Köszönöm válaszod.
Digitális klímás. Azóta sem éreztem a szagot, lehet kintről jött. Használat, vagy szerelési útmutató linket tudna valaki? (Nem sikerült találnom müködőt)
Sziasztok!
Leírnátok a tapasztalatotokat a kocsival kapcsolatban?
Akinek mostani szériája van.
Típus hiba érdekelne, gyorsan kopó dolgok, zavaró dolgok.....
Bár nem ismerem az 1.6-os benzines verziót annyira, de ezzel a motorral, 5 sebességes váltóval valszeg ez teljesen normális. Ha visszaolvasol (jó sokat) a fórumon, találni fogsz infókat arról, hogy ez a motor nem egy gyorsulási versenyre való, de cserébe legalább van étvágya :) viszont kevés probléma van vele és bírja is sokáig, nehezebb kinyírni, mint egy tdi-t.
Meleg hűtővíznél már rég meleget kéne fújnia, persze ez beállításoktól is függhet, meg attól, hogy manuál- vagy digitklímás-e, az nem derül ki a leírásodból.
A kartergáz-szerű szag nem lehet, hogy egy előtted haladó kipufogógáza volt? Ha utána nem érezted, inkább tudok ilyenre gondolni, mint hogy a saját motorodból jött volna
Tisztelt fórumozók.
Tegnap vásároltam egy 2004es 1.6 benzin (a 102le sima), 5 seb manuális váltós tourant digitális klímával, s kérdeznék pár dolgot.
90km környékén mennyit pörög a motor nálatok, nekem 2800 - 3000 között,nem sok?
Meleg hűtővíznél nektek mennyit kell várni, hogy meleget fújjon.
Haza felé kb 15 km után egy percig erős kartergáz szerű szag volt az autóba. Pici kartergáza van már a motornak. Azóta kb 80 km-ert mentem vele, de nem jelentkezett újra. Kipufogónál nincs gond, halk, alig rozsdás.
Köszönöm válaszokat.
Sziasztok van egy 2004 es 1.6 benzines touranom. Mostanában csinál olyat hogy a fűtőventillátor egyik fokozatban se megy egyszeruen nem megy se hideget nem fuj se meleget. Tegnap megint magátol jó lett ma megint nem jó. Valakinek valami ötlet higy hol keressem a hibát?
A buborékok a motor beinditását követően öt hat perc múlva egy két felszálló buborék formájában jelentkezik a vízpumpa a teljes vezérlés szettel hatezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve a hűtőt egy éve cseréltem igaz akkor mivel az előző hűtő kilyukadt hűtőtömítővel jöttem haza egy 50 kilométerről.
A kiegyenlítő sapka úgy tűnik jól zár mivel ha meleg a motor és leveszem nyomás alatti reakciót mutat. (Azért nem üzemi hőmérsékletű motorról van szó.)
A műszerfalon a folyadék magasságot jelző ikon illetve a hűtővíz hőfokát jelző ikon is valós értéket mutat.
Viszont egy kiegyenlítő sapka nem egy nagy összeg és ezt kicserélem.
A gombostűfejnyi buborékok sztem nem hengerfejességre utalnak, az jobban szokott bugyogni, és nem csak többszáz km után
A pici buborékok lehet, hogy a hűtővíz kezdődő megforrására utalnak, aminek jópár oka lehet: pl. koszos hűtő, nem megfelelően záródó hűtősapka (ami miatt nincs megfelelő túlnyomás a rendszerben, ezért hamarabb megforr), vízpumpa-probléma, stb.-stb. A hőmérő mit mutat olyankor, amikor a pici buborékok vannak?
Szevasztok ha valaki tudna segíteni vagy okos tippet adni azt nagyon szépen megköszönném.
Van egy 2009-es BLS motorkódú pdtdi 1.9-es touranom és a kiegyenlítő tartály aljába gombos tű fejnyi buborékok keletkeznek két
háromszáz kilométer megtétele után kinyom magából kétdeci hűtőfolyadékot.
20-30 kilométeres távnál semmit nem lehet érzékelni akár 3500-as fordulatnál sem.
Amit ésszerűen végig lehet zongorázni úgy érzem megtettem az EGR hűtő ki lett cserélve és még a jelenség nem múlt el.
Azon kívül hogy egy kezdődő hengerfejezés lehet van e valakinek okos tippje hogy mit kellene megnézni, ugyanis ezt a problémát pont egy éve kezdte el produkálni, köszönöm szépen a várható hozzászólásokat.
