Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.11 0 0 305
Szia!

A reklámhordozó papíroknál mindegy, hogy mekkora az üzlethelyiség alapterület, vagy hogy van-e egyáltalán. Az alapterületi megkötéssel járó kedvezményes lehetőségeket kizárólag a kereskedelmi (ital) csomagolás első tovább forgalmazó vevője alkalmazhatja.

Termékdííjal kapcsolatos feladatok keltkeztek attól az időponttól amikor az első szórólap beszerzés az előállítótól megtörtént, vagy esetleg saját célra történt gyártás.

Termékdíjat nem kell fizetni, mert havi szinten a keletkezett termékdíj-fizetési kötelezettség nem haladja meg az 1.000.- Ft-ot.

Üdv!
TT
Előzmény: ekatlan (304)
ekatlan Creative Commons License 2009.02.11 0 0 304
havi 10 kilógramm alatt van a szórólap, üzlethelyiség nincs (csak iroda, mert ugye kiszállít).

kell-e bevallani, fizetni valamit?

üdv
ekatlan
Előzmény: Törölt nick (271)
nylonbrando Creative Commons License 2009.02.07 0 0 303
Szia TT!

Köszi az infót.

Üdv.nylonbrando
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 302
Szia!

A szóban forgó cégnek termékdíjas feladatai keletkezetek.
Az hogy milyen feladatok, az attól függ, hogy mi az a termék amit behoz és értékesít?

Üdv!
TT
Előzmény: mihalyitibi (298)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 301
Szia!

Termékdíj-fizetési kötelezettséged nem keletkezett, mert a havi szinten az 1.000.- Ft-ot meg nem haladó termékdíjat nem kell megfizetni.

Bevallási kötelezettséged sincs, mert import során a VPOP által kivetett termékdíjról nem kell bevallást készítened.

Bejelentési kötelezettséged viszont van. Ez pedig hozza magával a GLN és a VPID számok beszerzését és az adminisztrációt.

Amikor megvannak a számok akkor teszel egy bejelentést és készen vagy.

Üdv!
TT

Ui.: nem hivatalosan: Én a helyedben hagynám az egészet.
Előzmény: mihalyitibi (297)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 300
Szia!

A VPOP 2009. február 2-án feltette a honlapjára a KT09-es bevallási csomagot. Ennek a kitöltési útmutatójában egyértelműen leírják, hogy a műanyag reklám táskák, tasakok után a H+E1+E2 díjtétel alapján kell termékdíjat fizetni.

Ebből következik, hogy az átvállalást is ezzel a díjtétellel lehet megtenni.

A fogalmak meghatározásánál nem tettek különbséget a kereskedelmi italcsomagolások és a reklám táskák között, hanem egy kalap alá tartoznak aminek a neve kereskedelmi csomagolás.

A másik hiba, hogy nem a "H" díjtételt emelték meg valamennyivel, hanem az E1-t csapták hozzá a régi termékdíjhoz. Ez meg automatikusan hozza magával az E2 díjtételt, ugyanis a reklámtáskák esetében kizárólag csak végfelhasználónak történik az értékesítés, átadás.


Az Én szubjektív véleményem:
Mindenki tudta, hogy a törvénynek ezt a részét rosszul fogalmazták meg. Mégsem tettek semmit az ügyben, hogy a reklámtáskákat külön válasszák a kereskedelmi italcsomagolásoktól.
Már abban sem vagyok biztos, (ezek után) hogy a törvényhozók hibát követtek el. Lehet, hogy ezt akarták...

Ami biztos, hogy anyagilag sokkal jobban jár a vevő ha nem kér átvállalást, és saját maga csatlakozik egy koordináló szervezethez.

Üdv!
TT
Előzmény: nylonbrando (299)
nylonbrando Creative Commons License 2009.02.06 0 0 299
Szia TT!

Nem olyan rég feltettem neked azt a kérdést, hogy mit is jelent ez a szöveg:

"Lényeges változás továbbá, hogy a jövőben a műanyag bevásárló
reklám táska esetében nem csak „H”, hanem „E1” díjtétellel is számolni kell."

