Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13368

Nem görbítem meg. Indul a mennyezetről, és érkezik a nyitott ajtószárnyakkal egy vonalba.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13366)
Cs.a.k.1 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13367

az ajtózárás csak a rutintalan jvezetönek okoz problémát.általában belefér 2-3megálló kivételével ha egy p@raszt visszatartja az ajtót.(lehet komunikálni az utasokkal kultúrált keretek között a mikrofonon át...tanulnak belöle)kicsit felvan nagyitva ez a téma!!!

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13366

De hogy görbíted meg az infravörös (vagy akármilyen, ami ott megy) fény útját? Az nem mozgásérzékelő, hanem fotocella.

Előzmény: Peti817172M (13365)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13365

Úgy kell beállítani, hogy az alsó ponton a két ajtószárnnyal egyvonalban lásson.

Előzmény: * * BPO-700 * * (13364)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13364

Nem fogja érzékelni az ajtó mellet elhaladókat?

Előzmény: Peti817172M (13363)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13363

Nem kell arrébbrakni, csak kicsit elfordítani. Vagy a mennyezetre szintén enyhén kifelé fordítva, mint a miskolci Neoplánokon.

Előzmény: * * BPO-700 * * (13362)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13362

Hovatennéd a fotocellát?

Előzmény: Peti817172M (13360)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13361

Nyílás közben is elakadhat az ajtó. Nem csak egyirányú az elakadásvédelem.

Előzmény: AtomcsiKK (13359)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13360

Itt a fő probléma, hogy a Combinón szarul van elhelyezve a fotocella. Gyakorlatilag akkor érzékeli a felszálló utast, mikor MÁR nincs az ajtók között. Bár lehet, hogy csak rontana a helyzeten a normális fotocella, mert nyilván többen tennék közé a kezüket, és akkor is, amikor már ki van iktatva.

Előzmény: Törölt nick (13350)
AtomcsiKK Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13359

Az a baj, hogy a Combino túl hirtelen minőségi ugrás, és az egységsugarú utas nem szokott hozzá, hogy azzal együtt, hogy többet tud a villamos, érzékenyebb is. Történt egyszer, hogy a türelmetlen utas túl lassúnak ítélte az ajtó kinyílását, ezért izomból megküldte oldalra, amivel sikerült elhitetnie az ajtóval, hogy nyílás közben odacsukott valakit, és még ő nem értette, miért állt meg az ajtó, amit persze tolt tovább. Az ilyeneknek marhavagon való, nem Combino.

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13358

Közelítsük meg a dolgot más nézetből.

Felszállsz mondjuk a Blahán, elsők között. Ez így jó és rendben van. Ajtócsengő után ajtók záródnak (ajtó jelez, csuk) és az utas visszanyitja. Újra ajtó jelez, csuk. Indulás.

Wesselényi utca - nincs probléma

Király utca - nincs probléma

Oktogon - ajtó jelez, csuk, utas vissza. Lámpa bukta. ajtó jelez, csuk. Indulás.

Nyugati pu.-hoz már késve érkeztél. Éppen amiatt a két utas miatt aki visszanyitotta az ajtót, pedig te időben indultál el!

Ergo "ráérős" utasként is lekésheted a vonatot. Vonatindulás elött célszerűbb jóval korábban elindulni, mert ugye a vonat nem vár! A vonatok nem BKV sűrűséggel közlekednek.

A késés oka - jelen esetben - az utasra csukás elkerülésére szolgáló visszanyitó ajtók visszanyítása!!!

Az ajtónyitó gomb arra szolgál, hogy a zárt ajtókkal megállóban álló villamos ajtaját ki tudod nyítni míg felszállsz rá, ami után automatikusan bezáródik. Ezzel biztosítva az utastérben lévő hőmérséklet benttartása. (Mínuszos időkben) Sok utas azt már nem látja, hogy az ajtónyitó gomb világít, amikor visszanyitható, hanem azt használja ki, hogy kezével visszanyítja. Jól írta a topictárs, hogy az utasok nem lehetőségként használják, hanem visszaélés!

