Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2024.02.13 0 2 63148

A völgyidős szellős kihasználtság jelent bármit is? Annyira el van rohasztva az egész, hogy 10-11 óra körül bármelyik vonalon ugyanez a szellősség tapasztalható. 

Előzmény: rednalhgih (63146)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.13 -1 1 63147

Matekozhatunk itt sorjában de úgy sejtem nagyobb horderejű változásra várni kell a választásokig.Addig fódozásként belenyúlnak a legégetőbb problémákba és tüzetoltanak.A napi szintű "bennyhillshow" ellenére a politika nem akar változtatni mert mi van ha megint buknak,az már öngyilkosság juniusig.Addig is gyűjtik (mivel olvassák) a megoldásra váró gondokat.Közben megy az anyázás ezerrel kimaradások miatt.Izgalmas pár hónap elé nézünk,kíváncsi vagyok mit lépnek mert nagy a csend városházán.

 

Az tiszta hogy elengedték a 36os menetrendet.Egy kabaré volt első naptól a túlkínálat.De legalább utaztam csuklóssal kilátóig amelyen 14-en ültünk.Mögöttünk 34es egy megállóval lemaradva.Ezt is megértük.Kábé minden szar bekopogott eddig amire felhívtuk a figyelmet.Azóta csak burjánzik.

Előzmény: Racilaci (63145)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.13 -1 2 63146

Ennyire azért nem kell hátraesni a körjárattól.Számítottunk elindulása előtt heringre,ezt jeleztük is hogy csúcsban kedvelt lesz.

Azóta olvastunk élménybeszámolót többet ,elég vegyes a kép.Személyesen is látom hogy völgyben szellős,adott esetben pár ember üldögél rajta.

Szarkahegy-vargahegy-csermőke nem biztos hogy odáig van tőle.Érdemes lenne megkérdezned az ottlakókat.

Legutóbb délutáni csúcsban pont az indult főtérről,feszálltam de bőven volt még állóhely hidegsoron.Rákattantak a cickányok is pár megállóra mindkét irányba.Lefelé aldi vásárláshoz megfelel nekik.

Hétvégén sem láttam eddig teltházat,pedig direkt figyelem októbertől villamosból.

Egy ideig sűrítés biztos nem lesz annak ellenére hogy elférne,ha ezt a menetrendet kiizzadják már halleluja minden utasnak.

Még mindig azt írom hogy völgyben kihasználtabb lenne ha AU járatban gondolkodnának 39+AU átszállással mert a nyugati rész nincs elhalmozva használható kereskedelmi egységekkel.

Nyugat+avas+hejőpark+hejőcsaba+görömböly nagyjából a fél város.Egy szólót minden napszakban meg tudnának tölteni.

Ehhez kapcsolódna boncolt 44es görömbölyi keringőjének megszűnte.

Előzmény: Farmerlegend (63143)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.13 0 3 63145

Egészen elképesztő, de ennek a két 44-esnek annyira laza a fordája (az általam ismeretlen számú beforgatás nélkül), hogy simán beleférne a menetidejükbe az, hogy a 14-es meghosszabbított verziójaként közlekedjenek (s így kiváltsanak óránként 1-1 14-est). Még úgy is lenne benne bőven a sofőrnek állásidő.

Előzmény: Farmerlegend (63142)
Isubusz Creative Commons License 2024.02.13 -1 3 63144

Mai nap 10 sofőr hiányzott csak délután!

Rengeteg járatkimaradás: 3-as, 4-es, 7-es, 12-es, 20A-s, 28-as, 32/34-es, 35-ös, 36-os vonalon.

Bezzeg 16-oson megy mind a 4 forda hiba nélkül...

Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.13 -7 2 63143

Megdöbbentő, ennyi utasra én sem számítottam bevallom, a 29-39 páros csúcsban lassan már a 35-ösön is túltesz. Nemhiába, várható volt rácuppan a nép pláne ennyi idő után.

