemet, mert eszem ágában sincs olyan képeket őrizgetni bárkiről, amiknek ő ennyire nem örül.
Aki volt már külföldi foci/kézilabda/kosárlabda bajnoki mérkőzésen fotózni, leírná, hogyan megy az akkreditációja egy-egy ilyen eseménynek? Mik a feltételek, egyáltalán szabadúszóként/hazai média tagjaként ki lehet-e jutni?
A csopor fogalma nem ismert a jogban. Te a tömegképre gondolsz, de ha valakit teleobjektívvel kiemelsz, az már nem tömegkép, csak ha sokan vannak a képen - az meg ritkán szokott sportfotó lenni.
Keress inkább valamilyen vizilabda, úszó, vagy egyéb versenyt, ami hivatalból nyilvános esemény, mert ott a résztvevők közszereplést vállalnak és nem kell külön engedélyezniük, csak a szervezőtől kell engedély, hogy fotózhatsz az eseményen, de kisebb versenyeken általában ebből sem szooktak ügyet csinálni.
Értelme lehet, de a 70-200 nem sok. Az engedély problémásabb, mert ha nem egy sajtónyilvános versenyről van szó, akkor a helyszín csak magára a fotózásra adhat engedélyt, a képeken szereplő személyektől mindenkitől egyesével engedélyt kellene kérned, különben megsérted a képmáshoz fűződő személyes jogaikat és ők teljes joggal reklamálhatnak emiatt. Gyerekeknél pedig nem elég az ő vagy tanáraik engedélye, hanem a szülőknek kell hozzájárulni a fotózáshoz. Elvben persze bármilyen uszodának, sportcsarnoknak, vagy rendezvényhelyszínnek lehetne olyan házirendje, amiben az áll, hogy a belépéssel tudomásul veszed, hogy készülhetnek rólad képek, de ez nem mindenhol van így.
A nyilvános sportesemény annyival egyszerűbb, hogy az egyértelműen közszereplés, ahol a résztvevők számíthatnak rá, hogy fotózni fogják őket, így jogilag nem támadható, ha lefényképezik őket. De sporteseményeknél erről általában külön rendelkezni is szoktak, így jogilag tisztázott és egyszerűbb helyzet, a hétköznapok sokkal bonyolultabbak.
Van egy uszoda 2 saroknyira tőlünk, több klub is jár oda edzeni (este is). Kérjek engedélyt a fotózáshoz (és ha igen, ki lehet az illetékes ez ügyben egy uszodában?), vagy csak menjek oda, aztán max helyben/utólag intézzem az ilyet? Van erre valami bevett szokás?
Itt korábban volt erről szó, de az nem sokat segített.
ui.: van értelme egy 80-200-assal uszodában bármit is fényképezni? Vagy ahhoz ez a fókusztáv kevés?