Keresés

Részletes keresés

bad will hunting Creative Commons License 2021.03.29 0 1 23445

Persze, csak a vasút nem szavaz négyévente, Icuka igen.

Előzmény: Törölt nick (23443)
bad will hunting Creative Commons License 2021.03.29 0 1 23444

Igazából az sem lenne eretnek gondolat, ha a 150-es vonal a felújított Burmán és 142-esen érné el Kökit (és a Nyugatit) a mostani kerülőút helyett ( a deltát egyrészt nem lenne lehetetlen 100 méterrel előrébb megcsinálni, másrészt a 150-es gigamega "nemzeti" érdek lesz, tehát 8-10 családi házat kukázni nem lenne gond a döntéshozóknak). Sorút rendezőig megmaradna a 150-es a Csepel-sziget miatt, attól beljebb meg ne felejtsük el, hogy Kormányunk amúgy is szeretné megszüntetni, Határ útnál Fradi felé terelni az értékes Dunaparti területek helyett. Illetve akár Sorút is megszüntethető lenne, ha a Csepel felől jövő vonatok a Gubacsi-híd után lemennének kéregbe pár száz métert amíg átmennek a HÉV és Soroksári út alatt, majd a Szabadkai úton bekötni Fradiba. a Szabadkai út vagy 30 méter szélesre ki van szabályozva, elférne bőven egy vágány.

 

A megszűnő állomások (Erzsébet, Soroksári út) utasforgalmát átvenné a HÉV, a rendezési feladatokat meg Ferencváros. Egy nagyobb áldozat lenne Soroksár állomás, de akár annak is lehetne új helye az Ócsai úti felüljáró alatt, úgyis ott vannak a munkahelyek és Soroksár másik központibb része, a HÉV-MÁV legyaloglás pedig 750 méterről 950 méterre nőne "csak".

Előzmény: Törölt nick (23442)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.29 0 3 23443

Ilyenkor kellene egyszerűen rövidre zárni a kérdést azzal, hogy: "a vasút volt ott előbb vagy maga?

Előzmény: bad will hunting (23440)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.29 -1 1 23442

Katonai szempontból fontos elkerülő szóval a honvédségnek is le kel mondania róla, elvileg egy napon belül járhatóvá kell tenni ha szükségállapot lenne. Persze láttunk már példát rá, hogy elbontottak ilyen vonalakat, amiket korábban nem engedtek lásd. delta Békéscsabán vagy a Solt-Dunaföldvár.

 

Burma felélesztése eleve csak Soroksár felől lehetséges opció, ill. volt az két okból is. Először a Cséry-telep helyére tervezett komposztáló üzem kiszolgálására terveztek vele, hiszen az ott lakók az ellen is tiltakoznak a megnövekedett közúti forgalom miatt, kertvárosi utcában ne mászkáljanak teherautók jeligével.  Vasúton kiszolgálás jó lett volna, de végül nem épült meg a komposztáló és le is került a napirendről. 

 

Másik opció, a 150-es felújításnál ismét errefelé terelni a vonatokat a 142 deltáig lenne csak megcsinálva 18. kerület nem is lenne benne. Sőt olyat is hallottam már, hogy még egy BILK felöli delta építését is fontolóra vették ,hogy menetirányváltás nélkül meg lehessen oldani, de ezt nem hiszem, hogy meglesz, az egykori delta helye már beépült kerülő úton megoldható, de kérdés érdemes-e pár év forgalom miatt ill. mivel gépet úgyis kell cserélni így a menetirány váltás nem okozna nagy gondot.

braun Creative Commons License 2021.03.29 0 1 23441

Pedig volna abban a vonalban ráció, egy értelmes feltáró viszonylattal még a városi közlekedésben is lenne létjogosultsága. De a kerületben minden új ellen ordítoznak (az persze nem zavarja őket, amikor önkényesen kihasítanak saját célra közterületekből). Jó példa erre, tizensok éve teleszórtak egy utcát fekvőrendőrre, hogy ne járjon ott soha busz (midibuszról volt szó), aztán ugyanezek a lakók verik a tamtamot, hogy messze a buszmegálló. 