Jelenleg ott tartunk a hidegsori ágon csúcsban mind a két irányban vannak olyan indulások amire csuklós kellene. Mivel az nem mehet, így sűríteni fog kelleni mert nem férnek fel. 

A KO-nak ez a körjáratos történet nagyon bejött.

Remélem ez végleg megmarad.

Előzmény: rednalhgih (63137)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.13 -2 4 63142

A 44-esek még este is 2 csuklóssal veretik üresen (ez a beforgatás más vonalakra nem jellemző, csak néha látható) ahogy este a 4-es szintén csuklós csont üresen. Amíg ezek az értelmetlen pazarlások jelen vannak addig itt is bőszen lesz elégedetlen hang, hiszen számtalan megoldással együtt lettek ezek jelezve.

Amikor ennyire nincs sofőr elgondolkozhatna a nagyérdemű, vajon mi értelme az abszolút pazarláson és logikátlan kocsikiosztáson kívül a 2/4 sofőrös pazarlásnak a 44-esen? Feltételezem napi 4 sofőrt éget el csak ez a marhaság. Vagyis ha pl. pörgősebb lenne a vonal vagy (ahogy már írtam, a nulláról lenne újrahúzva az egész Búza) akkor rögtön minimum csak ezen a vonalon 2 sofőrt nyerhetne a cég. Azaz az a 2 pl. mehetne rögtön 35-ösre és nem lenne ennyi kimaradás. De hát amíg csak huncutkodások vannak vagy még az sem addig had menjen az esztelen pazarlás minden téren. Érthetetlen miért nem avatkozik már közbe senki.

 

A 3A kiállás megint ostobaság. Délelőtt az óránkénti 3A-ra alig férnek fel és ők csak a Martintelep... A duplán pazarló kiállás helyett inkább fordulhatna annyit, hogy a 60 perces követés 30 lehessen. Egyébként a 24-es is durván kihasznált.

Az viszont továbbra is ultra gáz, hogy a 3-3A-nak a Búzán nincs közös megállója... 

Előzmény: Racilaci (63138)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.12 0 3 63141

Sejtettem, hogy ez a forda-dolog kényes téma lesz.

 

 

Persze, hogy kényes kérdés. Hisz ezen múlik az üzemeltetés. Bárki össze tud bármilyen menetrendet rakni a ténylegesnél 20-30%-kal nagyobb eszközigénnyel, ha van egy hülye fenntartó, aki kifizeti. De nemhogy extrém drága szolgáltatást dolgoznak ki, de még csak le sem közlekedtetik a járatokat - akkor azért az már erősen szemet szúr sokaknak.

 

Nyilván nem egy dolgozónak kell ebben megnyilvánulnia, nem is kért senki az olvtárstól sosem belsős infókat. Látunk, amit látunk így is, úgy is. 

Előzmény: gábris (63140)
gábris Creative Commons License 2024.02.12 0 3 63140

Ez aránylag korrekt válasz volt, senki sem akar a munkáltatója ellen beszélni.
De azért szívesen meghallgatnám végre a KO véleményét is. Az utóbbi hetekben nagyon lapítanak.

 

Sejtettem, hogy ez a forda-dolog kényes téma lesz. Valahogy úgy érzem, az MVK nem szívesen enged senkit az elefántcsonttornyába. Annak idején a VEKÉ-vel se tartott sokáig a közös munka, végén csak összezörrentek. Most meg a KO-val megy ez a feszült légkör.

 

Hogy miért vagyunk ennyire negatívak? Egyrészt magyarok vagyunk. :)
Másrészt én pl. még mindig fizetek ezért a szolgáltatásért, de most már tényleg a ... televan ezekkel a random kimaradásokkal. Az ember csak azon görcsöl, mikor késik el vagy melyik buszra fér fel.

