Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

m.norbert Creative Commons License 2014.03.13 0 0 2033

Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre.

 

kopott alkatrészen nem tud leülni semmi mert ha kopot akkor jár a gatyába mint a fing, és inkább hengerfejbe érne bele, mint hogy leüljön. :) másrészt 3800 tügörgös csapágyazásuak. régebbieknél ami hajlitott vázú, annál meg bronz perselyes megoldású. csak jelzem 8125 ft egy hajtojar! :D elmenne a tügörgő akkor menne bele a bronzpersely, az is elmegy annyit :D felújitása meg kb 2000ft :)

Előzmény: Sihuhu (2025)
m.norbert Creative Commons License 2014.03.13 0 0 2032

misibátyám reggel láttalak szillérin agymotorossal, én meg huztam vizsgázni, meg lett az 5-ös! hivatalosan is motorkerékpár szerelő lettem :D

Előzmény: trotilex3800 (2030)
m.norbert Creative Commons License 2014.03.13 0 0 2031

mert a gyárba se tettek bele o gyürüt. nem azért mert kihagyták, hanem akkor még jó kompresszió elvitte a farslevegőt is :D

Előzmény: Sihuhu (2016)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 2030

Hali!

 

A solex hajtókarban alul-felül tűgörgők vannak, mert a golyós csapágy nem bírná a terhelést! A hajtókaroknál mindig

 vagy csúszó csapágy vagy tűgörgő van!

 

Üdv!

Előzmény: Sihuhu (2029)
Sihuhu Creative Commons License 2014.03.13 0 0 2029

Felül valószínűleg tűgörgő van, alul meg golyóscsapágy - én még nem szedtem szét solex-blokkot.

 

 

Előzmény: trotilex3800 (2028)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.03.12 0 0 2028

Hali!

 

Ne haragudjatok, hogy kéretlenül belekukorékolok ebbe a műszaki eszme futtatásba, de ugye nem gondolod komolyan

ezt a alsó-felső tűgörgö kopást!

 

Tisztelettel!

Előzmény: Sihuhu (2025)
Sihuhu Creative Commons License 2014.03.12 0 0 2027

Igen. Olyan mennyiségben szükséges tartalmaznia benzinpárát, hogy a szikra meg tudhja gyújtani (ideális: 1kg benzinhez kb. 16kg levegő).

 

A szaglás csak a benzin jelenlétét mutatja, de attól még nem biztos, hogy a lufiban elegendő van az égéshez.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (2026)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2014.03.12 0 0 2026

Akkor, ha a gyertyát kicsavarnánk és mondjuk egy lufit odarögzítenénk, akkor elkezdené felfújni a lufit elméletileg (gondolom). A gáz meg tartalmazna benzinpárát is, ami szaglással érezhető lenne ( ha van benne). Vagy meggyújtva ferobbanna, bár az veszélyes lehet.

Előzmény: Sihuhu (2025)
Sihuhu Creative Commons License 2014.03.12 0 0 2025

De nem tűnik reménytelen esetnek.

 

Szívesen. Amit lehetett megtettünk Tamással.

 

Levegőt kap rendesen. Inkább az tűnik problémásnak, hogy a benzint valahogy nemigen akarja felkapni - ezt okozhatja a főtengelycsapágy szimeringjének rossz tömítése pl.

 

Próbáltuk azt is, hogy a gyertyanyíláson át kapott benzint. Már a kipufogócsonk és a kipufogódob közötti illesztésnél is nedvesedett a blokkból kifolyó anyagtól, de nem volt hajlandó egyet sem pöffenni.

 

Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre.

 

Ha beindul, akkor is van vele bőven mit intézni: a hátsó fékbowdent le kéne cserélni, majd az összes bowdent zsírozni/olajozni. A kerékcsapágyakat zsírozni, fékeket átvizsgálni, a fékcsapnál a házban egy kicsit zsírozni hátul, új gázmarkolat, váz és felnik festése, valószínűleg a kipufogódob kitisztítása belülről. Világítás rendberakása.

 

Ha végképp nem hajlandó pöffenni, akkor marad a blokk bontása - lehetőleg olyanra bízni, aki már foglalkozott ilyen blokkal. A hengerfejet azért nem feltétlen kell levenni a hengerről. Bontáskor érdemes legalább a csapágyakat cseréltetni és dekarbonizálni belülről (a kipufogócsonkot is), ha a kompresszió rendben van, ami utóbbit mérni lehet még összerakott állapotban.

