Új seat tulajdonos vagyok, egy 1.6 benzines altea-val rendelkezem.
Olvasgatom a fórumot, viszont most van egy kérdésem, amire eddig nem találtam meg a választ: hogyan lehet kiszerelni a pótféklámpát.
Nem világít, (gondolom ugyanaz a biztosíték vezérli, mint a sima féklámpát, így azt nem próbáltam cserélni), a gyárira elég drága ajánlatot kaptam, most bontottan szeretnék hozzájutni egyhez, de kb 10 hívás után úgy látom, hogy kelendő cuccról van szó...
Én is hasonlóan jártam a saját kocsimmal, az egyik hátsó ajtóval.
A zárat egy szaki kiszedte, úgy tűnt javíthatatlan. Mikrokapcsolók jók voltak benne, a belső része nem bontható tovább, mert széthullik. Levegővel megfújkálva, majd WD40-el megkenve 1 hónapja megint hibátlanul működik.
Egy kis motor van benne, abba kerülhet talán kosz, azért nem emeli ki eléggé a zárban az egyik lemezt, miatt nem nyílik kívülről és távirányítóval.
Kb fél éve gyári magno helyére berakattam egy multimédiás fejegységet,eddig minden tökéletes volt,de nemrég elnémultak a hangszórók. Csatlakozókat átnéztem,kábelezést is amíg tudtam,nem szedtem szét a kárpitot,csak amíg elértem a vezetékeket. Zárlat lehet valahol vagy mi más? Minden működik,csak hang nincs. Ez ugy jelentkezett,hogy csak néha nem volt hang,aztán egyre sűrűbben nem volt és most egyáltalán nincs. Köszi ha tud valaki segíteni,szerelőhöz vinni egyenlőre most nem tudom.
Sziasztok,2006 os alteám három sárga visszajelzője világít(abs,esp,keréknyomásjelző)elvittem kiolvasták hogy jobb hátsó abs szenzor,ki is cseréltem újra,de a műszerfalon csak nem tünt el a hibajelzés,mi a teendő?Egyáltalán megjavulhatott e az autó?Mit kell tenni ilyenkor?
Már mások is kérdezték, figyeltem, de nem találtam összefüggést a külső hőmérséklettel. most mondhatnám, hogy talán mintha nyáron gyakrabban sikerülne a nyitás, de nem merem 100%-ban kijelenteni. Tavaly ilyenkor jelentkezett először a probléma.
Ajtónyitás problémám van. (SEAT Altea XL, 1.6 2010.) Megálláskor a belső ajtónyitó gomb megnyomása után a két hátsó ajtó nem mindig nyitható kívülről. belülről igen. Első ajtók és csomagtartó rendben. Kulcs kivételekor szintén csak néha nyithatók a hátsó ajtók a külső kilinccsel, de az jellemző, hogy inkább nem. Távirányítós zárást követő nyitás alkalmával is legtöbbször nyithatatlanok a hátsó ajtók, elölről kell benyúlni a belső kilincsekhez. A belső kilincsekkel mindig nyithatók, így viszont nem tudok gyerekzárat kapcsolni, mert akkor ez a lehetőség is elveszne.
Mi lehet a probléma, hátha van tapasztalat, mielőtt beviszem a szervizbe és rámsózzák a zárszerkezet cseréjét százezrekért?
Sziasztok. A kocsim Seat altea xl 1.9tdi 2008as. Az ajtót kinyitva folyamatos sípoló hangot hallok, úgy hogy a kulcs a kezemben van nincs gyújtás ráadva, a hang a rádió környékéről alóla jön. Nem a lámpa rajtahagyva hang nem a kézifék behúzva maradt hang és nem is a tolatóradar hangja. Levettem a sarut az aksiról a hang abbamaradt kB 10 percre utána újra kezdődött és kijött a kormány hibajel a kijelzőre, elvittem szerelőhöz aki azt mondta hogy a hidraulika olaj szenzor volt elállítódva, újra kellett kódolni és minden rendben így is lett ma reggelig mikor is újra visszatért a sípoló hang a szerelőnek pedig fogalma sincs hogy mi lehet a gond. Vezetés közben a kormányon semmit nem veszek észre minden olyan mint előtte, esetleg van valakinek valami ötlete hogy mi is lehet a gond? Zoli.
Altea 1.6 benzin. Mi lehet a baj? Általában reggeli első indításkor alapjárat nagyon ingadozik ,gázadásra nem reagál.Utána szinte egész nap jól működik. Epc motorkontroll kigyullad. Kiolvasva gázpedál jeladó probléma. Kicseréltük a gázpedált semmi változás,kicseréltük a folytószelepet semmi változás. Mi lehet még?
Közben nézegettük, és arra jutottunk, hogy valami gond a terelőlamellák vagy lemezek körül lehet a rendszerben, mivel úgy éreztük, csak a középső, utasokra fújó nyíláson jön a melegebb levegő (a szerelő szerint is melegebb volt, mint kellett volna), a két oldalsó nyíláson úgymond normál hőmérsékletű levegő jön. Tüzetesebben még nem lett megnézve, kíváncsi leszek, mi lesz az eredménye.
Óriási üvegfelület, sötét a műanyag (és az is nagy).
