Keresés

Részletes keresés

erbe Creative Commons License 2023.11.22 0 0 67376

Hol van tengerünk?

Előzmény: szilvatövis (67375)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 0 0 67375

Érdekes hírek. 12 km-ről 0.7 km-re tervezik csökkenteni a szélerőművek település távolságát. Tavaszra annyi napelemünk lesz, hogy lesznek időszakok amikor az ország teljes villamosenergia ellátását azokkal fedezzük.

Hirtelen "megjavult" a magyar energiahálózat, 93 %-án lehetővé válik a napelemek telepítése... ráadásul az eddig üldözött szélerőműveké is. 

https://index.hu/gazdasag/2023/11/22/napelem-energia-szeleromu-kornyezetvedelem-lantos-csaba/

Ráadásul megépítjük a világ leghosszabb HVDC tengeralatti kábelét, hogy megújulóvillanyt importáljunk Ázsiából....

 

szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 0 1 67374
jee_c Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67373

Értelemszerűen nem a közeljövőről beszéltem.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (67372)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67372

Értelemszerűen nem érted a mögötte levő gazdasági és szabályozási problémákat.

Nem gazdaságos.

Előzmény: jee_c (67368)
Minimálszennyező Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67371

Minimálszennyező értelmes lények legyenek.

Előzmény: jee_c (67370)
jee_c Creative Commons License 2023.11.17 0 1 67370

Ugyanonnan, ahonnan más elektromos járművek is.

 

Bármit készítünk, annak van környezeti terhelése, de nem mindegy, hogy mennyi.

 

A kenyérgőzzel végrehajtott sétának nincs. Illetve annak is van valamennyi, de innen jön az, hogy akkor ne legyenek egyáltalán emberek, mert akkor egy szép tiszta környezetben tudunk élni. ... ööö... izé... mármint.. :D

Előzmény: Minimálszennyező (67369)
Minimálszennyező Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67369

Miből és hogyan lesznek környezetet nem szennyező és terhelő vtolek és energiatárolóik?

Előzmény: jee_c (67368)
jee_c Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67368

A VTOL nem repülőgép, inkább hasonlít egy drónhoz.

Az előnye az, hogy a felszíni közlekedés útjainak a kapacitása véges, és jól látjuk, hogy amikor közel egyszerre akarnak közlekedni a népek, akkor abból dugók alakulnak ki,

A tömegközlekedés különben szerintem is a jó megoldás egy nagyvárosban, épp csak a kiépítése sok pénzbe kerül.

 

Ezzel szembem a repülő taxik (önvezetők, nyilván - ezt nem lehet az emberek kezébe adni) igénybe tudják venni a város feletti légteret nagyobb magasságig. Képzeld el azt, hogy hozzáadunk még pár réteget az útvonalhálózathoz. A kapacitás megsokszorozódik.

 

Ami probléma lehet: zajterhelés, valamint a város látképe. Valamint kell még kiépíteni le/felszálló helyeket.

 

Ahogy reálisan el tudom képzelni: a VTOL-ek nem lesznek magántulajdonban (99,999%-ban, persze biztos lesz egy-két gazdag illető, akinek lesz saját). Én elképzelhetőnek tartom, hogy lesznek nagyobb szállítókapacitásúak is, amik 6-8-12 embert visznek, kb légibuszok.

 

Mivel a VTOL légitaxik önvezetőek lesznek, így a parkolásuk kivitelezhető lesz majd egy-egy nagyobb raktárban, a város körül, vagy akár pár nagyobb épületben (vagy föld alatti raktárban) a város néhány pontján. Olyat képzelek el, mint amilyenek az automata parkolók, amikben az autókat a sofőr nélkül nyilván egy automata rendszer rak el sűrűn.

 

A hagyományos tömegközlekedéssel együtt szerintem úgy fognak működni, mint a mostani taxik. Drágább, de szemlélyre szabott módon viszi el az utast a célhoz.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (67366)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67367

Arra jó a földalatti/metro, vagy villamos/vonat. + városi terepjáró.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (67366)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67366

Az egy db. ha 20000 ember használná, akkor káosz lenne.

Semmi előnye nincs a VTOL-nak, drága és helyigényes.

A repülőgép nagy távolságra való, nem 20km-es utakra.

 

Arra jó a földalatti/metro, vagy villamos/vonat.

Előzmény: jee_c (67364)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67365

VTOL. Direkt azért vettem nagy telket, hogy beférjen a cucc a kert közepére.

Előzmény: jee_c (67364)
jee_c Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67364

"VTOL meg nem lesz egy darabig, meg hely sincs rá városban."

Ezt nem értem.
A Csányi úr helikopterének, az Alexnak is van hely leszállni az OTPs irodaház tetején, pedig az nagyobb, mint egy VTOL taxi. Vagy teljesen félreértem, hogy miről írsz. :)

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (67362)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67363

Nem kell találgatni! 470 MWe a teljesítménye. 

https://www.neimagazine.com/news/newsrolls-royce-smr-progresses-through-generic-design-assessment-10738937

 

Abban is hasonlít Paks1-re, hogy kispórolják belőle a konténmentet, valami könnyűszerkezetes pavilont akarnak fölé biggyeszteni.

https://www.rolls-royce-smr.com/

Előzmény: padisah (67360)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67362

Itt találtak a Palkovics személyében madarat, aki  részben finanszírozza őket.