Ezt a te válaszoddal együtt úgy értelmeztem, hogy a H+E1 díjtételt kell átvállalóként beépítenem az áraimba. Erre fel ma kaptam egy hívást a VPOP Regionális ellenőrzési osztály vezetőjétől, hogy szerinte az E2 díjtételt is alkalmaznom kell.
Ilyen formán fenn áll az az "abszurd" helyzet, hogy egy db nettó 1,20 Ft-os tasak ára a következő képen alakul: 1,20Ft+H díjtétel 0,60FT( szerződésben állok egy koordináló szervezettel)+E1díjtétel 1,80Ft+E2 díjtétel 3,50Ft + áfa=8,52 Ft ami több mint a hétszerese az eredeti árnak.

Azt nem értem ha a "törvényben" az eredeti, fenti kitétel szerepel akkor miért kell az E2 díjtételt is alkalmaznom?

Kezd nagyon tele lenni a hócipőm ezzel az egész termékdíj dologgal, gondolkodom azon, hogy felbontom a szerződést a koordináló szervezettel és minden vevőm oldja meg ahogy tudja a termékdíj "problémáját".
Egyszerűen ebben az országban mindent annyira túl bonyolítanak, hogy állandó felkészülés mellett is nem hogy egyszerűsödne az adminisztráció hanem csak nehezítik a dolgokat.

Az utolsó bekezdés csak az én szubjektív véleményemet takarja :(

Üdv. nylonbrando


mihalyitibi Creative Commons License 2009.02.05 0 0 298

A másikkal a szomszéd bízott meg, ha már egyszer úgyis arra járok, megkérdezhetném...


A szóbanforgó cég üvegbe és papírba csomagolt termékeket hoz be EU országból, és kartondobozokba csomagolva, postai úton értékesíti. Az üzlethelyiség 12 nm alapterületű, ezért a cég LVI. 2. d. pont szerint nem tűnik kötelezettek. A b. pont alapján viszont úgy tűnik, hogy igen, mint EU-ból származó termék első hazai forgalmazója. A cég évente 1000-2000 darab csomagolt terméket importál és értékesít, vagyis viszonylag kis mennyiséget. A kérdés az, hogy ebben az esetben van-e valamilyen mennyiségi korlát, ami alatt 1) nem kell bejelentkezni 2) nem kell termékdíjat fizetni?

Előre is köszönöm a válaszokat!
mihalyitibi Creative Commons License 2009.02.05 0 0 297
Sziasztok!

Feltettem két kérdést a termekdijinfo.hu-n, de úgy látom, itt nagyobb az élet, megkérdezném hát itt is.

Az egyik:

Az év elején egy nejlonzacskónyi árut importáltunk egy EU-n kívüli országból, egy szállítmányozó segítségével elvámoltattuk, és behoztuk az árut az országba. A nejlonzacskó és a benne lévő némi papír után megállapítottak számunkra 67 forint környezetvédelmi termékdíjfizetési kötelezettséget, amit ott helyben nem lehetett kiegyenlíteni. A százezer körüli vámot-áfát ki lehetett fizetni, a 67 forintot nem.

Azt szeretném kérdezni, mi most a teendőnk? Befizethetjük az összeget bevallás nélkül, csak a vámhatóság által kiállított adatlap alapján, vagy pedig a 67 forint miatt be kell jelentkeznünk a termékdíj hatálya alá?

Vagyis 67 forintért ki kell töltenünk egy rakás papírt, párezer forintért GNL meg GTIN számot kell váltanunk, valamint az idők végezetéig küldenünk kell a nullás bevallásokat?

Mert hát ez egy egyszeri eset volt, a jövőben nem áll szándékunkban importálni.
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.04 0 0 296
Szia!

A közösségen belülről beérkező termék szállítói csomagolása (amit a beérkezést követően leszedtek pl. műanyag zsugorfólia, pántoló szalag, pántoló csat, fa raklap, papír karton) után a beérkezéskor , mint saját célú felhasználás alapján keletkezik termékdíj-fizetési kötelezettség.