 

Már arra is gondoltam, esetleg az MVK szíves lenne (nem aznap, hanem előre) megjelölni bizonyos járatokat, amik nem garantált, hogy leközlekednek. Ha létszámhiány van, elsőként ezek maradnának ki.
Mint pl. a notórius fél hetes 36-os.
Eddig akárhányszor ránéztem reggel 5-kor az appra, már akkor törölve volt. Szerintem már nincs ember, aki számítana arra a buszra.

Előzmény: Eládi (63136)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.12 0 1 63139

Azt sem értik itt többen hogy a hidegsoron miért cng vagy veszprémi fut emelkedőn.A "sík" terepen pedig 3A byd ahol a legnagyobb kihívás yhíd az útvonalon.Nem úgy volt hogy pont a mi földrajzunk  miatt éri meg elektromost beszerezni?

 

Előzmény: Eládi (63136)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.12 0 2 63138

Amikor megkapartuk, ugyanez a pazarlás jött ki a Majális-parknál az 5/15-ös fordáknál. Ellődörögnek a sofőrök 45 perceket a város tetszőleges pontján, hacsak épp nem ugrasztják őket jobbra-balra, mert egyébként meg kiadhatatlan a menetrend. Mondjuk úgy az is marad, ha a valóságban dupla annyi kocsi kell egy-egy viszonylatra, mint amennyiből ki lehetne hozni a meneteket.

 

Ha tud ide-oda menni pótolni a 3A állásidőben, akkor talán mégsem csak műszaki okai vannak a nagy kiállási időknek, hanem egy általánosabb logika van kiterjesztve oda is. Nem tudom, a 44-es hányszor és mivel lehet jelenleg összeforgatva, de gondolnám, hogy ez így semmivel nem logikusabb és egyszerűbb, mintha egyetlen 44-es fordának lenne óránként egy-egy köre, az ötödik órában meg össze lenne forgatva valamivel (mondjuk az Auchanhoz kijáró 3-assal), hogy kiadható legyen rá a kötelező pihenőidő.

 

A 30-asról is leírtuk, hogy egy bizonyos zárt logika szerint magyarázható a dolog, de a zárt logika máris bukik, ha valaki megkaparja, hogy minek is kell az online jegyfoglalás idején óra:09-kor leszállni a főbejárat előtt 100 méterrel, hogy aztán óra:30-kor vonatra szállhasson; vagy ha az óra:40-kor visszainduló egyetlen 30-ashoz érkező vonat megcsúszik 5-6 percet. (Mint kiderült, erre úgyis az a megoldás, hogy "mindenki a villamosos átszállást" választja.) De erre a nagyon-nagyon-nagyon korlátozottan használható 30-asra is fenntartani 2 kocsit, hát nem tűnik túl bölcs dolognak.

 

  

Előzmény: Eládi (63136)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.12 -1 5 63137

Írtuk is hogy 44et ne vigyék a búzára mert minimális haszon mellett sok pénzt el lehet verni.Amit októbertől láttam az pont ezt igazolja.Javarészt nem azok használják búzán akik auchan felé mennek.

Sok trágya van a demeter bagázs számláján de ezt a menetrendet már nem ők alkották szóval a KO részben leszerepelt első nekifutásra.Jobb lett volna finomítani és "felderíteni" előbb mert nagyon sietősen áttolták a tervet.

Azóta sem telt meg a körjárat mert múlt héten délután utaztam vele csúcsban és messze nem volt hering.Pedig ennyi idő alatt már mindenkihez eljuthatott a híre.Völgyben hozza a tucat utas szabvány kihasználtságot (vagy még annyit se)

 

Ami leginkább idegborzoló tény hogy a városháza tolja a pénzt a szemmel láthatóan több sebből vérző rendszerbe és a változtatás szele valahogy nem érezhető.Nagy csend mindenről. Lehet elvannak az online kérdőív válaszainak kiértékelésével.

Ami még inkább meglepő hogy leszarják a sofőrök véleményét (írásod alapján) és visszavonulnak a valóság elől,nem akarnak szembenézni a fostengerrel.Amit részben ők alkottak.

