Olyanok véleményére lennék kíváncsi, akik ROTAX 503-as Racer GT-vel repülnek/repültek. Új szárnyat szeretnék venni a mostani CX-MD helyett. Milyet javasoltok, ami az 50 lovas motort nem pörgeti túl 2 személlyel, és fejlődés a CX-MD-hez képest? Jó lenne, ha a le/felszállás nem igényelne nagyobb úthosszt, mint a CX-MD.
A kérdés apropója az, hogy az általam meginterjúvolt amúgy közismert, tapasztalt pilóták eltérően látják a dolgot.
Hát ilyen közelről még nem tudtam szemügyre venni a sárkányt amit szoktam látni. :) Pedig már többször megfogadtam magamnak hogy viszek fényképezőgépet mindig.
Tatabánya-Tata-Almásfüzitő-Komárom útvonalon mozgok néha, Naszály felé sajnos ritkán megyek.
1-2 telefon aztán meglátom hogy mit tudok segíteni a tárcsa ügyében. Én most nem cnc gépkezelőként dolgozok.
Egyébként az ami neked kellhet, akár "c" tengelyes hajtott szerszámos esztergán is legyártható!! Holnap szerkesztek is egyet, és lehet hogy le is gyártok 1 db.-ot!!!!!!!!
Az biztos hogy egy HTD tárcsa fogprofilját könnyebb megrajzolni, mint egy evolvenst, de biztos van rá modul, aminél nem kell vacakolni a profil szerkesztésével, csak megadjuk a fogszámot, és a program megrajzolja a fogazatot...
A készen kapható tárcsák olcsók, egy 22 fogas 1300 Ft nettóban, de nekem 20-as, vagy 18-as kellene, olyat meg sajnos nem lehet kapni.
Arra gondoltam, 1 db HTD 8M tárcsát célszerűbb lenne CNC maróval legyártatni, mert lefejtő maróval a gépbeállítás miatt túl drága lenne. Pár éve 20 db HTD 8M tárcsát gyártattam le AlMgSi-1 alu ötvözetből, akkor alig kerültek többe, mint a hajtástechnika boltban kapható előfúrt acél tárcsák.
Egy ismerősöm meg is csinálná fusiban a tárcsát, de nem találok adatokat a HTD profilról. Jó közelítéssel lehet meg tudnám rajzolni autocadben, a fejkört nem nehéz kiszámolni, a fogak pedig kb. félkör alakúak, de jobb lenne egy program, ami korrektül megrajzolná a fogazatot. Catia, Pro/Engineer, Solid Edge programok vannak az ismerőseimnél, de HTD modul egyiküknek sincs. Esetleg nincs valami ötleted, honnan lehetne egy HTD modult szerezni?
Tudsz fogaskereket gyártani? Esetleg HTD 8M tárcsákat nem tudsz fogazni? Kellene egy 20-as tárcsát csináltatnom, mert 22-es a legkisebb készen kapható tárcsa...
Én is ilyen suzuki (1.3-as) motorra gondoltam, az előző írásomban!!!!!!!! Fogaskerékpárt pedig olyat csinálok a rotax áttételembe amilyet akarok!!!!!!!
A fogazottszíjas áttétel több szempontból is jobb mint a fogaskerekes. Pl. sokkal csendesebb, rugalmasabb, a motor torziós lengéseit csillapítja. Hatásfokban sem rosszabb a fogazottszíj mint a fogaskerekes áttétel, és karbantartást sem igényel. Nálunk a klubban több sárkányon is HTD 8M szíjas áttétel van/volt, egyikkel sem volt soha probléma. Subaru, Suzuki, és Horizont motoros gépen is láttam.
Célszerű Optibelt Omega HP szíjat venni, az kb. 30%-al erősebb mint a sima szíj. De jó a Gates Poly Chain is.
Teljesen laikusan kezdtem el utána járni hogy a molzon helyére beépítendő 1000-es Suzukihoz honnan tudok beszerezni olcsón csökkentő művet, a méregdrága rotaxhoz illeszkedő ( 200-300 ezer között kapható ) hajtómű helyett.
Épp itthonról kaptam a legjobb ajánlatott a fogazott szíjra, 1:2.75 ös osztású bordáskerekekkel együtt 56 ezerért.