Üdv!
Szöghidag MTZ 82 (820.1) első hajtásával kapcsolatban lenne kérdésem.
A véglehajtás 60-as és 36-os (ábraszám) kúpkerékpárja cserélve lett fogtörés miatt.
A 3-as hézagoló gyűrűket kihagytam a tengelyről. A kúpgörgős kerékcsapágyak kb. 0,4 mm-es Axiális játékát az 58-as számú gyűrű alá történő hézagolással állítottam be (0,2 mm-ről van szó csak).
Ezt megbántam, (csapágy kopás után lehet belőle baj) de tavasszal szedném szét csak újból emiatt. Most ugyanígy tud lógni az új kúpkerék is a keréktengelyen, de elfordulni nem nagyon akar az új borda miatt.
Ami jobban aggaszt és a kérdésem is lenne: A 36-os és 60-as kerékpár foghézagját hogyan tudnám ellenőrizni? Ezt az 53-as hézagoló gyűrűkkel tudom növelni, csökkenteni, de ellenőrizni teljes biztonsággal sehogy. Ha forgatom ide-oda a keréktengelyt és a szöghajtás függőleges tengelyét megfékezem, az se árul el eleget. Lóghat a keréktengely bordán a 60-as fogaskerék és lóghat a szöghatjás függőleges tengely bordáján a 36-os kerék is.
A másik keréknél lehet ez fontosabb, mert ott tényleg el tud adódni lógás a bordáskötés lógása miatt.
Fúrjak az öntvény kerékagyra kémlelő nyílást?
0 hézagoló lemezárral nem bírtam megfordítani a keréktengelyt.
1x 0,8mm hézagoló lemezpárral nehéz volt fordítani,
2x 0,8 mm hézagoló párral raktam össze. Normális zajjal és elfordíthatósággal jár.
Van érezhető kottyanás, mielőtt fent a szöghajtásnál megmozdulna a függőleges tengely. (de az lehet borda - fogaskerék lógástól is).
Nézzem esetleg az agy melegedését pár km után a másik agyhoz képest?
Tanácsot, trükköt megköszönnék előre is.