A továbbértékesítés során pedig a termék csomagolása után (akár a ti saját csomagolásotok/papír doboz, akár ami maradt a behozott csomagolásból/gyárilag becsomagolt a terméken) keltkezik termékdíj-fizetési kötelezettség a belföldi forgalombahozatal alapján.

Üdv!
TT
Előzmény: ecoman (295)
ecoman Creative Commons License 2009.02.03 0 0 295
Sziasztok!
Bocsánat ha túl evidens kérdést teszek fel, de sajnos 1-2 dolog értelmezése nem igazán megy a környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatban. A problémám a következő: Adott egy nagykereskedelmi cég ami sporteszközöket / ruházatot hoz be egy EU tagállamból, mint forgalmazó, és azt kiskereskedelmi boltok részére továbbértékesíti. Az első kérdésem, hogy ez alapján keletkezik e a cégnek termékdíjfizetési kötelezettsége (Tehát teljesen mindegy e h. mit hoz be egy cég Mo.-ra, ha ő az első forgalomba hozó akkor fizetnie kell?)
Amennyiben fizetnie kell, akkor mi alapján? A beérkező termékek számláján szerepel egy összesített bruttó és nettó súly, ez alapján kell fizetni? Vagy akkor kell amikor mi a (gyárilag már becsomagolt) termékeket dobozba rakjuk és értékesítjük partnereink felé, és csak az a papírdoboz a kötelezettség alapja amibe mi belerakjuk a termékeket?
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni ezzel kapcsolatban!
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.03 0 0 294

Örök optimista vagyok! :) Nálam bejön! És tudod miért? Egyáltalán valaki vette a fáradtságot, hogy eddig eljusson.

Sok helyen dolgoztam, sok emberrel találkoztam. Sokszor nem a vezetésen múlik egy cég sikere, hanem a kisemberen... Ezért is reménykedem.

 

Most aztán Vpop-s, ne hagyjál cserben! :)))

Előzmény: Törölt nick (293)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.31 0 0 292

Ez a levél jött:

 

Kedves Partnerünk!

Szeretnénk részletesebben megismerni az Ön véleményét a környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatos jogi-, eljárásjogi és ügyviteli szabályozást illetően. Jelen levelünkkel egy kérdőív kitöltésére kérjük fel, ....

http://www.termekdijinfo.hu

Együttműködését és segítségét köszönjük!

Tisztelettel:

Vám- és Pénzügyőrség

 

Nagyon díjazom!!! Nekem nagyon szimpatikus ez a hozzáállás.

Köszönet érte!

 

Bár az apeh érdeklődne! Oda is lenne ötlet.

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.31 0 0 291

Még annyit a dologhoz, hogy ha mentességet szeretnél kérni, számolj utána, mert lehet, hogy többe kerül, mintha fizetnéd a termékdíjat. (Saját példámból tudom!)

 

Nem beszélve, hogy a mentesség megkapásához beadandó dolgok összeállítása sem két perc, továbbá ez még nem ment fel a termékdíjas tételek vezetése alól, hiszen akármi történhet és túllépheted a keretet.

 

Régebben azért nem foglalkozott a média, mert a kötelezetti kör más volt. Akkor az fizette a termékdíjat, aki előállította, pl. dobozgyártók. Aztán - jól emlékszem ? - kb. 2005-től az fizeti, aki belecsomagol. A gyártóknak onnantól nem kellett.

Előzmény: kak2sz (289)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.31 0 0 290
Üdv!

Mentességi kérelmet a tárgyévet megelőző év szeptember 30-ig lehet benyújtani.
Eltelt időszakra nincs mód mentességet szerezni.

A termékdíj egy adónem. 2003-2007-es időszakban az adóbevallás részeként kellett megfizetni és arról bevallást készíteni. Az aktuális jogszabályok kihirdetésre kerültek a Magyar Közlönyben. A könyvelőnek nyomon kellett volna követni és értelmezni ezeket a jogszabályokat. Amennyiben ez nem sikerül, akkor külső segítséget kellett volna kérni.
A termékdíjjal kapcsolatos hatóság szerepkörét 2008. január 1-től a VPOP vette át az APEH-tól. Az APEH-nak nem volt meg a kellő emberanyaga, hogy ellenőrizhesse a termékdíjas feladatokat, talán ezért is siklottak el e mellett a hálátlan termékdíj mellett a cégek. A VPOP viszont rendesen ráijesztett a kötelezetti körre, és nem titkolt szándéka, hogy különböző okokból szabaddá vált embereit a termékdíjas ellenőrzések felé irányítsa.