 

Azt azért megemlítem, hogy kell rá kötelező bizti és legalább kerékpáros bukósisak a közúti forgalomhoz, valamint „A” típusú elsősegélynyújtó felszerelés. A probléma az, ha be is indul, ilyen állapotban levő (kinézetű) motort az első rendőr leinti azonnal rutinból... Ja, meg jogsi is kell a segédmotorozáshoz, ha esetleg nics egyéb jogsija az embernek.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (2024)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2014.03.12 0 0 2024

Kicsit csökönyös ez a mustang. Köszönjük a  gyógyító tevékenységet a motor doktor úrnak. Talán még nem végleg döglött a jószág. A porlasztó kevés levegőt nyom esetleg? 

Előzmény: Sihuhu (2020)
cv.cam/s Creative Commons License 2014.03.11 0 0 2023

koszonom,igy talan jobb lesz../inkabb arulom a jarmuveket.barmi is tortenik,tudok solexezni..:-)/jelentkezem majd..l.

Előzmény: Sihuhu (2022)
Sihuhu Creative Commons License 2014.03.11 0 0 2022

Tartsd meg, mert ilyen jóféle motorizált biciglid többé akkor nem lesz. :-)

 

A modern benzinekből idővel kiválik az adalék, ami további komplikációkkal jár. Feltétlen járasd meg, ha teheted - ha éppen nem vagy távol e hazától...

 

Ha itthon vagy, sörözhetnénk egyet, illetve, ha nem indul a jószágod, akkor rá tudok nézni.

 

 

Előzmény: cv.cam/s (2021)
cv.cam/s Creative Commons License 2014.03.11 0 0 2021

hello zsolt;

 habar 5letem nincs .eszembe jut ahogy az enyemmel szenvedtel hasonloan 'az oreg benzin' miatt..lam a tied mar megkezdte az uj szezont.talan en is betudom inditani rovidesen,habar reg nem hasznaltam../disz a szoba kozepen,vagy talan 1 uj gazdara lenne szuksxge..?!/sok sikert,remelem talalkozunk..udv.,;laszlo

Előzmény: Sihuhu (2020)
Sihuhu Creative Commons License 2014.03.11 0 0 2020

 

Tegnap ismét foglalkoztunk a szegény "állatorvosiló" 4600-as Solex-el. Beszereltem a megtisztított porlasztót, meg az alább említett o-gyűrűt pedig a porlasztóba. Sajnos, továbbra sem pöffen, pedig most bevetettük a fúrógépes motorindítást. Már kínomban azt kérdeztem, hogy mikori a benzin - kb. fél éves a válasz szerint.

 

Benzin továbbra is van, szépen benedvesedett a karbiban levő benzinszűrő.

 

Próbáltam úgy is indítani, hogy a sötétben figyeltük, van-e szikra, leszedve a nagyfesz kábelt a gyertyáról. Tüzijátékot szórtak a szikrák a fúrógépes indításkor. Cseréltünk gyertyát is másikra, és némileg látható volt, hogy nedvesednek rajta az elektródák, de azért nem volt annyira meggyőző.

 

Aztán próbáltuk úgy is a fúrógépes indítást, hogy kivettük a gyertyát. No, itt már nem láttam a gőzpermetet, amit ki kéne lőknie a felfelé mozgó dugattyúnak. Szóval, én továbbra is főtengelycsapágy-szimeringre gondolok. Annyira azért lehet még elősűrítés a forgattyúsházban, hogy az AC-pumpát működteti, de gyulladóképes elegyet már nem tud produkálni a motor.

 

Szóval, egyet sem röffent...  :-(

 

Vélemények? Segítség (!), hol lehet még az ördög elásva?  :-)

 

Egy kellemes pillanat azért volt. A hátsó lánckerék mellett a tengelyen van egy meghajtócsiga, vélhetóen sebességmérőhöz, persze a bowdenje meg az órája már sehol.  

 

Más:

A saját Solexemet megjárattam háromnegyed éves állás után. Kellett azért pedálozni, de szépen beindult. Motoroztam is vele vagy negyedórát a tavaszi verőfényes napsütésben. Ideje volt megjáratni...

Előzmény: m.norbert (2009)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.03.01 0 0 2019

Sziasztok.Elkezdtem egy rollert csinálni de a blockom ahogy megkapja a terhelést nem bírja halytani a kereket mitis ronthatam el de a blocknak semmi baja mivel a biciklit viszi ha valaki tudna segíteni képpel vagy szöveggel azt megköszöném.

Sihuhu Creative Commons License 2014.02.21 0 0 2018

Egy képet találtam a neten, ahol mutatják az o-gyűrűt:

 

Előzmény: tw400 (2011)
Sihuhu Creative Commons License 2014.02.21 0 0 2017
Előzmény: Csimpi1973 (2012)
Sihuhu Creative Commons License 2014.02.21 0 0 2016

Na tessék, ezt például nem találtam az általam szétszedett karbiban. Ez egy újabb hiányosság lehet, ami miatt nem indult a Solex.