Sziasztok! 2004 es touran AZV . Tipushibák amikre érdemes odafigyelni vásárláskor? Mennyire megbízható? Ebben Bosch pd elem van vagy már a Siemens? Véleményeket is várok. Köszi
Elég fiatal még a típus, az idősebb autókra jellemző hibák még sztem kevésbé jelentkeznek. Én 3,5 éve járok ilyennel, az első két évig volt nálam, a második egy évig (azt 1 évesen kaptam meg 1 évre), idén ültem a harmadikba.
Az elsőnél a tolatókamera hülyéskedett eleinte, volt, hogy nem akarta a képet mutatni, ezt egy szoftverfrissítés megoldotta. Ezen kívül egy garanciális szenzorcsere volt a DPF-szűrőnél (az enyéim mind 1.6tdi volt, a mostani is), ill. csomagtér zár csere. Három év alatt a két autón volt össz. ennyi a 'negatív' tapasztalat (azért idézőjelben, mert a szerviz korrektül orvosolt mindent garanciában), pedig évente 50e km-t hajtottam mindegyikbe. Az idén átvett példánynál kétszer olyan fordult elő, hogy a trip-computer és az óra lenullázott ajtónyitáskor ill. záráskor, viszont érdekes módon a dátumot nem felejtette el. Az első szerviz ideje ennél még nem jött el, hogy a szervizzel értekezzek erről a jelenségről.
Ezeket az apróságokat leszámítva az egész család imádja a kocsit, tágas, kényelmes, csöndes, nyáron jól hűt, télen hamar és jól fűt (csak kapcsold be a menüjében a rásegítő fűtés funkciót, különben sose melegszik be).
A cégnél volt jópár ilyen autó, ami még a flottamenedzserünknek feltűnt, hogy a Golf kombikhoz, és a korábbi Touran szériához képest hamarabb ették az első gumikat.
Elvileg van még egy év gyári garancia rá, de ezt papíron még nem láttam.
Minden infót szívesen veszek, az általános dolgokkal, mint rétegvastagság mérés stb nem kell fáradnotok, a típusra jellemző buktatók érdekelnének nagyon...
Időközben kaptam egy ötletet. Mivel a két motor még nincs a helyén, én nyitott motorháztető mellett próbáltam ki őket (próbáltam volna), de úgy nem engedi mozgatni az ablaktörlőket.
Tudom, hogy a biztosíték kiosztás nem egyszerű ezeknél az autóknál. 2005-ös Touran, 1056Le, DSG váltóval. Az első ablaktörlők nem működnek. A jobb oldali mechanikája megszorult, függőleges állásban maradt, majd mire hazaértem a bal oldali is megadta magát. Nem működik egyik oldal sem. Szétszedtem, a szorulást elhárítottam. Biztosítékokat kimértem, de nem találtam rosszat. Beltér jobb lent a kormány mellet és a motortérben az aksi mellett. Van még valahol biztosíték? Nekem gyanús, mert reléből is csak pár darab van a motortérben.
Tisztelt fórumozók! Azért írok ide mert a Touranban is ugyan ez a rendszer ván és hátha találkozott már valaki ezzel a hibával.Lenne hozzátok egy kérdésem adott egy VW caddy 2.0 TDI motorral digit klíma. A kérdésem kinek hogy működik a klímája?? Én nem jövök rá milyen tematikát követ a rendszer. Beülök a kocsiba 40 fokba elindítom(a rendszer automatár és 20 fokra van állítva) és előszőr elkezdi fullon járatni a szellőző ventilátort ezt egészen csinálja kb 5 km kereszűl vagy járatva 15 perc addig semmi hűtés csak dübörög a ventilátor majd megérkezik a hűtés és onnantól már minden rendben van szépen tartja a hőmérsékletet. Másnak is van vagy volt valami hasonló jelensége?? Ha igen akkor mi volt rá a gyógyír.Az előző autómban is digitklíma volt ott a motor indítás után szinte azonnal hallani hogy kapcsol a klíma. Ennél hiába teszem át kézibe és nyomom a klíma gombot nem kapcsol azonnal olyan érzésem van mintha akkor is az elektronika döntené el hogy mi legyen. Amikor beindúl akkor hűt rendesen csak nem azonnal. Már vittem klímáshoz újratöltötte a rendszert csinált teljes nyomáspróbát elvileg minden oké.
Azt szeretnem kerdezni,hogy mi lehet az oka annak, hogy mikor leallitom a motrot nehany masodpercig olyan hang hallatszik mintha a levego kifuj/elereszt. Nekem 1.9 diesel Touranom van de lehet mas Vw kocsinal is elofordult mar. A motor mogul hallatszik a hang. Meg nem sikerult elvigyem szerelohoz, gondoltam megkerdem hatha valakinem mar elofordult es tud segiteni. Kosz