Ez a topik a magyar villamosok képes topikja. Számos villamosos topik van, de itt a magyarországi villamosok képi megjelenítése kap hangsúlyt. Legyen az a villamos régi vagy új, jelenleg is üzemben levő vagy régebbi/nosztalgia (akár lóvasúti kocsi is), nappali vagy éjszaka készült fotón… olyan, amelyik tetszik, azért örökíted meg, vagy éppen különösnek ill. furcsának találtad, azért fényképezted le. Lényeg, hogy korábbi vagy jelenlegi magyarországi villamos legyen rajta :-)
Ma reggel kaptam a tudósítónktól ezt a szép napfényes képet. A gödörben épített objektumot teljesen befedték, és a nosztalgia épület tetejével is haladtak.
Szerintem egyáltalán nem rossz (nem lassú) a budapesti villamosok sebessége. Persze javítani, fejleszteni mindig lehet, de az utóbbi években azért sokat fejlesztenek is.
Egy másik aspektust említenék meg a villamosokkal kapcsolatban. Nagyon szubjektív leszek, de nekem nem szakmám a közlekedésgépészet, csak egy átlagutas vagyok, akinek viszont van véleménye. Kezdetektől fogva fenntartásaim voltak a Combinókkal kapcsolatban, de ezzel a véleményemmel mindig kisebbségben maradtam. Rendkívül szűk, kényelmetlen, nem praktikus belső elrendezésűnek vélem a Combinókat. Nagykörúti közlekedésre teljesen alkalmatlannak tartom. Az az érv, hogy nem ilyen méretű/mértékű közlekedésre tervezték, szerintem nem állja meg a helyét, ettől még lehetne praktikus egy belső tér. Elég csak A CAF-okkal menni egy kört, hogy lássuk: a spanyol villamosok klasszisokkal jobbak - utasszempontból teljesen egyértelműen. Nagyon csodálkozom és csalódott vagyok, hogy egy Siemens ilyen terméket tudott csak kifejleszteni.
*Ez egy szubjektív vélemény és nem a negatív hozzáállás a célom, csak a véleményem kifejezése. BTW a CAF-ok példaszerűek, a jövőben azt a típust és gyártót kellene előnyben részesíteni.
A 80-as években sokkal rosszabbak voltak a pályaállapotok, mint manapság, mégis jóval gyorsabban mentek a villamosok. Például a körútról a Népszínház utcán át beálló csatolt csuklósok, olyan nagy sebsebéggel robogtak át a házak között, mint a gyorsvonat",jó nagy porfelhőből alkotott kondenzcsíkot húzva maga után.
A felvetett ötlet úgy gondolom, pozitív fogadtatásra talált!
Nos, ha pedig (1) régen volt részem ilyenben, (2) Fotós körútban benne vagyok, ha sikerül összeegyeztetni, (3) én megyek, (4) az eredményeket kibeszélhetnénk egy-két pohár sör mellett -- ez mind szimpatikus gondolat, szóval akkor egy tavaszi napon, kicsit kellemesebb hőmérsékleti viszonyok között (vélelmezhetően április második fele vagy május ilyen lehet) tényleg rendezhetnénk egy ilyen Veterán (indexes nikk-címkére gondolok :) fotósétát!
Egy teljes napban gondolkodom, mindenki annyihoz csatlakozik majd, amennyi ideje/kedve van. Jó lenne, ha aki jön, javaslatot tenne legalább egy (vagy több) viszonylatra, vagy ex-viszonylatra, amelyet szívesen meglátogatna; ebből kialakulhat egy követhető útvonal(terv). Jómagam javaslata: Kápolna tér, a 36-os viszonylat nyomai (már amennyi a leaszfaltozás után maradt) és a 29-es maradványai, leginkább az Expo téren.
Aki még itt (is) maradt a fórumon a régiek közül (Vaves, MVIII, KZsoci, Szakadáskapcsoló, LoviGabi, r_tamas, FAV 20 és még néhányan): egy tavaszi fotósétához lenne kedvetek?
Természetesen emlékszünk, nem is kevesen! Túlzás nélkül állítom én is, hogy a villamosok iránti elkötelezettséged és a profi képeid nem múlnak/múltak el nyomtalanul. Csak tessék folytatni a fotózást és a Pozor! Tramway"-t :)