Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.20 -2 0 32554

Elolvastam újra. A motor-balesetnél mikor ilyen jellegű mérések és ellenőrzések vannak az a súlyos vagy halálos baleset. De ott evidens mert akár börtön is lehet belőle az okozónak. A többi balesetnél a kék sárga bejelentő kitölthető rendőr nélkül is pont úgy mint kocsinál. Még csak kérdés sem vonatkozik rá semelyik adatlapon! 

Előzmény: -Mosquito- (32546)
1 Bandi Creative Commons License 2018.03.20 0 1 32553

Kíváncsi lennék az eredményre. Magas súlypont, 300 kg feletti súly... széles gumi. Tudom, tudom

Előzmény: Törölt nick (32540)
JenoVszolos Creative Commons License 2018.03.19 0 1 32552

Szinte gyári az épített chopper motorokhoz képest, azokból pedig rengeteg fut.

Előzmény: JenoVszolos (32551)
JenoVszolos Creative Commons License 2018.03.19 0 1 32551

Vtr-t nem, 2003-at írtunk, ilyen felnit kaptam használtan.

Német oldalon se volt térdeplés, ottani újságokban hírdettek nagy GS-re kerekeket ebben a méretben. bejártam vele Európát.

Előzmény: A_Kupec (32545)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.03.19 0 0 32550

Még 1x olvasd el amit írtam..

Előzmény: Törölt nick (32549)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 -2 0 32549

Mindenki tudja hogy ez úgy zajlik h műszaki vizsgára rendelik be a gépet emiatt és addig enm közlekedhetsz vele. ráadásul megbüntetnek. ÁM a fontos dolog az hogy a rendőrnek ehez tudnia kell h te mókoltál a hátsó kerékkel. Honnan is tudja ezt a rendőr a helyszínen ha nincs egyéni tapasztalata pld nem ilyen motorja van volt vagy éppen tudja? Sehonnan! Nem tudhat minden autó motor és egyéb jármű adatait fejből. Természetesen meglépheti de ha nem jól emlékszik az egy jogszerűtlen intézkedés lesz panasz esetén tehát nem fog rizikozni ha nem 100as benne, márpedig egy ilyen gumimókolás nem annyira durva és szembe tűnő dolog mint pld az intruderemen a 240-es hátsó kerék és az sem volt gond! Lehetett volna de nem akar a rendőr ilyennek baszkódni hidd el nekem:-)))

Előzmény: -Mosquito- (32546)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 -2 0 32548

Ha minden gépjármű egy csettintésre eltűnne a közutakról ami nem a gyári paramétereket viseli bármely téren, szinte üresek volnának az utak!

Előzmény: A_Kupec (32544)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 0 0 32547

Holnap hívlak köszönöm....

Előzmény: JenoVszolos (32541)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.03.19 0 0 32546

Motor balesetnél felírják a gumi márkát/típusát és méretet is. Profil mélységet is néznek. Ha itthon nem is de mondjuk ezt a gumi/felni tunyingot az Osztrák/Német oldalon már tuti térdepelés/furulya lenne a rendőr előtt. :D

Előzmény: Törölt nick (32539)
A_Kupec Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 32545

A vtr-t nem is próbáltad?

Előzmény: JenoVszolos (32543)
A_Kupec Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 32544

Bár nem értek a dolgokhoz, de elméletileg, ha nem a gyári méretű kerekeket használod, akkor részt sem vehetnél a közúti közlekedésben. Ebből kiindulva szerintem egy agilis ügyvéd adott szituban csúnyán pirosra tudná náspángolni a popódat :)))

Előzmény: Törölt nick (32539)
JenoVszolos Creative Commons License 2018.03.19 0 0 32543

XX de nem lehet egy az egyben kicserélni.

A_Kupec Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 32542

Megírhatnád, hogy minek a kerekeit raktad bele. Most már tényleg kíváncsi vagyok :)))

Előzmény: JenoVszolos (32541)
JenoVszolos Creative Commons License 2018.03.19 0 1 32541

Kérdezhetsz:  harminc/négy28-tizen7hatvan6

saját átépítés, véleményt tapasztalat után kéne írni, egyszerűbb a nem tudom, nem ismerem. Nem csak a németeknél. Vannak klubtagok, akik láthatták ezt évekkel ezelőtt, pl.: Szicíliában.

