Keresés

Részletes keresés

Wwgeorge Creative Commons License 2012.02.22 0 0 6007

Egész jól megcsinálták/megcsinálta. Tetszik a stílusa és a szimbólumok által rejtett menüpontok pont arra ösztönzik a látogatót, hogy mindent elolvasson a honlapon.

Előzmény: Lalo (6006)
Lalo Creative Commons License 2012.02.18 0 0 6006

A "Fény Oszlopai" páholy honlapjával kilépett az internetes nyilvánosság elé:

 

http://www.fenyoszlopai.hu/

 

A weblap alapvetően jó elrendezésű, informatív, de néhány kisebb hibát majd még jvítania kell a webmesternek.

Lalo Creative Commons License 2012.02.11 0 0 6005

Született egy szép elemzés, ami a denveri repülőtérrel kapcsolatos agymenéseket rakja helyre:

 

http://amindenit.blog.hu/2012/02/10/a_denver_airport_koruli_osszeeskuves_elmelet_leleplezese

 

Gratulálok!

Lalo Creative Commons License 2012.01.27 0 0 6004

Újra megfejtett titok

 

200 év után újra megfejtették a szabadkőműves titkosírást.

Pálóczi Horváth Ádám után 200 évvel Vámos Hanna fejtette meg a szabadkőműves nagymestereknek tekintett személyiségekről szóló latin nyelvű titkosírást.

Pálóczi Horváth Ádám születésének 250. évfordulója alkalmából 2010. október 20–21-én tartottak kétnapos tudományos tanácskozást Magyar Arión címmel. Az MTA Irodalomtudományi Intézetének szervezésében az Illyés Gyula Archívum és Műhelyben megrendezett konferencia anyagai mostanában jelentek meg a rec.iti-n, az MTA Irodalomtudományi Intézetének recenziós portálján. A Pálóczi Horváth Ádám műveiről készült kitűnő tanulmányok között több is foglalkozik a Felfedezett titok című regénnyel, Vámos Hanna "Leleplezett titok" című tanulmánya pedig egyenesen szenzációs.

A Szegedi Tudományegyetem fiatal kutatója, miután sikeresen feltört egy XVI. századból származó, eddig megfejtetlen titkosírással írt szöveget, egy újabb kihívással került szembe. Megkapta vizsgálatra Sárközy István (1759–1845) titkos naplójaként számon tartott rejtjelezett dokumentum néhány lapját. A megfejtés érdekében kollégája és mentora, Vadai István segítsége és biztatása mellett kezdte el tanulmányozni a korabeli, titkosításra használt módszereket.

Az emberiség történetében a kommunikációra szolgáló számos módszer mellett legalább ugyanennyi eljárás szolgált e kommunikáció illetéktelenektől való elzárására, titkosítására. A diplomácia, a hírszerzés, az állami szervezetek, vagy üzleti vállalkozások mellett különféle magán társaságok, például a szabadkőműves szervezetek is használtak rejtjeleket titkaik megőrzésére. A kora újkori Magyarországon elterjedt titkosítások rendszerei hasonlóak voltak a korabeli Európában használtakhoz, leggyakrabban a monoalfabetikus eljárást - amikor egy-egy karaktert mindig ugyanaz a jel helyettesíti, illetve a homofonikus behelyettesítést - amikor több jel is megfelel ugyanannak a karakternek - alkalmaztak.

A Sárközy-hagyaték dokumentumának statisztikai elemzéséből kiderült, hogy a természetes nyelvekre jellemző betűgyakoriságokat nem lehet a szövegben fellelni, azaz azt sem lehetett eldönteni, hogy magyar, német vagy latin nyelvű írásról van-e szó. Ráadásul furcsa jelkettőződések, sőt jelháromszorozódások is előfordultak, amelyek egy monoalfabetikus rejtjelezésnél elképzelhetetlenek.

Vámos Hanna végül hosszas kisérletezés után rájött, hogy egy speciális polialfabetikus eljárásról van szó, amikor nem egy kulcs alapján változik karakterről-karakterre a használt ábécé, hanem a szavakon belüli pozíció alapján. Az első betű nem változik, a második eggyel, a harmadik kettővel van eltolva, és így tovább. Például a cxo így visszafejtve a cum prepoziciót adja.

