Lenne egy nagyon sürgős kérdésem! Egy kettes Golfon szeretnénk első rugókat cserélni, de a toronycsapágy kiszedéséhez szükség van egy speckó körmös szerszámra. Ezt lehet kapni Beta-ban (1557-es számú szerszám!) csak egy kicsit drága(16000.-HUF). Nem tudja vki, hogy hol lehet még ilyet venni valamivel olcsóbbért??
Előre is köszi a válaszokat,
Üdv,
AtomAnti
Én a Belzer (most már Sandvik) márkára esküszöm, azon kevés szerszámok közé tartozik amelyek racsnis kulcsával is lehet csavarokat meghúzni illetve kinyitni. Azóta vagyok ennek a márkának a híve, mióta egy idős bácsika bejött a boltba és mutatott egy 25-30 éves 2x-es kulcsot, mondván, hogy ő autószerelő, de pár napja ellopták egy két kulcsát és szeretne ugyanolyanokat, ha már annyi időn át semmi baja sem volt. Valóban csak kicsit sötétebb volt a és kicsit fényesebb ahol fogja, de a feje mint az újnak (tudtunk adni).
Ja egyszer megmutatták a gyártás fázisait, hát nem semmi, mindent kikovácsoltak szédületes volt. Az ára természetesen magasabb, mint a normál szerszámoké, de régebben valami 10 év garancia volt rájuk (most már nem tudom, mert 5 éve nem dolgozom ott).
Még egy valami, ha valakinek fém fűrészlap kell, akkor a Sandvik Bimetál lapját vegye meg, mert ezzel egy 90mm átmérőjű 10mm falvastagságú rozsdamentes acél gyűrűt simán elfűrészeltem az Obi-s lappal csak megkarcolni tudtam. Ez is drágább, de nagyságrendekkel tovább tart, mint a többi, hiába a svédek tudnak szerszámot gyártani (ha autót nem is, ezt csak BlackStar miatt hogy örüjjön:)))))).
Kimaradt az Alattomos Sünök Rendjének legfontosabb szerszáma, a kiválóan manőverezhető, kis helyen is elférő, és a használója kezében fegyverként viselkedő digitális fényképező, amivel a Rend (???? :)) ) tagja a békés polgárokat szokta szekírozni (pl. amikor átmásznak egy kerítés alatt)...
Dájen hercegnő esete óta gyanús vagy nekem...! :)))))
Na akkor megpróbálok értelmesen is hozzászólni... :)))
A kedvenceim egy része:
Becsületes neve rúgóbeakasztó kézikészülék.
Beta, viszonylag elviselhető áron. Sokmindent meg lehet vele oldani, mint a kromofággal...
Eddig még mindent kibírt... :)
Volkswageneseknek szinétn nélkülözhetetlen, ha nincs jó fogtechnikus a családban.
Beszerzés a sokat emlegetett gyáli piacról 5000 helyett 4000 forintért...
Felxibilis szár, 1/4".
Kamasa-tools, ezzel volt olyan probléma, hogy repedezett a sajtolásnál. Szó nélkül cserélték, bocsánatot kértek, és elárulták, hogy rossz volt az anyagválasztás...
Felül a Pastorino hosszú 13-as kulcs, csak a kidolgozás kedvéért.
Alatta Facom "racsnis" villáskulcs. Tapasztalataim nagyon jók, pláne ahol nehézkes rárakni a csavarra, de szükséges a 60 fokos elfordulásnyi hely...
Kerékcsavar villáskulcs kombináció helyett a váltóolaj leeresztéséhez... :)
A hosszabítók között középen Proxxon rövid hosszabbító, néha pont ekkora kell, de nagyobb nem fér el. Cirka 5-600 forint.
Mellette kicsit kifordítható hosszabbítók, két méretben, szintén életmentő lehet...
Kurblis racsni. Kamasa-tools, egy baja van, hogy leálltak a gyártásával, és előre szóltak, hogy nem tudják majd cserélni... :(((
Egyébként sok helyen ez is jól jön. :)
Egyben válaszolok amire tudok, a neveket találjátok ki hozzá...
