Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

puki_erik Creative Commons License 2011.03.10 0 0 799

Már lehet érezni! Ha jól megnézzük egy átlag ember már nem biztos, hogy beleöl abba a kis megtakarításba 50-60 eFt-ot. Vagy megy tisztán vagy keveri és hosszútávon lehet, hogy az autója bánja. Azt leszámítva, hogy állambá nem pakolt rá (még) jövedékisarcot mást nem nagyon tesz annak érdekében, hogy környezetkímélő autózás legyen. Engedi elég tág határok közt értékesíteni a nedüt. Pl Fehérvár (Auchan kút) 266 körül Mór AGIP 287 ez azért elég nagy difi ha azt nézzük, hogy mindkettő ugyanonnan szerzi be. Valószínüleg az ár is ua. Megint az jár jól akinek van mit a tejbe aprítani. Miért nem lehet mondjuk támogatni az átalakító beszerelést? Mundjuk támogatni magát az átalakítót vagy elengedni a súlyadó egy részét ha van beszerelve. Kitalálhatnának valami okosat, mert jelen pillanatban leginkább a "kényszer" viszi rá az embereket, hogy használják. 

Előzmény: FOMA (798)
FOMA Creative Commons License 2011.03.10 0 0 798

Dehogynem fogjuk érezni, már most is érezzük az árképzés hátrányait. Ha az árkülönbséget nem százalékosan, hanem nominálisan tartja az E85, akkor egyre kevésbé éri meg használni. Ahogy csökken az árkülönbség aránya, egyre fogy a megtakarítás..

Előzmény: csibi826 (797)
csibi826 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 797

"bizonyosan rákerül majd a jövedéki adó, először részben, aztán teljesen. Viszont addigra már a végfelhasználói árakon nem lesz észlelhető"

Fejtsd már ki ezt, mert elég ellentmondó! Ha BÁRMI adó rákerül az nekünk ugye nem jó, mert mégdrágább lesz. Akkor hogy a pöcsbe nem fogjuk mi ezt érezni??

 

Előzmény: opel16v_ (793)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.09 0 0 796

Saját döntés, de minek dobnál ki 100e Ft-ot, amikor beszerelve megvan 61-ből az automata E85power kit? :)

Többet tud mint a másik drágább, jóval. Az meg hogy beszerelés után esetleg egyszer vissza kell még menni a

műhelybe egy finomhangolás végett, talán nem nagy megrázkódtatás (ezt mondjuk a drágább átalakító esetén

is lehet hogy meg kell tenni).

Előzmény: puki_erik (794)
tiglinc Creative Commons License 2011.03.09 0 0 795

Én úgy játszottam ezt a játékot, hogy minden kitet megvizsgáltam, redukáltam a számot annyira, amennyi még tudásban megfelelt, és a százalékos arányban legkevesebbet szidottat választottam (meg a legjobb supporttal ellátottat, de ez magánvélemény). Tudom, hogy ár-érték arányban van jobb választás, de nekem a (talán) tökéletes megoldás kellett a viszonylag nagy futásteljesítmény miatt (évi 25-35ezer km). Szóval mindenképpen hallgatni kell a megérzésre, az olcsóbbak sem vágják haza az autót, ha jól vannak beállítva, de szerintem érdemes olyat venii, amit lehet konfigolni, mert régebbi autón elmászhatnak az értékek, főleg mechanikus gyújtás, vagy láncos vezérlés esetén. a 100.000 Ft szerintem pedig brutális, annyival nem tud többet, mint a többi. A használható átalakítók 30-50ezer között vannak. Írnék egy összefoglalót, de megtették ezt már hivatalosan is valahol. A fix dúsításúakat kerüld, csak a full automata a jó megoldás.

Előzmény: puki_erik (794)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.09 0 0 794

Köszi az infokat!! És éljen a net. 4 forum minimum 6 különböző tanács. Most legyek okos. Így jár az ember, ha egy témát minden oldalról meg akar ismerni. Szernted jó az E85power kit más forumon nincsenek megelégedve vele. Van aki a 100 eFt-ért kaphatóra esküszik, van aki szerint nem is kell. Szeretnék spórolni, de az autót sem akarom gajra vágni.

Előzmény: opel16v_ (792)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.09 0 0 793

Igen, bizonyosan rákerül majd a jövedéki adó, először részben, aztán teljesen. Viszont addigra már a végfelhasználói árakon

nem lesz észlelhető ez, az E85 meg tudja majd őrizni az árelőnyét úgy is. Lévén a gyártási költsége már most sokkal alacsonyabb,

mint a végfelhasználói ár, jelenleg a kötött árszabályozás a gyártónak és a kutaknak jelent extra profitot.

Előzmény: FOMA (790)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.09 0 0 792

Lényegében mindent rosszul tudsz, csak segítségképpen:

Tévedés, hogy az etanol "megeszi" a gumicsöveket, vagy a tömítéseket. Ez a metanolra igaz, ami egy másfajta alkohol, és előszeretettel

keveri a média az etanollal, mivel a versenysportokban használják előszeretettel.

