Az emberi munka ára ugrott nagyot. Az olcsó tömegtermelés a csere oldalán áll. 5-6 munkaóra árán kapni új TV-t. Egy javítással is el lehet 2-3-at tölteni.
Nézz körül a gugli segedelmével. Van több hűtőjavító. Ők még az alu hűtőt is megreparálják de gyártanak is újat rézből. Ha megéri. Oldtimeresektől hallottam róluk.
Jó kérdés, mivel full réz az egész.. A probléma itt is azzal kezdődik, hogy szakember az egész egyszerűen nincsen. Kicsit olyan ez, mintha a fogyasztói társadalom felzabálta volna az összes hozzáértő embert. Kihaltak a szereléssel, javítással foglalkozó szakmák.. ha megnézed nincs egy televíziószerelő, egy kisgépszerelő, egy régi cipész, vagy esztergályos.. szinte semmi "kisiparos", ahhoz képest ami régebben jellemző volt. :D Tisztára mint nyugaton. Egy kipufogót nem tud meghegeszteni senki, egy karosszéria lakatolást se vállalnak, nem is csinálják, vagy ha igen, olyan ára van, hogyha gondolkodsz is rajta ,inkább a gépkocsicsere érje meg.. fura. :D
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy MC1 (Lombi LDW502FOCS) hűtő helyére milyen más hűtőt lehetne betenni? Az eredeti réz hűtője, az folyik. (A felső peremelésnél körben. )
köszönöm az erőfeszitéseidet, de, ahogy irtam is, már megoldodott, már rendszámot is kapott a járgány, tul van a nehézségeken, írtam a gyárnak és pontosan megmondták hol találhato a szám a vázon, ovatosan átcsiszolgattam az alvázat és meglett a szám, most levédtem, hogy mégegyszer elne tűnjön, köszi, mégegyszer!
Ritka járgány tűnt fel egy francia árverésen. Ez a legújabb Aixam Mega kisteherautó elektromos hajtással. Évjárat:2019, 21700 km futás. A hatótáv 130 km, Type 2 töltőkábellel nyilvános oszlopon is tölthető, nem csak 230V-os konnektorból, mint a régebbieket. 5000 EUR a kezdő licit, a hazaszállítás, és az aukciós költségek még kb. 2000 EUR. Nekem most nincs rá pénzem, mert egy 8 személyes elektromos busz vásárlása van éppen napirenden, de ha esetleg valakit érdekel, meg tudom oldani a vásárlást és a hazaszállítást.
Annyirta nem ritka az ilyen, a múltkor pl. Lengyeltótiban grilleztünk egy hasonló helyen. Volt egy kemence, két sparhelt, tűzrakóhelyek szalonnasütéshez, és volt egy grill is, ahol megsütöttük a vacsoránkat. A tető alatt van kb. 20 asztal, de rajtunk kívül egy lélek sem járt arra. Volt kint egy tábla, uniós pénzből készült az is.
Nekem is lenne egy sokakat érdekelhető kérdésem, hogy hamarosan lejár a B jogsim, mi van ha nem újítom meg, adnak egy új plasztikkártyát? Amin már csak az AM, T, E, kategória lesz? Most jön amiért kérdeztem: mi van ha egy év múlva mégis csak kellene a B, kategória?
Hmm ... Hmm ... Ha kicsit pontosabban nevezted volna meg már az első alkalommal , hogy milyen járműről kérdezel -- ne adj isten eg yképet is betettél volna róla -- akkor a válasz is precízebb lett volna . (van egy külföldi papiros autom , egy sulky, honositanám,a papirjai rendben, de )
Azt én is hamar kitaláltam , hogy 4 kerekűről van szó , mert 3 kerekűeknél fel se merül a berendszámozás problémája -- legalábbis 50 cm3-ig vagy 4 kW-ig .
Nálunk a ( Casalni gyártotta ) Sulky név közkeletűen olyan járművet jelöl , amelynek 100 példányából 99 háromkerekű . De azért persze van belőle 4 kerekű is , mert gyártották abban a verzióban is .
Szóval a képen látható járgányt szoktuk Sulkynak nevezni , később készült a 4 kerekű változat elsőkerék-hajtással , LDW502-es motorral is .