A dokumentumot desiffrírozva kiderült, hogy hipotetikus szabadkőműves nagymesterek (Ádám, Noé, Prometheus, stb. egészen Aquinoi Tamásig) életrajzait tartalmazza, köztük Hiram Abifét is, aki a szabadkőművesség emblematikus alakja. Erre rímel Pálóczi Horváth Ádám magyar nyelvű kéziratos munkája: A’ Böltsesség nagy Mestereinek A’ Szent Rend kezdetétül fogva a’ XIIdik Századig Biographiája úgy a’ mint azokat Rendel elő számlálja Hirám a’ maga idejeig; és Hiramon túl folytatja Aquinoi Tamás a’ maga életéig. Az 1812-re datált kézirat ma az OSZK kézirattárában található meg, s a megfejtett dokumentumhoz hasonló struktúrában tárgyalja a szabadkőművesség nevezetes személyiségeit, csak éppen a terjedelme mintegy 20-szorosa annak. A két szöveg összevetése alapján nyilvánvaló, hogy a titkosírásos szöveget illetve annak még elő nem került további köteteit használta Horváth Ádám forrásként saját Biográfiájához.

Egyik Kazinczy Ferenchez írt levelében Horváth Ádám arról is beszámol, hogyan került hozzá ez a 12 kötetből álló titkosírással készült anyag, s hogy sikerült nagy sokára (2 kötet híján) megfejtenie és lefordítva beillesztenie saját munkájába. Ez a történet szerepel az 1792-ben megjelent Felfedezett titok című regényében, pontosabban ott még megfejtetlennek írja le, viszont az 1812-es datálású Biográfiában már felhasználja, tehát a két évszám közötti időben törhette fel a rejtjelezést.

Vámos Hannának a Copiale Cipher megfejtéséhez mérhető szenzációs eredménye felvet néhány további kérdést. Vajon hol lappanghatnak a sorozat további kötetei, amelyek Pálóczi Horváth Ádám tulajdonában voltak? Mit tartalmazhat az általa meg nem fejtett két kötet? A feltehetőleg nyugat-európai eredetű anyagokhoz hasonló, azaz a fenti rejtjelezéssel titkosított latin nyelvű szabadkőműves szövegek találhatók-e még valahol?

Lalo Creative Commons License 2012.01.27 0 0 6003

TV - Duna: Porrá leszünk (16/10. rész)

 

2012. február 6. hétfő 00:05 - 00:55

Porrá leszünk 2. sorozat

Angol tévéfilmsorozat (2008) (16/10. rész) (50') 

 

Gene Hunt épp egy hírhedt autótolvajt üldöz, mikor az halálos balesetet szenved. Huntot gondatlan veszélyeztetéssel vádolják, ám Alex meggyőződése, hogy a tolvaj, Jed Wicklow rosszulléte okozta a balesetet. Jed egy városszéli cigánytábor lakója volt, ahol Dr. Battleford végez önkéntes orvosi munkát. A doktor ugyanannak a szabadkőműves páholynak a tagja, amelynek Mackintosh főkapitány is, aki bizalmasan meghívja Gene Huntot is a kiválasztottak körébe.

Lalo Creative Commons License 2012.01.26 0 0 6002

Cremaster 3  
színes, amerikai filmdráma, 182 perc, 2002
Dolby Digital

rendező: Matthew Barney
forgatókönyvíró: Matthew Barney
operatőr: Peter Strietmann
jelmeztervező: Linda LaBelle
zene: Jonathan Bepler
vágó: Matthew Barney, Christopher Seguine, Peter Strietmann

szereplő(k): 
Richard Serra (Hiram Abiff)
Aimee Mullins (Oonagh MacCumhail)
Matthew Barney
Paul Brady
Terry Gillespie
Mike Bocchetti

 

 

A Cremaster 3 egy hétórás, öt filmből álló (nem időrendi sorrendben forgatott) ciklus zárása, amelyet Matthew Barney 1994-ben kezdett el. Ebben az újító szellemű film-folyamban Barney-t az emberi test foglalkoztatja, különösen az a periódus, amikor a fogantatás után hat hétig az embrió még nem tartozik egyik nemhez sem. A többi darabhoz hasonlóan a Cremaster 3 is mellőzi a hagyományos narratívát. Miközben gyakran parodizál közismert filmműfajokat, Barney allegorikus jelentéssel ruházza fel képeit, egybefon mitológiát (a gigászok harca), építészetet (Guggenheim Múzeum, Chrysler Building), szabadkőműves rítusokat (Barney a beavatásra váró jelölt szerepében), kifinomult filmnyelvi eszközökkel tárva mindezt a néző elé. A Cremaster a mozi és az installáció határvonalán táncol, biológia, mozi, építészet és amerikai történelem egyaránt megidéződik a modern multimédia művészetek eme megkerülhetetlen darabjában. 

