Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DN3 Creative Commons License 2018.06.07 0 0 9134

"Az akksim 7 éves lesz idén, és köszöni szépen jól van."

 

Na, ezért mondják azt, hogy "csak nehogy elkiabáljam!" Nekem most sikerült. Tegnapelőtt az akkumulátor minden előzetes figyelmeztetés nélkül megadta magát. :-(  Élt 7 évet nyugodjék békében! Amúgy az élettartamára sok panaszom nem lehet, a 7 év az nagyjából normális, csak fura, hogy nem volt semmi előjele, és a meghibásodás tünete sem volt tipikus, úgyhogy nem is arra gondoltam először, hogy az akksinak lenne baja. Le is írom, mert hátha segít másnak.

 

Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy tegnapelőtt este beültünk a kocsiba a kollégámmal, indítóznék, és erre csak annyit hallok, hogy kat-kat-kat-kat-kat, miközben ennek ütemére a kijelző ritmikusan kialudt. Az önindító nem tekert egy centit sem, semmi erőlködés, vagy ilyesmi. Na, próbáljuk még egyszer! Ugyanaz. Fölkapcsolom a tompítottat, ég rendesen. Ráindítózok így, a lámpa is villog kicsit a kattogás ütemére, de semmi erősebb elhalványulás, szóval eszembe sem jutott, hogy az akksi a rossz, inkább a bendixre, vagy az önindító motorra gyanakodtam, úgyhogy a bebikázás fel sem merült, mert minek. Próbálkoztam még egy darabig, aztán arra jutottunk, hogy a kolléga majd betol. Úgy is lett, amint levettem a lábam a kuplungról, a motor már be is röffent. Szépen, gond nélkül hazaértem, és mikor végül leparkoltam, próbaként kétszer-háromszor indítóztam, simán indult. Na mondom, fasza, ez valami időszakos hiba lesz, most majd hetekig figyelgethetem, és hát nem is lesz velem mindig valaki, aki majd betolna.

Másnap délelőtt lemegyek a kocsihoz, hogy világosban átnézzem a csatlakozókat, próbálom indítani, de megint csak kattog, villog. Vissza a lakásba szerszámokért és műszerért, akkor jutott csak eszembe a szervizmenü, amiben van feszültség mérés is. Bekapcsolom, hát 9,5-10V között ugrál az érték. Lámpát fölkapcsolom, alig változik. Ó a bánatba! Hát ilyen hülye akksi hibával még nem találkoztam, mintha kiesett volna egy cella, de a többi még tenné a dolgát, csak hát az ugye kevés a boldogsághoz. Na jó, OBI-ba el gyalog, mert az van legközelebb, kapni amit kapni, kerül amibe kerül  (rohadt drága, webshopokban majdnem feleannyiért kaptam volna), aztán egy kellemes fél kilométeres séta a 15 kilós akkuval a kocsihoz. Betesz, kipróbál, töltésellenőrzés, minden fasza.

 

Az előző hozzászólásomra visszatérve: egy akksitöltőnek itt se lett volna értelme. Ami meg a töltési időt illeti, még egy ilyen hibás akksiba is ment annyi a 25 perc hazaút alatt, hogy akkor frissiben el bírta indítani az autót.

Előzmény: DN3 (9122)
wartburg312 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 9133

Sziasztok!

 

2004-es caravanban rendszeresen világít a töltésjelző, miközben 13,8-14Volttal tölt, ha nem világít 14,2 Volt a feszültség.

Van ilyen hibával kapcsolatos tapasztalata valakinek?

 

Valamint keresek caravan csomagtérrolót.

 

Köszönöm, wart312

hinarhaju Creative Commons License 2018.06.06 0 0 9132

Sziasztok!

 

2004-es H Astrához keresek tetődíszléc fedélet..szürke színben. Hol lehet ilyet beszerezni???

vadasz70 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 9131

Sziasztok! Olyan kérésem lenne hogy tudna valaki nekem egy olyan képet mutatni amin a 17  cdti hosszbordás szíj hogyan van a görgőkre befőzve klímás. Köszönöm

MBman Creative Commons License 2018.06.04 0 0 9130

Ki kell próbálni mindkettőt. A H Astra alapvetően elég fapadosra sikeredett, de összességében jó autó. 

