Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Miata40-es Creative Commons License 2014.10.12 0 0 2105

Szia,

 

köszönöm a segítséget, írtam privátban, remélem megkapod. 

 

Kristóf

Előzmény: Sihuhu (2097)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 2104

Ezt

Előzmény: Csimpi1973 (2103)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 2103

Előzmény: Csimpi1973 (2102)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 2102

 

 

Előzmény: Csimpi1973 (2101)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 2101

.

Előzmény: tw400 (2100)
tw400 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 2100

Szia! Képet tudnál róla felrakni?

Előzmény: Csimpi1973 (2099)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 2099

Hali!

Volna egy solex3800as francia gyártmányú biciklim eladó minden megvan rajta csak a motor hiányzik.Ha valakinek szüksége volna rá írjon és fényképet is küldök róla árban megegyezünk.

Előre is köszönöm.

mistar Creative Commons License 2014.10.10 0 0 2098

Hű, de szép!

Előzmény: Vencel58 (2092)
Sihuhu Creative Commons License 2014.10.10 0 0 2097

Felhozom a telekről a lendkeréklehúzót, és ránézhetünk. Én Dél-Budán lakom.

 

 

Előzmény: Miata40-es (2096)
Miata40-es Creative Commons License 2014.10.09 0 0 2096

Kedves Solex-esek!

 

Kérdésem, hogy valaki Budapesten (lehetőleg Budán) tudna segíteni a 3800-asom gyújtás beállításának ellenőrzésében és a világítástekercs átnézésében? Sajnos ezekhez nincs megfelelő szerszámom, de az már szétszedés nélkül is látszik, hogy egy rögzítőcsavar laza  atekercsek mellett, amihez nem férek hozzá a ventillátor(?) leszerelése nélkül. 

 

Köszönet:

Kristóf

Előzmény: Miata40-es (2095)
Miata40-es Creative Commons License 2014.10.05 0 0 2095

Sziasztok,

 

új tagként csatlakozom, pár hete vettem egy magyar gyártású 3800-ast. Elég jó állapotban volt, de a fékeket, láncot rendbe kellett szedni rajta. Az első villa és a váz csatlakozásánál csúnya a heggesztés - de erről nem tudom eldönteni, hogy már "gyárilag" nem figyeltek oda, vagy utólagos buhera eredménye. 

 

Most térek át a többi rész rendbeszedésére. Két kérdésem lenne Hozzátok. Az első: az első lámpa égőcsere után (6V-os 15W-os égő) menet közben is kb egy lemerült akku mintájára ég. Olvastam, hogy a világítás távol áll a tökéletestől, na de ennyire? Mi a klubtársak megoldása erre? Gondolom a világítás tekercs teljesítmény kapacitásával van a baj. Kicsit alultervezték. Lehet/érdemes valahogy alacsonyabb fogyasztású LED égőt beletenni foglalatba a normál izzó helyett? Van ezzel tapasztalata valakinek?

 

Másik kérdésem, hogy ezen a modellen nincs "bukókeret" a motor körül. Ezt lehet valahonnan utólag értelmes áron szerezni? Egyáltalán el lehet erre a modellre szerelni ilyet? Esetleg valakinek a klubban van feleleges darab, amit értelmes áron eladna nekem? 

 

Köszönet:

Kr.

dyjani Creative Commons License 2014.09.25 0 0 2094

Az eredeti Dongó tudomásom szerint annó olasz mintára  készült.Márpedig annak is

fémbordás dörzskerék-meghajtása volt (van).Gyanitom,hogy az Atala Rizatto is igy futhat.Hogy mi köze a Solexhoz,vagy csak ragadványnév,nem tudom.

Előzmény: Sihuhu (2093)
Sihuhu Creative Commons License 2014.09.25 0 0 2093

Szerintem érdemesebb a google.com-on rákeresni erre: "Solex Atala Rizzato", és kérdezni olyanokat, akiknek ilyen mopedjük van, mert nagyon kicsi az esélye, hogy valakinek itt, a fórumon ilyen gépe van.

