Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Koltai Péter Creative Commons License 2001.11.23 0 0 42
Eddig még csak házi gyártmányokat láttam... :)

Marad a vízcső+felx kompozíció...

Annak aki ritkán használja, messze nem ér ennyit...

Előzmény: AtomAnti (41)
AtomAnti Creative Commons License 2001.11.23 0 0 41
Üdv mindenkinek!

Lenne egy nagyon sürgős kérdésem! Egy kettes Golfon szeretnénk első rugókat cserélni, de a toronycsapágy kiszedéséhez szükség van egy speckó körmös szerszámra. Ezt lehet kapni Beta-ban (1557-es számú szerszám!) csak egy kicsit drága(16000.-HUF). Nem tudja vki, hogy hol lehet még ilyet venni valamivel olcsóbbért??
Előre is köszi a válaszokat,
Üdv,
AtomAnti

Törölt nick Creative Commons License 2001.11.23 0 0 40
Sziasztok!

Én a Belzer (most már Sandvik) márkára esküszöm, azon kevés szerszámok közé tartozik amelyek racsnis kulcsával is lehet csavarokat meghúzni illetve kinyitni. Azóta vagyok ennek a márkának a híve, mióta egy idős bácsika bejött a boltba és mutatott egy 25-30 éves 2x-es kulcsot, mondván, hogy ő autószerelő, de pár napja ellopták egy két kulcsát és szeretne ugyanolyanokat, ha már annyi időn át semmi baja sem volt. Valóban csak kicsit sötétebb volt a és kicsit fényesebb ahol fogja, de a feje mint az újnak (tudtunk adni).
Ja egyszer megmutatták a gyártás fázisait, hát nem semmi, mindent kikovácsoltak szédületes volt. Az ára természetesen magasabb, mint a normál szerszámoké, de régebben valami 10 év garancia volt rájuk (most már nem tudom, mert 5 éve nem dolgozom ott).

Még egy valami, ha valakinek fém fűrészlap kell, akkor a Sandvik Bimetál lapját vegye meg, mert ezzel egy 90mm átmérőjű 10mm falvastagságú rozsdamentes acél gyűrűt simán elfűrészeltem az Obi-s lappal csak megkarcolni tudtam. Ez is drágább, de nagyságrendekkel tovább tart, mint a többi, hiába a svédek tudnak szerszámot gyártani (ha autót nem is, ezt csak BlackStar miatt hogy örüjjön:)))))).

Jó szerelgetést Uraim!

BlackStar Creative Commons License 2001.11.23 0 0 39
Kimaradt az Alattomos Sünök Rendjének legfontosabb szerszáma, a kiválóan manőverezhető, kis helyen is elférő, és a használója kezében fegyverként viselkedő digitális fényképező, amivel a Rend (???? :)) ) tagja a békés polgárokat szokta szekírozni (pl. amikor átmásznak egy kerítés alatt)...
Dájen hercegnő esete óta gyanús vagy nekem...! :)))))
Zola V8 Creative Commons License 2001.11.23 0 0 38
"Szombaton egyedül szedtem ki egy főtengelyt, úgy hogy földön volt a motor"

Á, nem úgy kell! Motor a helyén, kulcsot rátesz, beakaszt, elbújik, sisakot feltesz önindítóz. :)))

Előzmény: Koltai Péter (37)
Koltai Péter Creative Commons License 2001.11.23 0 0 37
Korrekt...

Én is szedtem ki és szét hátsó futóművet, nem mindig egyszerű... Mondjuk én bontottam, úgyhogy néhol lehetett durvulni.

Egyik 100 kilo fölötti haverom szerencsére jókor jött ellensúlynak... :)

Szombaton egyedül szedtem ki egy főtengelyt, úgy hogy földön volt a motor. Jó volt kilazítani a vezérműszíj kerekének a csavarját... :)

Előzmény: Zola V8 (34)
Koltai Péter Creative Commons License 2001.11.22 0 0 36
Tudod, ha nem racsog elsőre, akkor be lehet kurblizni... :)))
Előzmény: gt500 (33)
Zola V8 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 35
"A kedvenceim egy része: "

Jujj. A barátnöm sebésznek készül, ez a felsö nagyon hasonlít az ö müszereihez... :)

Előzmény: Koltai Péter (32)
Zola V8 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 34
Ha már fényképek.
Egy Camaro szerelés kapcsán szeretnék néhány speciális toolt megmutatni nektek! :))


gt500 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 33
Kurblis-racsni:-))))