Üdv!
TT
Előzmény: kak2sz (289)
kak2sz Creative Commons License 2009.01.30 0 0 289
Üdv!

Vizsla2 kérdésére válaszolva 2009.01.23.-n. azt írja, hogy mentességet kérhet aki műanyag és fém esetében 200kg-nál kevesebbet, papír esetében 500kg-nál kevesebbet használ fel csomagolásra. Nálunk az éves mennyiség kb. 60kg műanyag (nylon tasakok ill. bevásárlótáskák), 140kg papír. A gondom az, hogy tévesen tájékoztattak amikor azt mondták, hogy ilyen volumen mellett nem kell a termékdijjal foglalkozni. 2008 májusában tudtam meg, hogy mégis kell termékdijat fizetnünk. 2008. év-re már befizettem mindent. Most készítem a 2003-2007 bevallásokat, kérdésem az van-e mód rá, hogy utólag a megkapjuk a mentességet. Megjegyzem itt ezen a fórumon olvastam először erről a lehetőségről. A másik amit nem értek az, hogy a médiákban csak 2008-ban kezdték el hangoztatni, hogy a termékdíj miatt nem lesz ingyen szatyor a multiknál, pedig már 2005-től ugyanaz a díjtételt kell alkalmazni. Miért nem 2005-ben foglalkozott ezzel a média?

Segítségét előre is köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.30 0 0 288
Hogy mit kell egyeztetni?
Azt hogy elbaltaltáztuk a törvénymódosítást, és hogyan tudjuk minél hamarabb helyre pakolni ezt az E2 díjtételt a reklám táskák, tasakok esetében.
Ez a gond jelenleg kizárólag csak a számlán keresztüli átvállalókat érinti, és őket hozza lehetelen helyzetbe. Ugyanis a kötelezett, amennyiben havi bevalló csak február 20-ig kell bevallást beadnia, tehát itt viszonylag még van idő a változtatásra.

A mondanivalód második részét nem értem.

Üdv
TT
Előzmény: FFeri (286)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.30 0 0 287
Kedves Vizsla2!

A termékdíjas törvény módosítása itt tekinthető meg:

http://vam.gov.hu/ado/MK08161.pdf

Üdv
TT
Előzmény: Vizsla2 (285)
FFeri Creative Commons License 2009.01.28 0 0 286
Mondjuk az nem értem, mit kell ezen egyeztetni, hiszen a törvényben benne van, hogy mindkettőt kell alkalmazni, ráadásul számlás átvállalásnál csak a H-ra van 80%-os mentesség. Így a H+E1 alkalmazása nem helyes pl. egy kis vegyesbolt esetében...
Előzmény: Törölt nick (283)
Vizsla2 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 285

 

Kedves Mr. Termékdíj!

 

Köszönöm a segítséget. Igazán rendes Öntől, hogy a szabadidejéből ennyit ránk (tudatlanokra) áldoz.

Még egy kérdésem lenne : a termékdíjak 2009-es díjtételei (hogy konkrétan egyes termékek után hány Ft-ot kell fizetni) hol lelhetők fel az interneten, mert még VPOP honlapján sem találtam.

 

Minden jót: V2 

Előzmény: Törölt nick (278)
nylonbrando Creative Commons License 2009.01.27 0 0 284
TT !

Köszi az infót.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 283
Szia!

Az átvállaló minden kötelezettséget átvállal, így az E1 díjtételt is.
Nem vagy köteles beépíteni az árba, de célszerű. :)))



Különböző fórumokon már elhangzott, hogy a törvény jelenlegi állapotában a műanyag tasakokra, táskára nemcsak az E1, hanem az E2 díjtételt is alkalmazni kell. Jelenleg ebben a kérdésben egyezetetés folyik. Minden esetre Benny Hill Show lenne, ha ezzel kapcsolatban nem változtatnának a törvényen.