Előzmény: Bálint Levente (9129)
Bálint Levente Creative Commons License 2018.06.04 0 0 9129

Köszi a véleményt!

 

Egy 1.4-es benzines KIA Rioból (2007) készülök átülni :) A másik versenyben lévő típus egy KIA Ceed kombi lenne, 1.6-os benzines motorral. Nagyon jókat olvasok mindkét autóról, nehéz szülés lesz az biztos...

Előzmény: geo5 (9126)
gyben Creative Commons License 2018.06.04 0 0 9128

Az valóban tud furcsa jelenségeket produkálni, de a hamis levegő szívása előbb-utóbb hibabejegyzéssel párosul. Szerencsére könnyen ellenőrizhető. A membrántér kiegyenlítő  furatához kis habot kell fújni. A beszívott hab egyértelmű jel.

Előzmény: geo5 (9127)
geo5 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 9127
Lehet, hogy butaságot írok majd a szerelők kijavítanak de a szelepfedélen belül van az a gumi membrán ami ki szokott szakadni?? Annak lehet ilyen következménye.
Előzmény: Zizou86 (9124)
geo5 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 9126
Bár minden szubjektív, és sok függ attól, hogy milyen kocsiból akarsz a h astrába át ülni, szerintem egy nagyon kényelmes, jól, akár sportosan vezethető konstrukció. Az 1.6-ot ajánlanám az 1.4-hez képest erősebb, a dieselekhez képest nem tudom. A kombi csomagtartója jó nagy a 4 fős család is be tud pakolni és egy nagyobb fajta babakocsi is befér. 2/1 részben dönthető a hátsó ülés támla.
Mint minden közép kategóriás autó ára és alkatrész ára nem olcsó. Mondjuk egy régi suzukihoz képest drága minden de ebben vagy anyag, van súlya is, ha baj van jobban is véd. Pl: Egy trafósor 25.000- egybeöntött vacak, ami még le is van burkolva egy műanyag takaróval hagy fulladjon meg a nyári 80 fokban és cserélhesd x évente. Persze a takarást nem kötelező rajta hagyni. Kíváncsi vagyok így Meddig bírja. Szóval nem olcsó hozzá semmi, nem drágább mint máshoz. Ha jól karban van tartva szerintem meghálálja. 150-180.000km ha rendben volt tartva szerintem nem probléma.
A navis cd- rádió azthiszem cd70 a neve, nagyon királyul szól benne. Állítható kormány és vezetőülés magasság, és a hűthető kesztyűtartó (bár még sosa vettem fel hidegen a kesztyűt nyáron :) ) és a tempomat nagyon jó dolgok benne.
Szóval csak ajánlani tudom!
Előzmény: Bálint Levente (9125)
Bálint Levente Creative Commons License 2018.06.03 0 0 9125

Sziasztok! 

 

Autó váltás előtt állok és erősen gondolkozom egy használt H Astra Caravanon (benzinesen, 1.4 vagy inkább 1.6-os motorral).

Mit gondoltok az autó belső kényelméről? Hosszab úton mennyire kényelmes a vezetni?

 

Vannak olyan dolgok amik buktatók lehetnek ennél a típusnál? Mire érdemes figyelni?

 

Előre is köszönöm a véleményeket, ne fogjátok vissza magatokat :)

Zizou86 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 9124

Sziasztok,

biztosan volt már másnak ilyen vagy hasonló, de sajna nem tudtam a teljes folyamot végigolvasni... :(

 

Van egy 2009/02-es, 1.6-os, benzines H Astram, amivel azt tapasztalom, hogy néha tök lomhává válik az autó és elmélyül a motorhang, vagyis nem normálisan viselkedik (néhány hónapja jött elő a gond és eddig összesen kb. 6-8 alkalom volt). Mivel elég laikus vagyok, eddig kézifék gondra gyanakodtam (jellemzően olyankor jött elő a gond, miután járó motornál kézit használtam - legalábbis csak ehhez tudtam kötni), mert olyan volt az autó viselkedése, mintha fékhatás lett volna.

