A fékpofák kopása miatt nem kell beesnie a fékpedálnak.
A rásegítő hibája miatt sem marad puha a fékpedál. Sőt.
Arra tippelek, hogy vagy a főfékhengered behalt vagy valahol ereszt a féked és emiatt fellevegősödött. Extrém esetben fellevegősödhet folyás nélkül is, de az ritka.
Én elsőként megnézném a hátsó féket, hogy ott nem folyik-e a fékfolyadék.
Nekem a kormány alatt van a központizár-vezérlő, vezetékezést nem ismerem.
Fordulatszámmérős műszerfalat és hozzá tartózó jeladókat (fordulatszámmérő, vízhőmérséklet) kell venni. Nekem minden be volt kábelezve, rádugtam és működik.
Sziasztok! Szóval van nekem egy '97-es mk2-esem. Pár napja a padlóra koppant a fékpedálom. Tudtam, hogy a fékpofák is meg a tárcsák is a végét járják, hát kicseréltem mindkettőt, leellenőriztem a fékolaj-szintet, de továbbra is hiába pumpálom nem keményedik fel a rendszer. Extra információ, nem tudom lényeges-e, hogy pumpálás közben feljebb megy a fordulatszám. Létezik hogy a fékrásegítő hányta össze magát? Ha igen, akkor azt mennyire para kicserélni és egyáltalán lehet-e még kapni? Köszi, Dave
A kormányburkolatot alulról kettő, a műszerfalkeretet felül és a kormány mögött 2-2, a külső keretet a középkonzolig 4 csavar tartja. A kormány felső részébe be lehet bújtatni a műszerfalat és kissé balra elforgatva kijön. Ki szoktam húzni a kábeleket és kívül rádugom - ha minden cserélt izzó működik, akkor bújtatok vissza mindent a helyére.
Jut eszembe: Belső műszerfalkeretet tud valaki adni?
friisen vasarolt 106 1.1 benzin independence 2003 as evjarat,olyan hibat produkal,hogy nem lehet leallitani a gyujtaskulccsal,csak ugy ha leveszem az akksi sarut.
bontott komplett gyujtaskapcsolot is szereztem,azzal is ugyanezt a hibat produkalja.
kaptam egy tippet,hogy lehet a benzinszivattyu releje nem jo,azt szereztem bontottat,azzal sem javult a helyzet.
ja es ha leallitas utan visszateszem a sarut es ugyhagyom akkor reggelre csontra lemeriti az akksit.jaro motornal a toltes lampa is vilagit ,igy valoszinuleg toltes sincs.
a toltes hianya csak a generator hibajabol adodhat,vagy esetleg osszefugghet ezzel a leallitasi problemaval is?
sajnos elektromos teren nem vagyok otthon igy szeretnem ha valaki leirna itt ha volt mar hasonlo gondja es arra mi volt a megoldas.
sajnos az hogy bevigyem szervizbe es ott megcsinaljak nem igazan jarhato ut szamomra mivel kulfoldon vagyok es sajnos amugy se tudnam megengedni magamnak,nyilvan ezert vettem ilyen olcso es oreg autot :D
minden segitseget megkoszonok,szep napot mindenkinek
Peugeot 106-ba jó a Citroen Saxo elektromos szervószivattyú? Az autómban a szivattyú helye a bal első lámpa alatt-mögött van. Az elektromos csati megegyezik? ( Nemrég vettem az autót, szervós lenne, de nincs benne a szivattyú, ezt szeretném pótolni. A kormányműről lejön a két cső, egy awab bilincses, egy hollanderes, és az elektromos csati is ott lóg a bal kerékdobon.)
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 1996-os Peugeot 106 XN 1.1 autónk van, amit imádunk, de azért már érezni rajta, hogy nem a mai kor gyermeke. Körülbelül fél éve kilyukadt a hűtő, majd hengerfejtömítést és csavarokat is cseréltek rajta. Azóta folyamatosan lehet érezni, hogy gyengécske a motor, nem akar menni, főleg amíg be nem melegszik rendesen, de akkor is fennáll a probléma, ha már megfelelő hőfokon működik. Ahol eddig hármasban el tudtam menni, ott most kettesben is alig megy, vagy megtorpan a kocsi elindulás után, majdnem le is áll. Továbbá az olajat mindig után kell tölteni, mert valahol megeszi, nem vészes, de azért észrevehető, olajfolt nincs a kocsi alatt és nem is füstöl. Lehet, hogy a szűrőket is kellene kicserélni vagy szerintetek mi lehet a probléma? A válaszokat előre is köszönöm.
Köszi a válaszokat. Mennyire ismeritek ezeket az MA váltókat? Ugyanis S16 váltót nem találok, Hollandiában lenne kb. 350 €, ezt azért sokallom, főleg hogy most csapágyaztam meg a sajátját az is benne van 40-45ezer forintban már.
