Már lehet érezni! Ha jól megnézzük egy átlag ember már nem biztos, hogy beleöl abba a kis megtakarításba 50-60 eFt-ot. Vagy megy tisztán vagy keveri és hosszútávon lehet, hogy az autója bánja. Azt leszámítva, hogy állambá nem pakolt rá (még) jövedékisarcot mást nem nagyon tesz annak érdekében, hogy környezetkímélő autózás legyen. Engedi elég tág határok közt értékesíteni a nedüt. Pl Fehérvár (Auchan kút) 266 körül Mór AGIP 287 ez azért elég nagy difi ha azt nézzük, hogy mindkettő ugyanonnan szerzi be. Valószínüleg az ár is ua. Megint az jár jól akinek van mit a tejbe aprítani. Miért nem lehet mondjuk támogatni az átalakító beszerelést? Mundjuk támogatni magát az átalakítót vagy elengedni a súlyadó egy részét ha van beszerelve. Kitalálhatnának valami okosat, mert jelen pillanatban leginkább a "kényszer" viszi rá az embereket, hogy használják.
Dehogynem fogjuk érezni, már most is érezzük az árképzés hátrányait. Ha az árkülönbséget nem százalékosan, hanem nominálisan tartja az E85, akkor egyre kevésbé éri meg használni. Ahogy csökken az árkülönbség aránya, egyre fogy a megtakarítás..
"bizonyosan rákerül majd a jövedéki adó, először részben, aztán teljesen. Viszont addigra már a végfelhasználói árakon nem lesz észlelhető"
Fejtsd már ki ezt, mert elég ellentmondó! Ha BÁRMI adó rákerül az nekünk ugye nem jó, mert mégdrágább lesz. Akkor hogy a pöcsbe nem fogjuk mi ezt érezni??
Én úgy játszottam ezt a játékot, hogy minden kitet megvizsgáltam, redukáltam a számot annyira, amennyi még tudásban megfelelt, és a százalékos arányban legkevesebbet szidottat választottam (meg a legjobb supporttal ellátottat, de ez magánvélemény). Tudom, hogy ár-érték arányban van jobb választás, de nekem a (talán) tökéletes megoldás kellett a viszonylag nagy futásteljesítmény miatt (évi 25-35ezer km). Szóval mindenképpen hallgatni kell a megérzésre, az olcsóbbak sem vágják haza az autót, ha jól vannak beállítva, de szerintem érdemes olyat venii, amit lehet konfigolni, mert régebbi autón elmászhatnak az értékek, főleg mechanikus gyújtás, vagy láncos vezérlés esetén. a 100.000 Ft szerintem pedig brutális, annyival nem tud többet, mint a többi. A használható átalakítók 30-50ezer között vannak. Írnék egy összefoglalót, de megtették ezt már hivatalosan is valahol. A fix dúsításúakat kerüld, csak a full automata a jó megoldás.
Köszi az infokat!! És éljen a net. 4 forum minimum 6 különböző tanács. Most legyek okos. Így jár az ember, ha egy témát minden oldalról meg akar ismerni. Szernted jó az E85power kit más forumon nincsenek megelégedve vele. Van aki a 100 eFt-ért kaphatóra esküszik, van aki szerint nem is kell. Szeretnék spórolni, de az autót sem akarom gajra vágni.
"Ha állambácsi belenyúl, akkor annak csakis drágulás lehet az eredménye."
Valószínű nálunk erről szól a "tudatos környezetvédelemre nevelés". Minden ami jó és egészséges vagy környezetkímélő az drága. Ami meg nem az annak felverjük az árát. Az egészségtelen és környezetszennyező dolgokat meg törvényileg tíltjuk. "Élj ahogy tudsz". Hogy ezek a svédek mekkora "marhák", hogy támogatják a környezetvédelmet (1700 etanolos kút, mert náluk előírás, hogy kell árúsítani minden kúton) pedig mekkorát szakíthatnának.