 






CREMASTER 3 (2002) is set in New York City and narrates the construction of the Chrysler Building. A character itself, the building is host to inner, antagonistic forces at play for access to the process of (spiritual) transcendence. These factions find form in the struggle between Hiram Abiff or the Architect (played by Richard Serra), and the Entered Apprentice (played by Barney), who are both working on the building. They are reenacting the Masonic myth of Hiram Abiff, purported architect of Solomon's Temple, who possessed knowledge of the mysteries of the universe. The murder and resurrection of Abiff are reenacted during Masonic initiation rites.

After a prologue steeped in Celtic mythology, the narrative begins under the foundation of the partially constructed Chrysler Building. A female corpse digging her way out of a grave is the undead Gary Gilmore, protagonist of Cremaster 2. Carried out of her tomb by five boys, she is transported to the Chrysler Building's lobby and deposited in the back seat of a Chrysler Imperial New Yorker. During this scene, the camera cross-cuts to the Apprentice troweling cement over carved fuel-tank caps of five 1967 Chrysler Crown Imperials, each bearing the insignia of a different Cremaster episode. Packed with cement, these caps will serve as battering rams in a demolition derby about to begin. The Apprentice then scales one of the building's elevator shafts until reaching a car. Using this cabin as a mold, he pours cement to cast the perfect ashlar, a symmetrically hewn stone that symbolizes moral rectitude in Masonic ritual. By circumventing the carving process to create the perfect ashlar, the Apprentice has cheated in his rites of passage and has sabotaged the construction of the building.

The ensuing scene in the Chrysler Building's Cloud Club bar is a slapstick routine between bartender and Apprentice. Almost everything goes wrong, and these humorous mishaps result in the bartender playing his environment like a bagpipe. The accidents are caused by a woman (played by Aimee Mullins) in an adjoining room stuffing potatoes under the foundation of the bar until it is no longer level—a condition that echoes the corrupted state of the tower. The action is interrupted by a scene shift to a racetrack, where the Apprentice is accosted by hit men who break all his teeth in retribution for his deception. Back in the Cloud Club, he is escorted to a dental office and stripped of his clothes. An apron of flesh obtrudes from his navel, referencing the lambskin aprons worn by Masonic candidates as a symbol for the state of innocence before the Fall. In the dental suite the Apprentice is simultaneously punished and redeemed for his hubris by the Architect—whose own hubris also knows no bounds. Returning to his office, and anxious about the tower's slow progress, the Architect constructs two pillars that allude to the columns, Jachin and Boaz, designed by Abiff for Solomon's Temple. Meanwhile, the Apprentice escapes from the dental lab and climbs to the top of the tower. The Architect uses his columns as a ladder and climbs through an oculus in the ceiling. The next scene describes an apotheosis, the Architect becoming one with his design, as the tower itself is transformed into a maypole. At this point in the narrative the film pauses for a choric interlude. The rites of the Masonic fraternity, through allegorical representations of the five-part Cremaster cycle, are staged in the guise of a game in the Guggenheim Museum. Called "The Order," this competition features a fantastical incarnation of the Apprentice as its sole contestant, who must overcome obstacles on each level of the museum's spiraling rotunda. In one of the final scenes, which returns to the top of the Chrysler Building, the Architect is murdered by the Apprentice, who is then killed by the tower. Both men have been punished for their hubris and the building will remain unfinished. The film ends with a coda that links it to Cremaster 4. This is the legend of Fionn MacCumhail, which describes the formation of the Isle of Man, where the next installment of the Cremaster cycle takes place.
—Nancy Spector

CREMASTER 3: Entered Novitiate, 2002
C-print in acrylic frame (shown unframed)
54 x 44 x 1 1/2 inches
Edition of 6, 2 A.P.
Photo by Chris Winget
© Matthew Barney, courtesy Barbara Gladstone Gallery

CREMASTER 3, 2002
Production photograph
Photo by Chris Winget
© Matthew Barney, courtesy Barbara Gladstone Gallery

Cremaster Suite, 1994–2002
1 of 5 C-prints in self-lubricating plastic frames (shown unframed)
45 1/4 x 35 1/4 x 1 1/4 inches each
Edition of 10, 2 A.P.
Photo by Chris Winget
© Matthew Barney, courtesy Barbara Gladstone Gallery