Hát dobtam tőle egy spanyolt Barátom!!!

gt500

Koltai Péter Creative Commons License 2001.11.22 0 0 32
Na akkor megpróbálok értelmesen is hozzászólni... :)))

A kedvenceim egy része:


Becsületes neve rúgóbeakasztó kézikészülék.
Beta, viszonylag elviselhető áron. Sokmindent meg lehet vele oldani, mint a kromofággal...
Eddig még mindent kibírt... :)



Volkswageneseknek szinétn nélkülözhetetlen, ha nincs jó fogtechnikus a családban.
Beszerzés a sokat emlegetett gyáli piacról 5000 helyett 4000 forintért...


Felxibilis szár, 1/4".
Kamasa-tools, ezzel volt olyan probléma, hogy repedezett a sajtolásnál. Szó nélkül cserélték, bocsánatot kértek, és elárulták, hogy rossz volt az anyagválasztás...


Felül a Pastorino hosszú 13-as kulcs, csak a kidolgozás kedvéért.
Alatta Facom "racsnis" villáskulcs. Tapasztalataim nagyon jók, pláne ahol nehézkes rárakni a csavarra, de szükséges a 60 fokos elfordulásnyi hely...


Kerékcsavar villáskulcs kombináció helyett a váltóolaj leeresztéséhez... :)
A hosszabítók között középen Proxxon rövid hosszabbító, néha pont ekkora kell, de nagyobb nem fér el. Cirka 5-600 forint.
Mellette kicsit kifordítható hosszabbítók, két méretben, szintén életmentő lehet...


Kurblis racsni. Kamasa-tools, egy baja van, hogy leálltak a gyártásával, és előre szóltak, hogy nem tudják majd cserélni... :(((
Egyébként sok helyen ez is jól jön. :)

Mára ennyi...

Modemesektől bocsánat...

Koltai Péter Creative Commons License 2001.11.22 0 0 31
Jostét!

Egyben válaszolok amire tudok, a neveket találjátok ki hozzá...

"Kérdésem: nagy szükségem lenne rugófeszítő szerszámra McPherson gólyaláb szétszereléséhez.
Eddig 1 helyen láttam ilyesmit, kicsit sokalltam az árát, 20-25k között volt valahol 1 pár.
Szóval tud valaki ennél olcsóbban? Használt is érdekel, ha valaki megunta esetleg a sajátját.
Végső esetben kölcsön is jó lenne..."
Gyáli piac, 3500-4000 Ft...


"Elvileg a fékdobot kerékkel együtt le birom venni, igy "hátulról" is hozzá lehet férni a csavarokhoz."
A tengelyirányú ütögetés, a csavarlazító, az ésszel történő melegítés, a kismértékű ráhúzás sokat segíthet.

"Ha-ha, kölcsön már én is akartam kérni szerszámot, de nem attak a márkatársak(a szemetek)! :o)"
Szerszámot senkinek, semmikor, semmiért...

"Nekem dugóskulcsból a Proxon-t ajánlották, elég jó az ár/érték aránya."
Igen, bár egy-két villáskulcsán látszik már a használat.

"Jókat hallani még a Tengtools-ról is."
Én még semmit sem hallottam róla... :)

"A Betáról viszont mondják, hogy nem olyan nagy szám(mint az ára), viszont van rá garancia."
Khmmm. Azért néha kell egy kicsit tépni a számat, mire kicserélnek valamit...

"Nekem hamarosan esedékes lesz egy nagyobb(kézi)szerszámkészlet beszerzése. Dugós kulcs kb 4-26mm, csillag-villáskulcsok, mindebből metrikus és colos(kellett nekem angol autó), csavarhúzók stb.
Szerintetek hol érdemes mindezt beszerezni?"
Javasolni tudom a nagyobb vásárokat, és a gyáli piacot.
Pl.: Proxxon dugókulcskészlet 8-34-ig, boltban 30-33 ezer, pécsi vásárban 14 ezer... Ez alkalmi volt, általában piacon olyan 16-18...

"Minden rendes VW-snek a garázsában áll az alábbi szerszám: 1 db 30-as „CroVa” fej, piacon véve, kb. 300 Ft-ért. Erre ráhegesztve egy kb. 10 cm-es 1 zollos gázcső"
Ha már egyszer vettem, megvettem a hajtószárat is, mert így már csak a fejet kell venni. A 300 forintos fejjel vannak fenntartásaim, a Tona 1800 forint volt a lent írt helyen...

"Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért."
Többen dicsérték, nekem nincs sok tapasztalatom.
Ha már itt tartunk, a Pastorinot ismeri valaki?
Szintén olasz. Beszlétem egy szerszámtervezésben, gyártásban igen otthonosan mozgó emberrel, nagyon dícsérte, de nekem még ezzel sincs sok tapasztalatom...

"A racsnikról annyit ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfeljteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak."
A proxxon kidolgozása sokmindent magasan ver... :)
Nekem inkább az olajozást javasolták, mert nem kell szétszedni teljesen, és káromkodva keresgélni a rugókat, és mert a zsír nem jut el mindenhova, hidegen esetleg szilárdabb.

"Minden Jót Jó Kis Topic!!"
Köszi! :)

gt500 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 30
scirocco

A vizsla felhozott nekem egy vetexteam.hu
oldalt ők árulnak Izeltas cuccokat Pesten.
Az oldalon van cím.tel-szám és elég friss árlista is.

üdv gt500

gt500 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 29
Hi scirocco!

Az Izeltas-okat én Sopron-ban a Pócsi utcai csavarboltban vettem. Segitettem vele?
Remélem debreceni vagy:-))

Üdv gt500

scirocco Creative Commons License 2001.11.22 0 0 28
Hi VW II. topic! :)

"ismeritek az Izeltas márkát"

Azt is elárulod, hol kapni? :)

Üdv

Scirocco

Janibacsi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 27
Én azóta félek a k. kerékcsavaroktól, amióta 1 nappal az érettségim előtt egy defekt miatt sorban téptük le 3 csavar fejét a kispolszkiról... Nekem tanulnom kellett, haverok kifúrták a csavarmaradványokat, új menet stb, majd feltették a pótkereket. A sors iróniája, hogy mégis gyalog mentem érettségizni, mert a koleszba menet a pótkerék is defektes lett...:o((

JAno

Előzmény: petroczi (26)
petroczi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 26
Jancsibácsi, tényleg a légkulcs a legjobb megoldás, de azért dorni+kalapács, esetleg kis csavaroldó után a megtoldott non_tesco_keresztkulcsnak is működnie kell... Én is jónéhány csavart beletörtem már ide-oda, de kerékcsavart még nem sikerált...

Egyébként a 20 éves berohadt VW Golf I 30-as féltengelyanyájának levételénél mi is karikába hajlítottunk egy 1/2" szárat. A 3/4-es toldatán pedig a 120 kilós nagybátyám ugrált, oszt meg se rezdült. Végül a CO-val vörösen izzóra történt melegítés után adta meg magát....

Előzmény: GTI 16V (11)
gt500 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 25
Sziasztok!!!

Macimedve hozzászólásán jót röhögtem, nekem is ott figyel a Bogár mellett egy ilyen műszer:-))

Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért.

A racsnikról annyit, ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfelejteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak. Na ennyit a nippon magasztalásról mert már zugolódik a lelkem amicaros fele.(persze ha itthon lehetne kapni Sk-t vagy Kobaltot:-))

Hogy én is kérdezzek a nyomatékkulcsok közt otthon van valaki, soron van egy beszerzése, de nem nagyon ismerem a témát, adjatok tanácsot.Köszi!
Ja az Izeltas török cég, de ez ne ijjesszen el senkit.

Minden Jót Jó Kis Topic!!

Üdv gt500

Janibacsi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 24
Nem felejtik el, direkt szállitják szárazon. Pl. Kamasa katalógusban külön felhivó szöveg van hogy néhány csepp finom olajat kell adni a racsnis szerkezetnek használat előtt!!

Jano

Előzmény: gt500 (23)
gt500 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 23
Sziasztok!!!

Macimedve hozzászólásán jót röhögtem, nekem is ott figyel a Bogár mellett egy ilyen műszer:-))

Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért.

A racsnikról annyit ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfeljteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak. Na ennyit a nippon magasztalásról mert már zugolódik a lelkem amicaros fele.

Ja az Izeltas török cég, de ez ne ijjeszen el senkit.

Minden Jót Jó Kis Topic!!

Üdv gt500

DarkSide Creative Commons License 2001.11.22 0 0 22
Sziasztok!