Persze később pontosítottál , hogy egészen másról , Casalini M10-esről van szó ( casalini sulky m10-es, az egyik legvastagabb műanyagbol készült és stabil ) .
Az M10-es nem ismerem közelről , de a közvetlen elődjének tekinthető Casalini Ydea505-ből akad néhány a ház körül . Annak pedig így néz ki a gyári alvázszáma -- érdekes megoldás , a beütött számot tartalmazó lemezt csak egyszerűen hegesztéssel odapöttyintették , de a hegesztés asszem a te műfajod .
Azt viszont nem tudom megmondani , hogy az M10-esen meghagyták-e ezt a hegesztgetős dolgot , vagy közvetlenül a vázba kaparták bele a számot . Ez utóbbi módszer például a JDM-ek esetében elég zűrös , mert csak valami halvány gravírozás , vagy mátrixos beütés van -- mindenesetre a régebbi JDM Titane-kből a szám szőrén-szálán ki szokott rohadni . Az újabbakon már van valami horganyzás a vázon , így azokon a helyzet valamivel jobb .
Most 16-án a Bartal-koszorúzásról hazafelé motorozva bementem Szentgálra , a találkozó helyszínére és készítettem pár fotót . Én is csak régebben jártam arra , azóta kicsit felfejlesztették a területet . A zsákfalucska közepén kialakított és a szinte őrizetlen , nyitott terület , a lenyírt fű olyan jól működő közösséget sejtet a háttérben amire sajnos ritkán látni példát -- nagyobb településeken pláne nem . Országos szintem pedig ritka , hogy valamiféle pályázati támogatások valóban a megfelelő helyre érkezzenek meg ahelyett , hogy kézen-közön valamiféle lombkorona-sétányokba vándorolnának -- de hát nekünk ez jutott ...
Mint korábban jeleztem az őszi regionális találkozó a megszokott Doromlás helyett egyik mopedes társunk felajánlása folytán Szentgálpusztán lesz . Íme a találkozó kiírása :
Kedves moped autósok !
Ezúton szeretnénk benneteket meghívni az őszi találkozóra, amelyet új helyszínen tartunk , az évtizede megszokott Doromlás helyett .
7173 Zomba-Szentgálszőlőhegy központi tér, szeptember 9 , szombat. Itt várunk 10 órától minden moped autós társunkat egy kis szakmai beszélgetésre, más gépének megcsodálására, és egy kemencében sült ebédre.
Az ebéd 1000 ft/fő, ital fogyasztására büfé is lesz, de hozhattok is magatokkal. Aki ebédet szeretne kérni, augusztus 31.-ig kérem jelezzen vissza az alábbi elérhetőségek egyikén.
A találkozót esős idő esetén is meg tudjuk tartani, fedett szélvédett helyen.
A távolról érkezők részére a korábban megszokott helyszínen ( Bogyiszló , Doromlás kb. 30 km ) esetleg tudunk szállást biztosítani , de az erre vonatkozó igényeket minél előbb jelezni kell Gergely Péternek ( gemenc.tse@gmail.hu ; 30/922-08-72 ) .
Amint az várható volt : a sóstói találkozó nagyon visszafogottan sikerült , mindössze csak 6 mopedautó jött össze . Néhány húzóember egészségügyi okok miatt kiesett , illetve a késői kiírás is sokat rontott a helyzeten .
Üde színfolt volt , hogy egyik társunk elhozta a féléves kislányát , aki tavaly mint pocaklakó tulajdonképpen ott volt már . Metcal is eljött a Microcarral -- ő tavaly vásárlási tanácsért kereste fel a találkozót ; ő legalább a vásárlás előtt tájékozódott .
Érdekes színfolt volt a Burgerlandból lábon érkezett Microcar kisteher is . A masina 3 éves múlt , és bár magyar szemmel nézve karcmentes és teljesen újszerű , de a tulajdonos hamarosan visszaviszi a kereskedésbe ahol beszámítják és vesz egy újat ... Nekem ezen a kocsin a hátranyíló ajtó mellett a plomba volt leginkább meglepő : az adagoló füstcsavarját ( ahol a motor teljesítményét lehetne feljebb strófolni ) egy kis leplombált dobozba rejtették .
És persze láttunk nagyon szép autókat és nagyon szép lányokat -- az autók jobbára öregek , a lányok pedig fiatalok voltak ...