Partition, 2002
Petroleum jelly, internally lubricated plastic, refrigeration system, cast thermoplastic, stainless steel, and Astroturf
76 x 312 x 211 inches overall
Courtesy of Barbara Gladstone
Photo by Marc Domage, courtesy Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris

The Cloud Club, 2002
Mason & Hamlin Symetrigrand piano with stainless steel, silver, white mother-of-pearl, gold lip mother-of-pearl, black lip mother-of-pearl, green abalone, quarterbred Honduras mahogany, lacewood, walnut, ash burl, redwood burl, madrone burl, and Chilean laurel marquetry; internally lubricated plastic; potatoes; concrete; and sterling silver
57 x 108 x 84 inches
Photo by Ellen Labenski, © Matthew Barney, courtesy Barbara Gladstone Gallery

 

Lalo Creative Commons License 2012.01.02 0 0 6001

Kérdések és (hamis) válaszok

 

Számos kérdéseket és feleleteket gyűjtő és közreadó oldal van, pl. a Gyakori kérdések hu, a Helps hu, a Megkérdezem hu, a Kérdések válaszok hu, stb. Ezek egy részében egyáltalán nem foglalkoznak a szabadkőművességgel, másutt (mint a Gyakori kérdések hu-n) az egymással szöges ellentétben levő válaszokat is közreadják.

Egy új - meglehetősen csúnya - színt jelent ezen a palettán a Kérdések org weblap, amelyen a kérdésekre egyetlen válasz jelenik meg, s az objektivitás álcája alatt meglehetősen szubjektív.

A "Mi az a szabadkőművesség?" kérdésre adott válaszban például a többé-kevésbé helytálló információk mellett célzatosan terjeszt hamis nézeteket:

"Titkos szövetség, amely az emberszeretet hangoztatása mellett főleg a közvélemény liberális szellemű irányítására törekszik."

"Mint részint az állam, részint az egyházak tevékenységének bírálója és ellenőrizhetetlen versenytársa, rendszerint szembekerül e két intézménnyel."

"A Szabadkőművesség veszedelmesé válik ott, ahol faji különállás v. társadalom osztályszellem miatt a közérdektől idegen szellemű vezetők klikkszerűen leplezett faji vagy osztályérdekek melegágyává teszik. Ilyen volt a helyzet az 1900 évek elejétől a közepéig Magyarországon is, ez volt az egyik oka annak, hogy a magyar Szabadkőművesség a világháború és a nyomában következett mozgalmak idején a destruktív törekvések egyik mozgatójává vált."

Ez a módszer azért különösen veszélyes, mert amíg a nyíltan rasszista, fasiszta oldalak (pl. a Metapédia) információnak álcázott uszításait mindenki a helyi értékén (értéktelenségén) tudja kezelni, addig itt ez az álcázott szellemiség egyeseket megtéveszthet.

Lalo Creative Commons License 2011.12.25 0 0 6000

A Jászi Oszkár páholy megint egy új honlappal jelenrkezik:

 

http://jophe.org/index.php/using-joomla/68-uj-honlap

 

Szorgalmasak...

Lalo Creative Commons License 2011.12.19 0 0 5999

A mindent látó Szem - a szabadkőművesség összeesküvése?

 

Ezolive.hu | Szerző: Michelle

 

Isten, Buddha, vagy valami más? Mindenhol ott van...

 

A mindent látó szem - vagy az előrelátás szeme - egy olyan szimbólum, amelyben egy szem látható, körülötte fénysugarak vagy glória, és általában háromszög öleli körül. Néha Isten jelképeként jelenik meg, ahogy őrködik az emberiség felett.

 

...

 

A szabadkőművességben

 

Manapság a mindent látó szemről sokaknak a szabadkőművesség jut eszükbe. A Szem a szabadkőműves ikonográfiában először 1797-ben jelent meg, Thomas Smith Webb Szabadkőműves Figyelő című munkájában. tt a szem azt jelképezi, hogy egy kőműves minden gondolatát és cselekedet nyomon követi az Úr - akire a szabadkőművesek az Univerzum Nagy Építőjeként hivatkoznak. Tipikus a szabadkőműves ábrázolásokban, hogy a glória csak félkörívben szerepel a szem alatt. Néha háromszög is szerepel az ábrázolásokon.