Jó állapotú 1.1-es váltó lenne olcsón, áttételezése egész jól hangzik, végáttétele rövidebb, az 1-es és az 5-ös hosszabb, 2-3-4 ugyanaz. Tehát elindulni normálisan lehetne vele, nem is pörögne nagyon gyorsan le az 1-es, 2-3-4-ben jóval agilisabb lenne a rövidebb végáttétel miatt, a hosszú 5-össel viszont hozná a gyári jellegű áttételt az autópályán. Csak nem tudom hogy a kismotorosok váltójának a szerkezete nem gyengébb-e és a nyomaték nem tenné-e tönkre pillanatok alatt. Olvastam olyat aki évek óta használ 1.1-es váltót az S16-ban és állítólag nincs gondja.
Biztosan a váltón belül kell keresni a zörgés okát,mert nekem váltócsere után megszűnt a hang!Érdekes,hogy a frissen berakott váltó legalább 2x annyit futott,mint a zörgős,mégis csendben van.
A gőzt (v. meleg levegőt) egyik (folyadék)jeladó sem fogja rendesen jelezni, egyszerűen azért, mert nem lesz elégséges a hőátadás a gőz és a jeladó között. Ezek folyadékokra vannak tervezve.
Vízszint jeladó beépítése ajánlott, akkor ha elkezd fogyni a hűtőfolyadék, már a baj előtt fogod látni.
Sziasztok! (PUG 106, 1,5 D) Kilyukadt a hűtő, elfolyt a víz, természetesen minimum hengerfejes lett. Annak ellenére, hogy nem volt víz a hosszasan járó motorban, az egyébként jól működő vízhőfokmérő középállásban volt, előtte magasabban, a pirosat nem érte el, majd visszament . Gondolom a termosztátház hőmérsékletét méri. A forráspont jelző indítás előtt világít, majd elalszik, gőzt fröcsögő motornál sem gyullad ki. Lehet hogy ott a gond? Van valami lehetőség kiegészítő jeladó felszerelésére?
Szia! Köszönöm a választ. Ami még felmerült bennem: a váltókart vízszintes síkban mozgatva (tehát jobbra-balra) a hang változik. Ha az 1-es, 2-es irányába, tehát balra húzom csökken. Ha a rüki-5ös irányába mozdítom erősödik. Mármint álló helyzetben, üresben, alapjáraton, értelemszerűen felengedett kuplunggal. Ezzel még nem tudok mit kezdeni de egy új felfedezés. :)
Bizonyítani nem tudom, mert mindig lusta voltam szétszedni a zörgő váltókat, de szerintem az összes siklócsapágy ( a támcsapágyak is) általános kopása miatt (nem feltétlenül úgy kell érteni, hogy lóg, billeg az egész mm-ket, csak esetleg tizedet.) a motor alapjáraton fellépő fordulatszám-változása miatt ezek az alkatrészek elkezdenek billegni, bezörögni.
Gondolom ezt azért is, mert ez a jelenség leginkább a diesel (tehát nagyobb nyomatékú és jellemzően több futásteljesítményű) váltókat érinti.
Bizonyos esetekben a lemez váltófedelet levéve, a két tengely rögzítőanyájára ráhúzva megszűnt a hang, de sajnos ez csak 1-2 esetben működött.
A váltóbakok hibája szinte kizárt, a saját autóm összes bakjának cseréje után pont ugyanúgy zörgött a váltó.
Tipikus jelenség még, hogy kicsit megemelve a fordulatszámot vagy csak gázfröccsöt adva megszűnik a hang. (mintha a fordulatszám emelkedés miatt kiegyensúlyozódnának a forgó alkatrészek.)
Azt az elgondolásomat, hogy nem a gördülőcsapágyak okozzák a hibát, bizonyítja az eseted.
Kiegészítésként: a tartóbakokra azért gondolok mert esetleg nem csillapítják a természetes vibrációt megfelelően, a kasztni pedig talán felerősíti. Nyilván nem úgy értettem hogy a bakok visítanának és morognának. :)
Nemrég került hozzám egy 106-os. Már az előző tulaj is szenvedett a váltóval, tipikus nyelestengely-csapágy hangja volt. Őrlő jellegű hang, kuplung kinyomásakor elhallgat. Semmi gond, gondoltam én, szétszedtük a váltót, összes csapágyat cseréltük minőségi csapágyakra, kapott Total 75W80 váltóolajat 2 litert és...... a probléma mit sem változott. Illetve talán a váltó 3. és 5. fokozatban még hangosabb is lett is mint volt, és nem igazán értem mi okozza ezt. A csapágyak már jók, a fogaskerekeken semmi rendkívüli nem látható, a tengelyek rendben vannak, a váltóház természetesen nem törött, tehát semmi rendkívülit nem látok.