Soha nem voltak főnöki-munkáltatói ambícióim mert ebben a közegben nem kérek belőle kössz szépen de ilyet meg se lépnék hogy nem érdekel a beosztott véleménye.Az a projekt halálra van ítélve ha így állnak hozzá.

Kevesebb arc,pontosabb tervek,folyamatos párbeszéd.Ez az alap,ezt várja el a sofőr,az utas.Lásd face kommentek az utóbbi pár hónapban.A diszkrétebbeket nyomozni kell mivel a többsége nyomdafestéket nem tűr.

 

Remélem még egyszer nem fognak pultokkal kivonulni mert vesénrúgják őket a vérmesebbek.Van bőven feszkó a lakosságba.Jobb lesz inkább postaládákba dobálni azt a kis tudnivalót.Egyébként is hordják a minap úságot ,közé kell pakolni és teljes városhoz eljut (+agglomeráció)

Előzmény: Eládi (63136)
Eládi Creative Commons License 2024.02.12 -2 12 63136

Kedves Mindenki!
Sokat gondolkodtam hogy reagáljak-e a forda beírása után feltett dolgokra, de úgy gondolom tisztázom a helyzetet azért. 

Lehet nyugodtan mondani hogy elfogult vagyok, vállalom. Azt is lehet mondani hogy siránkozok és megsértődök, elfogadom.

Valahogy ez a fórum az utóbbi időszakban nagyon elment, semmi mást nem lehet olvasni csak a negativitást, puffogást ez szr az szr ez se jó az is milyen stb. Igen, vannak pazarlások a rendszerben továbbra is, és van min javítani. Tudja mindenki milyen helyzetben van a cég, felesleges a szrt kakának hívni nem lesz jobb. De ez nem visz előre semmit és senkit, hogy csak a negatívumot lehet olvasni.

Egy pár dologra azért reagálnék ami felvetődött, mert sokan azt látom nem gondolják végig mit miért, és hogyan. Úgy gondolom az utóbbi pár napban felmerült 3A,30,44 járatok problémái védhetőek, azért megosztom veletek az én meglátásaimat :
3A : ez a forda elektromos buszra lett tervezve, aminek vannak korlátai amit még télen így sem teljesít. Nyilván sokat áll(na) a Reptéren, így van. Ettől függetlenül most megy pótolni jobbra balra az állásidőben, és merül is szépen az akksi. Meg amúgy, ha van óránkénti egy indulás csúcson kívül, amire van két busz, hogyan lehetne máshogy? 
30 : Óránkénti indulás fix időpontban a Tiszairól és "fix" érkezés a Tiszaira az IC miatt. Hogyan lehetne ezt másképp megoldani?  Összeforgatni a 21-essel? Igen, jó lenne de annál is ugyanez a történet. Ic-hez csatlakozva indul és érkezik a Tiszairól. Talán lehetne a kilátóban összeforgatni a 35-össel, de mivel az hétvégén csuklós megint nem látom jó opciónak.

44 : a többi járattal össze van többnyire forgatva a Búzán. Az Auchannál nem tud mit kezdeni, ütemes menetrend így lett kitalálva hogy óránként azonos időpontban kell indulnia. A 3A és 30-as járatoknál pont ugyanez volt a KO felbukkanása előtt is, de a 44-est már a KO alakította így. Az ő ötletük volt bevinni a Búzára.

Tehát a továbbiakban tényleg maradok inkább csak olvasó, mert nem fogok ehhez információt szolgáltatni. Írja mindenki amit gondol, bele ne gondoljon senki hogy mit miért és hogyan. Ha nektek így jó, legyen.

 

rednalhgih Creative Commons License 2024.02.11 -1 1 63135

Inkább a klasszikus centrum-villany útvonal fekszik az igényekhez.Leginkább villamosozókkal tolnál ki ha szinvapark megállóból még bevásárolva átmásznának zebrán vagy a tulipántömbhöz vagy a centrum elé.