 

Forrás: http://www.ezolive.hu/chilling/02710__mindent-lato-szem

Lalo Creative Commons License 2011.12.19 0 0 5998

Gondolatok a szabadkőművességről deakandras, 2011, december 18 - 16:53

 

A címben szereplő fogalommal ritkán találkozni a mindennapi életben. Jómagam is csak irodalom, esetleg történelem órán hallottam róla középiskolás koromban,ám amiket tanultam a szabadkőműves páholyokról,azok egyáltalán semmilyen visszatetszést nem keltettek bennem. Napjainkban annak,hogy ezt a kultúrában és történelemben egyaránt jelentős szerepet játszó közösséget többen is támadják,elsősorban két oka van: egyfelől a természetes emberi szabadságigény tekintélyelvi alapon történő elutasítása,másfelől pedig az,hogy a jelenlegi fogyasztói társadalom működési logikáját is tévesen a szabadság és egyenlőség jelszavaiból vezetik le-holott a két dolognak az égadta egy világon semmi köze egymáshoz.

 

...

 

Forrás: http://www.kommunista.net/blog/gondolatok-a-szabadkomuvessegrol

 

Lalo Creative Commons License 2011.12.16 0 0 5997

Miből lesz a cserebogár - Eichmann első feladata

 

Kezdetben az SD-Hauptamt II-112 referatúráján szabadkőműves ügyekkel foglalkozott. A munka unalmas és értelmetlen. Egy szabadkőművesekről szóló múzeumi kiállítás referensének ügyintézője. A kiállítás anyagát felügyelte, pecséteket, személyi kartonokat, szimbólumokat rendezgetett. Mint minden korábbi és későbbi munkahelyén, itt is kitűnt szorgalmával, pontosságával.

 

Bár a Birodalomban a zsidópolitika kiemelt jelentőségű ügy, az SD-ben a témának jellemző módon sokáig még önálló referatúrája sincs. A zsidó tematikát szervezetileg a szabadkőműves ügyekkel együtt kezelik. 1935/1936 fordulóján alakul meg Leopold Edler von Mildenstein vezetésével a zsidóügyi szekció. Eichmann szerencséjére az új főnök ismeri őt, értékeli precíz munkáját, és állást kínál neki. Készségesen igent mondott: „Azokban az időkben mindent elvállaltam volna, csak hogy megszabadulhassak azoktól az átkozott érméktől és pecsétektől…” – emlékezett később. (Eichmann 2000, 17, 30–33)

 

Forrás: http://www.dalit.hu/csepeli-gyorgy-vagi-zoltan-adolf-eichmann-szemelytelen-szemelyisege/

Lalo Creative Commons License 2011.12.15 0 0 5996

Szabadkőműves, vagy szabad kőműves vagy?

 

2011.12.15. 13:36 LTCS Press

 

Névtelen bejelentés alapján, tegnapra virradóra egy különleges ügynökökből álló vatikáni rohamosztag, az Opus Dei emberei szállták meg a Seychelles-szigetek egyik népszerű strandját.

Az ügyet kirobbantó betelefonáló szerint a parton számos, különösen viselkedő, feltehetően valamiféle rituáléra készülődő, egyenruhába beöltözött szabad kőműves gyülekezik, akik valószínűleg egy új tag beavatását kívánják megünnepelni.

- Mint lelkiismeretes, a világ szellemi egészségét és hatalmi -anyagi felosztását féltő katolikus, nem hagyhattam, hogy a ceremóniát keresztülvigyék. Bár egy rajtaütés nyilván nem elég az egész szervezet felszámolásához, azonban ahol lehet, kötelességünk beavatkozni. - nyilatkozta a szomszédjai feljelentgetéseiről elhíresült idős néni, aki azóta nyomtalanul eltűnt. (Egyesek szerint valamiféle illumináltak rabolhatták el. - a szerk.)

A nyomozást ezúttal is, mint minden más hasonló eseményt a világon, Tommy Lee Jones vezette, kiről  a titkolózás ellenére sikerült megtudnuk, hogy tényleg titkosügynök és valójában a színészi pályája az álca.

A sebészi pontosságú akció egyébként igen gyorsan és hatékonyan zajlott, azonban az Opus Dei ügynökei mégis csalódottnak tűntek. Mint kiderült, az idős hölgy minden buzgalma ellenére félrevezette a hatóságokat, mivel a parton senki mást nem találtak, mint csupán pár részeg hétköznapi kőművest,akik épp szabadságukat töltötték.