Azt egyébként nem tudom, hogy valójában mi a hivatalos státusza a vonalnak és hogy egyáltalán reális-e az álmodozás (értsd: a tulajdonos lemondott-e a pályáról)?

 

Előzmény: bad will hunting (23440)
bad will hunting Creative Commons License 2021.03.29 0 0 23440

A kerület motivációjához pedig tudni kell, hogy a XVIII. kerületben utálják a lakók a Burmát és folyamatosan rettegnek, mikor lesz rajta újra vasúti forgalom, vagy a helyén négysávos Munkáskörút. Az elmúlt 20-25 évben megszokottá vált, hogy nem járnak rajta vonatok, sokan ebben a tudatban is költöztek már oda, hogy úgyis egy halálraítélt vonal, és akármikor felbukkan az újraindítás vagy a Munkáskörút, abból lincselésbe hajló lakossági fórumok lesznek. 

bad will hunting Creative Commons License 2021.03.29 0 2 23439

Nagyon okosat akartál mondani, de inkább csendben maradtál volna... éppen a Fővárosi Önkormányzat nem támogatja és nem akar rá milliárdokat költeni, az állam bújtogatja az érintett kerületeket a háttérből, hogy építsék meg csak azért is.

Előzmény: riezaK (23438)
riezaK Creative Commons License 2021.03.26 -9 0 23438

Eddig a nagyburma felélesztéséről volt szó, hisz jól jönne a belgrádi vasút át/megépitése után , valószinű Karigeciék igy próbálnak keresztbe tenni. 

Előzmény: talpfa (23437)
talpfa Creative Commons License 2021.03.25 0 1 23437

Igen, már ideje volt.

Ha lesz is belőle valami, kíváncsi vagyok, hogy Szemeretelep megállóhelynél, kiszedik-e a váltó(kat)t a 100a vonalból?

Illetve felszedik-e a felesleges mellékvágányokat, fényjelzőt...stb?

De ha tippelnem kellene, arra tippelnék, hogy hagynak mindent ahogy van.

Kap egy földkúpot, vágány vége jelző táblát nyomnak rá, oszt kész is van.

Előzmény: Vargham (23436)
Vargham Creative Commons License 2021.03.25 0 0 23436

Végre kezdenek vele valamit.

Előzmény: talpfa (23434)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.24 0 1 23435

Volt egyszeregy úttörővasút Veszprémben:
https://youtu.be/X6qkw_wT4FI

talpfa Creative Commons License 2021.03.24 0 0 23434
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.22 0 1 23433

https://youtu.be/UcbBcrNPOts

 

49-es vonal Mezőhídvég-Fürged között. Egy részét már befoglalták az erdőben, erdei útként, az legalább jól járható. Felsőnyéken egy őrház maradt csak meg az épületek közül.

bad will hunting Creative Commons License 2021.03.17 0 2 23432

az én szubjektív véleményem: ez a katonai jujj-de-létfontosságú szöveg egy két évtizedes fedősztori, mert a MÁV-nak nincsenek milliárdjai rekultiválni a nyomvonalat (felújítani sem). Ezért akarnak mindenáron ráépíteni, régen a Munkáskörútat, most a bringautat, hogy Unijós pénzből le lehessen tudni a rekultivációt.

Előzmény: kihúzóvágány (23430)
FOMA Creative Commons License 2021.03.17 0 2 23431

Készítünk saját célra is fotókat. Gondolom a készenlétes kollégám kért meg rá, és köszönjük, hogy akkor nem tetted meg, főleg, hogy nem volt egyszerű, mert három vasútvállalat hozta össze, és nem nagyon akartak közös nevezőre jutni.

Előzmény: nidsz (23429)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.03.16 0 1 23430

Igen, mert úgy gondolják, hogy ingyen van az a terület.

