Szia!
Küldöm! De ha elolvasod biztos nem fogod kikapcsolni. Ezt az autót nem erre tervezték. (kép az alján)
A LÉGZSÁKRENDSZER KIIKTATÁSA
1) Fordítsuk el úgy a kormánykereket, hogy a gépkocsi (mellső)
kerekei egyenesen előre álljanak.
2) Fordítsuk a gyújtáskapcsolót „LOCK” (kormányzár) állásba és
vegyük ki a kulcsot.
3) Vegyük ki a (2) „AIR BAG” (légzsák) biztosítékot az (1)
biztosítékdobozból.
4) Kapcsoljuk szét az érintkező tekercs és a kombinált kapcsoló
szerelvény (3) sárga csatlakozóját az alábbiak szerint.
a) Oldjuk ki a reteszelő csúszka biztosítását.
b) Kireteszelés után húzzuk szét a csatlakozót.
5) Húzzuk ki a kesztyűtartót, miközben megnyomjuk mind a jobb,
mind a bal oldali rögzítőjét, és kapcsoljuk szét az utas oldali
légzsák (felfúvódó) egység (4) sárga csatlakozóját.
a) Oldjuk ki a reteszelő csúszka biztosítását.
b) Kireteszelés után húzzuk szét a csatlakozót.
A LÉGZSÁKRENDSZER AKTIVÁLÁSA
1) Fordítsuk a gyújtáskapcsolót „LOCK” (kormányzár) állásba és
vegyük ki a kulcsot.
2) Toljuk össze az érintkezőtekercs és a kombinált kapcsoló
szerelvény (1) sárga csatlakozóját, amíg kattanó hangot nem
hallunk.
MEGJEGYZÉS:
Kivett „AIR BAG” (légzsák) biztosíték és bekapcsolt gyújtás
mellett az „AIR BAG” (légzsák) figyelmeztető lámpa
világítani fog.
Ez a normál üzem, és nem jelenti a légzsákrendszer rendellenes
működését.
3) Csatlakoztassuk az utas oldali légzsák (felfúvódó) egység (1)
sárga csatlakozóját, amíg kattanó hangot nem hallunk.
4) Szereljük be a kesztyűtartót.
5) Tegyük be az „AIR BAG” (légzsák) biztosítékot a
biztosítékdobozba.
6) Kapcsoljuk be a gyújtást és győződjünk meg arról, hogy az „AIR
BAG” (légzsák) figyelmeztető lámpa hatszor felvillan, majd
kialszik-e.
Ha nem így működik, akkor hajtsuk végre „A LÉGZSÁK
DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSE” c. pont
utasításait.
A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSE
VIGYÁZAT:
A légzsákrendszer vizsgálatakor a légzsákok felfújódásának elkerülése érdekében ne használjunk a jelen
kézikönyvben megadott műszerektől eltérő típusú villamos műszert, például elemmel vagy hálózatról
működő feszültségmérőt, ellenállásmérőt stb. Ne használjunk tápáramforrás nélkül működő, tapintó típusú
vizsgálóműszert.
A jelen kézikönyvben található előírásokat gondosan be kell tartani, egyébként személyi sérülés
következhet be.
FIGYELEM:
Nagyon fontos a diagnosztikai hibakódok ellenőrzésének sorrendje. A nem megfelelő sorrendben végzett
ellenőrzés megnövekedett ellenőrzési időt, hibás diagnózist vagy téves alkatrészcserét eredményezhet.
A jelen fejezetben leírt diagnosztikai eljárás rendeltetése a légzsákrendszerben előforduló működési
rendellenességek megtalálása és kijavítása.
A legjobb eredmény eléréséhez fontos a diagnosztikai folyamat-táblázatok használata, és az alábbi sorrend
betartása.
1) Hajtsuk végre A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA
utasításait.
(A légzsákrendszer bármilyen célból végzett diagnosztizálását „A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK
ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA” c. ponttal kell kezdeni.
A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA az „AIR BAG”
(légzsák) figyelmeztető lámpán keresztül ellenőrzi, hogy az „AIR BAG” (légzsák) figyelmeztető lámpa
megfelelően működik-e, és hogy létrejött-e valamilyen légzsákkal kapcsolatos diagnosztikai hibakód.)
2) A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA alapján keressük
meg és olvassuk el a megfelelő diagnosztikai táblázatot.
(A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA elvezet bennünket
a megfelelő diagnosztikai táblázathoz, amellyel a légzsákrendszer bármilyen rendellenes működését
diagnosztizálhatjuk. Ennek elmulasztása hosszabb diagnosztizálási időt, helytelen diagnózist és téves
alkatrészcserét eredményezhet.
3) Minden javítás vagy diagnosztizálási eljárás elvégzése után ismételjük meg A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI
RENDSZERÉNEK ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA utasításait.
(Azáltal, hogy minden javítás és diagnosztika után elvégezzük A LÉGZSÁK DIAGNOSZTIKAI RENDSZERÉNEK
ELLENŐRZÉSI FOLYAMAT-TÁBLÁZATA által előírt ellenőrzéseket, meggyőződhetünk arról, hogy a javítás
megfelelő volt-e, és hogy nincs-e más hiba a rendszerben.)
A FOLYAMAT-TÁBLÁZAT VIZSGÁLATAINAK LEÍRÁSA
1. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy az „AIR BAG” (légzsák) figyelmeztető lámpa világít-e.
2. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy az „AIR BAG” (légzsák) figyelmeztető lámpa világít-e.
3. LÉPÉS: Ellenőrizzük a diagnosztikai kapcsoló áramkörét.
4. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy az „AIR BAG” (légzsák) figyelmeztető lámpa a gyújtás bekapcsolása után felvillan-e
hatszor.
6. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy vannak-e régebben feljegyzett hibakódok az SDM memóriájában. (SUZUKI vizsgálókészülék
segítségével)
7. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy vannak-e régebben feljegyzett hibakódok az SDM memóriájában. (monitorcsatlakozó
alkalmazásával)
9. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy vannak-e az SDM memóriájában pillanatnyilag érvényes hibakódok. (SUZUKI vizsgálókészülék
segítségével)
10. LÉPÉS: Ellenőrizzük, hogy vannak-e az SDM memóriájában pillanatnyilag érvényes hibakódok. (a monitorcsatlakozó
alkalmazásával)