Tanulság: minden szabad kőműves illuminált, viszont nem minden szabadkőműves illuminát!

 

Lászlóvári Thoma Csongor
hírkommandós

 

Forrás: http://stand-up-hirek.blog.hu/2011/12/15/bejegyzes_url_cime_1416

mmBálint Creative Commons License 2011.12.13 0 0 5995

Összeesküvés-elméletek kedvetőinek ajánlom a Pink Floyd Klub fórumát. Kicsit bele kell lapozni, de nagyon szép elméletek, a "jó és rossz" világáról, az "igaz" és "nem igaz" zenészekről, a rossz és a jó ügyről, a szimbólumokról (!)... És persze mindenki benne van, mindenben.

(Az ilyesmi nem hozhat mást, mint amit hozott: mindenki összeveszik mindenkivel. A valamikor nagyobb reményű "klub" mára 2-3-4 ember megnyilatkozását, "megmondását" jelenti csupán).

Lalo Creative Commons License 2011.12.13 0 0 5994
stummtem Creative Commons License 2011.12.10 0 0 5993

Szeretem az ilyen mende-mondákat. Valójában mindíg az ésszerű megközelítését kellene nézni a dolgoknak. Például mi van akor, hogy ha a család kérésére a szertartás után máshol kívánta elhelyezni az elhunytat. (  a többi gyászoló tudta nélkül. ) A történelemben mind régen, mind a mai napig is van-volt ilyen eset. A kriptákat több esetben most is úgy szokták visszafalazni, hogy a szertartás végeztével, mikor már senki sincs ott. (természetesen nem mindíg így van, de az elöl bejárós kripták zöménél igen.) Tehát elképzelhető a tény, hogy már a falazás előtt kikerült az elhunyt a kriptából. A koporsót a kőművesek, vagy temetést végző helyi illetők állíthatták fel, mert valószínűleg útba lehetett nekik. Természetesen ők be voltak avatva a titokba. Ezért merték a koporsót felállítani. Továbbá, azt nem tudhatjuk, hogy miért is helyezett 1841-ben az asztalosmester három furatot a koporsóra, de valószínűsíthető, hogy az a temetéskor is már rajta lehetett. Csak nem volt figyelve. Lehet, hogy odakötöztek valamit. Ezt mi nem tudhatjuk. Egy biztos:  emberi segítség nélkül nem jöhetett volna létre a csoda.

Lalo Creative Commons License 2011.12.10 0 0 5992

A szabadkőműves sírja


Ez megint Barbados szigetén esett meg, de százvalahány évvel később. 1943. augusztus 24-én egy ottani temetőbe ünnepélyes küldöttség érkezett. A kriptájában 1841-ben eltemetett helyi szabadkőműves vezető, Alexander Irvine holttestét akarták exhumálni. A sírboltot vasajtó és kettős fal zárta el. Amikor ezeket az akadályokat áttörték, a döbbent küldöttség és az exhumálók azt látták, hogy a szabadkőműves vezető koporsója függőlegesen áll. Méghozzá fejjel lefelé. Nem messze attól a vízszintes, falhoz épített polctól, amelyre annak idején elhelyezték. Ráadásul a koporsó fedelén valakik három kis lyukat fúrtak, ami biztosan nem volt ott a temetés idején. De a legnagyobb döbbenet akkor következett, amikor kinyitották a koporsót − az ugyanis teljesen üres volt…

Forrás: Nőiiportál.hu
Beküldte: Oltyan Edit
Közzétette: Molnár Ferenc

 

Forrás: http://latogatok.hu/print.php?news.2467

Lalo Creative Commons License 2011.12.07 0 0 5991

A Liszt-Bartók zongoraverseny nyertesei és döntősei valamint Szokolay
Balázs Liszt-díjas zongoraművész ad gálakoncertet a szófiai Pancso
Vladigerov Nemzeti Zeneakadémia koncerttermében hétfő este Liszt
Ferenc születésének 200. évfordulója alkalmából.

[...]

A gálakoncert kísérőeseménye lesz Gracza Lajos zenetudós, a göttingeni
Liszt Archívum tulajdonosának előadása Liszt és a szabadkőművesek
kapcsolatáról a magyar intézetben szerdán. Előtte a hétfői koncert
után Liszt relikviát adományoz a szófiai zeneakadémiának - tette hozzá
az intézetigazgató.

Forrás: http://hvg.hu/kultura/20111204_liszt_osbemutato_galakoncert_szofia

Wwgeorge Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5990

Fórumhozzászólásai magukért beszélnek.

