Csak kicsit off, mert errefelé megy a mi típusunk is, lefotóztam egy apró részletet a jelenlegi Passatból és ugyanazt az újból (utóbbi nem saját).
A régiben megvan az a feszes de igényes német sítlus és rend amitől a VW az VW, minden él, minden hajlítás és minden motívum megy tovább, nem biztos, hogy mindenkinek ez jön be, de tény, hogy végig van gondolva, végig van vezetve, igényes.
Az új ehhez képest nekem totális káosz, valahol a koreai autók 90-es évekbeli útkeresését látom benne.
Ezt az új Passatnál és Superbnél elfelejtheted, ha az ablaktörlőt szeretnéd állítani. A jelenlegi karral simán megy egy ujjal mindkettő, miközben 4 ujjal még a kormányt fogod, az újnál bal kézzel el kell engedned a kormányt a legtöbb feladathoz, mert 3 ujjal a kart kell tartani, miközben a negyedikkel megdolgozod a mini kapcsolókat.
1200km vezetek hetente- háromnegyede közút, nincs túl sok egyenes szakasz, nem veszem le a két kezem a kormányról és a szemem az útról, mert nekimegyek a jővő hétnek.
280e km után reflexé válik, a gomokból fel tudom venni a telefont, rádión csatornát váltok, hangerőt állítok, irányitom az ACC. Ezek mind a gombokon vannak.
A fejegységre rá kell nézni, ha állítani szeretnél valamit. A klíma be van állítva és a régin még ennek gombok vannak.
Az újon egy külön panel az alsó részen, de az érintőképernyőn és egy virtuális gombot kell megnyomni, hogy előhívd.
"Borzasztóak ezek a tévutak, én már a telefonon is rühellem, amikor mondjuk egy időpontot nem tudok bepötyögni, hanem egy virtuális tekerentyűt muszáj tekergetnem"
Nahát, hogy én ezt sose tudtam megfogalmazni, csak mint érzés volt bennem.
Amúgy én alapból gyűlölöm az érintőképernyő fogalmát, síkidegbe tesznek a mobil gyártók, hogy megszűnt a gombos tasztatúra, de hát a korral haladni kell, vagy miszar... illetve nyilván olyan kis arányú, ha csak én panaszkodom, hogy nem lesz visszatérés. Kiváncsi leszek, hogy autók esetén viszont igen, vagy sem.
"A 2018-as autómban nagyon szép és kitünően működő kormánygombokat szereltek, összesen vagy 20-at. Megszoktam, hogy a kormánygombokról irányítok mindent, úgy hogy rá se kell nézzek."
Azért szűk kéttenyérnyi helyen ez már a vakon gépelés szintje, amire nem mindenki alkalmas.
Borzasztóak ezek a tévutak, én már a telefonon is rühellem, amikor mondjuk egy időpontot nem tudok bepötyögni, hanem egy virtuális tekerentyűt muszáj tekergetnem amíg oda nem érek, na de hogy egy autóban, vezetés közben is ilyen baromságokra kell figyelni, az egyszerűen vérlázító.
Szakszervízbe azt mondták, hogy vissza fognak térni a gombos klímára és a gombos kormányra is, mert a userek nagyon prüszkölnek.
Kíváncsi vagyok, piacon az új Passat egyetlen gomb nélkül :((((((
Ergonómiában szerintem a VW csoport alapvetően a top-on volt, megvolt az evolúciója, az MQB ebben a sorban értelemszerűen legfelül állt. Dizájn ide vagy oda, bármelyik konszernautóba beültél, másodpercek kérdése volt a megszokás. Ugyanezt éreztem egyébként a V70-nél is az első pillanatban, pár eltérés van, de alapvetően ugyanaz a koncepció, minél többet használsz valamit vagy minél fontosabb hogy kéznél legyen, annál közelebb van a kezed ügyéhez, ami nem ilyen "akut" az meg távolabb.
Az öncélú és olcsó tabletesítés önmaga is borzasztó, de pl. a Volvónál a tabletesítés mellett én attól vágtam egy hátast, hogy a lámpakapcsolót a konszern történetében először feltették az indexkarra. Mi van? Berakod AUTO-ba, aztán úgy van kb. amíg el nem adod az autót (mert ugye a hátsó helyzetjelző is megy vele). Most meg a VW ölte meg a legalább 50 éves, bevált, kézreálló és egyszerű ablaktörlővezérlést ezzel a szarral, mégpedig azért, hogy a helyére menjen az automata váltó kezelőszerve, ami megint pont ugyanez, induláskor beteszed "D"-be, érkezéskor meg megnyomod a "P"-t (vagy átkapcsolod az előválasztót). Mi a fészkes fenéért kell kitúrnia az ablaktörlőt, amit adott esetben (pl. egy sózott M0 egy erős hétköznap reggel) legfeljebb pár percenként használsz, ráadásul kézzel, mert az automata ablaktörlő bizonyos helyzetekben jó, de sem elöl mosni, sem hátul törölni, sem hátul mosni nem fogsz vele, ráadásul az említett körülmények között az automata ablaktörlő használhatatlan, mert csak ablakot csiszolni tud automatikusan.