Tehát ez a kérdés még nyitott. Az ügyfeleim továbbra is maradnak a "H+E1" díjtétel alkalmazásánál.
A törvény ezen része egy vicc- sajnos...

Üdv!
TT
Előzmény: nylonbrando (282)
nylonbrando Creative Commons License 2009.01.26 0 0 282
Szia TT!

A 277sz. kérdéshez csatlakozva lenne egy kérdésem nekem is.
Ha az én vevőim egyenként és éves szinten nem használnak fel 75000db nylonszatyrot
viszont én átvállalóként többet fogok forgalmazni akkor is szedjem be tőlük ( építsem az áraimba) az E1 díjtételt?
Az egyik kollégám ezt a 75000db-os kitételt úgy értelmezi, hogy ezt nem nekünk átvállalóknak kell intézni hanem a csomagolást végzőknek, ezt a kérdést szeretném tisztába tenni.

Üdv: nylonbrando
Myma Creative Commons License 2009.01.26 0 0 281

Kedves Mr. Termékdíj!

 

Köszönöm szépen a gyors válaszát. Nem szokott aludni? :-)

 

Akkor tehát irány az önellenőrzés. Van egy félénk kérdésem. Mennyire nagy a veszély, ha egyszerűen csak mostantól kezdve fizetünk? Ki ellenőrzi ezt? Az APEH vagy a VPOP? Célellenőrzéseket szoktak tartani vagy pl. egy átfogó ellenőrzés részeként nézik ezt is?

 

Eddig gyakorlatomban soha nem kérdezett még rá semmilyen hatóság.

 

Myma

Előzmény: Törölt nick (280)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 280
Kedves Myma!

Ezek a prospektusok kimerítik a reklámhordozó papírok fogalmát, tehát termékdíj-kötelesek.
A beszerzett mennyiségekből tömeget kell képezni (kg). Amennyiben a nyomda nem tud segíteni, akkor saját méréssel kell megállapítani a prospektus tömegét.

Üdv!
TT
Előzmény: Myma (279)
Myma Creative Commons License 2009.01.25 0 0 279

Kedves Mr. Termékdíj!

 

Véleménye szerint termékdíj köteles lenne az utazási irodák prospektusa? Bár több ilyen céggel kapcsolatban vagyok könyvelőként, eddig ez meg sem fordult a fejemben. Most is véletlenül merült fel. (Nem vagyok rá büszke). Ha fennáll ez a kötelezettség, akkor gondolom, akár évekre visszamenőleg is, kell önellenőrzéseket csinálni.

 

Bár én még soha nem láttam olyan nyomdai számlát, ami súlyadatokat tartalmazott volna (vagy csak nem jól figyeltem). Hogy kezdjünk gozzá az önellenőrzéshez, ha nincsnek ilyen adataink.

 

Köszönöm a válaszát előre is

 

Myma

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 278
Kedves Vizsla2!

Számlán keresztüli átvállalásnál az átvállalónak mindent át kell vállalnia!
Műanyag reklám táskáknál is átvállalja az összes termékdíjat.
Az átvállalt mennyiség után a koordináló szervezet felé fizet hasznosítási díjat, a VPOP felé fizeti a "H" termékdíj 20 %-val a termékdíjat, és fizeti a teljes E1 díjtétellel a termékdíjat.
Természetesen mindezt a költséget kiterhelheti a kedves vevőre.
Tehát a számlán keresztüli átvállalásnak az a lényege, hogy a vevőnek a számla megőrzésén kívül nincsen termékdíjas feladata.

Teljesen mindegy, hogy eldobható, vagy visszaváltható palackokban vásároltunk italterméket közvetlenül a palackozást végzőtől. Minden beszerezett mennyiség után termékdíj-fizetési kötelezettség keletkezett 2008.- december 31-ig. A több utas csomagolások csak akkor játszanak szerepet, ha mentességi kérelmet adunk/ adtunk be a megfelelő italtermék kategóriára.