"nagyot lehet kaszálni mindaddig mig megmarad az árdiferencia és államilag nem szabályozzák be."
Ha állambácsi belenyúl, akkor annak csakis drágulás lehet az eredménye. Attól tartok, hogy el fog jönni a pillanat, amikor megszűnik, vagy csökken az E85 jelenlegi adókedvezménye.
Csak egy apróság, többször több helyen bizonyított, h semmiféle gumi és egyéb alkatrészt nem károsít az etanol, ez afféle urban legend és tájékozatlanság csupán.
Jó kérdés!! Talán mert a kútasok is rájöttek, hogy egyre többen viszik és nagyot lehet kaszálni mindaddig mig megmarad az árdiferencia és államilag nem szabályozzák be. (amire lássuk be kicsi az esély). Ez a hogyan vegyük el az ember kedvét a környezetvédelemtől nevű igen egyszerű játék. Mert ugye drága átalakítót nem támogatjuk, nehogy sokan beépítsék és az olcsóbb üzemanyagot tankolják amiből nincs lé az állam kasszába, aztán hagyjuk, hogy az olcsó környezetbarát üzemanyag(ok) árát mindenki maga határozza meg, hátha nem éri meg azt tankolni. És máris megmaradt a jó kis bevételi forrása állam bácsinak. Ja és a környezetkímélő verdák árát is fel kell még verni. Így tökéletes
Kicsit elgondolkoztat a dolog az átalakítókról. Mit is csinál egy ilyen masina? Hidegben több anyagot nyom a gépbe, hogy könnyebben induljon? Az etenol más tulajdonságai miatt növeli a szegényes keveréket, hogy ne legyen "gyenge", lomha az autó? Elvileg akkor átalakító nélkül olyan mintha az autón rosszúl lenne beaállitva a benzin levegő arány? Mert ugye plusz kenést, adalékot, egyebet nem ad az etanolhoz? Akkor azok az etenolos gondok amiket írtok elvben átalakítóval is előfordulhatnak, csak épp pöcre indul a verda és nem rángat. Műanyag alkatrészeket gajra vágja, gumicsöveket eszi, ezen az átalakító sem segít. Ezel szemben tisztija a motort az üzemanyag rendszert. És nekem pl. csendesebnek tünik az autó. Nem szennyezi a környezetet. Igaz városban nem túl előnyös mert a több kondenzvíz tönkrevágja a kipuffogórendszert ha nem tud kellően felmelegedni. Szóval az elektronika lényegében csak a nagyon érzékeny elektronikájú autók megtévesztésére kell? Ha jól olvastam akkor az elektronikák legtöbbje a lambda szonda jele alapján variál az injektor idejével, de azt, hogy milyen arányú etanol-benzin keverék megy be nem nagyon figyeli. Pedig szerintem ez lenne a lényeg nem az, hogy mi jött ki, mert az sok más fügvénye is nem csak a befecskendezett üzemanyagé. Jobb lenne annak fügvényében variálni, hogy mit küldök be a motorba. Vagy tévedek? Van ilyen rendszer is, de az nem 40000 Ft a full automata az már 100 eFt felett taksál. Lehet, hogy jobban megérné?
Hát ezt nem értem én se, mi a francnak követi a benzin árát?? Az a 15% ami benne van, max fillérekbe kerülne emeléskor. Tavaly 230körül volt ilyenkor, most meg 280. Ebben az országban mindenki azt csinál amit akar? Mért nincs szabályozva, mért nincs érdekképviselet? Mért, mért.... Moslék ország!
Nemcsak a benzinárakkal van gond hanem az etanoléval is! "Jól ki van találva" Amennyivel olcsóbb, annyival több is kell belőle. Nem biztos hogy nyersz rajta... Átlagautónál 2-3ft/km nyereség van.
Igazad van. Bár megpróbálták ráhúzni a rendőrségi intézkedés akadályozását a dologra többször, most utánanéztem, nem nyertek egyszer sem a rendőrök, pont az általam említett ok miatt. De most már ON leszek tényleg :)