 

Szervizben nézték, hibakód nem volt, pucolták a féket, műszaki gondot nem találtak, az autó elvileg rendben van.

Hibajelzés a műszerfalon nem volt és most nincs.

 

Most hétvégén, viszont menet közben jött elő ugyanez a probléma, kézifék használata nélkül, sima gyorsítás közben... Motorhang elmélyült és padlógázzal is alig gyorsult az autó. Leállítás, majd újraindítás után megszűnt a jelenség, de a következő rövid parkolás után megint ez volt.

 

Az autó használható, de maga a jelenség marhára bosszantó és szeretném megelőzni, h valami nagyobb gond kezdete legyen, mert még használnám az autót egy-két évig. Vezérlés csere kb. 15k km-rel ezelőtt volt.

 

Tud esetleg valaki valami okosat?

Előre is köszi!

Tech 2 Creative Commons License 2018.05.27 0 0 9123

Engedd meg nekem, mint egy általad megfogalmazott "lehúzós ge.i szerelő"-nek a következőből:

Elegem van abból a sok tudatlan "ge.i" autótulajdonosból, akik mindent tudnak!

A te esetedben például azért amiért tudatlanul elítélsz szerelőket, mert Te tutira tudod, hogy a klímakompresszor ékszíjtárcsájában lévő csapágy, magáé a klímakompresszoré. NEM B.MEG! Úgyhogy vegyél vissza a pofádból és kérjél bocsánatot!

Láttál te már szétszedett kompresszort? A kompresszorban lévő csapágy cseréjéhez nézz utána, hogy milyen szerelői tevékenységet, milyen szerszámot, milyen gépeket kell használni, alkalmazni! Utána "ge.i"-zz te pöcs!

Előzmény: hokkerlauer (9115)
DN3 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 9122

Ha ez igaz lenne, nem lehetne autózni. Nagyon sokan vagyunk, akik csak ritkán mennek egyfolytában 1 órát vagy többet. A napi rutinom a 25 perc oda, 25 vissza, ráadásul a hazautat meg is szakítom bevásárlással, úgyhogy az még rövidebb szakaszokból áll. Egy dízel nyilván többet kivesz az akksiból indítózáskor, de egy benzinesnek nem kell sok, szerintem 5-10 perc alatt visszatölti. Az akksim 7 éves lesz idén, és köszöni szépen jól van.

 

A másik: lassan harminc éve hogy vezetek, de még sosem volt akkumulátor töltőm. Ha egy akksi elkezd döglődni, ki kell cserélni, és kész! Persze ha valaki rendszeresen úgy használja az autóját, hogy egész nap ilyen 5 perces etapokat megy, annak nem árt, ha esténként ráteszi a töltőre, de különben felesleges.

Előzmény: ksanyi52 (9121)
ksanyi52 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 9121

Szerintem mindkettőt vegyél! Ha rövid utakon jársz nincs ideje vissza töltődni és akkor a új aksi is hamar megadja magát. Úgy olvastam hogy egy indítózás után legalább 1 órát kellene menni hogy visszatöltse az elhasznált energiát.

Előzmény: sz.lacix (9118)
MBman Creative Commons License 2018.05.24 0 0 9120

"Szerintetek töltőt vegyek vagy akkut."

Így első nekifutásra egyiket se, hanem először multimétert. Aztán kiderül, hogy nem generátort kell-e cseréltetned/felújíttatnod.

Előzmény: sz.lacix (9118)
Arris Creative Commons License 2018.05.24 0 0 9119

Nincs kéznél véletlen multiméter? Barát, rokon, szomszéd valaki. Rá lehetne mérni mennyi az értéke. Nekem kinyiffant az akku én vettem töltőt is aztán meg akkut is. Azóta meg nem használtam, persze ha kell kéznél van, bár így nincs kihasználva.

Előzmény: sz.lacix (9118)
sz.lacix Creative Commons License 2018.05.24 0 0 9118

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kérdést feltenni, talán tudtok nekem segíteni.

Van egy 1,4-es 2006-os Astra H-m.

Mostanában nagyon nehezen indul, ami azt jelenti, hogy 4-5-ik indítózásra tudom csak beindítani, de akkor is csak úgy, hogy éppen hogy sikerül.