Előzmény: Herold (5968)
Lalo Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5989

Szentpéteri Márton: Szabadkőműves-templom Nápolyban

Századvég, 16. évf. 61. sz., Budapest, 2011, 57-72. oldal

Olvasható:http://www.ecatalog.hu/szazadveg

Lalo Creative Commons License 2011.11.24 0 0 5988

Elnézést, elírtam:

 

Egyenlítő, 2011/11.

Előzmény: Lalo (5986)
Lalo Creative Commons License 2011.11.24 0 0 5987

Mariani, Scott: Mozart rejtélyes halála

Partvonal Könyvkiadó, Budapest, 2011, 420 oldal

Fordította: Kállai Tibor

ISBN: 978-963-9910-81-2

 

 

RON HOPE FUT AZ ÉLETÉÉRT…

Lily Llewellyn, a híres és gyönyörű operaénekesnő megkéri régi nagy szerelmét, Ront, hogy segítsen neki kinyomozni bátyja igencsak gyanús halálát. Ron, aki a brit hadsereg egyik elitegységének tagja volt, elvállalja a feladatot, és ezzel egy évszázadok óta megoldatlan rejtély kellős közepébe csöppen.
A hivatalos jelentés szerint Oliver tragikus baleset áldozata lett, miközben a Föld legismertebb zeneszerzőjének, Mozart halálának körülményeit kutatta. A tények azonban mást mutatnak. Oliver feltárta, hogy Mozartot, aki maga is szabadkőműves volt, a titkos társaság egy szakadár csoportja gyilkolta meg. És az egyetlen nyom, amelyen el lehet indulni, egy levél, amelyet nagy valószínűséggel maga a zeneszerző írt.
Amikor Lily és Ron megszerzik egy rituális áldozás felvételeit, rájönnek, hogy a szekta még mindig létezik – és semmitől sem riad vissza, hogy megőrizze titkait.

Ronnak és Lilynek az igazság kiderítésének érdekében egy időre félre kell tenniük közös, fájdalmakkal teli múltjukat, és végig kell kutatniuk egész Európát: Oxford csodálatos tornyaitól kezdve a császári Bécs fenséges épületein és Velence csatornalabirintusán át egészen Szlovénia hófödte hegyvidékéig.

SCOTT MARIANI skót író, aki fordítóként, hivatásos zenészként és szabadúszó újságíróként is dolgozott, mielőtt főfoglalkozású íróvá vált volna. Nyugat-Walesben, a sűrű erdő kellős közepén egy igazi, vadregényes írói remetelakban él. Amikor éppen nem ír, dzsesszt hallgat, filmet néz, veterán motorokon száguldozik vagy csillagászatot tanul.

Lalo Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5986

Mesterházi Gábor: Liszt és a 19. századi szabadkőművesség


Egyenlítő, 2011/10., Budapest, 2011. október



Ha a Zenei lexikon Liszt-szócikkét nézzük, nem derül ki, hogy Liszt szabadkőműves volt. Ebből a szempontból mindegy, a Brockhaus-Riemannt vagy a "pirosat" ütjük fel, de akár kutakodhatunk a két háború közti "zöldben" is. Ha Gál György Sándor, Maróti Lajos vagy Hamburger Klára népszerű Liszt-könyvét olvassuk, abból sem. (Holott Gál György Sándor kőműves volt, s még 1938-ban, Diadalszekér címen megírta Liszt-könyvének első verzióját - ebben Liszt belépése szerepel ugyan, ám ott divatból lép be, mélyebb okai nincsenek; a könyv további részében említés sincs arról, hogy a dolognak folytatása lenne.) Az egyetlen magyar Liszt-könyv, melyben legalább avatása és motivációja tisztességesen le van írva, Harsányi Zsolt regénye, a Magyar rapszódia, mely 1936-ban, Liszt születésének 125. évfordulóján jelent meg. De mehetünk tovább is, mondván: sem a harmincas években, sem az említett ismeretterjesztő Liszt-monográfiák keletkezésének idején nem fújtak igazán szabadkőműves-barát szelek. Nosza, üssük fel a zenészek Bibliáját, a Groove nagylexikont: ebben sincs egy árva betű sem Liszt kőműves voltáról.

Előzmény: Lalo (5918)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.17 0 0 5985

Igen, Bartók Béla is elérte, hogy rajta legyen a bankjegyen, és még milyen gonoszságokra volt képes?