Kíváncsi vagyok, hogy az O4 facelift visszahozza-e esetleg a klímakonzolt a műszerfalra, vagy marad minden a tableten.
Szerintem erre az O5-nél van esély, most úgy néz ki a Skoda lesz a konzervatív márka klímapanellel, lásd B9 vs. S4, a VW meg a dizájnszemét minden új agyf@sszal amit kitalálnak. Sajnos jó részük jön a Skodába is :(
A 2018-as autómban nagyon szép és kitünően működő kormánygombokat szereltek, összesen vagy 20-at. Megszoktam, hogy a kormánygombokról irányítok mindent, úgy hogy rá se kell nézzek.
A 2024-es autómban van két gomb a kormányon pontosan ugyanazzal a 20 művelettel, de mikor húzodatni kell, mikor meg kell nyomni az egészet, mikor csak az egyik felét. A műveleteket nagyon finoman kell véghezvinni, ami vezetés közben extra odafigyelést jelent.
A két autó fejegység pontosan ugyanazt tudja, csak az újon van egy égtelen nagy képernyő, amit elég nehéz kezelni.
Még van egy új feature, a preventiv ACC. Ha nyugisan vezetsz nagyon jó vezetői segédlet, ha sietni kell akkor zavaró, de azt ki lehet kapcsolni.
Mivel a navigáció online (mindig, nem csak amikor használatban van), tudja, hogy következik az úton egy kanyar és visszaveszi a sebességet, nem csak a táblákat és az elötted haladó autókat figyeli.
Szakszervízbe azt mondták, hogy vissza fognak térni a gombos klímára és a gombos kormányra is, mert a userek nagyon prüszkölnek.
Na igen, tényleg úgy tűnik, hogy a VW az MQB platform bevezetésekor elkészítette a tökéletes belső ergonómiát, aztán jött valami kényszer és elcseszték az egészet. Kíváncsi vagyok, hogy az O4 facelift visszahozza-e esetleg a klímakonzolt a műszerfalra, vagy marad minden a tableten. Gondolom marad minden a kijelzőn, de azért hátha nem.
A B8.5 még jó, max. az értelmetlen klímapanelt kell kidobni a 'csába és betenni a B8-ét. A B9 olyan mint egy dagadt Golf, amivel csak az a baj(om), hogy amíg a sima Golf alapvetően egy arányos, szép autó, addig a kombi nekem valahogy nem áll össze a 6-os óta.
Én az O4-et kellőképpen utálom a tablet miatt, de az összes újítás között egyetlen jó dolog azért volt, az automata sebességváltó karja helyett a kis pöckölő és a "P" nyomógomb szerintem teljesen rendben van, jó ideje az automata karjával már csak kapcsolókat kapcsolsz, semmi értelme, hogy bot alakja legyen. Induláskor berakod "D"-be, érkezéskor meg csak nyomsz egy "P" gombot és kész.
A B9 ezen túllépett, a VW izzadságszagú erőlködésének a legújabb terméke, hogy a B9 és a Superb4 esetében az automata váltó kezelőszerve a jobb oldali bajuszkapcsoló helyére ment, ezért az ablaktörlő kezelőszerve imár 3 csikló az indexkapcsolón. Ha ablakot akarsz törölni vagy mosni elöl vagy hátul, akkor innen kezdve az indexkapcsolón kell babakörömnyi kis bizbaszokat nyomkodni jobbra-befelé-fel-balra. De hogy logikus is legyen, a két törlőnek van két kis bizbasza, a hátsó ablakot a bizbasz végállásba tolásával mosod, az elsőt viszont nem a bizbasszal, hanem az index végén lévő nyomógombbal. Halálos. Persze, megtanulható, de miért gondolja bárki is a VW-nél, hogy az emberek azt akarják, hogy találják fel újra az autót?
Carnextet néztem én is amikor autót kerestem. Szimpatikus az oldal hogy a teljes szervizmult is látható.
Végül befutott egy kifogástalan 1 tulajos lekövethető autó magánszemélytöl.
Átnézetve hoztuk el.
Másik octink weltautoskent lett vásárolva. Én sem riadtam meg hogy sérült volt a jobb hátulja. Megmutiztak mindent tisztességesen teljes garival vettük az autot.
Egyetértek Veled. Multkor azt hittük jót találtunk. Örültem hogy még telefonban lemondhattuk az autot a megismert előélet alapján.
Ha az ember bizalmatlan akkor érdemes olyan cégekhez menni, ahol valóban tudják és el is mondják az autók előéletét, illetve garanciát is vállalnak az autó műszaki állapotára. 3-4-5 éves autóknál ezek tipikusan a nagy flottakezelők használtautós telepei. Ők tényleg tudják, hogy mi történt a náluk kezelt flottás autókka. Biztosan sok ilyen cég van, én a CarNext és az EuroFleet hirdetéseit szoktam nézegetni. Ráadásul ezek a cégek a problémásabb autókat ügyesebben el tudják adni más kereskedőknek aztán ami náluk marad, azok - többnyire - tényelg problémamentesebb autók szoktak lenni.