"Kérdésem: nagy szükségem lenne rugófeszítő szerszámra McPherson gólyaláb szétszereléséhez.
Eddig 1 helyen láttam ilyesmit, kicsit sokalltam az árát, 20-25k között volt valahol 1 pár.
Szóval tud valaki ennél olcsóbban? Használt is érdekel, ha valaki megunta esetleg a sajátját.
Végső esetben kölcsön is jó lenne..."
Gyáli piac, 3500-4000 Ft...
"Elvileg a fékdobot kerékkel együtt le birom venni, igy "hátulról" is hozzá lehet férni a csavarokhoz."
A tengelyirányú ütögetés, a csavarlazító, az ésszel történő melegítés, a kismértékű ráhúzás sokat segíthet.
"Ha-ha, kölcsön már én is akartam kérni szerszámot, de nem attak a márkatársak(a szemetek)! :o)"
Szerszámot senkinek, semmikor, semmiért...
"Nekem dugóskulcsból a Proxon-t ajánlották, elég jó az ár/érték aránya."
Igen, bár egy-két villáskulcsán látszik már a használat.
"Jókat hallani még a Tengtools-ról is."
Én még semmit sem hallottam róla... :)
"A Betáról viszont mondják, hogy nem olyan nagy szám(mint az ára), viszont van rá garancia."
Khmmm. Azért néha kell egy kicsit tépni a számat, mire kicserélnek valamit...
"Nekem hamarosan esedékes lesz egy nagyobb(kézi)szerszámkészlet beszerzése. Dugós kulcs kb 4-26mm, csillag-villáskulcsok, mindebből metrikus és colos(kellett nekem angol autó), csavarhúzók stb.
Szerintetek hol érdemes mindezt beszerezni?"
Javasolni tudom a nagyobb vásárokat, és a gyáli piacot.
Pl.: Proxxon dugókulcskészlet 8-34-ig, boltban 30-33 ezer, pécsi vásárban 14 ezer... Ez alkalmi volt, általában piacon olyan 16-18...
"Minden rendes VW-snek a garázsában áll az alábbi szerszám: 1 db 30-as „CroVa” fej, piacon véve, kb. 300 Ft-ért. Erre ráhegesztve egy kb. 10 cm-es 1 zollos gázcső"
Ha már egyszer vettem, megvettem a hajtószárat is, mert így már csak a fejet kell venni. A 300 forintos fejjel vannak fenntartásaim, a Tona 1800 forint volt a lent írt helyen...
"Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért."
Többen dicsérték, nekem nincs sok tapasztalatom.
Ha már itt tartunk, a Pastorinot ismeri valaki?
Szintén olasz. Beszlétem egy szerszámtervezésben, gyártásban igen otthonosan mozgó emberrel, nagyon dícsérte, de nekem még ezzel sincs sok tapasztalatom...
"A racsnikról annyit ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfeljteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak."
A proxxon kidolgozása sokmindent magasan ver... :)
Nekem inkább az olajozást javasolták, mert nem kell szétszedni teljesen, és káromkodva keresgélni a rugókat, és mert a zsír nem jut el mindenhova, hidegen esetleg szilárdabb.
Én azóta félek a k. kerékcsavaroktól, amióta 1 nappal az érettségim előtt egy defekt miatt sorban téptük le 3 csavar fejét a kispolszkiról... Nekem tanulnom kellett, haverok kifúrták a csavarmaradványokat, új menet stb, majd feltették a pótkereket. A sors iróniája, hogy mégis gyalog mentem érettségizni, mert a koleszba menet a pótkerék is defektes lett...:o((
Jancsibácsi, tényleg a légkulcs a legjobb megoldás, de azért dorni+kalapács, esetleg kis csavaroldó után a megtoldott non_tesco_keresztkulcsnak is működnie kell... Én is jónéhány csavart beletörtem már ide-oda, de kerékcsavart még nem sikerált...
Egyébként a 20 éves berohadt VW Golf I 30-as féltengelyanyájának levételénél mi is karikába hajlítottunk egy 1/2" szárat. A 3/4-es toldatán pedig a 120 kilós nagybátyám ugrált, oszt meg se rezdült. Végül a CO-val vörösen izzóra történt melegítés után adta meg magát....
