Keresés

Részletes keresés

schwarz319 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 28441

Áh, a francba! :-) 

Előzmény: ph5.5 (28440)
ph5.5 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 28440

Mind vacak- és mind lejön. Van akinél 20ezer exponként.. mások 100e felett is jól elvannak a gyárival :)  A Nikon Kft által feltett darabok is külföldi beszerzésből származnak. Ez olyan mint a hamis órák piaca. Ott a 10ezres és 50ezeres kamu Rolex között az a különbség hogy honnan szerzed. 

Előzmény: schwarz319 (28439)
schwarz319 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 28439

Köszi! Ilyesmiket néztem már én is, csak elég egyszerűnek tűnik, és félek hogy vacak. :-)

Előzmény: ph5.5 (28438)
ph5.5 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 28438
Előzmény: ph5.5 (28437)
ph5.5 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 28437

Ebayről 5ezer Ft körüli összegért, ingyen postával beszerezhető. Ennél jobb tippem nincs :) Nikon Kft ezért 1 db kis gumit cserél max... de az is necces.

Előzmény: schwarz319 (28436)
schwarz319 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 28436

Sziasztok! Van valakinek jó tippje gumiborítás csere ügyben? 

seeman Creative Commons License 2015.04.05 0 0 28435

Nem véletlen, hogy még nem cseréltem gépvázat (D700).

Igaz, a D750 erősen birizgálja a fantáziámat, dinamikája és használati praktikuma igen vonzó.

Profi gépekre nincs szükségem, azok profi fotósoknak valók.

Előzmény: Kleroo (28433)
nobolond Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28434

Kösz a választ !

Előzmény: kisbergics (28423)
Kleroo Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28433

Csillagfotózás? Ott bőven kifogynak a legjobb lapkák is.(ha a most “divatos”, abszolút tökéletes képminőséget várja el az ember)
Még nagyobb kihívás: Csillagfotózás kézből :))

A technikai fejlődés száguld. Véleményem szerint egy D90 alapvetően bármire elég, amit az nem tud jó optikákkal, az már nagyon extra igény (amatőr szintet véve). A D700 profi szinten is brutálisan jó a mai napig. De a fejlődés nem áll meg. Olyannyira nem, hogy szerintem hamarosan mainstreammé válnak a MILC alapú gépek/vázak, és alapjaiban lessz elavult/fura egy csattogós váz. A fő csapás úgyis erre fog menni, a nosztalgia faktort ne vegyük bele( imádom az OVF-et, nekem must-have) Évek óta az informatika világába méllyül bele a fotózás. És még tömérdek igencsak geek :D fejlesztésnek van hely. Illetve az idiótán nagy ISO-k. A legjobb MILC-eket alapul véve a szenzorokban is akad még extra. Sőt. Akár olyan szintet is elérhetünk, hogy senkit sem fog érdekelni az ISO. 100k ISO-ig makulátlan kép, és mondjuk ISO2Milliónál jön elő egy kis zaj (kézből csillagra lőve 300as fényerőtlen zoom-telével :D ) Semmi értelme, de megtörténhet. Illetve van simán értelme, hogy elfeljthető az ISO mint problémaforrás. (najó a full profik kihasználhatják a 20FE dinamikát 1600 alatt :D )

Előzmény: nemethla (28431)
peterssen Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28432

Alapvetően nagyon sokmindent meg lehet oldani. Eddig is meg lehetett, csak nèmi ész kellett hozzá, most már annyi sem kell. :) hogy még mi fontosat találnak ki nem tudom. Mindenesetre már nem azért kell világítani mert kevés a fény, hanem mert rossz. Ez már oké. De biztos vagyok hogy valami fontosnak tűnő fejlesztéssel lenyomják az uj vázakat a torkunkon. Amire gondoltam az előbb hogy mindig az aktuális csúcstrchnikával készült kepekkel versenyzünk, nem a tíz évvel ezelőttivel.

Előzmény: nemethla (28431)
nemethla Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28431

csak azt kérdem, mi az az elképzelhető helyzet, amit em tudsz ma megoldani..

 

Előzmény: peterssen (28430)
peterssen Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28430

Anno anno volt, most meg most van. Régen se mondtad, hogy nem kell a 33 dines film, ha elérhető volt :)

Előzmény: nemethla (28429)
nemethla Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28429

azért megnézném, mi az a négerek az alagútban helyzet, amit egy mai váz nem tud megoldani...

Anno oké, hogy örült az ember egy 33 dines filmnek, ma meg ha kell, van akár 45 din, csak leygen elég kevés fény, hogy ne zajtér képet lássak )))

Előzmény: peterssen (28426)
peterssen Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28428

Némi erőszakkal ennyike....

 

Előzmény: kisbergics (28418)
képfaragó Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28427

Nem mindig kell több expó, egy képből is sokkal nagyobb dinamika hozható ki, ha kétszer dolgozzuk fel a RAW-t és utána a rétegeket összedolgozzuk.

