Keresés

Részletes keresés

D. NAGY Creative Commons License 2017.09.05 0 1 69146

harsanyip Creative Commons License 2017.09.04 0 0 69145

Réztáblás NIK Csepel:

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=27085204&gid=2351669

Réz (vagy vas?) táblás RM Csepel (a gyár neve változott, a tipus még nem):

 

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=27591935&gid=2792073

Előzmény: harsanyip (69144)
harsanyip Creative Commons License 2017.09.04 0 0 69144

A váz ugyanaz, még a Csoda féle. A réztáblás volt a későbbi, F-es vázszámmal. Abból még készült RM-es táblával is 1949-ben. 1950-től volt a tipusváltás a Tura féle vázra.

Előzmény: TLB Józsi. (69143)
TLB Józsi. Creative Commons License 2017.09.04 0 0 69143

Köszi!

A váz és a hajtómű alapján egyértelmű, hogy azonos az alutáblás NIK-el. Talán a villa más? Nincs rajta villanyaktakaró sem. Falcos kerekei vannak, de szerintem már azt is cserélték. A kontrakar szupergránát. Az agyon nem találtam feliratot.

Volt réztáblás NIK-em, de rég eladtam. Nem is jegyeztem meg a jellemzőit. Az miben tér el?

 

 

Előzmény: harsanyip (69142)
harsanyip Creative Commons License 2017.09.04 0 0 69142

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=27085204&gid=2509746

Ilyesmi lehetett.

Talán 1948-as.

A kerekei nem falcosak?

 

 

Előzmény: TLB Józsi. (69141)
TLB Józsi. Creative Commons License 2017.09.04 0 0 69141

Sziasztok!

 

Egy szomszédom kíváncsi, hogy mikori gyártású lehetett és mi volt a neve a bringájának.

Azt látom, hogy nagy része nem eredeti. Csak a váz, villa és a hajtómű lehet eredeti szerintem. Váznyaktábla szegecstáv 68 mm.

 

Megköszönöm, ha valaki mond róla valamit!

 

jozanparasz Creative Commons License 2017.09.04 0 0 69140

Kedvenc telepemen: 1977-es Turiszt váz, Favorit váltószett, Rasant fék, Weinmann fékkar, - de ilyen fékrögzítést még nem láttam, nincs híd a hátsó féknek, hanem egy konzol tartja a féket.

 

 

 

 

 

pazolta Creative Commons License 2017.09.03 0 0 69139

..

 

Várlak Benneteket szeretettel!

MUM.21 Creative Commons License 2017.09.02 0 1 69138

Szia !

 

Amint hazaérek lefotózom ,,,,

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: harsanyip (69137)
harsanyip Creative Commons License 2017.09.02 0 1 69137

Ha jól értem, akkor szépen kilágyítottad a szegecset.

Pont azon gondolkodtam, hogy fognám be satuba, milyen közdarabot kéne reszelni. 

Érdekelnek a képek a készülékről.

Azt hiszem más is szívesen veszi.

Előzmény: MUM.21 (69135)
HercegHerceg Creative Commons License 2017.09.02 0 1 69136

2017 09.09.
III. Veterán Kerékpár Túra 
( Az első velociped túra emlékére 1881 )
III. Kastély Túra 
Veterán Kerékpárok és Velocipédek részére
Kísérők 1945 előtti veterán cabriolet autók és motorkerékpárok
Nevezés : adlersport@gmail.com
Menetrend :
Vajdahunyad Vár 07:30 – 08:10 indulás
BVSC Sportközpont 08:25 – 08:40
Bp XIV Mogyoródi út 130 ( Önk. Sporttelep ) 9:00 – 09:15
Bp XVI. Ikarusz sportpálya ( Ikarus busz találkozó ) 09:45 – 10:00
BpXVII. Fő Tér 10:30 - 11:15 Női Terem Kerékpár válogatott fellépése
Pécel 12:00 – 12:15 
Isaszeg 12:55 _ 13:10 
Gödöllő Királyi Kastély: 14:00 - Díjátadó
14:30 ebéd



MUM.21 Creative Commons License 2017.09.01 0 1 69135

 

Szia !