Az átalakító nem csak a hidegindítás miatt kell, és nem csapja be a motorvezérlőt. Az etanolból ugye több kell minden üzemmódban, mint

a benzinből, ezt oldják meg. A jobbak automatikusan. Pl az E85power kit a lambda alapján tökéletes motorüzemet valósít meg etanolos

üzemben is, pont mint benzinnel. Csak etanollal nem kicsit erősebb is lesz a motor, valamint a kisebb termikus terhelés és koromképzés

miatt a motorélettartamban is növekedés várható.

Az átalakító nem csak a modernebb autókba szükséges, ugyanúgy kell a 90-es évek autóiba is.

 

Állami szabályozás pedig van. Pont ezért megy mindig utána az E85 ára a benzinnek, az engedélyezett 34-35%-os különbséget tartva.

A gyártási költségek ennél jóval alacsonyabbak.

Előzmény: puki_erik (786)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.09 0 0 791

"Ha állambácsi belenyúl, akkor annak csakis drágulás lehet az eredménye."

 

Valószínű nálunk erről szól a "tudatos környezetvédelemre nevelés". Minden ami jó és egészséges vagy környezetkímélő az drága. Ami meg nem az annak felverjük az árát. Az egészségtelen és környezetszennyező dolgokat meg törvényileg tíltjuk. "Élj ahogy tudsz". Hogy ezek a svédek mekkora "marhák", hogy támogatják a környezetvédelmet (1700 etanolos kút, mert náluk előírás, hogy kell árúsítani minden kúton) pedig mekkorát szakíthatnának.

Előzmény: FOMA (790)
FOMA Creative Commons License 2011.03.09 0 0 790

"nagyot lehet kaszálni mindaddig mig megmarad az árdiferencia és államilag nem szabályozzák be."

 

Ha állambácsi belenyúl, akkor annak csakis drágulás lehet az eredménye. Attól tartok, hogy el fog jönni a pillanat, amikor megszűnik, vagy csökken az E85 jelenlegi adókedvezménye.

Előzmény: puki_erik (787)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.09 0 0 789

Köszi az infót akkor ez sem akadálya az E85-nek

 

Előzmény: KOCZKY (788)
KOCZKY Creative Commons License 2011.03.09 0 0 788

Csak egy apróság, többször több helyen bizonyított, h semmiféle gumi és egyéb alkatrészt nem károsít az etanol, ez afféle urban legend és tájékozatlanság csupán.

Előzmény: puki_erik (786)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.09 0 0 787

Jó kérdés!! Talán mert a kútasok is rájöttek, hogy egyre többen viszik és nagyot lehet kaszálni mindaddig mig megmarad az árdiferencia és államilag nem szabályozzák be. (amire lássuk be kicsi az esély). Ez a hogyan vegyük el az ember kedvét a környezetvédelemtől nevű igen egyszerű játék. Mert ugye drága átalakítót nem támogatjuk, nehogy sokan beépítsék és az olcsóbb üzemanyagot tankolják amiből nincs lé az állam kasszába, aztán hagyjuk, hogy az olcsó környezetbarát üzemanyag(ok) árát mindenki maga határozza meg, hátha nem éri meg azt tankolni. És máris megmaradt a jó kis bevételi forrása állam bácsinak. Ja és a környezetkímélő verdák árát is fel kell még verni. Így tökéletes

Előzmény: csibi826 (776)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.09 0 0 786

Sziasztok!

 

 

Kicsit elgondolkoztat a dolog az átalakítókról. Mit is csinál egy ilyen masina? Hidegben több anyagot nyom a gépbe, hogy könnyebben induljon? Az etenol más tulajdonságai miatt növeli a szegényes keveréket, hogy ne legyen "gyenge", lomha az autó? Elvileg akkor átalakító nélkül olyan mintha az autón rosszúl lenne beaállitva a benzin levegő arány? Mert ugye plusz kenést, adalékot, egyebet nem ad az etanolhoz? Akkor azok az etenolos gondok amiket írtok elvben átalakítóval is előfordulhatnak, csak épp pöcre indul a verda és nem rángat. Műanyag alkatrészeket gajra vágja, gumicsöveket eszi, ezen az átalakító sem segít. Ezel szemben tisztija a motort az üzemanyag rendszert. És nekem pl. csendesebnek tünik az autó. Nem szennyezi a környezetet. Igaz városban nem túl előnyös mert a több kondenzvíz tönkrevágja a kipuffogórendszert ha nem tud kellően felmelegedni. Szóval az elektronika lényegében csak a nagyon érzékeny elektronikájú autók megtévesztésére kell? Ha jól olvastam akkor az elektronikák legtöbbje a lambda szonda jele alapján variál az injektor idejével, de azt, hogy milyen arányú etanol-benzin keverék megy be nem nagyon figyeli. Pedig szerintem ez lenne a lényeg nem az, hogy mi jött ki, mert az sok más fügvénye is nem csak a befecskendezett üzemanyagé. Jobb lenne annak fügvényében variálni, hogy mit küldök be a motorba. Vagy tévedek? Van ilyen rendszer is, de az nem 40000 Ft a full automata az már 100 eFt felett taksál. Lehet, hogy jobban megérné?