Felesleges keringetni bláthy felé 44et ,de ahogy láttam a legtöbb 44es búza indulás is majdnem értelmetlen mivel nem is a végállomásig használják.Jön valami a búza közepén,nosza jó lesz az csabai kapuhoz hát felszállnak.Nincs az annyira kihasználva mint remélték,ennek is a fele nyugger vagy avasi akik nem gyalogolnak templom elé 32/24 pároshoz.

 

Ha lenne kilátós AU akkor le is szólósíthatnák mert tapolcainál kénytelenek a megszűnés óta átszállni auchan felé.

(mondjuk így is láttam már bőven sok szóló 44et eddig)

Előzmény: Racilaci (63134)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.11 0 4 63134

Az ütemesség is fenntartható lenne egyetlen busszal. Szorosan, de simán működne: a jelenlegi adatok alapján 48 perc a fordulóidő, ha nem megy ki a Joysonig. Ha igen, akkor 54 perc. Jelenleg 2 óránként megy ki.

 

Ha kicsit belenyúlnának az útvonalába, akkor pláne. 

Útvonalat lehetne módosítani így:

 

a., vissza a Centrum-Villanyrendőr hurokba Búza nélkül

b., Centrum kihagyásával: Népkert-Vörösmarty-Szinvapark-Búza-Soltész N. K. - Szinvapark (ekkor nem veszít időt a Centrum-Búza szakaszon és a Búza téri keringővel). 

Előzmény: Farmerlegend (63133)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.11 -5 2 63133

Engem inkább az a kérdés foglalkoztat, a 44-esen az ütemesség miatt megéri ez az esztelen pazarlás?

Annak a 2 csuklósnak lenne jobb helye is. Mondjuk az egész Búza történetet a Majláthihoz hasonlóan a nulláról újra kellene húzni. 

Előzmény: Racilaci (63132)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.11 0 3 63132

Ááá, undorító az egész. Tisztán látszik, hogy minden trollkodásból van.

 

Továbbra is jelzem: fővonalakon napközbeni 20 percezéssel, máshol 30 percezéssel simán ellátható a város 80 busszal.

Előzmény: Farmerlegend (63131)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.11 -3 5 63131

Ráadásul teszi ezt 2 csuklóssal miközben a 35-ösön utaslemaradás van.

Előzmény: Racilaci (63130)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.11 0 5 63130

Ugyanez van a 44-esen.

 

50 perces fordulóidővel egyetlen kocsi simán tudna 60 percezni (minden 5. órában beforogna egy másik vonalról egy másik busz, hogy legyen a sofőrnek 45 perces pihenője). Ehelyett az egyik busz 10:25-kor indul az Auchantól, a másik busz 10:27-kor a Búzáról. Ennek nyomán az egyik busz csak a 9:27-es és a 11:27-es Búza-indulást tudja csinálni, a másik meg a 10:27-est és a 12:27-est stb.

 

Így mindkét busz két óra alatt egyszer-egyszer tesz meg egy teljes kört, cserébe a Búzán is, meg az Auchannál is még forog kicsit, hogy kiálljon hosszabb pihenőre. Ergo 120 percből hasznos vezetés 50 perc (ha kimegy a Joysonig, akkor 55 perc), további vezetés a ki-beállásokkal 5-6 perc, kiállás: kb. 60 perc.

 

Ez van gondolom, minden vonalon.

 

A 35-ösön meg már lassan több a kimaradás, mint az indulás.

Előzmény: gábris (63129)
gábris Creative Commons License 2024.02.11 0 4 63129

A korábban beírt (63114. hsz), mai 30-as fordára akartam hasonlót reagálni:

a délutáni közel 9 órás műszak alatt alig megy kb. 80 km-t (250 percet), vagyis a munkaideje több mint felében semmit nem csinál. Szerintem ez is elképesztő pazarlás.