Eddig az volt a baj, hogy utasra csukják az ajtót, most meg az a baj - amikor visszanyítható visszatartással -, hogy késik az utas...

Előzmény: B767-2 (13357)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13357

"Ezzel az 5 méteres úttal és ajtónyítással már bukta a lámpát."

 

A szitu a következő volt pontosan: ajtó becsuk, lámpa piros..villamos elkezd csorogni, lámpa felé ami még mindig piros! 5m után állt meg kb, és a lámpa akkor váltott kb zöldre. Tehát gyakorlatilag pirosban indult el a megállóból, persze nincs arról szó,h a piroslámpán átment volna.

 

Nah ennyi, én jómagam megpróbálom betartani a nyomógombos verziót.

Előzmény: BTKmániás (13354)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13356

Még valamit a lehetőségről: Ajtó jelez, csuk. Utas visszatart, beszáll. Megint ajtó jelez, csuk. Ujabb utas visszatart mert ő is fel akar szállni, mert neki is lehetőség. És megint ajtó jelez, csuk, ujabb utas... Itt már ajtó nem jelez, mert a lámpát bukta. Néhány másodperc múlva újra ajtó jelez, csuk, hopp már megint egy utas, mert látta hogy régóta áll bent a villamos, még megvárja őt! Hát megint ajtó jelez, csuk és talán sikerül elindulni. Ez mennyi idő is, mindez a lehetőség miatt? És akkor nem is beszéltem a villamos ajtajainak számáról sem ahol nem egyszerre záródnak az ajtók!

Előzmény: BTKmániás (13355)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13355

Amit írtál az nem lehetőség, hanem visszaélés más utas idejének kárára!

Előzmény: B767-2 (13347)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13354

Magad írod: ajtó csuk, piros a lámpa. Vezér rutinos, mert mire becsukódik, zöldre vált és elindulhat. Ezzel az 5 méteres úttal és ajtónyítással már bukta a lámpát. Sőt! Többet is állt, mint ahogy a következő beállt volna. Valszeg többet is állt, mint egy percet és már lekéste a vonatot. Mert ugye az egy perc...

Előzmény: B767-2 (13343)
Csmg Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13353

"Igen főleg akkor, ha 10 -12 percig nem jön a villamos."

 

És tudod miért nem jön 10-12 percig villamos? Az esetek kb. 90%-ban azért, mert az ismerősödhöz hasonlók visszatartják az ajtót és nem tud kimenni a megállóból, ami időveszteség és a következő megállóban ennyivel többet kell várni és mégtöbben lesznek, ott még többen felfeszítik az ajtót és szépen össze is jött 2-3 megálló alatt a 10 perc.

 

Ezért kéne erről leszokni és nem magyarázni azzal, hogy ő nem éri el a vonatot, mert a villamoson utazik másik 350 ember akiből van esetleg 50 olyan aki nem éri el a HÉV-et pedig időben elindult, a másik 100 meg esetleg a buszt.

 

Amúgy játszátok csak ezt tovább, de ne csodálkozzatok ha egyszer mindenki le fog szállni arról a villamosról ajtóhiba miatt és akkor nem fogja elérni a vonatát.

 

Előzmény: B767-2 (13347)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13352

"Szerintem ezt az utasok egyébként kizárólag ennél a villamosnál csinálják, mert egyedül itt van ilyen "lehetőség", a régi villamosokon nem volt ez soha sztem, vagy nagyon ritkán.."

 

Sajnos keserű tapasztalat, egyfelől, hogy az utas nem is nézi hova szalad (szerintem, ha valamiért a megállóban a F...mili Frost kocsija állna meg, akkor is megpróbálna bemászni a raktérbe), másfelől pedig, az utasnak az indítás jelző azt jelenti, hogy "Futás, még azt elérjük, Józsi fogd az ajtót, ha odaértél!". Az általam leírt "szerencsejátékot" se csak a körúton tapasztaltam. Nem fogok új dolgot mondani, de sajnos utazási kultúrában is van még mit tanulnunk, de ameddig egymásra mutogatás megy, addig előbbre lépés nem lesz.

