Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.08 -1 1 39095

Zajta-Budapest közvetlen is ebből él, de ugyanez lehetne Battonya-Budapest járatnál is. Vagy egy Békéscsaba-Orosháza-Szentes-Kiskunfélegyháza-Kecskemét járat is simán megélne vasárnaponként

didyman Creative Commons License 2020.06.08 0 1 39094

Ez adhatott volna értelmet a Győr-Pécs tengelynek is ablakos fronton.

Előzmény: Törölt nick (39093)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.08 0 0 39093

Ami ráadásul kihasznált is volt, nagyon is, főleg hétvégén hazatérő meg visszautazó kollégistákkal.

Előzmény: haha 1970 (39092)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.08 -1 0 39092

Nem tudom honnan veszed te is hogy kimaradt a Gysev, igazából pont a Gysevnél volt a leglényegesebb változás mivel megszűntek a közvetlen vonatok (Sopron) Szombathelyröl-Pécsre, ami napi 4 pár vonatot jelent!

Előzmény: Godolloi HEV (39091)
Godolloi HEV Creative Commons License 2020.06.08 0 0 39091
Előzmény: Realista Zalavolános (39074)
looksharp Creative Commons License 2020.06.06 0 6 39090

Így lehetett egy Bz-t kivenni a vonalról. Napközben Kaposvár környékén pörög, hasamra ütök, végez a 38323-mal, este Kaposváron rárakják a 8218/18218 végére, Somogyszobon akad, tesz egy kört és 8281-ként visszatér Kaposvárra.

Véleményem szerint erről szól az egész. A Bz-vel ki lehet váltani Putyint vagy Dezsőt, esetleg szinkron Bz-ként M41 + 2B kocsit. A felszabaduló Putyin mehet csörgőpótlásnak, a Dezső a Balatonhoz. A kék kocsik meg szintén a balatoni forgalomba, hogy elmondhassák, tettek valamit a távolságtartás biztosításáért.
Őszig meg ráérnek eldönteni, visszaállítják-e utána a rendes üzemet, vagy marad így, decembertől meg nem két busz megy egyszerre, hanem csak egy Volánbuszos, a MÁV nem pótol.
De lehet, hogy tévedek.

Előzmény: General Specific (39089)
General Specific Creative Commons License 2020.06.06 -1 4 39089

Nagyatádnál meg nem tudom mit szívott az, aki a 22:30-as vonatot hagyta meg egyedül, de kéne belőle.

 

Nincs ebben semmi furcsa, azon van a legkevesebb utas... Ha meg akarják szüntetni, akkor jó, ha minél kevesebb utas van, és a többséget a busz viszi el.

 

A KTI - mint minden valaha volt "szakmai" (nemi) szerv - ma már csak politika, végrehajtja azt, amit a "megbízó" elvár tőle.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (39084)
nidsz Creative Commons License 2020.06.05 0 0 39088

tavaly is volt, és szépen ki is használták a biciklisek, legalább akkor hagyták volna meg pont ezt a járatot, ja csak akkor nem tudnák egy Bz motorral letudni a 102-est meg a 103-ast egyszerre.

Előzmény: V63 022 (39087)
V63 022 Creative Commons License 2020.06.05 0 1 39087

"Nagyatádnál meg nem tudom mit szívott az, aki a 22:30-as vonatot hagyta meg egyedül, de kéne belőle."

 

Á, ebből már inkább ne, ez túl veszélyes anyag.

 

A 103-ason pedig még meg is volt hirdetve egy [50] szerint közlekedő vonatpár, ami jó lett volna, de ment a levesbe az is.

Előzmény: Törölt nick (39084)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.05 -1 5 39086

KTI-nél azért áll a kapuban a portás, hogy ne mehessen be a logika, miért pont ebben lenne. Kockát gurítják, a gömböt pedig viszik.

nidsz Creative Commons License 2020.06.05 -1 1 39085

én ezt a VI.6-ot sem igazán értem, hogy jött ki.... Ha már a végdátummal igazodnak a nyári szezonhoz, akkor az elejével miért nem?

Előzmény: Törölt nick (39084)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.05 0 5 39084

Sok észre nem vall az sem ,hogy nyári menetrendnél húznak ki kiránduló vonatokat is. 102-es pl. nyáron erősebb a Tisza tóhoz megy a forgalom, 103 dettó és ott is a délelőtti marad meg nem a kihasználtabb délutáni, mindkét vonalnál a kerékpárszállítás az erős, Tisza-tó kerülés, busszal pedig biciklit nem lehet vinni.