Előzmény: Vencel58 (2092)
Vencel58 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 2092

A kepek  az olasz Solex Atala Rizzato kerekparomrol

Vencel58 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 2091

Udv.minden Solex Baratnak!

Erdelybol csatlakozok a Barat-i Korhoz.

Szeretnek nehany infot kapni.

vasaroltam egy Solex Atala-Rizzato olasz kerekpart,nem nagyon hasznalt  1960 evekben gyartottak.

A dorzskereken nincs az a kopas allo keramia csak a fem bordazott henger .

Azt szeretnem kerdezni vajon ez eredetileg igy van gyartva vagy talan lekopott ,hianyzik rola a kopas allo keramia?

Nedves talajon csuszik ,szarazon jol hajt csak kicsit zajos.

Nehany kep a kerekparrol.

Udv. mindenkinek

trotilex3800 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 2090

Hali DYJANI!

 

A családod védelmébe mondom ne bántsd őket, mert sajnos a benzinek nagyon gyorsan áltukban MEGROMLANAK

 

Ha öreg- állott a benzin akkaor van olyan szaga mint a festék boltnak, sőt ha tovább benne hagyod a mociban akkor

gyanta szerű kicsapodást fogsz találni a szürőkban és az AC pumpában és akkor lehet vele melózni, hogy kitakarítsd!

 

Üdv: haromkerek 

Előzmény: dyjani (2088)
Kempingez Creative Commons License 2014.09.07 0 0 2089

Ez már csak így van. A gép jellemzően előforduló hibáit vesszük sorra, majd csak utánna következnek az emberi "tévedésekből" származtatható rendellenességek.

Ezt szoktuk, nagy szí.ásnak nevezni.

Sőt szándékosságra sem igazán gondol az ember.

De találkoztam már olyan esettel. Amikor az apuka hogy ne motorozzon a kislánya, vizet öntött a tankba, nem sokat csak éppen annyit, hogy  bele bele libbenjen néha a cső tetején a benzin közzé. ( nem Solex  volt).....:-)

 

Előzmény: dyjani (2088)
dyjani Creative Commons License 2014.09.05 0 0 2088

Hülyeségből pedig akad bőven,még magamfajta tapasztaltabb motorosnál is.Csak éppen észre kellett volna vennem,hogy a kompresszió,szikra,meg semmi mellékzörej nem elég a gyújtáshoz.Az üzemanyag -ellátás sem elég vigasz,ha a tartályban éppen nem megfelelő benzin van.Kimostam a tartályt,feltöltöttem,azóta éppúgy szépen dorombol a Solex mint tavaly.Egyenlőre a családban senki sem vállalja  ki is tankolta majdnem tele festékoldóval.Hogy én nem vettem észre,az már csakis az én hülyeségem..   

Előzmény: Kempingez (2087)
Kempingez Creative Commons License 2014.09.04 0 0 2087

Persze hogy hülyeség.

 A hajtókar a főtengelyen tűgörgőkkel van csapágyazva. Ez olyan mértékű kopást nem tud prudukálni, hogy ebből az okból ne legyen kellő kompresszió, illetve nem tud annyit csökkeni a lökethossz. Ez baromság.

Ugyan is kenetlenségból, elhasználódásból eredő kopás esetén, a hajtókarcsap felülete berágódik, a tűgörgők keresztbe állnak, esetleg össze is törnek. Itt speciel jellemző a hajtókar törés, mivel alumínium öntvény (Solexnél).

 

Szóval azért írtam én, ha gond van a hajtókarral akkor azt úgy is észrevenni. :-)

 

A kompresszió csökkenését, a henger és gyűrűk kopása, esetleg beragadása okozza.

Esetünkben még a  dekompresszor szelepe is. 

 

De valószínűbbek a gyújtási, és az üzemanyagellátási hibák.

Továbbá Solexeknél előfordulhat, az extrém koksz lerakódás a kipufogóban.