üdv: Jeno

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 -2 0 32540

Egészen biztos hogy gyorsabb lesz! Biztonságos pedig a vezetés módjától INKÁBB lesz, mint a gumitól. Ám azt azért kell tudni, hogy a gyári adatok méretek beállítások és egyebek nem mind mindig csak és kizárólag egy felhasználót érintő feltétel alapján születnek meg olyannak amilyenek a gyári motoron láthatóak! Mig a fogyasztásnak jót tesz a gyári gumi, addig a szélesebb nem tesz jót de cserébe jobban tapad. És azt sem szabad elhinni még a gyári méretben sem hogy a legjobb minőségű gumi van gyárilag a gyári motoron! és itt még méretváltozásról sem beszélek!

Előzmény: 1 Bandi (32538)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 -2 1 32539

Ezt te csak hiszed! Minden átalakítás ami engedély nélküli az ugye tilos, de a gumiméret nincs a forgalmiban tehát az a helyszínen nem állapítható meg, hogy a gyári abroncs vagy sem ami rajta van méretben! Továbbá a baleset bekövetkezése egy dolog, amit majd a szakértő megállapít hogy az átalakítás miatt volt vagy sem. 90%-ban ha nem műszaki hiba az ok (tákolmány átalakítás) a megfogalmazás a következő. A baleset bekövetkezéséért xy a felelős mert......! A balesetben résztvevő másik azaz vétlen autós engedély nélkül alakította át a gépkocsiján a ......, melyet  a kirendelt szakértő megvizsgált és megállapította hogy a baleset nem az átalakítás miatt következett be. Valamint ha az átalakított autó a felelő a balesetért akkor meg ez az egyik verzió, az xy autón ez meg az át lett alakítva engedély nélkül. A kirendelt műszaki szakértő megállapította hogy a baleset nem az átalakítás miatt következett be és átalakítás nélkül is bekövetkezett volna ez a baleset  ha ugyan ezek a feltételek állnak fent.  Ha nem lett volna átalakítva akkor is így végződik. Önálló szabálysértés miatt vagy közúti veszélyeztetés miatt ha az súlyosabb eset, eljárnak az elkövetővel szemben de a bekövetkezett balesetért pld egy elsőbbség meg nem adásánál nem lehet a hibás az akinek szélesebb a gumija még akkor is ha azt a másik fél nem adta meg! Tehát óvatosan perelj!

Előzmény: kiss_atti (32537)
1 Bandi Creative Commons License 2018.03.19 0 2 32538

Nekem ezzel kapcsolatban sem tapasztalatom, sem ötletem nincs. A véleményem pedig inkább megtartom. Viszont ha megpróbáltad, akkor számolj be róla a dynojetel együtt. Hátha 2x gyorsabb leszel, 2x biztonságosabban.

Előzmény: Törölt nick (32529)
kiss_atti Creative Commons License 2018.03.19 -1 4 32537

Igen csúszásnál egyből guminézés van, de nem szélesség hanem mintázat mélység és állapot.

---

 

Biztosan baleseti helyszínlelő vagy, hogy így vágod, mit, mikor néznek.

Aztán meg jön egy kollégád, aki azt is megnézi, hogy gyári előírás ( forgalmi engedély) szerinti méretű gumin hasítottál-e, vagy ha nem, akkor ez a változás be van-e vezetve a motorkerékpár okmányaiba.

 

Egy biztos, ha bárki olyan okoz nekem balesetet ( mindegy, hogy motor, vagy autó, stb, stb), aki valami hebrákolt, átalakított, nem megfelelő terhelésindexű, stb, stb, stb szarral volt, arról a gatyáját is lepereltetem egy polgári eljárásban.

 

Nyilván, ha életben maradok.

Előzmény: Törölt nick (32535)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 32536

Ránéztem rákerestem valóban nincs csak külföldi oldalakon ebay és .uk stb....

Előzmény: A_Kupec (32534)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 32535

Igen csúszásnál egyből guminézés van, de nem szélesség hanem mintázat mélység és állapot. Természetesen az embernek csalóka a dolog mert az feltűnik ha valaki 150es gumival hasit a kanyarban de az nem ha 180-al mert az természetes h jól vagy jobban tapad:-)) Értem miről beszélsz, szélsőségek mindenben vannak és lesznek is, viszont roppant észnél kell lennie az embernek e téren mert ha láttál már olyat az nem azt jelenti hogy az a normál és az átlag. Na meg persze mikor hol ki? A motor a felület a sebesség a rutin stb stbs tb. Lehet h nem is volt nagy szám akár ki meg tudta volna csinálni. Viszont az is lehet h annak is csak szerencséje volt 70%-ban és vakmerő volt. Ezért ezeket óvatosan kell kezelni egyéb témához megítélésként kapcsolva.