Már éppen szerelőhöz akartam vinni, gondoltam töltök az akkumulátorán (60Ah-s jó nagy indítóárammal kb. 560A, bár nem tudom 3 évesen mit tud valójában) és miután rajta volt 1 éjjel a töltés reggel első indításra beindult. Aztán 2-3 nap után újra csinálta, hogy nem akar indulni. Ez már tart 2 hete, de az akkumulátor mára megadta magát, lemerült. Rövid utakon használjuk, a sok indítózás miatt gondolom nem tud eleget visszatölteni. Ráadásul az akkutöltőm is bedöglött.

Szerintetek töltőt vegyek vagy akkut. Persze tudom, hogy mindkettőt :)), de most azon gondolkodok, hogy lehet-e az akku miatt a nehéz indulás (mert pl. már döglődött) vagy azért merült le az akkum ennyire, mert sokat indítóztam és nem töltött eleget vissza. Feleslegesen nem akarom kidobni az akkut, illetve ha folytatódik a nehéz indulás akkor azt is lemeríti hamarosan.

Mi lehet a probléma és hogyan tudnám szerintetek kideríteni, hogy az akku selejtes vagy egyéb probléma van.

 

Előre is köszi a segítséget.

G. Littleringwood Creative Commons License 2018.05.22 0 0 9117

Üdv, egy nagyon érdekes problémám lett.
Elvittem az autót klímáshoz, mióta megvettem nem működött benne, gondoltam végre megcsináltatom. Feltöltötték azt mondták nincs más baja, és most hűt rendesen. Amint kigurulok vele, fékezésnél hallom kerreg. Gázelvételnél kerreg, kanyarodáskor kerreg. Egyenesben nem hallani semmit, ha kikapcsolom szintén semmi hang. Már műszak vége volt, csak jövő héten tudom visszavinni. Mi lehet a gond szerintetek?

zoom03 Creative Commons License 2018.05.21 0 0 9116

Köszönöm a választ és a kiegészítést.

Előzmény: MBman (9114)
hokkerlauer Creative Commons License 2018.05.21 0 0 9115

Igen.Nekem 6 ezer volt a csapágy és szintén 6 a munkadij Kartallon.

Jászberényben 30-40000-el riogattak,hogy vállalják:-)

Annyi lehúzós ge.i szerelő van,hogy lassan inkább veszek egy kicsi de új autót amit "nem kell" 10 év 250 000km-ig szerelőhöz hordani.

Corsa c 2006 1.2 Twinport.Sajnos eladtam de néha bánom.

Előzmény: baloghlaci84 (9098)
MBman Creative Commons License 2018.05.20 0 1 9114

Ez az EGR szelep, amit bekereteztél. A kipuffogógáz visszavezetését szabályozza. Alatta pedig a folytószelepház van. A turbó nagy mennyiségű kartergázos, olajgőzös levegőt szállít, a fojtónál ennek egy része kicsapódik, és átszivárog a tömítéseknél. A szívósorban ez az olajpárás levegő összekeveredik a kipuffogógázzal (amit az EGR vezetett vissza), és ebből összeálló mocsok lerakódik az egész szívósorban. Igazából így közel 200 ezer km-hez, nem ártana egy alapos tisztítás a teljes szívórendszernek.

 

Meg egy megjegyzés: Z17DTJ - 81 KW (110 LE), Z17DTR - 92 kW (125 LE)

Előzmény: zoom03 (9113)
zoom03 Creative Commons License 2018.05.20 0 0 9113

Sziasztok!

 

Egy hónap múlva külföldi nyaralásra szeretnék menni az Astra H (2009-es) kocsimmal. Rejtett hiba a következő. Tegnap egy rövid városi autózás után a motortérből erős égett bakelit szagot éreztem. A motortér felnyitása után a szag forrása a motor jobb oldali részén volt markáns. Szerettem volna megtudni, hogy hol lehet a hiba, ezért a mai napon kb. fél órát furikáztam. Most persze nem érzett semmi sem. A műszerfalon hibakód lámpa nem világított tegnap sem és ma sem. Kedden tudom csak szerelőhöz vinni, addig marad a bizonytalanság a hibával kapcsolatban.

