Az a rész kiakasztható és teljesen le lehet nyitni a homlokfal közepét. Illetve a lámpafészket is le lehet csavarozni. A megnővelték a víztartály kapacitását is, de nem nehéz vízet tölteni bele. Fontos megjegyeznem, hogy az előzetes számítások alapján befér a motorsátorba az E6-os motor is.
A készen kapható bevizsgált LED-sorok iszonyú drágák. Két busz miatt nem éri meg őket beszerelni. Az olcsó bevizsgálatlan LED sorokat be kell vizsgáltatni. A vizsgálat annyiba kerül mintha, bevizsgált LED sorokat szerelnél a buszba. Mivel a megrendelő nem ragaszkodott a LED-es világításhoz ezért nem került beépítésre. Nagyobb rendelésállománynál természetesen bekerül a buszokba ez is.
Nincs új a nap alatt műszerfal az Agriás kocsiban se, és csak az ajtónál lévő világítóelemek ledesek. A Borsodos kocsikban a csomagtartó miatt más a "plafon" kialakítása, ezért ez (egyelőre) még maradt a régi. De hát ahogy mondani szokták, ez a busz élvezeti értékéből mit sem ront ;)
Ez jó kérdés. Gondolom nem maga a led megvétele drága hanem a busz átalakítása hogy két oldalra menjen ki a plafonon a két lámpa sor. A megrendelést én sem tudom hogy mennyi az aminél már megéri nekik.
"Belső utastéri világítást is szeretnék megújítani Citadell módra, de mivel annak kifejlesztése nem óccó ezért az akkor kerül beépítésre ha lesz végre nagyobb megrendelés."
Mintha nem lennének készen kapható LED-sorok...
A LED üzemideje 50-100 ezer óra (Pl. Budapest-Nyugatiban 1997 óta, karbantartás nélkül üzemelnek vágányzáró fények LED alapon). Milyen mennyiség számit nagyobb megrendelésnek?
Tudja valaki, a Borsodos kocsik miért nem a ledes világítással és az új műszerfallal készültek? Amúgy szerintem poénosabb lenne, ha a leszállásjelző a két fehér ledsor között lenne, annak folytatásaként. De így is jó. :-)
Maga a kormány nem remeg, csak a műszerfal. Ahogy néztem a rögzítést a kormányműre van felfogatva valahogy( kormánnyal együtt mozog a műszerfal) és emiatt nagyobb kátyúknál beszitál oldalirányba a műszerfal.
Belső utastéri világítást is szeretnék megújítani Citadell módra, de mivel annak kifejlesztése nem óccó ezért az akkor kerül beépítésre ha lesz végre nagyobb megrendelés. Tehát az se most lesz... :( Pedig a Citadellen ez tetszik és azért az élettartam sem mind1 a lámpáknak hogy mennyire kell cserélgetni, mert egy LED azért jóval többet bír.
Korszerű, modern látványt nyújt, kellemes színekkel, a padló kékje pedig tényleg jobban mutat, mint a klasszikus szürke.
Érdekes a műszerfal jobbkezes zsúfoltsága. Szerintem kicsit szét kellett volna húzni a gombokat és az ajtónyitókat nagyobbra, színesre, mint a Solaris, vagy MAN-é. Eddig azokban volt a legjobb kapcsoló az ajtókhoz. Éjszakai irányfényide-oda, könyebb tapogatózni a sötétben, ha szellősebb.
A műszerfal remegés érdekes, régebbi Solarisok is csinálták, remegett a kormány a kézben, de csak megálláskor, míg ki nem tette pihenőbe a sebességet az automata. A legjobban úgy lehet azt fotózni, hogy kamera módban befektetni a telefont a műszerfalra, úgy is látványos és nincs benn a kézremegés...:)
Az ajtó feletti led sorok tényleg nagyon látványosak, tetszik a fehér fényes "lépcsőfény" is. Kicsit futurisztikus, ami jó. Elleneben nálunk nem divat, hogy az ajtó felső sarkánál kívülre tegyen lámpát, hogy sötétben, közvilágítás nélküli megállóban is jól lássa az Utas, hová lép, ami kényelmi és utasbiztonsági szempontból is jó. Ezt is megléphette volna, tán elsőként az országban, de hátha a következő fejlesztésben benne lessz.
Kár. hogy hozzánk nem hoztak tesztelni, vagy véglegesre...
Csak a Citadell már járt Pesten elég sokat így nem csak képről láthatta forumozók nagy többsége :) , míg ezt a buszt éles bevetésen még csak nekem sikerült :) Lehet jönni kipróbálni. :) Hétfőn a helyi TV-ben is szerepelni fog.
Nem akarnám lehúzni a fejlesztést, de visszalépésnek érzem a homlokfal nyitási módjának átalakítását. Ennyire drága lenne 2 db gázrugó és 2 db zár? Eddig kinyitottad és hozzáfértél, most be kell sakkozni a vizet a sarokba. Ha megnézitek a BKV-nál járt Capacity-t, jóval hosszabb szalagok tartják az elemet.
Sikeresen kiragadtad a legkevésbé változtatott részét a vezetőtérnek. Jobban elfér a sofőr, több tároló rekesz igényesebb műanyagburkolatok, lentebb hozott bal felső panel, így már felállnia se kell a sofőrnek.
ezért biztosan megkapom a magamét, de mi ezen a buszon a facelift? az hogy feljebb helyezték az emblémát és pár apróságot változtattak? a műszerfal meg remélem nem vett sok időt igénybe, mert sajna nem látszik rajta. lehet jó, de ennek látszódnia is kellene... nem ilyen csavaros paneles színvonalon megcsinálni!
Azt nem tudjátok, hogy a borsodos E134-es utasterében miért nem alkalmazták az újításokat? A képeket elnézve eddig úgy láttam, hogy csak a kék padlóburkolat változott, minden más olyan, mint az előző 134-esekben.
A hibákat leszámítva tetszik a busz. Korábban fix volt a műszerfal, nem? Illetve kérdés, hogy az oldalsó kijelző a légcsatornába is kérhető, vagy csak így belógatva? Az E134-es táblatartó király!