2009. január 1-től az E2 díjtételnél is levonásba lehet helyezni a bevallásban azokat a palackokat amelyeket igazoltan visszaadtunk annak aki azokat számunkra kiszámlázta.
Tehát amennyiben bevallási időszakban ugyanannyi csere palackot adtunk vissza, mint amennyit vásároltunk, akkor a fizetendő termékdíjunk nulla forint lesz. Ebben az esetben fizetnünk nem kell, de bevallást az kell készítenünk.

Itt jegyezném meg, hogy a Coca Cola minden termékének megemelte az árát abban az esetben ha a közvetzítő cégen keresztül kérik a számlázást, pedig akkor lett volna korrekt, ha ezt az áremelést csak az eldobható csoamgolásokra teszi meg!!!
Elnézést Kedves CocaCola!

Üdv!
TT
Előzmény: Vizsla2 (277)
Vizsla2 Creative Commons License 2009.01.24 0 0 277
Kedves Mr. Termékdíj

 

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!

 

Mivel az idei évre a mentesség kilőve, marad az átvállalás.

Nem tudom, jól értettem- e: ha a cég, amelytől a csomagolóeszközt vásárolom, csatlakozik egy koordináló szervezethez, akkor átvállalhatja tőlem a termékdíj teljes összegét úgy, hogy azt a számlán megfelelően jelöli. Ez csak a nem kereskedelmi csomagolás kg alapú („H”) termékdíjára vonatkozik, vagy a kereskedelmi csomagolás db alapú („H”+”E1”) termékdíjára is? Vagy a kereskedelmi csom. (műanyag táska) esetében csak a 80%-át vállalhatja át számlán az eladó, és a 20%-át én fizetem? Vagy a ker. csom. esetében a „H” és az „E1” elkülönül, és az egyiket átvállalhatja az eladó, a másikat viszont nekem kell fizetnem?

Vagy nekem kell egy koordináló szervezethez csatlakoznom? Nem tudom, hogy egy ilyen kis üzletnek érdemes-e csatlakoznia, egyáltalán foglalkoznak-e velem, vagy csak nagyobb cégekkel?

 

Elnézést, hogy ilyen értetlennek tűnök, lehet, hogy azért, mert már késő van.

 

Még valami, amit múltkor elfelejtettem: a Coca Cola nagyobbrészt 2 l-es visszaváltható műanyag üdítős palackokat szállít műanyag rekeszekben, amiket aztán a következő szállításkor számlán visszavételez. Ezekkel kapcsolatban nekem van-e valami termékdíj-kötelezetségem?

 

Még egyszer köszönöm a segítséget!

 

Üdv: V2

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 276
Szia Gyuffi!

Úgy gondolom, hogy nem felel meg ez a formátum a szövegezési kötelezettségnek.

Amennyiben jól értem, akkor a termék utáni sorban szerepeltetitek a termékhez tartozó termékdíjat, már az ÁFA-val megemelt összeggel.

Ebben a formátumban ez annyit jelent, hogy kiterhelitek a vevőre a termékdíjat.

A számla szövegzését díjtételenként és összesen is szerepeltetni kell, ráadásul a termékdíjat nem az ÁFA-val megnövelt formátumban kell feltüntetni.

Természetesen a számla soraiban lehet szerepeltetni az ÁFA-val megnövelt termékdíjat, de ez nem a jogszabály által meghatárorzott szövegezés.

Üdv!
TT
Előzmény: Gyuffi (275)
Gyuffi Creative Commons License 2009.01.23 0 0 275
 

Kedves TT!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni a számlán való feltüntetéssel kapcsolatban.

E2 díjtétel fizetésére vagyunk kötelezettek, amit a számláinkon szerepeltetünk, de nem a számla végén egy összegben, hanem cikkenként a megfelelő szöveggel és bruttó összeggel ellátva. Tehát ha egy számlán 3 különböző üdítőt számlázunk, akkor háromszor szerepel a szövegezés. Sajnos a számlázó programunk csak így tudja szerepeltetni.

Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a szerepeltetéssel a törvényben előírtaknak megfelelően járunk el?

 

Segítségét előre is köszönöm!

 

Gyuffi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!