Macimedve hozzászólásán jót röhögtem, nekem is ott figyel a Bogár mellett egy ilyen műszer:-))
Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért.
A racsnikról annyit, ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfelejteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak. Na ennyit a nippon magasztalásról mert már zugolódik a lelkem amicaros fele.(persze ha itthon lehetne kapni Sk-t vagy Kobaltot:-))
Hogy én is kérdezzek a nyomatékkulcsok közt otthon van valaki, soron van egy beszerzése, de nem nagyon ismerem a témát, adjatok tanácsot.Köszi!
Ja az Izeltas török cég, de ez ne ijjesszen el senkit.
Nem felejtik el, direkt szállitják szárazon. Pl. Kamasa katalógusban külön felhivó szöveg van hogy néhány csepp finom olajat kell adni a racsnis szerkezetnek használat előtt!!
Macimedve hozzászólásán jót röhögtem, nekem is ott figyel a Bogár mellett egy ilyen műszer:-))
Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért.
A racsnikról annyit ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfeljteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak. Na ennyit a nippon magasztalásról mert már zugolódik a lelkem amicaros fele.
Ja az Izeltas török cég, de ez ne ijjeszen el senkit.
Torx készletet szeretnék venni(szeretne a fene, csak muszály :)), de nem csak a fejeket, hanem kompletten, fixen szerelve a csavarhúzónyélre. Hol tudnék ilyesmit beszerezni(III. XIII. VIII.)?
mondtam hogy ha odajössz akkor használhatod a qlcsot, de el nem lehet vinni tőlem ilyeneket, mert tudom hogy sosem kerülnek vissza...
Bár ezzel nem akarlak megsérteni lehet hogy nem vagy ilyen de ezt nem tudhatom :))
A Proxxon tényleg jó, nekem is az van, pár éve vettem, de még minden darabja ép..... Árban jóval a Beta meg a többi nagy alatt van, de szerintem a minősége hasonló....
Koltai Peti,
Minden rendes VW-snek a garázsában áll az alábbi szerszám: 1 db 30-as „CroVa” fej, piacon véve, kb. 300 Ft-ért. Erre ráhegesztve egy kb. 10 cm-es 1 zollos gázcső, (így még a legcombosabb könnyűfelnibe is be tudsz nyúlni) majd egy szintén egy zollos gázcső könyök, aztán kb. 1 m cső..... Amelyik tengelyanya ennek ellenáll, azt nem érdemes levenni:-))))))) Az egész kb. 400 Ft......
A hoszú csövet lehet rövidebbre is csinálni (kb. 30 cm elég) aztán a végébe dugni a nagypájszert, ha kell......
Öregebbeknek ugyanez a kulcs megvan 36-os fejjel is (Bogár rulez!)
A komplett készletekben általában a hajtószár és a könyök szokott eltörni, vagy a négylapú csatlakozás elcsavarodni. A gázcsöves konstrukcióban ilyenek nincsenek.....
Janibacsi
Légkulcs biztosan segít.... Ha nincs, akkor próbáld meg a letörött fejű keresztkulcsot rátenni a csavarfejre és a nagykalapáccsal jó isteneseket ráütni a csavar tengelyének irányába. Rárakhatsz bármilyen öreg dugókulcsot is, lényeg hogy ne verd agyon közvetlenül a csavarfejet. Aztán próbáld meg egy másik keresztkulccsal levenni...
Jó ötlet ez a topic.
Nekem dugóskulcsból a Proxon-t ajánlották, elég jó az ár/érték aránya.
Jókat hallani még a Tengtools-ról is.
A Betáról viszont mondják, hogy nem olyan nagy szám(mint az ára), viszont van rá garancia.
Nekem hamarosan esedékes lesz egy nagyobb(kézi)szerszámkészlet beszerzése. Dugós kulcs kb 4-26mm, csillag-villáskulcsok, mindebből metrikus és colos(kellett nekem angol autó), csavarhúzók stb.