 

Nagyatádnál meg nem tudom mit szívott az, aki a 22:30-as vonatot hagyta meg egyedül, de kéne belőle.

Előzmény: névtelen (39082)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.04 -1 0 39083

Mondjuk van bent megtévesztő dolog is, Szombathely-Pécs-Szombathely viszonylatnál a 8900-8901-nél ha valaki ránéz buszos közlekedésre gondolhat átszállás nélkül, de hogy az nem látszik rajt hogy 2 átszállással közlekedik az 100%! 

Természetesen ha valaki rákattint az adott vonatra akkor látja hogy átszállási ez a vonat is, ahogy  a többi 3 pár vonat is csak azoknál a föoldalon is jelezve van!

Előzmény: V63 022 (39081)
névtelen Creative Commons License 2020.06.04 0 2 39082

Lehet, hogy ez volt a stratégia?

Bevezetik és lássuk mekkora a felháborodás?

Mivel nagy, ezért ideiglenes. Ha csend lett volna, végleges. ...?

Előzmény: V63 022 (39081)
V63 022 Creative Commons License 2020.06.04 -2 1 39081

Az Elvirában aktualizálták a menetrendeket, a lemondott vonatokhoz odaírták, hogy közlekedik VI.5-ig és VIII.31-től. A pótlóbuszokhoz pedig, hogy közlekedik VI.6-tól VIII.30-ig. Talán tényleg ideiglenes lesz...

Szürrealista Vasutas Creative Commons License 2020.06.04 -1 9 39080

Nem sokat. Nem is érdekli őket.

Amit 100 évvel ezelőtt nem romboltak le, azt pont e jeles évfordulón teszi az ITM. Az országhatárral csonkává vált 113, 114, 125 éppen 100 évig bírta. A legújabb korban visszaépült 25-ösön a hodosi magyaroktól pótlás nélkül vették el a vonatokat, oda a pótlóbusz ki sem megy...

Előzmény: MCA-001 (39078)
superconductor Creative Commons License 2020.06.03 0 4 39079

Az önkormányzatok idáig el szoktak jutni - persze ennek is örülni kell.

De még jobb lenne, ha némi forrást is tudnának biztosítani az üzemeltetéshez. Mondjuk nekik sincs miből, így nehéz.

Elég szomorú hogy ilyen kérdésekben a "mindentudó" ITM-KTI páros dönt.

 

Közlemények szintjén persze jön a hülyítés, hogy van ahol csak ketten utaztak egy vonaton, stb. Ezek simán kiragadott példák, ráadásul a vírushelyzetben. Azt írták, hogy a ritkítások az utasoknak "csak" 4%-át érintik. Az a 4% nem olyan kevés. Gyanítom, hogy az összes közlekedő vonatnak a megszüntetni kívánt járatok nem teszik ki 4%-át, tehát ebből az jönne ki, hogy jobb a kihasználtság, mint a többi "átlag" vonalon!

 

Miért is lesz jobb, hogy ezeket az utasokat most busszal viszik majd, esetenként lényegesen hosszabb menetidővel? Hogy alakul egy Bz fogyasztása egy buszhoz képest? Főleg, ha rövidebb úton is jár?

 

A közúti infrára persze a világ minden pénzét képesek elkölteni. Amikor buszokat állítanak be, azok miféle "pályahasználati díjat" fizetnek? Egyszer kiszámolták valahol, hogy kb. 600-700 Ft-nak kellene lennie az üzemanyagárnak, ha a közút amortizációját abból akarnánk fedezni.

 

A másik, és ezért gyűlölöm a központi bürokráciát: fentről nézve ezek a vonalak csak terhek, vonatokat "kell" járatni, foglalkozni kellene velük. Látszik, hogy ezt 30 éve nem tudják megoldani, csak alibimenetrendeket és vonalbezárásokat tudnak produkálni.

Sok helyen a mellékvonalak nincsenek túl jó állapotban, de nem is költenek rájuk semmit. Annak a térségnek pedig lehetőséget jelentene.

 

És nem is kellene másra törekedni, mint arra, hogy minél több utast elvigyünk, HA már ott az infra, HA már ott a személyzet. Nem két pár alibivonattal bohóckodni.

