800e-1000000 között ma már nem kapsz ilyen évjáratú lakókocsit, ha igen, azt ne vedd meg. Azt sem igazán értem, hogy ezt innen el akarod húzni 3 hónapért Skóciába?
Szép téma, de szerintem nem lesz egyszerű dolgod. A többségnek (nekem is) csak nyaralós, kempinges tapasztalata van; de életvitelszerűen egy lakókocsiban élni nagyon más dolog. Ilyen szempontból jobbak az angol lakókocsik: jobban felszerelt konyha, tágasabb fürdőszoba stb. Viszont hosszú távon fogalmam sincs, hogy lehet megoldani mondjuk egy zsákutca végén a víz utánpótlást, szürke víz elvezetést, wc tartály ürítését, áramellátást, gáz utánpótlást; de biztosan lesz valaki, aki erre mond majd okosat :) Még valami: olyan méretű lakókocsit, amiben hosszú távon élni lehet, ne akarj Astrával vontatni :/
Sziasztok, lakókocsit szeretnék venni anyagi megfontolásból. Skóciában dolgozom egy szélparkban. Szeptember közepéig idén, és további 3 évig évente 4 hónapot. 65 fontot (29 e Ft) kapok naponta, ha megoldom a szállást magam. Mivel szezon közepe van, dolgozni kell és nincs lakókocsis tapasztalatom, így nem merek belevágni. Tudnátok honlapokat ajánlani, ahol fel vannak sorolva a költségek? Applikáció, ahol látom hogy adott országban mit szabad és mit nem, hol lehet szennyvizet üríteni.. Hogy kell kezelni a szennyvíztartályt, mire kell figyelni vásárláskor, autóhoz képest hogy néz ki a biztosítás ára, milyen egyéb költségek vannak (moover, sötétítés, kerékzár egyebek).
Több eladó úgy hirdet, hogy 800 ft/km-ért elvontatja ahová kérem. Lerakatom egy régi út szélére, ahol meg szoktak állni lakóautósok (elhagyatott zsákutca vidéken az erdőben). Ez jó közel van a munkahelyhez. Veszek egy aggregátort tölteni az akksit, mosást, bevásárlást megoldom, ősszel eladom félárban. BENG! Ja persze, ennél biztos bonyolultabb, de nincs tapasztalatom, így nem látom át. 800.000-1 millió ft körül '90-es évek végi, 2000-es évek elejei modellek közül mit érdemes venni? (Ranger bailey, Elddis, Compass rallye GTE, Abbey, Swift). Van egy Astra-m ami 1000 kilót húzhat fékezett tömeget. Látok pár lakókocsit ami csak 700 kilós. Jól gondolom, hogyha ilyet veszek és belepakolom a cuccaim, akkor még kábé benne leszek a súlyba? Ha megtetszik és haza akarom húzni Angliába, esetleg őszi melóra másik országba, előtte le kell mérni pontosan? Azt tudom, hogy nem tilos parkolni vele, más is dolgozott itt lakókocsiból hónapokig és a helyiek is büszkén mondják, hogy itt bárhova letehetem ami nem természetvédelmi terület. Azért még beszélnék pár parkoló lakóautóssal itt a környéken..
Segítségeteket kérem, ideje elvetni, vagy megvalósítani az ötletet..
Az integrált belseje általában kényelmesebb, tágasabb a félintegráltnál. Ami nekem az integráltnál nagyon nem jön be, az a leereszthető ágy. Egyrészt a minimális macerát sem szeretem. Az ágy bármikor használható legyen. Màsrészt a leereszhetőnél nincs keret. Olyan érzésem van tőle, hogy a párna állandóan kicsúszna a fejem alól, így pedig nem tudnék aludni.
3,5 tonnát nagyon kevesen tudják tartani. Gondolom ez egy busz esetében méginkább így van. És mivel a doboz is ritkább, valszeg az összes alkatrészt nehezebb beszerezni mint a felesnél.
Én a félintegráltra szavazok de ez egyéni izlés dolga. Az meg ugye mindenkinél más és más.....
Jó régen jártam itt, de most kellene egy kis segítség, Angol lakókocsi vízrendszer ügyben!
Az enyém nem csaponként mikrókapcsolós, hanem nyomáskapcsoló van beépítve!
Bekapcsolom a vízellátás főkapcsolóját, kinyitok egy csapot, a rendszerben leesik a nyomás, a nyomáskapcsoló bekapcsolja a vízpumpát, és a kinyitott csapon folyik a víz!
Ez eddíg rendben ment, de a nyomáskapcsoló elromlott, cserélni kellett!
A szivattyú 1,1 Bar nyomást tud, betettem egy 1 Bar-os nyomáskapcsolót, de nem tudom mit jelentenek az oldalán lévő "nyíl " jelzések!
A nyil a víz áramlási irányát jelzi, vagy azt, hogy arra nem mehet a víz?
Gondolom a mozgékonyságuk miatt ezeket hosszú utakra tervezik. Ahhoz képest, kicsi, szűk, kényelmetlen, de legalább jó drágák. Azért a pénzért, amiért egy ilyen szűk valamit lehet venni, kényelmes lakóautó is kapható.
