Keresés

Részletes keresés

Pantone Creative Commons License 2009.01.08 0 0 434

Érdemes a Vidéki repterek fórumot látogatni, abból sok információ érvényes Kövesdre is.

Feltételezem, hogy a hivatalos álláspont bizakodó, de a valóság teljesen más lehet.

bodrostomi Creative Commons License 2008.12.29 0 0 433
Van valami újdonság?
tepsi_real Creative Commons License 2008.06.11 0 0 432
Mezőkövesdi leszállás
http://www.youtube.com/watch?v=jWRSmg30eHo
Vgyuri Creative Commons License 2008.05.09 0 0 431
Nocsk. Ilyen messzire jutott Mezőkövesd híre? Persze Vándor Karesz a szakértő :-)
Előzmény: Ízirájder (430)
Ízirájder Creative Commons License 2008.05.09 0 0 430
tri-tonus Creative Commons License 2008.05.07 0 0 429
Sajnos nincs így kaptam én is emilen.
Előzmény: bodrostomi (428)
bodrostomi Creative Commons License 2008.05.07 0 0 428
A 2. kép nincs meg jobb felbontásban?
Előzmény: tri-tonus (427)
tri-tonus Creative Commons License 2008.05.07 0 0 427

 

Vgyuri Creative Commons License 2008.05.06 0 0 426

Jó lenne tudni, hogy szószerint mit mondott az államtitkár, és nem az újságíró fogalmazta-e meg a prekoncepciója szerint a mondatot. Mert állami repteret valóban nem építettek 250 km-es körzetében, ami Ferihegy köré rajzolva gyakorlatilag az egész országot jelenti.

 

De támogatást minden évben adnak idgenforgalmi, infrastrukturális, EU kohéziós alapból magán és önkormányzati beruházásokhoz, pl. Debrecen már kb. 1 milliárdot kapott a saját 3-4 milliárdja mellé az utóbbi években.

 

 

Előzmény: bodrostomi (423)
bodrostomi Creative Commons License 2008.05.05 0 0 425
Igazad lehet. Kíváncsi vagyok már a fejleményekre. Ősszel gondolom többet fogunk tudni....
Előzmény: zsolt1973 (424)
zsolt1973 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 424
Itt a "magyar állam vállalta" a kulcsszó-szerintem. Vagyis azt vállalta magára nézve, hogy állami pénzt nem öl bele az adott régióban repülőtér-fejlesztésbe, azt viszont nem, hogy magánbefektető nem fejleszthet 250 km-es körzetben. Ilyet nem is vállalhatna a magyar állam, hiszen ez közösségi versenyjogba ütközne. Vagyis a magánpénzből eredő kövesdi reptér-fejlesztésnek a ferihegyi szerződés alapján nincs akadálya.
Előzmény: bodrostomi (423)
bodrostomi Creative Commons License 2008.05.05 0 0 423
Vagy mégsem. Egy kis szemezgetés a metro újságból:

A Pénzügyminisztérium államtitkára a létrejövő repülőtér gazdaságfejlesztési, munkahelyteremtő lehetőségeit emelte ki, hozzátéve, hogy a magyar állam a ferihegyi repülőtér privatizációja után azt vállalta, hogy 250 kilométeres körzetben nem hajt végre repülőtéri fejlesztést.

Tehát fejleszt úgy, hogy közben vállalta hogy nem fejleszt... hmmm... érdekes. Vagy csak én értelmezem rosszul? (mellesleg a két reptér még közúton is közelebb van egymáshoz 200km-nél, nemhogy légvonalban)

Vgyuri Creative Commons License 2008.04.30 0 0 422

Nem lehet tudni. Elvileg az a lehetőség, hogy Mezőkövesden cargo repteret építsenek, megvan. Hogy azután lesz-e rá fizetőképes kereslet, az más dolog, a világban szerinetm minden jól sikerült üzletre jut egy nem sikerült. Abban sem vagyok biztos, hogy Sármellékkel ilyen lovat akartak a befektetők. Valószínüleg több utasra számoltak.