Előzmény: m.norbert (2086)
m.norbert Creative Commons License 2014.09.02 0 0 2086

Hülyeségek halmazállapota, mondjuk, láttam már olyan embert is aki 10 évig aszfaltozott, és váltott ablak beszerelő szakemberiségre. Csak néha józan paraszti észt kell használni, azzal hogy leül, nem tudom mi az kutya vagy macska, de üljön le, attól még komprimál, és ha belegondol bárki is, azzal csak a robbanótér nől meg, gyengébb motor, esetlegesen gyorsabb motor. Solex olyan primitív nagyszerű motor hogy szó szerint csak elbaszni lehet, fejleszteni nem nagyon érdemes.

Előzmény: Kempingez (2085)
Kempingez Creative Commons License 2014.07.27 0 0 2085

Személyes érintetség végett, m.norbertnek. Illetve pontosítás végett, én már csak idéztem a következő omniózus mondatot. Bármennyire is zseniális a felismerés, de nem tőlem származik. :-) annak ellenére hogy az előzmény, az én hsz-emre hivatkozik.

 Másrészt disszertációk esetén, mostanság komolyan veszik a plágium gyanút.

 

 "Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."

 

Ez Sihuhu forumtárs, diagnosztizálásának frappáns magyarázata, ok és okozati levezetéssel. (Ámbár nem minden logika nélküli de alapjaiban téves)

 

34-éve annak, hogy autoszerelő képesítést szereztem.

 

Itt egy fórumon vagyunk ahol laikusokból áll a többség.

Ezért nem várható el mindenkitől, hogy szakismeretekkel rendelkezen.

Viszont, pont azért fórum a fórum, hogy segítséget kapjon a laikus kérdező problémája megoldásához.

 

Köszönöm a figyelmet.

trotilex3800 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 2084

A kerekeknél lemaradt a telefon szám:30-3492565

trotilex3800 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 2083

Eladó 1db első kerék újra fűzve uj aggyal, fekete 6000ft!

        1db hátsó kerék új gumival 9000ft!

 

A kerekek 19x2" solex felnik!

pitike52 Creative Commons License 2014.06.26 0 0 2082

Eladó egy Solex motor.

 

Rokkantkocsival vettem,max 50 kilóméterrel.A volt tulaja nem merte használni,és miután elhunyt megvettem az örökösöktől.Biztos hogy ennyi van benne,mert ismertem a tulajt.Átnézettem egy volt gyári dolgozóval.aki felszerelte rá a felfogató lemezeket.Kerékpárra akartam felszerelni,de az elektromos mellett maradtam.Ára 40000ft.

 

Tel: 70 330 9869.

 

Üdv. Deák-Fogarasi Mihály

develooper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 2081

Tábláján CH 5443 szerepel, ha jól olvasom egy S3300-as típus.

Előzmény: develooper (2080)
develooper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 2080

Hétvégén összeraktam:) Kipucoltam az üzemanyagrendszer komplett. Azonnal indult:) Érdekes vele brümmögni. Szokatlan ez a fordított gázadás. 60 ért továbbra is eladó, immáron üzemképesen. Kipróbálható állapotban van.

Előzmény: develooper (2072)
Sihuhu Creative Commons License 2014.05.26 0 0 2079

Akkor az legalább valamennyire tart.

Előzmény: m.norbert (2078)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.26 0 0 2078

nekem volt gyári új blokkom, csavar alatt körmös alátét volt. és a hengerfejnél is.

Előzmény: Sihuhu (2077)
Sihuhu Creative Commons License 2014.05.23 0 0 2077

Ha rugós alátét van alattuk, akkor nem illene. :-)

 

Majd azért megnézem a sajátomon.

Előzmény: m.norbert (2071)
develooper Creative Commons License 2014.05.22 0 0 2076

kékvirág=telenor, és pont elég a szám pedig

Melletted kispesten vagyok.

Előzmény: vaskalap31 (2075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!