A 2,8-as biztonsággal megy 90-110 között, de itt inkább a megállás a kritikus. Akárhogyis nézzük ezek a teherautók életük egészében full terhelésen járnak. Az merő ábránd, hogy egy alkovos felépítmény utazásra készen 3,5t. Tőlünk nyugatabbra ezek 4-4,5t-ra vannak belőve. És ezt kell tudni megfékezni...
A mennyit fogyaszt sok összetevős, de alkovos 10 alatt ritkán kér. Pár út, amin ilyen felépítményt vezettem, igaz lakót vontatva, emlékeim szerint pont 10-et evett.
Valóban a törésteszt durván néz ki...
A felépítmény terén nem csak anyag minőség, és szerelés a különbség, hanem a technikai megoldások. Ugyanabban az évjáratban egy HYMER olyan, mint a társai csak lesznek 3-5-10 (vagy soha) év múlva...
Persze ettől még egy RIMOR, vagy CHAUSSON lehet jobb állapotban adott esetben!
Jut eszembe, van egy elektromos kemping bicóm, az új autóba nem igazán fér be kényelmesen, rollerre váltanék, ha esetleg érdekel valakit, tényleg megkímélt, nyáron bevásárlásra használtam kempingben.
koszi a hasznos eszreveteleket. ez a 2.8 jtd amit emlegettel melyik evtol meddig volt? akkor ezek szerint az integraltaknak van hatranya is boven. igen en is erre gondoltam, hogy egy "kisebb" koccanas is oriasi koltsegekbe kerulhet egy integraltnal. milyen utazo tempot tudnak ezek? vagy amugy se akar az ember 90-100-nal tobbel menni ezekkel? sajna megneztem anno 1-2 torestesztet, es lehet emiatt se erdemes. egy ilyen 2.8 jtd kb mennyit eszik utazo temponal ha alkovos?
az hogy ki gyartja a felepitmenyt mennyire szamit? ertem ezalatt, hogy erdemes mondjuk ilyen ismertebb markakat, mint knauss, brümstner nezegetni? esetleg jobb minosegu a felepitmeny? nem zorog, jobb az osszeszereles minosege vagy nem igazan szamit es arra menjek?
Szerintem DUCATO vonalon ebben az évjáratban a 2,8 jtd a best off. Ez átmenet a hagyományos és elektronikus adagolós között, jó gazdától véve jól tartva örök élet.
Na, igen a szervizelés sarkalatos kérdés a hossz és magasság miatt. Sok helyről pattantam én is le, végül kicsit körbe nézve kiderült, hogy pár utcával odébb van egy alkalmas szerviz, akik ráadásul kifejezetten DUCATO vonalon mozogtak. Hogy drága? Naná, hogy. Minekután nem tudsz ugrálni így szabad áras.
Költség kérdés nem világos. De, ha pl.: tetőt újra kell rakni beázás miatt, az milliós tétel is lehet.
Nekem most a biztosítás cca 50.000.- persze ez is sok összetevős. Ez egy szgk. ebből a szempontból.
Teljesítmény nagyon fontos. Főleg, ha nem integrált, vagy félintegrált. Az alkov alá úgy beszorul a menezszél, hogy csuda.
Integrált esetén nyilván egyedi az esetleges javítás, míg a DUKI elejű sérülése esetén : kérek egy melósautó elejét.... Arról nem is beszélve, hogy, ha egyátalán van hozzá szélvédő, vagy elem...
Ráadásul az integrált nekem kevésbé tűnik biztonságosnak és merevnek, gyakorlatilag ki van vágva belőle a fém...
Téli üzemre téli kialakítású autó kell. Ez nem azt jelenti, hogy a mezei verzió nem jó erre alkalmanként, de oda már minden szempontból (hőérzet, csövek, stb.) az un. dupla padlós winter edition verzió kell. Vagy kínlódás a szürkevizet melegen tartani és a lábad is állandóan fázni fog.
nezegetem egy ideje a lakoautokat, regen sokat jartunk lakokocsival nyaralni, igy vonz a dolog hangulata.
mennyire problemasak ezek az autok? jellemzoen fiat motoros autokat nezegetek, 1995-2003 kornyekieket, ezek mobile.de-n 5-6 millio korul vannak. megbizhatok ezek a turbos motorok? szervizelest hol csinaljatok, van vmi bevalt lakoautos hely? mennyire draga? gondolom 3.3m magas autoval nem lehet barmilyen szervizbe beallni, plusz gondolom sokan eleve elhajtanak...
milyen koltsegek lehetnek amire igy laikuskent nem gondolnek? mennyi egy ilyen auto eves koltsege egyebkent, biztositas stb? mennyire fontos a teljesitmeny? gondolom nem akarok egy 90 lovassal felmaszni az alpokba...
amugy az A osztalyos autok mennyire jo dontesek? nagy szerelem egy A osztalyos hymer, de felek hogy pl egy szelvedo, lokharito csere joval dragabb mulattsag lenne, mint egy standard fiat teherautobol epitett lakoautohoz...
ha telen sielesere is akarom hasznalni, mennyire fontos olyat nezni, ahol nem szabadon futnak a vizcsovek, szurkeviz stb alul, hanem burkolva vannak?