Egy előnye mégis van: megmarad "nyomvonalas közlekedési létesítmény" kategóriában, tehát elvileg a vasút bármikor visszaépíthető (lenne).

Előzmény: siófoki35 (23425)
nidsz Creative Commons License 2021.03.16 0 0 23429

na nem is tudtam, hogy erről neked is van fotód! Én akkor ott ígéretet tettem annak, akinek, hogy nem hozom nyilvánosságra :)

 

Előzmény: FOMA (23423)
JasonX2 Creative Commons License 2021.03.16 0 1 23428

https://nevtelenutazo.blog.hu/2021/03/16/2020_11_21_kincsesbanya-moha

Kincsesbánya:

Raktár lehetett:

Tatárkő mh. lenne?

Elérve az 5-öst Moha-Rakodónál:

névtelen Creative Commons License 2021.03.16 0 2 23427

Vaskereket minden kerékpárra:)

Előzmény: division by zero (23426)
division by zero Creative Commons License 2021.03.16 0 5 23426

A rohadék gumikerekes lobbi!

Előzmény: siófoki35 (23425)
siófoki35 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 23425

A kerékpárutakat miért mindig vasutak helyére akarják építeni? :D

Előzmény: f_k (23424)
f_k Creative Commons License 2021.03.16 0 0 23424

Mór Pusztavám egy része elveszőfélben:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157723073&t=9005494

FOMA Creative Commons License 2021.03.15 0 4 23423

Ez meg, amikor megnézi valaki, hogy mi van a pálya végén túl, Pári felé.:-)

 

Előzmény: JasonX2 (23422)
JasonX2 Creative Commons License 2021.03.15 0 2 23422

https://nevtelenutazo.blog.hu/2021/03/15/2020_11_20_nem_engedve_a_48-bol_tamasi_keszohidegkut-gyonk

Pálya vége:

Pári / Dombóvár felé:

Fornád-Kecsege/Lepsény, Adorjánpuszta/Kesző felé:

Kesz

Tamási állomás:

Jobbra a meglévő keszői vonal, balra a lepsényi vonal töltése:

Adorjánpuszta:

Pacsmag:

Alsómajsa:

Elérve a 40-est:

division by zero Creative Commons License 2021.03.12 0 0 23421

Szerintem a 2004.11.06-án tartott Burma bejáráson hangzott el, és aztán időről-időre említve lett a vasutas fórumban.

Előzmény: korpi41 (23420)
korpi41 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 23420

Ezt a honvédséges témát mire alapozod?

Előzmény: Törölt nick (23417)
talpfa Creative Commons License 2021.03.12 0 1 23419

A Szemeretelep megállónál van vágánykapcsolat, be van kötve a 100a vonalba a Burma.

Az Üllői útig tudna menni a vonat, ha lenne rajta forgalom, ott van kiszedve az első kereszt az 50-es villamosnál.

De a lényegen tényleg nem változtat, le van "pusztulva".

Előzmény: laci_52 (23418)
laci_52 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 23418

Ott vonat már nem fog menni. Rengeteg sín hiányzik, keresztek kiszedve, a szemeretelepi megállónál már nincs vágánykapcsolat stb.

Előzmény: Törölt nick (23417)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.11 0 1 23417

Kérdés mi lesz belőle, mert a honvédség nem akart eddig lemondani róla, ill. a hírek szerint a 150-es felújításakor is számolnak vele.  Igaz pont ott, ahol szükség volna rá van a legrosszabb állapotban mintegy 1.5 km sín hiányzik.

Előzmény: Magyar NaBA (23416)
Magyar NaBA Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 23416

Parkot építenének a Nagy Burma vágány helyén mintegy 10 kilométer hosszan.

 

https://magyarnemzet.hu/belfold/a-kormany-epiti-meg-a-kerekparutat-ami-mogul-karacsony-kihatralt-9495281/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!