Nincs értelme az elektromos konverziónak, mert nagy veszteséggel jár.

Az akku nehéz, ha gázturbina-elektromos konverzióban gondolkodnak, akkor meg megint nincs értelme.

 

Arra jó, hogy k+f pénz égessenek.

VTOL meg nem lesz egy darabig, meg hely sincs rá városban.

Előzmény: Törölt nick (67352)
padisah Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67361

erre a célra tökéletesen alkalmas a BEV flotta, aminek a töltését az éjszakai alacsony fogyasztásra terelik jogi és műszaki eszközökkel

ezt pl a franciák nagyon könnyen megtehetik, a francia autóipar nem ma kezdett el EV-kkel foglalkozni, most már elég sok változatot gyártanak is

 

ezt szerintem pont nem kell túlgondolni, a H2-nek csak az lehetne a jelentősége, hogy évszakos energiatárolásra alkalmas

de igazából a potenciális más elektrokémiai anyagok között pl akár cink kb. a legalkalmatlanabb, az okokat már 100x kiveséztük

Előzmény: jee_c (67354)
padisah Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67360

vannak nagyobbak is, de az is inkább a 100-150MW kategória

szerintem ez egy buzzword lett, amivel próbálják átpozícionálni az atomenergiát, hogy a régi az drága, rossz, veszélyes, és dinoszaurusz, de majd most az SMR nem ilyen lesz, hanem olyan 'olcsó' mint a napelem

 

de hát ez nem így van, és nem is lehet, a napelem attól olcsó, hogy ujgurok csinálják, szénből fejlesztett árammal, meg hidrogénnel, Kína legszegényebb tartományában, és nem a világ legtisztább áramával Norvégiában

 

atomenergiát meg nem lehet outsourcolni potenciálisan ellenséges országba, helyben értelmetlenül agyonszabályozzák, komplett politika üldözi, és tesz meg mindent a drágításáért vagy a betiltásáért

 

az atomenergetika problémája nem az üzemméret vagy egységméret, hanem a társadalmi elfogadottság, a politikai háttér, és az ezekből fakadó jogi szabályozási környezet

igazából valószínűleg pont a Paks1 most már 500MW-os üzemmérete volt az optimum, és amikor részben a szabályozói fix költségek kompenzálására elkezdtek üzemméretet növelni, azzal rontottak a hatékonyságon, műszakilag is túlkomplikálttá vált

Előzmény: ShaReRe (67357)
jee_c Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67359

A RR-nak van gyakorlata nukleáris reaktorokkal, mert ők szállítják/szállították az atommeghajtású tenegeralattjárókét is (a Royal Navy-ben - UK).

Előzmény: Törölt nick (67355)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67358

Igaz, de attól lesz "M", hogy akkora, mint Paks1. :-)

Előzmény: ShaReRe (67357)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67357

SMR sztem attól lesz "S", hogy belefér 1-2 konténerbe. Ami magával hozza, hogy 20-40MW max a teljesítmény, gondolom.

Előzmény: szilvatövis (67356)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67356

A Rolls-Royce SMR gyakorlatilag Paks1 egyik 500 MW-os reaktora. Nem sok fejleszteni való van rajta, 70 éves, jól bevált technológia. Ha valaki meg tud győzni mitől lesz ez húdeolcsó, a jelenlegi egyre nagyobb példányok mellett, megeszem a kalapom.

Előzmény: jee_c (67351)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67355

Egyébként korábban a Siemens fejlesztette, és megvették. Volt ismerős aki lehúzott itt 2-3 évet.

Előzmény: jee_c (67353)
jee_c Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67354

Talán inkább azért fontos ez, mert a hidrogén lehet az a hiányzó komponens, amivel az atomerőművek állandó leadott teljesítményét és a megújulók nem állandóan rendelkezésre álló teljesítményét hozzá lehet illeszteni a fogyasztás változásaihoz.

Előzmény: Törölt nick (67352)
jee_c Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67353

Ja, láttam egy rakat reklámot webes felületeken, ahol hírdették a fejlesztőbázisukon az állsáokat. Izgalmas dolog az is.

Előzmény: Törölt nick (67352)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67352

A Rolls Royce hazánkban építgeti az elektromos repülőt, lehet oda tervezgetik ;-)

Előzmény: jee_c (67351)
jee_c Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67351
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.14 0 0 67350

Nem kerültem ki, megismétlem a kedvedért:

Nem pártolom a közúti közlekedésben a hidrogén cellás hajtást, mert alacsony a térfogatspecifikus kapacitása, kis méretben bonyolultabb és drágább, mint egy akkupakk, a rosszabb hatásfok miatt az üzemeltetése is drágább, de ezek a hátrányok egy léghajóhajtásánál nem relevánsak.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165690654&t=9039141

Előzmény: padisah (67349)
padisah Creative Commons License 2023.11.14 0 0 67349

jajj de ügyesen kikerülted a választ!

Előzmény: szilvatövis (67347)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.11.14 0 0 67348

"turbódízel motor cng-re átállítva akár 45-50%-os termikus hatásfok, mechanikai kimenettel" Több infot kérek.

Előzmény: padisah (67346)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.14 0 0 67347

...180 kWh hasznosítható energiát tárol kb....

Léghajó nem a hálózatról veszi az áramot a vízbontáshoz.

Előzmény: padisah (67346)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!