Sajnos nem tudtam végig ottmaradni (mert még tart), de a lényeges programokon részt vettem.
A túra (107 km) probléma mentes volt (hála trotilex3800-nak), sok érdekes megoldást láttam, sok értelmes emberrel találkoztam és beszéltem.
Amikor Solex-ezel az nagyon jó, na de amikor több mint 130 Solex-el egyidőben - az egy életre szóló élmény.
Sajnos nem tudom a pontos számot de valahol 130 és 140 között volt a Solexek száma.
És igen - sajnos - magyarországról a túrán összesen 3 db. Solex volt (a 130-140 -ből) :-(
A szervezés 10-es volt, látszott, hogy sok energia, idő és pénz lett befektetve a találkozóra.
Öt Solexes Nice-ból jött lábon esztergomba, akiknek ez az út 8 napig tartott. Előttem a kempingben egy 60-as házaspár gurult be Citroen 2CV-vel (Kacsa), amelynek az utánfutóján 2 db. Solex volt.
Sajnos két baleset is történt (bokatörés és egy kisebb baleset - az hál'Istennek kisebb sérüléses volt), de a szervezőt dicséri az, hogy mindkét eset profi módon volt kezelve (a túrán a kísérő autóban orvos is volt).
Az ABVE solexes csapat nyugat-franciaországból (akik a kempingben voltak) meg verhetetlen volt az éjszakai jókedv csinálásban.
Egy szó mint száz - megérte és érdemes volt elmenni. Életre szóló élményekkel lettem gazdagabb (mert a tombolán sajnos nem nyertem :-) ).
Elég sokan vonultak fel az Esztergomi Solexes talin. Sajnos viszont megint neki kell ugranom az én gépemnek mert a videón látom hogy más gépe jobban működik. Nekem főleg a kisebb fordulaton van gondom. Biztos a porlasztóval lesz a gondom mert menni is csak úgy megy jól ha szinte teljesen a start irányba áll a keverékkar.
Kicsit fokozom a helyzetet, ha már ilyen szép lesz mindene, írtam egy szeretet levelet Svájci közlekedés felügyeletnek, papírok végett, meg legyen az is. És ha meg jön a papír addigra már egyben lesz a gép, kiakasztom a Auto klubos Nemzetközi vizsgával. Nagyon nem fog tudni hozzászólni mert még képen se látott ilyet :D
hétfőn kész lett a csiszolás polírozás, el is mentem a krómozóhoz :) látom már az alagút végét :) Alumínium alkatrészeket még meg kell takarítanom pasztától :) Polírozó ember munkája megtetszett, és elvittem neki a áttétel házat is hogy polírozza fel :D
Ahh nem adtam fel. Egy új gyújtógyertyát raktam bele, Meg ellenőriztem a megszakító hézagot. Az itt leírtak alapján 0,4 mm-re állítottam be a hézagokat.
Nagy örömömre szolgál hogy tökéletesen működik már. 26km/h sebességet mértem vele és elég jól kipörög. 5km próbautat tettem meg. Volt még benzin szivárgás de azt is megoldottam már.
Köszönöm a segítséget és jó mulatást a nemzetközi találkozóra akinek sikerül eljutni oda.
karbibol visszafele áramlik a benzin? mert ha nem lehet hogy a ac-dba is belerohadt már a benzin. ha 2 évig nem használod akkor alap lenne hogy teljesen kienged belőle az üzemanyagot, és úgy nincs vele baj. porlasztó kicsit bonyolultabb csatornák vannak benne. ultrahangos mosóval lenne érdemes kimosni.
Szétkaptam. A porlasztót minden irányból rendbe raktam. A hengerfejet dugó teteját megpucoltam kipofogó nyílást és rövid csövét megpucoltam. A tünet maradt. Starton indít rövidesen elkapja pötyög-pötyög de fokozatosan visszatolva a szivatóhoz közeli helyzetben lessz folyamatos a járása de ereje nincs annyi hogy önállóan menjen rá-rá kell segíteni. Régen meg 10 kimétereket mentem vele segítség nélkül. Szikra folyamatos kicsit gyengés kékesnek látom de nem hagy ki. nincs ötletem
Sziasztok. 8-10éve van Ciklonunk. Használata kimerül a 2évente elővesszük üzemanyagcsere, gyertyapucolás 1hét használat majd újra letesszük 2 évre.
Most megint elővettem kipucoltam a tankot és rendbetettem a gumikat letakarítottam.
Be is indul viszonylag hamar és mikor a dúsítót félig kb visszatolom ahogy üzemállapotban szokott lenni nem megy önállóan. mindig rá kell segíteni. Ha felemelem a kerékről kipörög szépen a motor. A levegő fúvókát kitakarítottam. Viszont tanácstalan vagyok. Olvastam írtátok hogy a kipufogócsatornát érdemes kitisztítani ilyesmi. Mivel azért becsben tartom nem szivesen bontanám szét nagyon. esetleg 1-2 trükköt meghalgatnék hátha tanulnék belőle.
van egy velosolex flesh 6000 gépem, megvásároltam kb 6-7 éve, és problémám volt a kardán hajtással, fogaskerék ügy megoldódott. ezért úgy döntöttem felújítom, csak nem úgy haladnak a mesterek ahogy én akarom. csiszolás krómozás legtöbb idő. homokszórás is megvolt :)
Eladóvá vált szeretet 3800-as blokkom könnyen indul de sajnos az erő szépen lassan elmegy belőle már nem azt nyújtja amit régen.Irányár:20000. Ha valakit érdekel írjon vagy telefonáljon.
ne is mond meg a polimobil meg hasonlóakat, hozzák hogy meg kellene nézni mert nem megy. körbe megnézem és mondom megnéztem de azzal nem lett jobb :D mondtam neki vigye oda ahol vállaltak rá garanciát :D
A kínai láncos dongó blokkok 55 körül mennek igaz új, de 3új sem éri fel ezeknek a kismociknak az értékét minőségre ésmég az élményről nemis beszéltünk :)