Torx készletet szeretnék venni(szeretne a fene, csak muszály :)), de nem csak a fejeket, hanem kompletten, fixen szerelve a csavarhúzónyélre. Hol tudnék ilyesmit beszerezni(III. XIII. VIII.)?

Köszi előre is!

Janibacsi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 21
Kár lenne a vadiúj Debica gumikért:o)

Marad a gumis:o)

Jano

Előzmény: GTI 16V (19)
Janibacsi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 20
off: Jóvanna de hogy a pékbe mentem volna oda öninditó nélkül? Egyedül kevés vagyok a Jettához:o)

Jano

Előzmény: GTI 16V (18)
GTI 16V Creative Commons License 2001.11.22 0 0 19
vagy ha máshogy nem megy akkor meg lehet próbálni melegiteni is, csak akkor az járhat járulékos károkkal, mert minden összeég a csavar közelében :))
Előzmény: Janibacsi (17)
GTI 16V Creative Commons License 2001.11.22 0 0 18
Janibácsi,

mondtam hogy ha odajössz akkor használhatod a qlcsot, de el nem lehet vinni tőlem ilyeneket, mert tudom hogy sosem kerülnek vissza...
Bár ezzel nem akarlak megsérteni lehet hogy nem vagy ilyen de ezt nem tudhatom :))

Előzmény: Janibacsi (15)
Janibacsi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 17
Tehát aszondod, hogy guruljak el vele egy gumishoz, ne vacakoljak a rozsdamaró+ráolvasás hosszadalmas és idegtépő módszerével?

Jano

Előzmény: GTI 16V (11)
Macimedve Creative Commons License 2001.11.22 0 0 16
A Proxxon tényleg jó, nekem is az van, pár éve vettem, de még minden darabja ép..... Árban jóval a Beta meg a többi nagy alatt van, de szerintem a minősége hasonló....

Koltai Peti,

Minden rendes VW-snek a garázsában áll az alábbi szerszám: 1 db 30-as „CroVa” fej, piacon véve, kb. 300 Ft-ért. Erre ráhegesztve egy kb. 10 cm-es 1 zollos gázcső, (így még a legcombosabb könnyűfelnibe is be tudsz nyúlni) majd egy szintén egy zollos gázcső könyök, aztán kb. 1 m cső..... Amelyik tengelyanya ennek ellenáll, azt nem érdemes levenni:-))))))) Az egész kb. 400 Ft......
A hoszú csövet lehet rövidebbre is csinálni (kb. 30 cm elég) aztán a végébe dugni a nagypájszert, ha kell......

Öregebbeknek ugyanez a kulcs megvan 36-os fejjel is (Bogár rulez!)
A komplett készletekben általában a hajtószár és a könyök szokott eltörni, vagy a négylapú csatlakozás elcsavarodni. A gázcsöves konstrukcióban ilyenek nincsenek.....

Janibacsi

Légkulcs biztosan segít.... Ha nincs, akkor próbáld meg a letörött fejű keresztkulcsot rátenni a csavarfejre és a nagykalapáccsal jó isteneseket ráütni a csavar tengelyének irányába. Rárakhatsz bármilyen öreg dugókulcsot is, lényeg hogy ne verd agyon közvetlenül a csavarfejet. Aztán próbáld meg egy másik keresztkulccsal levenni...

Janibacsi Creative Commons License 2001.11.22 0 0 15
Igen Rád célzok:o) Bár Te legalább reagáltál valamit a nyűgömre:o(( Ezt veheted dicséretnek:o)

Jano

Előzmény: GTI 16V (11)
Zola V8 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 14
A Proxonnal nagyon jók a tapasztalatok!
Én is arra gyúrok. :)
Előzmény: elf (13)
elf Creative Commons License 2001.11.22 0 0 13
Jó ötlet ez a topic.
Nekem dugóskulcsból a Proxon-t ajánlották, elég jó az ár/érték aránya.
Jókat hallani még a Tengtools-ról is.
A Betáról viszont mondják, hogy nem olyan nagy szám(mint az ára), viszont van rá garancia.

Nekem hamarosan esedékes lesz egy nagyobb(kézi)szerszámkészlet beszerzése. Dugós kulcs kb 4-26mm, csillag-villáskulcsok, mindebből metrikus és colos(kellett nekem angol autó), csavarhúzók stb.

Szerintetek hol érdemes mindezt beszerezni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!