Kis segítség kellene. Van egy Steinhaus PRO-COM50 dugattyús 50L-es tartályos kompresszorom. Tudja valaki hogy ebbe konkrétan milyen olaj kellene? A neten kissé össszezavarodtam, mert 900Ft-tól 3-4ezer Ft.-ig vannak a literes kiszerelések, de ahány oldal annyifélét mondanak. Ráadásul azt is hallottam már hogy a sima motorolaj is jó. Utóbbit azért én kétlem. De nem szeretném kinyírni a kompresszorom. Ha valaki tudna típust. linket, árat mondani mit érdemes használni azt megköszönném.
Az alábbi két oldalt tudom ajánlani. Nem vagyok szakértő, én is gépvásárlás előtt állok, hobbi szintre itthon. Viszont az alábbi két linkelt márka megbízható és terhelhető a neten olvasott vélemények, cikkek alapján.
Szaktanácsot szeretnék kérni. Szeretnék egy kompresszort, nem kimondottan barkácsra, de nem is napi felhasználásra. Évi kb 6 hónapon át menne heti kb 50 órát. Mit tudnátok erre a célra ajánlani!? Szeretem a megbízható nagy és erős masszív cuccokat, szóval jól esne némi teljesítmény is. Akár több dugattyús is lehet de csak olajos. 400 l körúli szívással minimum 100 l es tartállyal.
Lenne két kérdésem. Már elég rég óta van egy egyszerű kompresszorom (Scheppach Hc 54), nincs is vele semmi baj. De valami azért mégis érdekelne:
1. A használati útmutatás szerint MINDEN használat után leengedem a kondenzvizet a tartályból, de eddig azt úgy csináltam, hogy szinte teljesen kiengedem a nyomást (a biztonsági szelepen keresztül) és utána tekerem ki a csavart. De ma láttam egy videót, ahol azt mondták, hogy feltétlenül legyen benne nyomás leengedéskor!
2. Egy barátom szeretné megvenni, mivel én szeretnék nagyobbat, de neki ez is bőven elég. Na most úgy néz ki, hogy a kocsimba sehogyan nem fér be állítva (kerekein) és mindenki figyelmeztet, hogy nem szabad lefektetni. Persze gondolom az olaj miatt, de nincs valami megoldás erre? Leengedni az olajat nem segítene? Vagy ha bizonyos ideig újra talpon lenne, nem folyna vissza az olaj a teknőbe?
Mi a véleményetek az OBI-s Luxx kompresszorról? Barkácsra kellene,de elég barkácsolós vagyok...2,2Kw,2 henger,50liter,400l beszívott levegő.70ezerért újonnan..
Egy kompresszor azonosításában kérném a segítségeteket, illetve abban, hogy ezen hogyan kell olajat cserélni, hol kell leereszteni, meddig kell feltölteni?
Mesterek! Ilyen kompresszorhoz,hol tudok szerezni "dugattyút" ?
Sajnos nem találom a gép papírjait,olyan 8-15-éves körüli, Panther fantázia nevű kompresszor. Most már nagyon sokáig tart mire feltölt a kikapcsolásig.
Nem kaptam segítséget hozzá ott sem ahol még forgalmaznak hasonlót. Amíg ki volt szerelve a műanyag alkatrész nyomorgatva, tapogatva volt,és miután vissza szereltem nagyon gyorsan feltöltött,de minden feltöltés egyre hosszabb lett.
Tulajdonképp eléri a beállított 7.5bár kikapcsolási nyomást, de soká éri el.
találtam egy nagy 1 hengeres kompresszort. Elvileg a gyártoja a Defém volt, fe semmifele adatlapot nem találtam róla se típust. A rajta lévő adatlaprol semmi sem olvashato le. Tudna valaki nekem ebbe segíteni? Esetleg egy légszállítást? elegendő levegőt tudna nekem termelni festéshez?? Koszonom szépen :)
-Azért tettem szűrőt a tartály és a kompresszor közé is hogy a kompresszorból ne menjen olaj a tartályba(hála az égnek nem is megy mert nem kopott a kompresszor)
-Motor alkatrészeket tisztítok vele,kímélem a kompresszort ezért nem engedem 6 BÁR fölé pedig simán tudná szerintem a tripláját is.Könnyedén tartja ,szépen 5,5 BAR-on folyamatosan(húzkodva a ravaszt célzottan) akár 8 percig tudok fújni vele homokot ,de tartaná akár a 16 BAR-t is.