Hozzátartozik még a dologhoz, hogy a kocsin szinte vadonat új Luk kuplung készlet van, és a féltengelyek is újak. Nem utángyártott, gyári új.
Valakinek van esetleg ötlete mi lehet a gond? Váltóbakok?
Eladó Peugeot 106 1.0 Palm Beach.Amit tudni kell róla,családi autóként üzemelt,de megöregedett.Két éve vettem akkor 221.000 km volt benne,azóta sok minden cserélve lett.Első kerékcsapágyak,első fékek,hátsó lengéscsillapító,generátor/önindító fel lett újítva,gyertyák,gyertya kábelek cserélve lettek,akkumulátor,üzemanyag szűrő cserélve lett.Amik a hibái és ez is az eladás oka,meglehet csinálni,de én öltem már bele elég energiát és pénzt,azóta vettem egy másik autót inkább azzal foglalkoznék.Jobb első féltengelyt ki kell cserélni/fel kell újítani mert kanyarba gyorsítva kopog.Az első lengőkarok belső szilentjei közül is cserére szorul vagy mind a kettő vagy csak a hátsók.Ezen kívül kb 1,5 éve megpróbálták ellopni,csak vagy megzavarták az illetőt vagy simán béna volt de a vezető oldali ajtó zárperselyét szétbarmolta.Zárható/nyitható az ajtó de csak belülről.A beltér világítás eltört és kiesett,amennyiben szükséges ezt is pótolni kell.A legfontosabb,hogy valamiért az irányjelzésnél mindig kisüti a belső biztosíték táblán található biztosítékát,ezért nem lehet vele jelen pillanatba irányt jelezni,elakadás jelző jó,valószínűleg valami kábel hiba lehet,kapott új(bontott) irányjelző kart kompletten és másik biztosítéktáblát de ez csak rövid időre oldotta meg a gondot.Az ablakmosó valamiért nem működik és mintha a váltó kinyomó csapágya is kezdené hallatni a hangját.Gyári lakkhibás a fényezése valamint sérülések is vannak rajta.Viszonylag friss műszaki van rajta 2018.04.28-ig.Az autó alatt,1 éves,alig futott Hankook Winter Icept RS gumik vannak.Nem új autó ez tény,nem zsákba macskát árulok,minden kérdésre szívesen válaszolok.Emailbe érdeklődjetek,telefonon sajnos riitkán vagyok elérhető,vigyétek,vegyétek,mondj egy árat és megegyezünk.Donornak,boltba járni,első autónak,városba,bármire jó.Autópályán elfogóvadásznak annyira nem,de nem ismer lehetetlent. :) Hátha lát még benne valaki fantáziát.Köszi hogy végig olvastad.Kérésre küldök még képet.
Inkább írd meg az alvázszámod utolsó 8 karakterét (jöhet emilben is, ha nem írnád ide ki, a nevemre kattintva megtalálod), majd a képen bejelölheted, hogy melyik csőre gondolsz. :-)
Köszi Fez! Jól sejtettem csak nem voltam benne biztos. Vízcsövet szeretnék, de sehol se tudnak nekem még rendelni se. Az a fajta kellene amin van egy csonk és 4 cső jött ki belőle. 2 megy a blokkba 1 a kiegyenlítő tartályba és 1 a hűtőbe. Ezzel kapcsolatba szeretnék segítséget kérni, mert hosszú útra megyek vele.
"A másik kérdésem hogy hol található a motor hőfok jeladó? "
A termosztátházon. Szemből nézve a motor jobb oldalán, kb. ahol a hűtő felső vízcsöve belemegy a motorba.
"hogy lehet e valami mérőorát pluszba még bekötni, met a gyár kispórolta?"
A vízhőfok jeladó mellett van még egy vakdugó, ahova be lehet tekerni szabványos hőmérő jeladót.
Én a saját autómban 2 műszeregységből építettem össze egyet, az enyém szintén hőmérő nélküli volt, a másik meg egy vízhőfokmérősé, de ha jól emlékszem benzinesé. (fontos még, hogy azonos gyártmányúak legyenek)
Ez a leggyáribb megoldás. Ezen kívül sokféle hőmérőt lehet csinálni - bekötni, ízlés szerint.
Köszi a választ! Kicseréltem a hőgombát. Most nem volt még olyan meleg hogy bekapcsoljon a ventilátor. Van még valahol egy hőfok érzékelő relé? A másik kérdésem hogy hol található a motor hőfok jeladó? És hogy lehet e valami mérőorát pluszba még bekötni, met a gyár kispórolta? :) Előre is köszi!!!
A ventilátor kapcsoló hőgombán szakadás van mindaddig, amíg el nem éri a motor (ill. a hűtő és ezáltal a hőgomba) az adott hőfokot, ahol kapcsol a gomba. Ezután meg rövidzárat (tehát teljes vezetést) kell tudni mérni rajta.