Előzmény: B767-2 (13347)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13351

Az 59, 61esen is rendszeres probléma. Volt már emiatt ajtóhiba, és 400 ember a következő villamoson 200 helyett.

Előzmény: B767-2 (13347)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13350

Gratulálok a barátod hozzáállásáért. Vakmerő és amellett igen kúltúrált.

A 800 millás villamos ajtaja gombbal nyílik és nem ütni rúgni tépni kell, vagy csak belógatni valamit az ajtószárnyak közé. Az ha otthon baltával nyit ajtót nem izgat, de ezek a dolgok nagyon fel szoktak háborítani.

Előzmény: B767-2 (13346)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13349

OFF Előfordulnak forgalmi zavarok, nálunk sajnos elég gyakran, az erős forgalom miatt, ezek oka a legtöbbször a renitens autósok, akik csak úgy index nélkül visszafordulnak, azt csinglinglingbUMM, vagy bumm nincs,de az utas burul, esik, mentőt kell várni, állunk (ez az eset figyelmetlen gyalogossal is működik), nekem a legutóbbi satuzásom miatt 36 perc forgalmi akadály volt, és valakinek "szép" előkarácsonyi ajándék volt, hogy hordágyban szedték le a kocsimról, és szirénázva vitték a traumatológiára. Mindenesetre olyan esetről is tudok, amikor egy utas a Petőfi híd budai hídfőjénél 212-es busz megállójából az álló kocsik között szlalomozott át az úttesten, hogy elérje a villamost, egy teherautó takarásából lépett ki, meglátva a felé haladó vasalót, megijedt, megbotlott..., a többit szerintem kitalálod. Megérte? ON

 

Előzmény: B767-2 (13347)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13348

"már volt hogy időben kimentem a megállóba, és nem több mint 10 percig nem jött semmi..."

Előzmény: B767-2 (13347)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13347

Megértem a te oldaladat is teljes mértékben, mindenki ha feszegeti az ajtót, menetrend is borul.. Szerintem ezt az utasok egyébként kizárólag ennél a villamosnál csinálják, mert egyedül itt van ilyen "lehetőség", a régi villamosokon nem volt ez soha sztem, vagy nagyon ritkán..

 

"Körúti járművezetőként az a véleményem, hogy akinek az a max 3 perc hiányzik a vonat eléréséhez az meg is érdemli..." Igen főleg akkor, ha 10 -12 percig nem jön a villamos..már volt időben kimentem a megállóba, és nem több mint 10 percig nem jött semmi...

 

Előzmény: Kocso84 (13344)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13346

Gratulálok ezért a hozzászólásért..köszönjük.

Előzmény: Törölt nick (13345)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13345

A nyakát kellett volna betennie, mert ha ilyet csinál a fejéért úgyse lett volna kár!

 

Előzmény: B767-2 (13340)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13344

OFF Körúti járművezetőként az a véleményem, hogy akinek az a max 3 perc hiányzik a vonat eléréséhez az meg is érdemli, de mindneki úgy osztja be az idejét, ahogy akarja... . Mindenesetre kezd elegem lenni a népi szerencsejátékból, aminek én az "Életemet a villamosért" nevet adtam, a játék lényege az, hogy ha a körúton délután csúcsidőben meglátjuk az UTOLSÓ 6-os villamost, akkor fittyet hányva a KRESZ alapvető szabályaira, eltaposva mindenkit, járókeretet, banyatankot, babakocsit a szélben logotatva keresztül piroson, 4 sávon, tökön paszulyon nagyátlóban, át a trolibusz előtt, megrohamozzuk, mit sem törődve a mögötte látótávolságban lévő következő villamossal, amit mindezek nélkül kényelmesen elérhetnénk, nem veszélyeztetve saját és mások testi épségét (megértem én, hogy kell az adrenalin, nade ennyire?). Nah, az ilyen embereknek nálam általában nincs szerencséje, ha mód van rá (és igen, ha ez azzal jár, h g...ci békávésnak titulál a tisztelt forumozó közönség, akkor vállalom, de ha én közlekednék így a 60 tonnányi műanyag hernyóval,mint az előbb leírt renitens járókelők , akkor kiérdemelhetném a tömeggyilkos nevet is akár...). ON