Előzmény: peterssen (28426)
peterssen Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28426

Ja.

 

Photoshoppal meg akár egy képből meg lehet oldani, ha odarajzoljuk a napot.

 

Uraim, vannak olyan felhasználások, ahol a több-képből összefotosoppoljuk hozzáállás nem működik.

 

Az új gépek szenzorai nagyon jók. (a d750 még lehet a d4-et is legyőzi ilyen téren) Az hogy elkényelmesítenének, az meg, hát őőőő, namindegy, erre nem tudok ízlésese fogalmazni. Vissza a kőbaltát, azzal izmosodunk legalább!

 

(Egyébként ehhez kellett egy kis pára is, én pl semmi részletet nem tudtam hasonló képből kihozni, "csúszkázhattam" ahogy akartam :) )

 

(Még az előző öreggép-jógép felvetésre: öt-hat év múlva kenhetjük a hajunkra a d4-et is. Merthogy a kolléga aki mellettünk áll annak d6 lesz a kezében és ha lesz egy szitu, amit csak ő tud megoldani a szépújgép valamelyik fícsörével, nekünk pedig nem lesz róla képünk, az bizony baj, igen nagy baj.)

Előzmény: poppadom (28422)
poppadom Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28425

Nem azt mondtam, hogy alexpos, hanem, hogy direkt alullott, hogy aztan vissza lehessen hozni reszleteket. ;)

Előzmény: kisbergics (28424)
kisbergics Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28424

És bocsánat, de ez a kép nem alexpós: hiszen simán lőhettem volna 1/2000-en is. Csak akkor még a D4 szenzorából se hozod vissza a nap(fogyatkozás) részleteit. Nem az a lényeg, hogy hány blendét lehet utólag ráhúzni, hanem hogy mekkora szélsőséges mértékű tartalék van benne - amit a korábbi szenzorok nem tudtak. A D800-nál tapasztaltam először, csak sok volt a 36MP (nekem). A D600 is hálás szenzor volt, hálátlan AF-el. Ezért lett a D4 a befutó. Amikor vettem, még nem volt D750, de ma is a D4-et venném, a D750-et csak másodgépnek (a D3s helyett). Nehéz ám a két szenzor képét összehangolni egy vegyes munkánál (pl esküvő). Nagyon érződik, akár csak az a három év is. Persze mindenkinek más az igénye. (:

Előzmény: kisbergics (28423)
kisbergics Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28423

Persze, D700, D3s is megcsinálja....csak egy szemcsehalmaz lesz a végeredmény. (El se vittem, mert nem tesztelni akartam a gépeket, hanem fotózni a napfogyatkozást.) Ez egy nagyon sarkos példa volt (nem gyakran használ az ember iso100, 1/8000, f/22 értéket), de általános: ellenfényes képeknél sokkal sokkal több részlet megmenthető az új szenzorokból. Nevezhetjük kényelemnek, lehetőségnek, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a technika bizony fejlődik. (:

 

Mi gyanús a +100 blacks-en? :D Amúgy igazad van, az előtte-utána kép drasztikusabban mutatja a hatást:

 

Előzmény: poppadom (28422)
poppadom Creative Commons License 2015.03.31 0 0 28422

A max ket expoval egyetertek. Van egy elotte-utana keped? A +100 blacks nekem gyanus.

 

Szerintem szimplan az van, hogy az uj szenzorok elkenyelmesitenek. Azt hisszuk, hogy csuszkakkal majd kihozunk direkt alexpos kepekbol barmit. Ezt siman D700-zal is meg lehetett volna loni. Nyilvan, ha csuszkazik az ember, akkor ott jobban romlik a kep.

 

 

Előzmény: képfaragó (28420)
nobolond Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28421

Fantasztikus ez a kép - gratulálok !

 

Mivel nekem "csak" / csak D5100-am van, kíváncsi lennék, hogy hasonlót én is tudtam volna-e készíteni.  

Kérlek, légy szíves add meg a felvétel főbb adatait.

Előzmény: kisbergics (28418)
képfaragó Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28420

Gondolom itt azért lehetett állványt használni. Ha nem egy kockából, akkor kettőből bármelyik géppel meg lehetett volna oldani. 

Előzmény: kisbergics (28418)
kisbergics Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28419

Ezt a "Már egy 8-9 éves D3-as is teljesen hasonló képet készít mint egy D810." mondatodra reagálva írtam. A technika fejlődik, az igények változnak, a profi eszközök is elavulnak.

Előzmény: kisbergics (28418)
kisbergics Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28418

D3s és D4 tulajdonosként muszáj megszólalnom: alacsony érzékenységen ez utóbbi _porig alázza_ az előbbit. Nem a gépből kiesett jpg képről beszélek, hanem a nyers képben lévő tartalékokról. Ezt a képet pl D3s-el nem lehetett volna elkészíteni.