Előzmény: Racilaci (63126)
Trilexhu Creative Commons License 2024.02.11 0 2 63128

Még szomorúbb, hogy már rég nincsenek ott, évek óta összevágták őket.

Előzmény: diamond way (63127)
diamond way Creative Commons License 2024.02.11 0 3 63127

Szomorú így látni regi buszainkat! https://youtu.be/cVWjEY_4D3s?si=tHPdlubxIFSWD6Mr

Racilaci Creative Commons License 2024.02.11 0 5 63126

Miért nincs elég busz, miért van ennyi járatkimaradás?

Ez a forda pl. tartósan csak 6:35-8:10, 14:35-16:50, 17:40-22:05 között dolgozik, a napközbeni pihenőidői így néznek ki: 8:10-8:55, 9:55-10:55, 11:55-12:55, 13:55-14:35, 16:50-17:40. 

Amit 8:10-14:35 között leművel, annak a 30-40%-a nettó pazarlás (azaz 3 forda összeforgatásából 1 simán kispórolható lenne) - ráadásul a reggeli csúcsból is csak nagyon szordínósan, félig egy garázsmenettel veszi ki a részét.

Előzmény: Eládi (63124)
Eládi Creative Commons License 2024.02.11 0 4 63125

Bocsi, hidrogén busz lesz az, ahogy megbeszéltük. Csak még nem ért le a kávé :-)

Előzmény: Eládi (63124)
Atis57 Creative Commons License 2024.02.10 -1 2 63123

Szia!

 

 De lehetne ennyi utas is?

 

Előzmény: jeek (63122)
jeek Creative Commons License 2024.02.10 -1 5 63122

Ma délután az is "vicces" volt, hogy a járművezető napszemüvegben vezetett, de felkapcsolta az utastér világítást, miközben hétágra sütött be a nap az ablakokon. Ráadásul elektromos BYD busz volt, had merüljön gyorsabban az akksi. Komolyon nem értem egyes járművezetőket. Otthon is így használja a világítást, fűtést, klímát mint a járműveken?

Előzmény: jbaal (63121)
jbaal Creative Commons License 2024.02.10 0 2 63121

"Rejtély minek kell fűteni fagypont feletti hőmérsékleten:O"

 

Ez mindig, minden közlekedési eszközön így van, főleg a vonatokon, de a városiakon is gyakran előfordul. Amikor kellemes, 10-20 fok közötti, szikrázó napsütéses, tavaszias idő van kint, akkor úgy nyomják az ember pofájába a szaunát, hogy meg lehet dögleni. De mikor tombol a mínusz, és azt mondaná az ember, hogy jól jönne az a szauna, alig várja, hogy felszálljon a járműre, olyankor 99%-ban csak a hűvös kinti levegőt nyomják a szellőzőkön keresztül.

Előzmény: rednalhgih (63117)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.10 -1 2 63120

Én mindig úgy értelmezem hogy negatív végtelenből indulok és tartok nulla felé,így nem ér meglepetés.Egyenlőre az a biztos amit láttam,vagyis nagyobb boltoknál ott az átvevő automata.A sajtócikkek nem mérvadóak ebben a témában sem.Egyik üti a másik cikket,zavarosak a részletek.

Eddig úgy volt hogy január 1. aztán lett belőle fél éves eltolás....ennyit a médiáról.

 

Látszólag érdektelen téma számunka de mégsem ha szerteágazóan gondolkodunk.Mivel eddig vagy a kommunálisba vagy a szelektívbe (vagy az árokba) dobták a lakosok így kizárólag azokat a figurákat vettük észre akik hajlandóak voltak 2-3 forintért lehajolni,ugyanis ezt cigire vagy piára költhették némi gyalogtúra megtételével.Az új korszakban-tegyük fel nyártól-szinte minden utasnál lesz göngyöleg mert 50 forint már olyan lélektani határ amit a legtöbben nem hagynak a kukának,biza le fogják vásárolni.Méghozzá olyan módon hogy egyszerre a legtöbb anyagot leadják mert minek is  fordulna többször ha csak flakonról és dobozról van szó.Mivel nem taposhatja össze így teret fog igényelni,az meg mostanában nem mindenhol adott.Arról nem beszélve hogy csurogni fog belőle az anyag ülésekre a "gondos" pakolásnak köszönhetően.