 

Másfelől viszont egyértelműen le van írva, hogy "Az indításjelző megszólalása után a le- és felszállás balesetveszélyes, ezért tilos", ahogyan ezt az általad leírt példa is igazolja. Az a helyzet, hogy ezt a villamos emberek tervezték embereknek, olyanoknak, akik ha meglátnak két csukódó ajtószárnyat, nem az első pavlovi cselekedetük benyúlni közéjük és szétfeszíteni, hanem a rajtuk (vagy mellettük) lévő PISZOK NAGY zöld gombot megnyomni, hogy az ajtó kinyíljon. Egy kézfej közrezárásától még az ajtó simán zárt végállásba kerülhet, és ha ez egy hátrább lévő, netán utolsó ajtónál van, egy tömöttebb, netán még ívesebb megállóban is (ezügyben kedvencem a Jászai Mari tér, ahol a villamos mellett hömpölygő tömeg néha erősen akadályozza a hátsó ajtók figyelemmel kísérését), akkor könnyen megeshet, hogy a kocsi vezetője nem veszi észre, hogy valamit/valakit az ajtó becsukott, csak akkor tűnik fel, amikor indulás után vissza néz a tükörbe (ahogyan nekem anni nagyon megtanították).

 

Ezügyben azt tudom javasolni a jövőre nézve, hogy a záródó ajtót ne kézel/lábbal próbáljuk meg kinyitni, hanem a gombbal, és ha úgy se nyílik vissza, akkor nézzünk el hátra, valószínűleg már majdnem karnyujtásra a következő járgány.

Előzmény: B767-2 (13343)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13343

Azért mert a következővel már nem éri el a nyugatiból óránként induló vonatot! Mondjuk!

Másrészt az ajtónak vissza kellett volna nyílnia, függetlenül attól,h mit kéne vagy nem kéne csinálni..és úgy hogy nincs becsukódva az ajtó rendesen hogy hogy el tud indulni a villamos?

Előzmény: Csmg (13342)
Csmg Creative Commons License 2011.01.09 0 0 13342

Tanulság: nem kell felfeszegetni az ajtót, visszatartani, ha szól az indításjelző vagy nem nyílik már vissza gombnyomásra akkor az elment 1 perc és ott a következő

A körúton amúgy se értem mit kell hisztizni egy percenként járó villamosnál.

Előzmény: B767-2 (13341)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 13341

Ja és mindez természetesen a villamoson kívül történt, tehát nem belül volt, hanem gyakorlatilag mellette kellett sétálnia..

Előzmény: B767-2 (13340)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 13340

Sziasztok!

 

Nem olyan rég az ismerősömmel a következő történt: a combino állt a megállóban , már pittyegett és zárta az ajtókat, de még piros volt neki a lámpa, ezt látva berakta a kezét, pontosan a kézfejét a két ajtó közé...a Két ajtó azonban most nem nyitott vissza, hanem összecsukta a kezét! A villamos pedig elkezedett , szerencsére csak csorogva,de gurulni előre, úgy hogy a keze bennt volt a két ajtó között, kihúzni nemigen tudta..hálIstennek a sofőr észrevette kb 5m után és megállt, kinyitotta az ajtót.

 

De kérdem én, hogy ez hogy lehetséges??? Miért nem nyitott vissza az ajtó? Ezen kívül ha nem volt rendesen becsukódva, a kéz miatt, hogy indulhatott egyáltalán el?? És mi van ha a sofőr nem veszi észre, a lámpa rögtön zöldre vállt és "teligázt" nyom?

Utána természetesen eléggé fájlalta a kézfejét, mert nem gyengegumi van a két ajtó között..

harisnyatarto Creative Commons License 2011.01.08 0 0 13339

vagy szürke" mint az ajtok

Előzmény: * * BPO-700 * * (13336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!