Zajta-Budapest közvetlen is ebből él, de ugyanez lehetne Battonya-Budapest járatnál is. Vagy egy Békéscsaba-Orosháza-Szentes-Kiskunfélegyháza-Kecskemét járat is simán megélne vasárnaponként
Nem tudom honnan veszed te is hogy kimaradt a Gysev, igazából pont a Gysevnél volt a leglényegesebb változás mivel megszűntek a közvetlen vonatok (Sopron) Szombathelyröl-Pécsre, ami napi 4 pár vonatot jelent!
Így lehetett egy Bz-t kivenni a vonalról. Napközben Kaposvár környékén pörög, hasamra ütök, végez a 38323-mal, este Kaposváron rárakják a 8218/18218 végére, Somogyszobon akad, tesz egy kört és 8281-ként visszatér Kaposvárra.
Véleményem szerint erről szól az egész. A Bz-vel ki lehet váltani Putyint vagy Dezsőt, esetleg szinkron Bz-ként M41 + 2B kocsit. A felszabaduló Putyin mehet csörgőpótlásnak, a Dezső a Balatonhoz. A kék kocsik meg szintén a balatoni forgalomba, hogy elmondhassák, tettek valamit a távolságtartás biztosításáért. Őszig meg ráérnek eldönteni, visszaállítják-e utána a rendes üzemet, vagy marad így, decembertől meg nem két busz megy egyszerre, hanem csak egy Volánbuszos, a MÁV nem pótol. De lehet, hogy tévedek.
Nagyatádnál meg nem tudom mit szívott az, aki a 22:30-as vonatot hagyta meg egyedül, de kéne belőle.
Nincs ebben semmi furcsa, azon van a legkevesebb utas... Ha meg akarják szüntetni, akkor jó, ha minél kevesebb utas van, és a többséget a busz viszi el.
A KTI - mint minden valaha volt "szakmai" (nemi) szerv - ma már csak politika, végrehajtja azt, amit a "megbízó" elvár tőle.
tavaly is volt, és szépen ki is használták a biciklisek, legalább akkor hagyták volna meg pont ezt a járatot, ja csak akkor nem tudnák egy Bz motorral letudni a 102-est meg a 103-ast egyszerre.
Sok észre nem vall az sem ,hogy nyári menetrendnél húznak ki kiránduló vonatokat is. 102-es pl. nyáron erősebb a Tisza tóhoz megy a forgalom, 103 dettó és ott is a délelőtti marad meg nem a kihasználtabb délutáni, mindkét vonalnál a kerékpárszállítás az erős, Tisza-tó kerülés, busszal pedig biciklit nem lehet vinni.
Nagyatádnál meg nem tudom mit szívott az, aki a 22:30-as vonatot hagyta meg egyedül, de kéne belőle.
Mondjuk van bent megtévesztő dolog is, Szombathely-Pécs-Szombathely viszonylatnál a 8900-8901-nél ha valaki ránéz buszos közlekedésre gondolhat átszállás nélkül, de hogy az nem látszik rajt hogy 2 átszállással közlekedik az 100%!
Természetesen ha valaki rákattint az adott vonatra akkor látja hogy átszállási ez a vonat is, ahogy a többi 3 pár vonat is csak azoknál a föoldalon is jelezve van!
Az Elvirában aktualizálták a menetrendeket, a lemondott vonatokhoz odaírták, hogy közlekedik VI.5-ig és VIII.31-től. A pótlóbuszokhoz pedig, hogy közlekedik VI.6-tól VIII.30-ig. Talán tényleg ideiglenes lesz...
Amit 100 évvel ezelőtt nem romboltak le, azt pont e jeles évfordulón teszi az ITM. Az országhatárral csonkává vált 113, 114, 125 éppen 100 évig bírta. A legújabb korban visszaépült 25-ösön a hodosi magyaroktól pótlás nélkül vették el a vonatokat, oda a pótlóbusz ki sem megy...