Előzmény: jo_lenne_tudni (32533)
A_Kupec Creative Commons License 2018.03.18 -1 0 32534

Ha budapesti vagy, akkor hátsó kerék ki és kerékkel lánckerékkel, tengellyel  elbattyogni vele a Ricsi-bontóhoz, neki biztos van és jól össze tudod hasonlítani. Mondjuk a vtr-es szett is a vtr tengellyel lenne az igazi, mert akkor nem kéne hézagoló/távtartó gyártásba belefolynod.

Vagy gugli "varadero rear whel 5.5x17" és ha dob rá képeket, lehet valamelyik külföldi fórumra irányít, ahol már tudják a tutit.

Előzmény: Törölt nick (32529)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2018.03.18 0 0 32533

En lattam mar olyat, hogy valaki kb. 20-szal elcsuszott egy olajfolton es rogton gumit neztek a helyszinelok....

A gumi szelesseget meg soha nem ereztem korlatozo tenyezonek, es lattam nalam par sokkal gyorsabb motorost is, aki elfordult a 150-es hatson. 

Előzmény: Törölt nick (32532)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.18 -1 0 32532

Nyilván ez rejt kockázatot is, és rejt pozitívumot is. Amikor valami történik és ilyen dolgokat néznek az halál esete max és vitás esetben csak ha kérnek szakértői véleményt. Ebbe senki ne kerüljön azt kívánom. Természetesen nem egy 240es gumira török csak feszegetem a határokat akár a fogyasztás rovására is:-)

Előzmény: jo_lenne_tudni (32531)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2018.03.18 0 0 32531

Megeri? 

Gondolom nem ismeretlen szamodra, hogyha neadjisten barmi is tortenik rogton megnezik a gumit, meretet es nyomast....  

Előzmény: Törölt nick (32529)
A_Kupec Creative Commons License 2018.03.18 -1 1 32530

Az a felni biztos, hogy nem a varáé. Próbáld meg a VTR felnijét a VTR fogaskoszorú aggyal, hiszen a blokk ua. ezért feltehetőleg a lánc is egyenesen fog futni

Előzmény: Törölt nick (32529)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.18 -4 0 32529

Van valakinek tapasztalata (ötlet helyett) hogy a varára hátra milyen széles gumi fér fel max a gyári felnin? Akik úgy emlékeznek hogy ezt már kérdeztem, azoknak igazuk van. Viszont akkor ők arra is emlékeznek hogy akkor volt minden téma emiatt de a kérdésre a válasz nem érkezett meg. Viszont már tudjuk hogy a keskeny gumi jobban tapad (ezért van a superbike motorokon széles gumi, mert szeretik ha csúszik a kanyarban?). Nem bírja el a felni (erre emlékszünk a ladás korból hogy egy gyári felni mit bír el szélesebben a gyári gumihoz képest) na most ezt tovább nem szaporítom mert akik normálisan válaszolnak azok nem érdemlik meg a sok marhaságot. Előre is köszi. A csatolt képen egy 180-as látható

Geri62 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 32528
Előzmény: Zozivara (32527)
Zozivara Creative Commons License 2018.03.17 0 0 32527

Az SD01-hez száranként 500ml (-+25) az előírás, és így ha benne van akkor összenyomott villaszárnál 114mm-re kell lennie az olajnak a becsúszószár tetejétöl. SD02/03 ABS esetén különböző feltöltési mennyiséget tudtam kideríteni a jobb és bal villaszár között (ha jól emlékszem 415 és 525) de ABS nélküli SD02-höz sehol sincs pontos adat, az Osztrák és a Német fórumon is 500 és 550 között változik ráadásul senki nem tudja megmondani az olajszintet milliméterben. Szóval gondoltam megkérdezem itt, hiszen a Magyar az olyan "csináld magad" fajta, hátha valaki tudja. Zsifi számát nem tudom, nem is ismerem a kollégát, szóval holnap belerakok 530-at aztán majd kiderül. 

Előzmény: Hadvezér (32526)
Hadvezér Creative Commons License 2018.03.17 0 0 32526

Meg is tudtad, hogy összesen, nem száranként! Amúgy hívd Zsifit! :-) :-) :-) 

Előzmény: Zozivara (32525)
Zozivara Creative Commons License 2018.03.17 0 0 32525

Rövid de velős válasz, köszi 😉

Előzmény: Pezo2 (32524)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!