Előzmény: MCA-001 (39078)
MCA-001 Creative Commons License 2020.06.03 -1 2 39078

Nagyatád polgármestere levelet írt az államtitkárnak és kiáll a vasút mellett.

 

Mit tesz a többi érintett település vezetője?

 

Lovrin Creative Commons License 2020.06.03 -1 3 39077

Nagyon helyes.

Remélem egyszer átveszik majd a zalai vonalakat is, és az ott összeácsolt alibimenetrendek is repülnek a kukába.

Előzmény: Realista Zalavolános (39074)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.03 -1 0 39076

Tudod ezt lehet így is meg úgy is értelmezni!

Konkrétan pont a Gysev érintett abban hogy a napi 4 pár közvetlen (Sopron) Szombathely-Pécs vonatpárból NULLA vonatpár maradt!

Szerinted ez micsoda ha nem "fűnyíró"?

Előzmény: Realista Zalavolános (39074)
Cserhát-vidéki HÉV Creative Commons License 2020.06.03 0 2 39075

Aláírva, megosztottam a nógrádi mellékvonali topikban is...

Előzmény: shadoe (39057)
Realista Zalavolános Creative Commons License 2020.06.03 -1 2 39074

A GYSEV mint korábban is, most is kimarad a fűnyíróból. Szent tehén...

Előzmény: 4MOTION: (39069)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.03 -1 2 39073

Igen, el tudom képzelni. Másfajta nyomásgyakorlás viszont nem működik, mert most a többségnek kéne kiállnia a kisebbségért. 

Előzmény: haha 1970 (39072)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.03 -3 2 39072

Azért ebbe nem gondoltál bele, a minisztériumban le...arnák viszont hány ezer embernek okoznál ezzel bosszúságot! El tudod képzelni mondjuk megáll 2 órára a közlekedés, ezután mikor lesz újra menetrendszerinti közlekedés!

Előzmény: Fizolti (39071)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.03 -3 4 39071

A tiltakozási hullám komolyabb szinten ott kezdődne, hogy néhány órára leáll az egész vasút - minden fővonallal és elővárosi vonallal együtt. 

Előzmény: shadoe (39064)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.03 0 0 39070

Az esetek nagy részében tudatos rombolás. Egy-két vonal esetében lehet járművet, esetleg mozdonyvezetőt megtakarítani. 

Előzmény: 4MOTION: (39069)
4MOTION: Creative Commons License 2020.06.03 0 2 39069

Sziasztok. Mi értelme van annak hogy most mellékvonalakon pl. 3 pár vonat helyett 1 pár közlekedik? Így is úgy is fent kell tartani a vasútvonalat akkor. Akkor szüntesse meg az egészet már az a 1 pár csak alibiből jár akkor? Ha meg az is jár akkor járhatna 3 is már. Csodálkozom a Pápa-Csorna vasútvonalat most nem bántják pedig egyszer már bezárták.

névtelen Creative Commons License 2020.06.03 0 2 39068

Ja, ez a pesszimistább változat, az, hogy a napi egyetlen hajnali 4-kor induló vonaton nincs utas...

..és ez kb olyan komolyságú, mint amikor anno tizenpár-évesen a Transport Tycoon nevű játékkal úgy akartam felvásárolni a saját cégem, hogy megállítottam az összes vonatot, hogy essen a vállalat értéke és olcsó legyen a saját részvény. A bevétel nulla, a cég zuhant, a terv nem igazán jött be. Ez a járatriktítás is hasonló komolyságú történet..

Előzmény: Szürrealista Vasutas (39067)
Szürrealista Vasutas Creative Commons License 2020.06.03 -1 0 39067

Vagy arra világít rá, hogy a napi 1 vonatot is meg kell szüntetni, esetleg pótlóbusz sem kell.

Előzmény: névtelen (39066)
névtelen Creative Commons License 2020.06.03 0 1 39066

Úgy legyen. Szerencsés esetben ebből jól is ki lehet jönni. A mostani döntés annyira látványosan dilettáns, hogy egy átlagember is könnyen megérti, hogy mi vele a baj, és ha tényleg lesz tiltakozás, akkor van esély, hogy a mostani szemléletet nem lehet újra elsütni, és talán rávilágít arra, hogy a regionális vonalakat is lehet és kell is fejleszteni (ahol érdemes).

Előzmény: shadoe (39064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!