Az önkormányzatok idáig el szoktak jutni - persze ennek is örülni kell.
De még jobb lenne, ha némi forrást is tudnának biztosítani az üzemeltetéshez. Mondjuk nekik sincs miből, így nehéz.
Elég szomorú hogy ilyen kérdésekben a "mindentudó" ITM-KTI páros dönt.
Közlemények szintjén persze jön a hülyítés, hogy van ahol csak ketten utaztak egy vonaton, stb. Ezek simán kiragadott példák, ráadásul a vírushelyzetben. Azt írták, hogy a ritkítások az utasoknak "csak" 4%-át érintik. Az a 4% nem olyan kevés. Gyanítom, hogy az összes közlekedő vonatnak a megszüntetni kívánt járatok nem teszik ki 4%-át, tehát ebből az jönne ki, hogy jobb a kihasználtság, mint a többi "átlag" vonalon!
Miért is lesz jobb, hogy ezeket az utasokat most busszal viszik majd, esetenként lényegesen hosszabb menetidővel? Hogy alakul egy Bz fogyasztása egy buszhoz képest? Főleg, ha rövidebb úton is jár?
A közúti infrára persze a világ minden pénzét képesek elkölteni. Amikor buszokat állítanak be, azok miféle "pályahasználati díjat" fizetnek? Egyszer kiszámolták valahol, hogy kb. 600-700 Ft-nak kellene lennie az üzemanyagárnak, ha a közút amortizációját abból akarnánk fedezni.
A másik, és ezért gyűlölöm a központi bürokráciát: fentről nézve ezek a vonalak csak terhek, vonatokat "kell" járatni, foglalkozni kellene velük. Látszik, hogy ezt 30 éve nem tudják megoldani, csak alibimenetrendeket és vonalbezárásokat tudnak produkálni.
Sok helyen a mellékvonalak nincsenek túl jó állapotban, de nem is költenek rájuk semmit. Annak a térségnek pedig lehetőséget jelentene.
És nem is kellene másra törekedni, mint arra, hogy minél több utast elvigyünk, HA már ott az infra, HA már ott a személyzet. Nem két pár alibivonattal bohóckodni.
Azért ebbe nem gondoltál bele, a minisztériumban le...arnák viszont hány ezer embernek okoznál ezzel bosszúságot! El tudod képzelni mondjuk megáll 2 órára a közlekedés, ezután mikor lesz újra menetrendszerinti közlekedés!
Sziasztok. Mi értelme van annak hogy most mellékvonalakon pl. 3 pár vonat helyett 1 pár közlekedik? Így is úgy is fent kell tartani a vasútvonalat akkor. Akkor szüntesse meg az egészet már az a 1 pár csak alibiből jár akkor? Ha meg az is jár akkor járhatna 3 is már. Csodálkozom a Pápa-Csorna vasútvonalat most nem bántják pedig egyszer már bezárták.
Ja, ez a pesszimistább változat, az, hogy a napi egyetlen hajnali 4-kor induló vonaton nincs utas...
..és ez kb olyan komolyságú, mint amikor anno tizenpár-évesen a Transport Tycoon nevű játékkal úgy akartam felvásárolni a saját cégem, hogy megállítottam az összes vonatot, hogy essen a vállalat értéke és olcsó legyen a saját részvény. A bevétel nulla, a cég zuhant, a terv nem igazán jött be. Ez a járatriktítás is hasonló komolyságú történet..
Úgy legyen. Szerencsés esetben ebből jól is ki lehet jönni. A mostani döntés annyira látványosan dilettáns, hogy egy átlagember is könnyen megérti, hogy mi vele a baj, és ha tényleg lesz tiltakozás, akkor van esély, hogy a mostani szemléletet nem lehet újra elsütni, és talán rávilágít arra, hogy a regionális vonalakat is lehet és kell is fejleszteni (ahol érdemes).