"Átmenő melegítő" elven a forró műanyag mögött levő meleg légcsatornák is felfűtik a bennük átmenő levegőt.
Ebben nem tud mi "elromlani", a digit klíma nem így szokott (ebben az autóban legalábbis nem szokott hideg helyett meleget fújni), de ha kikapcsolt kompresszorral 16 fokra állítod és meleg jön, akkor az ilyen és kész.
Két dolgot tehetsz: hővédő (átlátszó) fólia a szélvédőre, illetve kihajtható világos színű (karton) árnyékoló a szélvédő mögé. Az előbbi költséges és nem teljesen legális, a második kicsit béna és hát nem is szép.
Hát mélygarázsba nem igazán tudok beállni (faluhelyen lakunk), de megpróbálom kora reggel, amikor még viszonylag hűvös van.
Vagy ez a kasztni a jellegénél fogva jobban átmelegszik a napon, mint egy átlagos autó? Délután, amíg be nem kapcsoltam a klímát, hiába fújattam a levegőt, olyan érzésem volt, mintha fűtöttem volna. Megint csak a Suzukit hozom példának, de ott napon parkolás után max. egy-két percig fújt kicsit melegebbet, utána már azért nem volt fűtés érzés, ha nyomattam a levegőt a ventikkel.
Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy a szellőzőn a befújt levegőt én kissé melegnek találom? Amikor klíma nélkül próbálok csak simán levegőt befúvatni, akkor a "leghidegebb" állásban is 30 fok fölé saccolom a befújt levegő hőmérsékletét. Az ablakon hűvösebb levegő jön be. Szóval úgy gondolom, valami miatt kicsit rámegy a levegőrendszerre a motor melege, és ezt nem tartom normálisnak, a Suzukimon nem volt ilyen. Vagy az Altea esetében ez van, meg kell szoknom?
Amit leírsz, azt bőven túlteljesíti az autó. Sportautó nem lesz belőle, hisz hiányzik belőle a legfontosabb alkatrész hozzá, de akkor is 150 ló. Enni is fog szépen, pláne ha nagy kerekek lesznek rajta.
Viszont annyira nem fog jól menni, mint amennyit eszik. Ha ezt elfogadod, nem ér meglepetés.
Mivel nem a szívócsőbe fecskendez, ezért soha nincs, ami mossa a szelepeket, ezért idővel lekormolódnak. Törvényszerű. Nincs ismert ellenszere.
Többet eszik, gyengébben megy tőle, a végén hibalámpát gyújt, égéskimaradás. Elkerülhetetlen, csak idő kérdése. NEM tudod megelőzni, bármilyen gondos gazdi vagy.
Elvileg Novoth Tibi 100e körül összegért tisztítja ki, de azért más baja is lehet már ennyi km-nél. Ugyanakkor sokan mennek vele 200e felett is, bár inkább a turbós változattal van több tapasztalat.
Fedkompot "komolyabban" VCDS (klón)kábelekkel lehet kiolvasni. 20-30 dollárért tengernyi ajánlat van a neten. De a valós futást azzal se mondod meg; átírható. Más dolgokat a "múltból" nem logol az autó.
Egyébiránt nincs más olyan dolog, amire jobban oda kellene figyelni (futómű stb.), mint más autónál. Minden nyíljon, csukódjon, nagy "aknák" - amiket egy próba alapján el tudsz dönteni - nincsenek. Talán a digit klíma terelőmotorja, az minden Golf5-alapú kocsinál megvan.
A lekormolódást motorbontás nélkül nem deríted ki...
Kinéztünk a családnak egy Seat Altea 2.0 FSI Stylance-t. 2006-os 1984 cmm 159500 km-t futott.
A 6 sebességes váltó és a teljesítmény lenne a lényeg. A 150 paci nem azért kellene, hogy aszfaltot szaggassunk vele, hanem hogy a pálya sebességet (130) nem nagy fordulaton pörgő motorral tudja teljesíteni normál, szokványos utazási körülmények között. Döntően 2 felnőtt + szokványos csomag, leendő futás igénybevételének 90%-a pálya lesz. Gondos, szerelő beállítottságú tulaja lennék. Első gazdától jönne Belgium-ból.
Saját karbantartású - szervizelésű lenne a kocsi, így minden technikai dolog, mire kell figyelni - megnézni vásárlás előtt? Van/vannak-e a típusnak neuralgikus pontjai? Mi a helyzet ezzel a direkt benzin befecskendezéssel (szelepszár lerakódás - sz.sz.simerring gyakori csere igény) vezérlánc - láncvezető problémákról olvastam? ....stb, ....stb. Kasztni korrózios hajlam, mely részén a kocsinak ha van?
Pl. fedkomputerét hogy lehet kiolvasni? (nem a kódolvasóra gondolok) pl. az eddigi futás utáni adatok, üza fogyasztás?
Szóal jöhet hideg - meleg, reálisan.
Köszönöm segítségeteket, lehet jövöbeli Topic - társ!
Sziasztok! Olyan gondom van hogy a jobb hátsó ajtó csak belülről nyílik. Van esetleg ötlet hogy mi lehet a gond vele, mit kellene cserélni? Előre is köszi a segítséget. 2007 altea 2.0