 

A lényeg hogy több helyet foglal a jövőben a sértetlenül szállítandó göngyöleg és nagyobb retek lesz utána.Ebből a szempontból természetesen a villamos lesz a hunyó mert azon utazik nagyobb tömeg és mindez olyan útvonalon ahol több automata is található a nagyobb boltoknak köszönhetően.Ha nem lesz értelmesen szabályozva a kisebb üzletek átvétele és válogatni fognak akkor a villamosra terelődik majd az igény.Heringező csúcsidei járatnál is lesz olyan aki megpakolva felszáll ha törik ha szakad mert azt neki le kell adni és le kell vásárolni mivel nem tudja hol gyűjteni tovább.

Az agyatlan,átgondolatlan tervezésnek köszönhetően lesz még egy problémaforrás amit kezelni kell a tömegközlekedési cégeknek.Például többet kell esetleg takarítani,nagyobb költség.

 

Nagy móka lesz amikor pillekönnyű ám annál terjedelmesebb pakkokkal szállnak fel és nyomkodják egymást befelé az utasok mert a közeli csemege nem hajlandó átvenni.

A megszokott guberálók hozzák a retkes formájukat csak nem tapossák össze (mint eddig) hanem sértetlenül szállítják a talált mennyiséget.

Arról nem beszélve hogy az árérzékenység miatt elsősorban a nagyobb boltokba fogják hordani mert a kicsik rátesznek mindenre 40-50-60-70-80 forintot és ha már elcipelte akkor a lehető legtöbb anyagot szeretné vásárolni.

Az a bizonyos 24es bevásárló járat:mé megyen mindenki a szinvaparkba sztori anno :)

 

Ne legyen így ahogy írom de ismerve a kidolgozatlan szabályozást és az itteni balkáni tempót a fentebb leírt jelenetekre számítok.Plusz idegtépő hülyeség a sok egyéb mellé. 

Előzmény: jinjang (63119)
jinjang Creative Commons License 2024.02.10 0 2 63119

Amennyire én értelmeztem ezt az üvegvisszaváltósdi ügyet, automatázni ugyan csak a nagy boltoknál kötelező, de kézileg visszavenni a kisebb boltokban is lehet majd. Max. ott ügyelnek majd rá, hogy csak olyan üveget vegyenek vissza, amit ők is árusítanak. Vagyis ha van kisbolt a Baross környékén, akkor nem kell automatázniuk feltétlenül ... pláne, ha rögtön el is akarják költeni a kapott pénzt.

 

Ami meg a közlekedést, azon belül is a 35-öst illeti: reggelenként a Villanynál, nekem bármi jön, jó a Népkertig. De a kiírt, nem 35-ösök rendszeresen késnek, a 35-ösök meg összevissza jönnek. Néha kettő egymás farában (volt már részem 35,35,14,34 konvojban is, de tényleg egymás farában állva, amihez aztán a Népkertnél csatlakozott egy 12-es is). De a lényeg az, hogy a 35-ös rendszeresen úgy megtömve jön, hogy esély sincs rá felszállni. Néha akkor sem, ha egymás mögött kettő is áll.

Előzmény: rednalhgih (63117)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.10 0 2 63118

Hibrid mondjuk a kecsói Citaro, vagy az MBK-620, elektromos a BYD, a Szotyola pedig hidrogén üzemű, esetleg üzemanyagcellás, de semmiképp sem hibrid, vagy elektromos (akkor sem, ha villanymotor hajtja)

Előzmény: Vaskerekű (63116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!