Előzmény: opel16v_ (785)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.08 0 0 785

Amik eddig a partnerműhelyekből bejöttek tapasztalatok, ha valaki tisztán használta átalakítás nélkül az E85-öt:

- Gyertya elcsöppenés, illetve az elektróda elhajlása vagy teljes elégése (elcsöppenésből volt már teljes motorgenerál is)

- Kipuffogó leömlő öntvény szétnyílás, lambdaszonda halálozás

- Katalizátor szétégés (konkrétan átolvadt elejétől a végéig)

- Kipuffogó szelep törés, szintén motorgenerál

 

Persze biztos vannak sokan olyanok is, akik gond nélkül használják nagy arányban az E85-öt átalakítás nélkül, de

a rizikó nagyon nagy (teljes terhelésen biztos szegény a keverék, kérdés hogy ezt mennyire tolerálja a motor).

Előzmény: r44 (784)
r44 Creative Commons License 2011.03.08 0 0 784

nevezzük nevén a gyereket mi a következmény? elolvad a gyertya közepes fordulatszámtartományban?

Előzmény: opel16v_ (771)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 783

Engem is az egyszeri drága beruházás tántorít el.

De a kőbányai út nagyon közel lenne.

Előzmény: opel16v_ (782)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.07 0 0 782

Itt 3 tényező játszik még: drága kompresszor (tudtommal közel milliós ára van), biztonság kérdése, illetve a földgáz helyenként

nagyon eltérő fűtőértéke és szennyezőanyag tartalma. Kaposvár mellett pl vannak olyan községek (csombárdi gáznyerőhely),

ahol a szolgáltatott gáz normál piezo gyújtóra nem is mindig kap lángra...

Előzmény: Törölt nick (778)
Sandero 1.4 MPI Creative Commons License 2011.03.07 0 0 781

Szia! Milyen tipusú átalakítót árulsz?

Előzmény: klachaza (751)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 780
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 779

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/lancer/mitsubishi_lancer_kombi_1.6_diamondline_cng_gaz-benzin-4541677

a hirdetésban azt írják hamarosan nyílik az első Földgázos MOL kút,márcsak az a kérdés hogy igaz-e??

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 778

Én már elgondolkoztam a földgázos autón,lehet is kapni itthon  van egy pár eladó.

Csak egy kompresszor kell hozzá amivel a tankba lehet nyomatni.

Amúgy nem véletleül nincsenek CNG-s kutak.Túl jól járnánk.

Meg hát mindenki otthon tankolna okosba és sosem lehet kimutatni a különbséget,mert a gázt nem igen lehet szinezni.

egy köbmétergáz súlya kb 1,3 kg vagyís 100Forintba lenne egy kilógramm.

csak az a kérdés hány köbméter kéne 100 km-re.

BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 777

Mert az arabok rengeteg növényi alapanyagot állítanak elő, csak ezidáig nem volt publikus...

Előzmény: csibi826 (776)
csibi826 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 776

Hát ezt nem értem én se, mi a francnak követi a benzin árát?? Az a 15% ami benne van, max fillérekbe kerülne emeléskor. Tavaly 230körül volt ilyenkor, most meg 280. Ebben az országban mindenki azt csinál amit akar? Mért nincs szabályozva, mért nincs érdekképviselet? Mért, mért.... Moslék ország!

Előzmény: Törölt nick (775)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 775

Ráadásul semmi nem indokolja az 5 forintos emelést az etenolnál,mégis mindig ugyanannyival emelik mint a benzint.

Előzmény: csibi826 (773)
jarkoj Creative Commons License 2011.03.07 0 0 774

És mivan ha az én számitásteknikai eszközömet zavarja a trafipax?Én is adhatok be keresetett?Pl: lézeres távolságtartó,stb

csibi826 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 773

Nemcsak a benzinárakkal van gond hanem az etanoléval is! "Jól ki van találva"  Amennyivel olcsóbb, annyival több is kell belőle. Nem biztos hogy nyersz rajta... Átlagautónál 2-3ft/km nyereség van.

Előzmény: puki_erik (768)
tiglinc Creative Commons License 2011.03.07 0 0 772

Igazad van. Bár megpróbálták ráhúzni a rendőrségi intézkedés akadályozását a dologra többször, most utánanéztem, nem nyertek egyszer sem a rendőrök, pont az általam említett ok miatt. De most már ON leszek tényleg :)

Előzmény: BIGYO4 (770)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.06 0 0 771

Ha tisztán akarod használni az E85-öt ebben az autóban, akkor vagy átalakító, vagy számolj a következményekkel

is, mert nagy valószínűség szerint lesznek.

Előzmény: puki_erik (769)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 770

Tévedsz. A számítástechnikai eszköz működésének a szándékos megzavarása a büncselekmény. Ilyen értelemben írtam a mikroprocesszoros

háztartási eszközöket. Ezért kell a szakértő és ezután lesz a precedens ítélet. Nyilván a 'számítástechnikai eszköz' definíció magába foglalhatja

a modern mikroprocesszoros sebességmérőt is. Szerintem.

Előzmény: tiglinc (766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!