-Aztán amikor elfogy a homok a pisztolyból,addig pihen a kompresszor de a hűtés izomból nyomja rá a hideget és picit várok 3-5 percet ülök iszok aztán már alaphőmérsékletű minden és kezdődhet előlről illetve 4BAR-ról startol(kis belökéssel :) )
-Mindent leszed elsőre 4 BAR felett rozsdát festéket ,kivétel az olajos iszapot azt elötte brigeciollal lemosom
remélem valaki ismeri az Alder markaju kompresszort. Abban kulonbozik a tobbitol, hogy allitolag siman lehet vele vakuumot csinalni ugy, hogy a beszivo levegőre kötöd a csövet. Elvileg itt is van egy szelep, nem csak egy lyuk, ahol szív es igy tartós vákuumot képes csinalni. Ezt nem látom máshol, aminek nem tudom az okát. A vákuum elég hasznos, gondolom ha ez ilyen egyszerű lenne, nem spórolnák ki egyibből sem, csak a legolcsóbbakból. Ti már találkoztatok ezzel a technikával? Nem sokkal drágább mint egy hagyományos, és tudnám is mire használni ha működik, de ha csak valami sufnituning, akkor jobb ha nem bizom benne. AZt sem tudom, hogy jót tesz-e neki, ha üresen szív (nincs terhelés rajta) Elvileg egy teflondugattyú van benne, azt nem találtam, hogy olajos-e vagy sem.
Atti...nem akarok beleszolni de....szerintem ne igy csinald.betettel egy finomszurot oda ahova nem kellene.siman kosd osszea kompresszort a tartallyal.ha tudsz szerezni vagy csinalni egy koztes hutot akkor azt tedd ide be.kompresszor...huto..tartaly.a tartalybol kilepo levegot szurd,de ugy hogy az a tartalytol messzebb legyen a szurod.ha festesz meg egy finomszurot is feltehetsz a pisztoly ala,azt amit ide beepitettel.mivel a tomloben is allando a nyomasingadozas igy kicsapodig a vizpara,ez megfogja.
De....hogy ezzel mennyire tudsz homokfujjni azt nem tudom...attol fugg mit akarsz fujjni.sok sok liter kell es elegendo nyomas hogy tudj dolgozni.persze ha finom fuvashoz akarsz ..mondjuk alura...lehet eleg.en most adtam el kompresszoromat ez vegett mert keves volt a 600 liter / perc a kabinnak.illetve eleg csak finom dolgokat csinalsz.de ez nem fogja a rozsdat leszedni.
Mármint első szűrő a hála Istennek nem létező olajat szűri ami a kompresszorból jöhetett volna de nem jött jó állapotú a kompresszor,a másik szűrő a tartály után van kötve,onnan se jöjjön ki semmi.
Szerintem a melegedés a kis csőkeresztmetszet miatt lehet,jóvolna ha a lehető legnagyob átmérő menne a tartályba a kompresszorból.Bár az eredeti Dutra traktoron is elég kis átmérőjű cső jön ki belőle de ami most rajta van annál picit mégis nagyobb.
A tartály újra lett festve belül mert rozsdás volt,festeni is fogok vele tiszta levegőt akarok.
Csavarozás van mindenhol és csak plusszban hegesztés ,nincsenek apró rezgések,csavar fog inkább törni ,ócskát használtam.
Még közelebb raktam a hűtést most folyamatos használatnál van egy forró állapota amit tart lehet ez normális,következő változtatás fém cső a kompresszorból nagyobb átmérőben.
Kis motor alkatrészeket homokfújni akarok vele,szépen tartja a tempómat nem fogy el a levegő,sőt sietnem is kell hogy fogyasszam :)
Egy praktikeres ezernéven germánnak álcázott made in china -nál mégiscsak tartósabb lesz elvileg.
Jó hosszú erőkaron van a motor. A rezgéstől ezért törhet a hegesztés. A kijövő ágon mit szűrsz? A másik ami gond lehet: A gumicső kivezetés. Erősen melegedhet terheléskor.
Végre boldog tulajdonosa lettem egy TK 200 Ikarusz kompresszornak és abban szeretnék segítséget kérni, hogy mekkora fordulat kell neki? Jelenleg egy 1.1 KW-os 3 fázisú motor van rajta, bár még nem teszteltem, hogy elég lesz e hozzá. A motor 1440-et pörög, de az ékszíjtárcsák méretéből adódóan a kompresszor 1000-1100 közötti fordulaton megy. Ez elég, vagy változtassak rajta?
Van egy Hyundai kompresszorom eddig tökéletesen működött, de most nem termeli fel a levegőt. Csöveknél nem fúj ki, víz nincs a tartályban, membrán nincs kiszakadva. De viszont azt vettem észre mintha levegőszűrűn nem befelé szívná a levegőt, hanem kifelé fújja. Valakinek vmi ötlete mi lehet a hiba?
Sziasztok! Javított már valaki Defém kompresszort? Nem tudom lehúzni a hajtókart a sonka tengelyéről, de a sonka rögzítő sem jön ki a motor tengelyéről. Az menetes végig? Robbantott ábrát sem találok a neten. Köszi előre is ;-)