Előzmény: trotilex3800 (2013)
tw400 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2015

Köszönöm a választ. Lehet ,hogy megoldódik a gondom.

Előzmény: trotilex3800 (2013)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2014

Hali Csimpi!

 

Milyen levegő szűrőt keresel?

 

Üdv!

 

Előzmény: Csimpi1973 (2012)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2013

Hali!

 

Igen egy benzin álló O gyürű 9x1 mm-es!

 

Üdv!

Előzmény: tw400 (2011)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2012

Sziasztok levegő szűrő-re volna szükségem ha valakinek volna eladó vagy megtudná mondani hol tudok beszerezni megköszönném.

Csimpi

tw400 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2011

Sziasztok! A mellékelt képen a nyíllal jelölt helyre kell valamiféle tömítés?

Sihuhu Creative Commons License 2014.02.10 0 0 2010

Utánanéztem neten, és az info-k alapján miszlikbe szedtem a karbit. Majd átmosás és a furatok átjárhatóságának ellenőrzését követően összeraktam. A besajtolt golyó is a helyén van rendben, oda nem nyúltam.

 

Van kompresszió, így van, mert az ac szállít benzint. Nem is tűnik kopottnak a motor, kell erő átpörgetni. 

 

50 cm3-es APE-nál történt, hogy a benzinből kiváló adalékok (zselatinszerű felületi réteg) miatt nem volt alapjárat, mert az alapjárat innen szívta volna fel a benzint. Miután ezt a problémát elhárítottuk, akkor meg fulladozott gázadásra. Na ez a fulladozás volt főtengelyszimering miatt.  

 

"de hiányzik belöle valami" no ezzel most elgondolkodtadsz. Egy darabig járni fog rajta a fejem...

Előzmény: m.norbert (2009)
m.norbert Creative Commons License 2014.02.09 0 0 2009

szia

 

prolasztónál lesz a gond, engem egy hétig szivatott, nézd meg alaposan, de hiányzik belöle valami, nem akarom lelőni a poént :)

 

ha nem lenne benne kompresszió, akkor benzint se nyomná az ac rendesen. (szimeringre gondolok) de érdemes lemérni kompressziót.

Előzmény: Sihuhu (2004)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 2008

 

 

 

Csak sikerült felbűvészkedni a képeket!

trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 2007

trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 2006

 

 

 

Hali Tisztelt Solexosok!

 

Jön a tavasz és profil tisztitást végeztem a műhelyben , így eladásra ajánlok 2 db kereket: 1db első felni, festett új aggyal és küllőkkel 7000ft, 1db hátsó kerék gumival új szabadon futóval 13000ft, mind két kerék szépen fut!

 

A képeket az INDAFOTÓN tudod megnézni!    Tel.: 30-3492565

 

Üdv. 

Sihuhu Creative Commons License 2014.02.05 0 0 2005

Kormány alatt a vázon, a típustáblán.

Előzmény: sz.gico (2002)
Sihuhu Creative Commons License 2014.02.05 0 0 2004

Haladás történt az ügyben: a gyújtást rendbe tettük, igaz kicsit nagyobb lett az előgyújtás, mert az excenter kisebbet nem engedett beállítani. Az AC-pumpa is rendben felkerült, mert sikerült a beletörött darabot kiszedni. Igaz némi problémát az okozott, hogy a korábbi Solexeken ezeknek a csavaroknak a menetemelkedése nem 0,7mm (mint az Impex Solex-é), hanem 0,75. Egyébként az internet szerint a gép korai S4600-as.

 

Viszont a motor most sem indult. A benzinszűrő szépen benedvesedett, jelezve, hogy nyom az AC-pumpa, és kerékpörgetésre a visszafolyó ágon is látszott a benzin. Viszont a gyertya teljesen száraz maradt. Próbáltuk a karbiban levő benzinszűrő nélkül is az indítást, eredménytelenül. Maradt a porlasztó, amit időközben kitisztítottam darabokra szedve, de érdemi hibát (tömődést) nem találtam. A járatok az öntvényben is teljesen rendben vannak.

 

Hátfőn kiderül majd, hogy indul-e. Ha nem indul sokadik kisérletre sem, és a gyertya továbbra is száraz marad, s netán csak akkor indul, ha naftát kap a gyertyanyíláson át, akkor már csak egy ötletem marad: a főtengelyszimering rossz, és nem alakul ki akkora depresszió a motorban, hogy szívjon a karbiból. Egyébként a kompressziója egész jónak tűnik.

Előzmény: Sihuhu (2001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!