 

Szeretném a segítségeteket kérni, mégis mire készüljek, ha kiderül a hiba (de az is lehet, hogy a szerelő sem tud semmit sem mondani a hibával kapcsolatban. Mondanom sem kell, hogy nem szívesen mennék ilyen kocsival nyaralni.

 

81 KW-os, 2009-es H Astra diesel (Z17DTR 1686 cm3). A lenti képekre piros feliratokat tettem a hiba lehetséges forrására. Talán a jelzett alkatrész fekete műanyag részéből jött a szag. Ennek az alkatrésznek az illesztésénél olajsarat találtam. Ezt csak most vettem észre lehet, hogy nem rég keletkezett. A kocsi elvileg 180.000 km futott, második tulajdonos vagyok.

 

 

 

Arris Creative Commons License 2018.05.20 0 0 9112

Ugyan dehogy vesznénk össze. Igazából csak nagyon szeretnék segíteni, ha tudnék persze, bár nem tudom, hogy gondolom ezt lévén full amatőr vagyok.

De annak örülök ha mások tudnak használható tippeket adni.

Előzmény: kokopali (9108)
Arris Creative Commons License 2018.05.20 0 0 9111

No és olyan nehéz lett volna ezt leírni? Miután sikeresen megosztásra kerül, hogy ez dízel ergo nem helytálló példa a kolléga által kérdezett benzinesre és lám még a szűrő is ezt támasztja alá még kiegészíteni egy rövid mondattal, hogy nincs benne szűrő, ne is erőlködj te szegény szerencsétlen. Jó annak akinek van megfelelő tudása. Még jobb ha meg is akarja osztani, főleg ha kérik.

Előzmény: mantec (9106)
kokopali Creative Commons License 2018.05.19 0 0 9110

Köszi, mert már én is ráköltöttem több mint 100000 és a t9ököm vele egy szervizben sem tudnak semmit, most egy 23 éves fiatal rokon autószerelő mondta hogy az AC pumpát nézzem meg:

Előzmény: jancsus (9109)
jancsus Creative Commons License 2018.05.19 0 0 9109

Benzinesben az AC pumpán van a gondozásmentes szűrő.

Sajnos. Ismerősnek ha kanyarodott leállt az autója, de csak ha balra nagy ívben. Mire rájöttek hogy AC pumpa kicserélték a fél autót.

Előzmény: kokopali (9108)
kokopali Creative Commons License 2018.05.19 0 0 9108

Össze ne vesszetek miattam, az én autómban nincs ott szűrő ahol a belinkelt videóban, lehet hogy az ac pumpa alján van, tegnap addig jutottam el, hogy megnéztem a pumpámat pontosan melyik, egy cső bevezetéses, mert van olyan ahol kettő benzin cső megy be, ne kérdezzétek miért, de van egy ilyen videó is ahol a kettő csöves szerelését mutatják.

MBman Creative Commons License 2018.05.18 0 0 9107

Érdekes, hogy valóban nincs a benzintank alatt cserélhető szűrő, ahol a benzines autókon általában lenni szokott.

Valószínű az AC pumpa szívó ágán van egy karbantartásmentes szűrő. Amit azért néha érdemes kitisztítani.

Előzmény: mantec (9106)
mantec Creative Commons License 2018.05.18 0 0 9106

T Arris!

 

"... nyomokban sem ..."

 

Nyomokban sem.

 

A hivatkozott - otto - (benzin) motorban nincs cserélhető üa szűrő.

 

Ezt mutatja a Mann Filter katalógusa is.

 

Persze csak annak, aki utána néz.

 

De ez valóban hosszabb időt igényel egy youtube videó belinkelésénél.

Előzmény: Arris (9105)
Arris Creative Commons License 2018.05.18 0 0 9105

Szívesen! Ezek szerint a benzinesé nyomokban sem hasonlít erre a szűrőre? Egyébként lehetne gyorsabban is reagálni ha segítséget kérnek nem azokat javítgatni akik éppen tévesen válaszolnak egy kérdésre, de legalább akarnak segíteni.

Előzmény: mantec (9104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!