 

 

Előzmény: bodrostomi (421)
bodrostomi Creative Commons License 2008.04.29 0 0 421
Hát ez az.. kötve hiszem, hogy ha meg is valósul valami, akkor az abban a formában fog, ahogy az újságokban meg egyéb helyeken tálalva van.
Előzmény: Vgyuri (420)
Vgyuri Creative Commons License 2008.04.29 0 0 420

Akkor lesz belőle talán valami, ha a szakmai befektető az első párszáz milliót letette az asztalra. (Addig ez is csak hatástanulmány, projekt és pályázatírói üzlet.) Amikor az önrészt letette, akkor már nem mondhatja, hogy ha az államtól vagy az EU-tól  pályázott összeget nem kapta meg, akkor nem ér a neve.

 

Előzmény: bodrostomi (419)
bodrostomi Creative Commons License 2008.04.29 0 0 419
Na erre kíváncsi vagyok...
Előzmény: Ízirájder (418)
Ízirájder Creative Commons License 2008.04.29 0 0 418
Vgyuri Creative Commons License 2008.04.23 0 0 417

A lényeg a cargo lenne, de ez nem tévesztendő össze a gyorspostával. Ha DHL azt mondja, hogy "igen, ő igénybeveszi a repteret", az sok mindent jelenthet.

 

Jelentheti, hogy Ferihegy helyett Mezőkövesdre jön a napi 1-2-3 gépe, ami a semminél több, de a gazdaságos üzemeltetéshez kevés.

 

Ha esetleg a schwechati hub-ját áthozná ide, az már valami lenne, talán még elég is lenne a nullszaldóhoz, ha nem köti magát a schwechati szintű körülményekhez.

 

Majd meglátjuk, ez is több, mint amit a vidéki repterek eddig elértek. (Talán a péri kivételével, ahol valamennyire hasonlít az eredmény a ráfodításhoz.)

 

 

Előzmény: Pantone (416)
Pantone Creative Commons License 2008.04.23 0 0 416
Lélegzet visszafolytva figyeljük a hegyek vajúdását.

 

A BOON -on egy korrekt, tárgyszerű vita folyik az eseményekről.

bodrostomi Creative Commons License 2008.04.21 0 0 415
Elég kihalt lett ez a topik... :-(
bodrostomi Creative Commons License 2008.01.11 0 0 414

Egyébként, pörög a téma: http://www.boon.hu/hirek/borsod-abauj-zemplen/cikk/a-harom-m-repter-mezokovesden/cn/haon-news-fcuweb-20080110-0436374226

 

Úgy látszik, mindenki kiveszi belőle a részét. (A szó igazi értelmében)

bodrostomi Creative Commons License 2008.01.08 0 0 413

Értem, nem is arra irtam, hogy reménytelen. Ha azt nézzük, hogy a reptér reptérként üzemelne, akkor tényleg igaz amit irtál. Csak épp itt arról van szó? Meg ha másra nincs pénz, akkor pont erre lenne? :-(

Ha itt annyira logisztikázni akarnának (komolyan véve a dolgot) akkor nem engedték volna felszedni az iparvágányokat, nem hagyták volna lerohadni az egészet. Igy max kamionparkolóknak, meg fémvázas csarnokoknak jó lesz a beton... de ne legyen igazam.

Előzmény: Vgyuri (412)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.08 0 0 412

Még mindíg olcsóbb egy meglevő pályát kijavítani, mint egy újat építeni. A rongálódás csak a felső réteget érinti, tehát a lerobbant  betonos reptérből még igen jó aszfaltost lehet építeni.

 

Talán éppen ide írtam be, a debreceni főbetonbontó-útépítő vállalakozó már kinézte magának azt a csodagépsort, amelyiknek az eleje felmarja a beton tönkrement tetejét, a közepe ledarálja és bekeveri aszfaltba, a hátulja meg ugyanazon a nyomon szétteríti. Utána jön az úthenger és elsimítja. Ezzel akarják - pénzhez egy hétre - a debreceni régi pályát feljavítani úgy, hogy nem a teljes 90 méter szélességet, csak annyit, hogy a legnagyobb gépek is használni tudják (45-50 m?). A többi megmarad parkolónak. Ez így állitólag olcsóbb, mint az "új" betont kiszélesíteni 5 méterrel, ami most a legtöbb korlátozás oka.