 

Csavarszaküzletben vettem 4mm.es domború fejű vas szegecset , abból készítettem .
Pár éve , amikor Robusta nyerget renováltam Esztergáltam húzott anyagból szegecseket , nagy szívás volt ...

Aztán amikor kész lettem jött az ötlet , hogy vas szegecs a megoldás ....

Nem törött le egyik sem , pedig készítettem plusz darabokat . Fűrészelés után samott téglára tettem , hegesztő pisztollyal felmelegítettem szalmasárgára + egy kicsivel többre ... És hagytam lassan kihűlni . aztán kapott egy vegyszeres barnítást .

 

Készítettem egy készüléket a szegecs megfogásához és , hogy pontosan középen legyen fűrészelve . Ha érdekel készítek képet a készülékről  ....

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: harsanyip (69134)
harsanyip Creative Commons License 2017.09.01 0 1 69134

Szép munka!

Nekem is van valamennyi ilyen nyeregvázam, gondolkozok a felújításukon. Szegecsért tűvé tettem a Csepel Műveket, de megfelelőt nem találtam. Viszont ez jó megoldásnak tűnik. Széthajtáskor nem törtek?

Előzmény: MUM.21 (69130)
harsanyip Creative Commons License 2017.09.01 0 1 69133

Az igen! Mik voltak....

Érdekes, hogy külön típust vettek be a prospektusba a selejtes gumisoknak.

 

A témához:

Hétvégén a ráckevei veteránjármű találkozóra vittünk néhány bicajt Nagy P. barátommal, többek közt egy kék és egy piros Turát is.

Nosztalgiázó öregek mesélték, hogy anno volt árkülönbség a piros és a kék közt.

Egyikük '58-ban vette újonnan a pirosat 850 Ft-ért, a másikuk '60-ban 962 Ft-ért. A havi fizetése akkor 350 volt. 

Nem semmi árak. Majd három havi fizu.

Előzmény: pazolta (69132)
pazolta Creative Commons License 2017.08.31 0 1 69132

Szia Peti!

 

Ezt találtam 61-es Belker Min. prosik közt:

 

 

A szöveg kinagyítva:

Előzmény: harsanyip (69124)
MUM.21 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 69131

Most jutott eszembe , hogy vettem egyszer egy kék csíkos díszitésű Tura kerékpárt amin kék nyereg van .... Lehet , hogy nem volt akkoriban ritkának számító a szines nyereg ? 

 

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: MUM.21 (69130)
MUM.21 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 69130

Szia !

 

Ez a zöld nyereg egy RM Turing kerékpárral került hozzám . Most szerelem össze a Turingot , de nem volt szívem megszüntetni a zöld nyerget , inkább egy hasonló típusú nyerget raktam rendbe 2 donor nyereg segítségével .... Rugótörések , bilincs repedés ...

Van kb. 18-20 hasonló nyergem , amikből talán 6db-ot tudok komplettírozni és renoválni eredeti állapotúra . Komplettírozás , szétszedés , szemcseszórás , zsírtalanítás , alapozás - festés ,összerakás és kárpitozás . A fénykép csal a vaku miatt , a nyeregbőr ( festett sertésbőr ) színe sötét barna élőben ....

 

Csak egy nyereg és mennyi munka van vele !

Szegecseket viszont nem tudtam venni . 4mm-es lencsefejű szegecseket hasítottam fel fűrészel ...

 

És még jól jöttem ki vele , mert voltak donor nyergek . Nem kellett a rúgókészítőnek könyörögni egy - egy pótolandó rugóért . És nem kellett krómoztatni ! 