Én egyébként nem ilyednék meg egy szépen fényezett elemtől vagy egy cserélt szélvédőtől sem, az autó szerintem attól még tényleg sérülésmentes lehet. Vettünk a családban korábban motorcserés TSI Octaviát is flottakezelőtöl. Az autóban volt 140.000 km, de a motor egy 5.000 km-es, márkaszervizben, garanciában cserélt motor volt. A sok "okoskodó" otthagyta, mert "motorcserés szar", mi meg röhögve hoztuk el. 280.000 km-ig volt meg az autó és soha semmi baja nem volt.
Hogy mi számít sérülésmentesnek? Bármi számíthat annak. A vevők úgy szeretnék érteni, hogy az autónak soha nem volt sérülése az eladók meg szeretik úgy használni, hogy éppen sérülésmentes. Tipikusan olyan jelző, ami semmit nem jelent egy hirdetésben.
A lekérdezéssel óvatosan, az, hogy károkozóként szerepel nem sokat jelent. Ha felvert egy kavicsot az autópályán ami bezúzta valakinek a szélvédőjét akkor is károkozókén szerepel és ha ő lökte la a vonatot a vasúti átjáróban a sínről, az is ugyanez a kategória.
Károkozó: az autó KGFB-je terhére valakinek fizetett a biztosító.
Károsult: másik auó KGFB-je terhére javították az autót.
De pl az gyanús jel lehet, ha a károkozás időpontja után az autót eladták, vagy kivonták a forgalomból. Ez általában - de nem mindíg - gazdasági totálkárt jelent.
Ezt a Passat klubban olvastam a B9 bemutatása kapcsán.
Bárcsak ez lenne a B9 legnagyobb gondja. Sír a lelkem, hogy mi lett a B8 után, egyetlen porcikája nincs az autónak ami tetszene :( Az ablaktörlő kezelőszerveiért meg konkrétan falhoz állítanám a felelősöket.
Anno nekem is az volt a meglátásom, hogy totál dinamikus a vas, ma már megszoktam. Olajat 12-15e km-ként szoktam cserélni, mikor hogy jutok a mesterhez. Azt vettem észre, hogy ha közelít a 15, akkor bizony néha bejelez (eddig talán 3 alkalom volt a 185e km alatt), hogy kellene egy kis olaj. Én ezt nem tartom vészesnek. Ha tartom a 12-t, akkor semmi gond nincs.
A korai 1.8 tsi, az évjárat szerint mit jelent? Mikortól mondható stabilabbnak a konstrukció?
VW Jettát én is láttam, nem is értettem, hogy mit nyomják annyira, mert elég pusztulatnak tűnt ahhoz képest, amit vártam.
A románokat hagyjuk, mikor megláttam, hogy dobfékes a Duster, azt hittem rosszul látok...
“Nagy nagy örömhír ez, azok számára, akik majd használtan szeretnének vásárolni ebből a generációból, mivel a gyártó kivezeti a 30.000 kilométeres olajcsere-periódust és azt (motorváltozatoktól eltérően) 60 000 vagy 120 000 kilométerre növeli.”
Ezt a Passat klubban olvastam a B9 bemutatása kapcsán.
Hááát, akkor most kapkodhatjuk a fejünket, hogy merre is van az előre!!!
A magam részéről biztosan maradok az eddigi gyakorlatomnál.
Én nem hiszem, hogy segítenek a gyakori olajcserék. Az én 1.2 TSI-ben 15e-nél lecseréltettem az oljat, aztan 30e-nél megint, majd 45e környékén már kért rátöltést, tehát elkezdte fogyasztani az olajat. Onnantól én már csak 30 ezrenként vittem szervizre és az olajfogyasztása folyamatosan nőtt, míg 140-nél a szerviz javasolta, hogy rakjuk rendbe a motort, mert ennek nem lesz jó vége. Azóta mentem vele újabb 120e km-t úgy, hogy maradtam a 30e-es olajcseréknél és az olajfogyasztásom teljesen megszűnt.
Kicsit beszélgettem a szervizben erről, természetesen hivatalosan nincs ilyen gond az 1.2 TSI-vel, de azért csináltak már pár ilyen motort és amit rendbe raknak, azoknál nem szokott visszatérni az olajfogyasztás. Mintha itt a fórumon is lett volna valaki, aki vett bontott motort és szóltak neki a szervizben, hogy mikori gyártás utáni motort keressen.
Egyébként én azt gondolom, hogy ha a Felicia 1.3MPi-m bírta a 15.000-es olajcserét, akkor a TSI-nek is bírnia kell a 30.000-et. Ha nem így lenne, akkor a gyártó biztosan módosítani.