Mivel vasárnap délelőttre zivataros időkre jöttek jóslatok a találkozó a szokottnál is gyorsabban zárult .
Ha valaki esetleg a költségekkel akar kalkulálni : én az egy (szombat) éjszakára , egy kis sátorra és egy kocsira , egy főre 4550 Ft-ot fizettem .
Meglehet. Ajkán volt, de működött. Sajnos, szétszedni nem tudtuk, és ez a probléma nem látszott rajta. Mivel zuhogott az eső, még csak próbaútra sem tudtunk vele menni, de bíztunk benne, hogy jó. Úgy fest, befürödtünk.
Egy autómosóban tegnap összefutottam egy összkerékhajtású kínai elektromos mopedautóval. Mondjuk csak elméletileg mopedautó, mert a műszaki paraméterei megfelelnek az előírásoknak, de nem tudták forgalomba helyezni, mert nincs európai típusbizonyítványa. Ennek tükrében elég drága játékszer lett, mert 17000 USD volt az ára, szállítással, vámmal és áfával.
Sajnos elfelejtettem lefotózni, de kb. úgy néz ki, mint a csővázas ATV buggyk. Csak 1 motor van benne, ami az ülések mögött, a plató alatt van, és kardánnal hajta az első osztóművet. Vonóhorog, és csörlő is van rajta. Jópofa járgány, az esőtől valamennyire védve vannak az utasok, van szélvédő, de fűtés nyilván nics. Ólom akkus, de 80 km-t elmegy egy töltéssel, a sebessége max. 40 km. Erdészeknek, vadászoknak jó lehetne. Sajnos COC papír nélkül csak forgalomtól elzárt területen használható...
Üdv mindenkinek.Keresek magyar papiros mopedautót 1,3m ft-ig.Békés megye környékén.Facebok-on elérhető vagyok vagy leírom az e_mail címem. sanyipet@ gmail.com .Tudom hogy nem adok veszek fórum,de hátha lapul valakinél valamilyen jó járgány.Ide is lehet írni,naponta többször is olvasom a fórumot.Elnézést mégegyszer mindenkitől.
Köszönöm a magyarázatot . Sokat segített . A You-tube-on nem értettem miért fordítja el a hátsó dugót . Persze az enyém semerre nem fordul , remélem majd ki tudom ugratni a pedálnyomással . Nem szeretnék komlett új féknyerget venni .
Úgy döntöttem, eladom az elektromos Ligier Be Sun-t, mert amióta vettünk egy elektromos Citroent, inkább azzal furikázok. Az is csak 10-11 kWh-t fogyaszt 100 km-en, viszont van benne klíma, és a zöld rendszámmal ingyen lehet parkolni. Mondjuk zöld rendszámot már lehet kérni a Ligierre is, csak be kell vinni egy szemlére a közlekedési hatósághoz, és adnak egy új műszaki adatlapot és az okmányirodában kicserélik a rendszámot és a forgalmi engedélyt.
3 éve vettem a Be Sun-t, kb. 40e km-t mentünk vele, meghibásodás ezalatt nem volt. Sokkal megbízhatóbb, mint bármilyen diesel motoros mopedautó. A hajtásláncban csak a csapágyak a kopó alkatrészek, nem kell a variátor és a motor szerelése miatt aggódni. Teljesen újszerű a kocsi állapota, minden működik benne. Lengőkar szilenteket és fékbetéteket cseréltem benne. A hátsó tekercsrugókat kicseréltem légrugókra, mert terhelés nélkül pattogot a rossz utakon.
A hatótáv nyáron 70-80 km, télen fűtéssel 40-50 km. Nekem ennyi bőven elég volt a napi szaladgáláshoz, akinek ez kevés, annak nem való az elektromos mopedautó. A sebesség gps szerint 45 km/h-ra van korlátozva, de nálunk Debrecenben ennyi is elég.
Fagyiskocsinak átépítve szeretném eladni, de ha úgy nem viszik el, akkor felépítmény nélkül is eladom. Tavasszal egy ugyan ilyen Be Sun-t 2M Ft-ért adtam el, de az N1 kategóriás teherautó volt, évente 60e Ft-os biztosítással, és 2 évente kötelező műszaki vizsgával. Ezért a mopedautó változatért is 2M Ft-ot kérek.