 

A mezőkövesdi pedig nem lehet annyira leromolva, mint a debreceni régi pálya, mert sokkal újabb.

 

Előzmény: bodrostomi (411)
bodrostomi Creative Commons License 2008.01.08 0 0 411

Megeshet. Mondjuk többnyire bicajjal járok ki, kocsival akkor voltam először a pályán. :-)

Véleményem szerint nem igazán lehet azt a helyet másra használni ebben a formában, mint amire használják most. :-( A reptér célú hasznosításnak szerintem lőttek. Más téren pedig: Semmi infrastruktúra... ha meg építenek, akkor meg tökmindegy hogy hova építik, ráadásul itt elég nagyok a kötöttségek egy zöldmezős beruházással ellentétben.

Előzmény: HA-BAR (410)
HA-BAR Creative Commons License 2008.01.08 0 0 410

Néha szoktunk ott nézelődni a "szomszédból", lehet hogy minket láttál.

Egyébként a néha napján rendezett autós versenyek melléktermékeként "javult" a főpálya, ugyanis a betonlapok közötti dilatációból az autók kiverték a gazt és kissé lesöpörték a felvált kis beton darabkákat, mindenesetre kisgépes szempontból most jobb, mint pár éve.

Előzmény: bodrostomi (397)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.04 0 0 409

Jó lesz az a terület lakóparknak,a fő pálya amugy is kuka!

 

Parkolóalapnak jó lesz :-(

 

Előzmény: Törölt nick (407)
Pantone Creative Commons License 2008.01.04 0 0 408
Egy jó előre levajazott pályázatra minek is jelentkeztek volna. Le vagytok maradva, itt már a "hasznon" osztozkoznak!

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.26 0 0 407

mi,mi,mi?Nem ti nyertétek a pályázatokat?

 

Jó lesz az a terület lakóparknak,a fő pálya amugy is kuka!

Előzmény: BükkAir (406)
BükkAir Creative Commons License 2007.12.26 0 0 406

Kissé megkésve, de mint a 240 hsz. –ben is írtam:

 

„Soha sem jelentkeztünk a repülőteret érintő nagy projekt levezénylésére, nem volt

szándékunkban „nemzetközi nagy cégekkel versenyezni”. (Így tehát nem is pályáztunk.)

Amit 10 éve javasoltunk/javasolunk, az a repülőtér „Korlátozott, és késlekedés nélküli használatbavétele” a „GA”, tehát menetrenden kívüli, üzleti, kisgépes vagy pl. oktatási, stb. célokra. Lásd: www.bukkair.hu

 

Most, hogy a repülőtér sorsa és hasznosítása megoldódni látszik, nincs más „feladatom”, minthogy sok sikert kívánjak a repülőtér üzemének beindításához.

 

Érdekes, így itt megemlítem, hogy ~szeptembertől egyre intenzívebb levelezést folytatunk, (inkább fogadunk) a távol-keleti térségből. Naponta több infókérés érkezik a @aerohelp.co.kr, @mfa.gov.cn, @beijing2008.cn, @shaw.ca,  és pl. a @taitra.org.tw e-mail címekről. (akit érdekel és használni tudja, annak átadom a címlistát és a leveleket)

Ebben mi is ludasok lehetünk, mivel a google képkereső a mezokovesd, vagy a mezokeresztes –re kattintva előkelő helyen hozza az oldalainkat, (1.2.) ezért rövidesen módosítjuk, később megszüntetjük az oldalaink tartalmát.

 

Végezetül - és a topikhoz utoljára hozzászólva:

Kellemes Ünnepeket és szép új jövőt Mindenkinek!

Vgyuri Creative Commons License 2007.12.15 0 0 405

Itt vagyok. Csak nem történt valami érdemleges?

 

Előzmény: Marczys (404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!