 

 

Előzmény: képfaragó (28417)
képfaragó Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28417

Én valóban nem megyek ilyen helyekre, mert csak. Ha évtizedenként egyszer mégis van egy hülye feladat, mindent beállítok előre, még az élességet is, bezacskózom a gépet, kattintok egy sorozatot és már el is tűnök. Ha más csinálja a sajátjával, akkor valóban nem zavarna. Az azonban bizonyos valószínűséggel feltételezhető hogy egy ilyen darab egyszer majd a használt piacon sokak bosszúságára vándorútra indul.

 

Az amortizáció az elmúlt másfél évtizedben valóban gyors volt ugyan, de kifulladóban van. Egy mai profi gép simán futhat két évtizedet. Már egy 8-9 éves D3-as is teljesen hasonló képet készít mint egy D810. És hála a megjelenítésnek az elkészült képek alapján szinte lehetetlen különbséget tenni. A fotópapírok az elmúlt harminc évben szó szerint semmit sem fejlődtek, a nyomtatók inkább, de azok eléggé padlóról is indultak. A ,,legkorszerűbb" monitorok többsége ma is az SGB színtér visszaadásával ,,büszkélkedik". A digitális fényképezőgépek  az 1980 körüli bayer mozaik szűrést , bayer interpolációt használják. Az egyéb próbálkozások, mint foveon szenzor, vagy a négy színű sony érzékelő elbuktak. A JPEG 8bítes, a monitorok szintén. Lámpással lehet keresni jobb monitort, sőt kell is, de ha sokkal jobb a monitorod mint az ügyfélnek, abból is lehet szívás. Szóval a fotó technika beállt a ,,csúcsra", számottevő javulás nem várható, minden összetevője a minőség szempontjából egyenszilárdságú.  A nyolc éves 14-24mm nikkorom ma is újszerű állapotban van, és a piacon azóta sem űberelte semmi.

Szóval aki vigyáz a profi cuccaira az valószínűleg nem egy évtizedig dolgozhat vele anélkül hogy minőségi szempontból szégyenkeznie kelljen.

Előzmény: peterssen (28414)
balazsmeszaros Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28416

Ilyen katával mármint vázvédő, a barátom paradicsomfesztivált fotózott. 

Ott hasznos találmány volt. :) 
Van előnye, mondjuk egy iszapbirkózásnál, lehet hogy hasznát venném, de hátránya is. A párásodás ellen még nem találtam ki jó megoldást, illetve jobbat a rendszeres törölgetésnél, szellőztetésnél. Gondoltam hogy vágok, vagy ragasztok bele ilyen nedvszívó gyöngyös zacskót ami a cipősdobozban van, bár egy szakadó esős fotózásnál, az pont annyit ér mint halottnak a csók... :)

Előzmény: peterssen (28415)
peterssen Creative Commons License 2015.03.30 0 1 28415

Egy Kata nekem is ott van behajítva a kocsiba, nem használom, túl bonyolult, max szakadó esőben. Optika csere nagyon macera, kényelmetlen, párásodik és egy idő múlva belül is legalább olyan vizes mint kívül, de legalább drága volt. Egy darab rongy vagy póló is csodákra képes vész esetén.

Előzmény: balazsmeszaros (28410)
peterssen Creative Commons License 2015.03.30 0 2 28414

Nem tudom miért baj, ha másnak máshol van az ingerküszöbe. Oké, Te nem mész ilyen helyre mert csak. Attól még ő mehet porozós helyre, lehet hogy muszájból, lehet, hogy épp így áll az agya. De mindenki ott és úgy készít képeket, ahol és amint akarja, ha ezzel tönkre vágja a technikát, a sajátját teszi tönkre.

 

És most mondok egy meredeket, mint műszaki ember meg fogod érteni. A fotóipar már nem az a harminc évvel ezelőtti fotóipar, ahol húsz évig tartott egy váz és negyvenig egy optika. Most nagyjából a számítástechnika szintjére süllyedünk, a fényképezőgép négy-öt év alatt pormentes vitrinben tartva is teljesen elavul, már ami az árát és eladhatóságát illeti. No meg most már a tervezett elavulást komolyan veszik a gyártók, ami anyaghasználatban tartósságban erősen jelentkezik. Ha poros, ha nem. 

 

Előzmény: képfaragó (28407)
balazsmeszaros Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28413

Ezt a zacskósat ismerem, de nekem nem tetszetős.

A gyári vásárolt kata az jó fajta, és egész masszivan fogja a napellenzőt... :) Viszont annyi a "hátránya" hogy abba 24-70 illik, különben lóg mint tehénen a gatya. :)

Előzmény: PJRT (28412)
PJRT Creative Commons License 2015.03.30 0 0 28412

Bár szerintem hasonló esetekre már egy ilyen is jó lehet: http://www.digitalcameraworld.com/2012/10/18/diy-photography-hacks-make-a-cheap-rain-cover-for-your-camera/

 

 

Anna

Előzmény: PJRT (28411)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!