 

Üdvözlettel   MÜM.21

 

Előzmény: harsanyip (69128)
sanya966 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 69129

Szia!

Köszönöm a felvilágosítást! 

Előzmény: harsanyip (69124)
harsanyip Creative Commons License 2017.08.31 0 0 69128

Igen, erre gondoltam. Csak az enyémeken barna színű van.  Gondolom ez a zöld ritkaság. 

Előzmény: MUM.21 (69127)
MUM.21 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 69127

Szia !

 

Ilyen nyereg volt gyárilag a Tura kerékpárokon ?

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: harsanyip (69124)
harsanyip Creative Commons License 2017.08.31 0 1 69126

Valamint a dinamót is meg lehet olajozni. A dörzskerék leszerelése után tudsz a tengelyhez cseppenteni.

Előzmény: harsanyip (69125)
harsanyip Creative Commons License 2017.08.31 0 1 69125

Szerintem a dörzskerék nem fekszik fel rendesen a gumira.

Próbáld úgy beállítani, hogy a dörzskerék oldala középmagasságban érje a gumit, és a dinamó hossztengelye merőleges legyen az abroncs kerületére. 

Előzmény: Csabinu1980 (69122)
harsanyip Creative Commons License 2017.08.31 0 0 69124

A Turán nemigen volt Robusta nyereg eredetileg. Az a műbőrös barna nyereg volt rajtuk, ami a katalógus képen is van. 

Persze attól még rá lehet szerelni.

Előzmény: sanya966 (69123)
sanya966 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 69123

Szia!

A Túrádhoz van vadi új Robusta nyeregbőröm ha érdekel.

Email hevesanyi@gmail.com

Előzmény: Csabinu1980 (69122)
Csabinu1980 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 69122

Sziasztok,

sikerült kivennem nagynehezen a második karaktert a vázszámból : M. Így 1973-as :) Sikerült az első kereket centírozni is, így teljesen tökéletesen fut. Egy-két hiba van még, az egyik az hogy a dinamót nem forgatja a gumiabroncs előre menet, hátra pörgetve a kereket viszont szépen fut. Ez miért lehet? A pedálok préselt gumi része már nagyon csúszik, ezért kell rá egy újabb, illetve az eredeti ülés sajnos már nagyon használt... Szép napot mindenkinek!

MUM.21 Creative Commons License 2017.08.28 0 1 69121

Szia !

 

Egyes elszánt emberkék ilyen lakó kerékpárokkal kerekezik körül a világot .... 

Én egy Dongó motort azért rácsempésznék ....

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: harsanyip (69120)
harsanyip Creative Commons License 2017.08.28 0 0 69120

Na jó, nem szóltam.  :)

Előzmény: MUM.21 (69119)
MUM.21 Creative Commons License 2017.08.28 0 2 69119

Sziaztok !

 

 Az Én triciklimel 2013-vagy 2014-ben egyik ismerősöm végigtekerte a nagykört itt : https://www.balatonkor.hu

A puttonyban vitte a kisfiát egy rögzített gyerekülésben . Egy kényelmes nyereg volt a triciklin + az összes kellék a dobozban ....

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: favorit81 (69118)
favorit81 Creative Commons License 2017.08.28 0 1 69118

Ez Oppssz?

 

 

Mi az hogy! Nagyon is!

Gratula, és sok sikert hozzá!

 

Mint egyik kedvenc képem mutatja (és hangyányit talán cáfolja harsanyip szakit), a tricikli nem csak nagyon hasznos tud lenni, hanem önfeledt szórakozáshoz is ideális :-)

(a "kormánykeréknél" Apám)

Előzmény: papuka (69114)
harsanyip Creative Commons License 2017.08.28 0 0 69117

Szenzeciós lelet, gratulálok hozzá! 

Jópofán fel lehetne újítani. Bár túrákon nem ajánlott ezzel indulni :)

Előzmény: papuka (69114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!