Addigra bőven eladtam a HF Integralémat :-) Essen szét másnál :-) Egyébként meg szerintem jobban ment a M5. Mérés szerint is. https://zeperfs.com/en/duel621-658.htm
Ez valami olyan lehet, mint amikor a modern vadászrepülők elektronika nélkül vezethetetlenek. Szóval ha a mostani autókból kikapcsolod a segédleteket, kezelhetetlenebbek lesznek, mint a régi, hasonló képességű, de még segédletek nélkülire tervezett autók.
2005-ben vettem az első Integralémat, pont előtte pár nappal próbáltam ki egy 3,8-as M5-öt és semmivel se ment jobban. Nyilván nem a végsebességet próbálgattam, abban biztos jobb volt az M5.
Igen, ezt tök jól írtad, az uralkodnod kell az autó felett érzést.
Aki komolyabbat akart régen, jobb, ha nem volt fekezű, azok meghaltak. Most a fakezűek is vezethetnek akár 500 LE-s autókat, sokkal nehezebben halnak meg, és bátorabbak, kevesebb tudással, sokkal több galibát és kellemetlenséget okozva az utakon.
Biztos. Mi is agyaltunk rajta, és arra jutottunk, hogy a kikapcsolható kipörgésgátló lehet a megoldás, olyankor tud csak érvényesülni a sperr.
Az E34 M5-ben meg egyáltalán nem létezett semmilyen kipörgésgátló, viszont ott alap volt a sperr, mint írták is. Sok M5 végezte az árokban emiatt, iszonyú gyors az az autó, és az ABS-en kívül nincs benne semmi segítség. Ettől csodálatos. Az embernek uralkodnia kell az autó fölött.
Még az e39/e46 sem kapott sperrt, csak az M-ek. Ebben az időben (illetve előtte) a sperr az elindulást segítette hóban, mert a kipörgésgátlót még nem találták ki. Ahogy megjelent az elektromos kipörgésgátló, éltünt a mechanikus sperr.
Alváz- és üregvédelem után sajna lett egy csomó szépséghiba az autón. Olyan, amit én házilag nem tudok leszedni. Levakarhatatlan fröccsenések a felnin meg a lökhárító illesztéseinél. Ehhez társult egy rozsda-eltávolítás-festés utáni lakk-köd több helyütt (hátsó ablakon meg a tetőn), amit szintén nem tudok otthon leszedni. A faszi valszeg nem maszkolta le eléggé alaposan a kocsit, vagy nemtom, de rásüt a Nap, és látom, hogy matt az ablaküveg!
Szóval a fasz kivan, hogy emberek pénzért elvégzik a saját munkájukat, de ezzel újabb elvégzendő munkát adnak.
Úgyhogy elvittem a kocsit egy szépség-kúrára. Az eredmény önmagáért beszél:
Ezek a modern folyósabb olajok vékonyak melegen. Szerintem nem jól viselkednek régi technikában. Néha látok ilyen kisérleteket és elég zajosak a régi motorok vele.
Hát, télre jó lehet. Én nyárra nem tenném, az biztos. De hát kísérletezéssel fejlődik a világ... Én meg vettem 0w-40-et, csak még nem tudom mibe öntsem :)