Előzmény: Herold (5968)
Márton László Creative Commons License 2011.11.16 0 0 5984

Természetesen így van.

Megkülönböztetném a szélsőjobboldalt, tőlük a szabadkőművesség gyalázása és az antiszemitizmus elvárható. Mivel a szólásszabadság korlátozása nem tartozik a szabadkőművesség elvei közé, attól tartok nincs mit tenni. Minden cáfolatra újabb és újabb rágalmak jönnének.

Más kategória, amit pl. Semjén Zsolt művel. Egy miniszterelnökhelyettes szükségszerűen kormánya nevében beszél. Hasznos lehetne, ha valaki a magyar vagy az európai parlamentben érdeklődne nála: honnan veszi rágalmait, pl. hogy a szabadkőművesség keresztényellenes, ha teheti nemzetére támad, stb. Ez vajon a Fidesz-KDNP kormány "hivatalos" álláspontja?

Ha valakinek ötlete van, hogyan kell Semjént kezelni, írja meg!

Mondanom sem kell, hogy a fentiek, melyeket saját nevemmel jegyzek, saját véleményemet tükrözik, nem valamilyen szervezetét.

Lalo Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5983

Probléma csak az, hogy a szabadkőművesség-ellenesség - más ordas eszmékkel együtt - úgy jön fel, mint a talajvíz. (Vagy inkább szennyvíz...)

 

Mind kiterjedésében, mind mélységében (magasságában?) egyre kiterjedtebb:

 

1) A Jobbik előretörésével számos vidéki település portálját kezébe kaparintotta és rendre jelentetnek meg ott a Kuruc infóról és egyéb szélsőjobboldali lapokról anyagokat - köztük számos, a szabadkőművességet meghamisító írást.

 

2) Egyes állami finanszírozású kulturális rendezvénysorozatokra a Magyar szigeten letesztelt rasszista, náci előadásokat nyomnak be.

 

3) A hazai szélsőséges előadók szeretnek Erdélyben turnézni, aztán az ottani "egészséges" véleményekre itthon pékdaként hivatkoznak.

 

4) A szélsőjobb eszméket igyekeznek tudományos köntösbe burkolni, szószólóik elismert kutatókként hivatkoznak egymásra és saját magukra.

 

5) A Jobbiknak köszönhetően a helyi politikai életben és a parlamentben is elhangzanak hivatásos politikusoktól szabadkőműves-ellenes kirohanások.

 

6) A szélsőjobb mellett egyre gyakrabban a kormánykoalíció képviselői is beállnak ebbe a szabadkőművesség-ellenes kórusba, főként a kereszténydemokraták, de ma már a fideszes prominens politikusok is.

 

7) Ezekben a támadásokban gyakorta csak kódszóként, a zsidó helyett használják a szabadkőművest; s ez azért is kedvező megoldás, mert még könnyebb is valakit szabadkőművesnek kinevezni, mint zsidónak - bár ez utóbbi sem lehetetlen...

 

8) A haladás, a progresszió képviselőit tényleges vagy feltételezett szabadkőművességük kapcsán próbálják meg kiradírozni történelmi vagy kulturális emlékezetünkből. (Ide tartozik Kazinczy, Kossuth, sőt Petőfi is!)

 

A fentiek igazolását linkekkel tudom bizonyítani, de a szélsőséges portálok reklámozásának elkerülésére ezt itt és most kihagyom.

Előzmény: Márton László (5982)
Márton László Creative Commons License 2011.11.13 0 0 5982

Megnéztem a képeket. A legtöbb szörnyűséges giccs, a megrendelő és a "művész" osobaságát jelzi. Ilyen udvari festészetre a kommunizmus eltűnése óta nincs példa.

Mindezek ellenére nem osztom 9/11 pesszimizmusát. A közbeszédben ugyan valóban terjed a szabadkőművesek ilyen-olyan szerepéről szóló legenda. Ezeket általában nem a szoros értelemben vett fideszesek terjesztik, hanem a KDNP tartüffejei. Ők is azért, mert úgy gondolják ez tetszeni fog egyházuknak. Ami a magyar egyház esetében reális számitás.

Szabadkőműves üldözés itt nem lesz. Erről szükség esetén az Európai Unió megfelelő szervei gondoskodnak. Lengyelországbsn Kaczynski elnöksége alatt próbálkoztak vele, de az első figyelmeztetésre leálltak.

Ismét csak azt tudom mondani: farkasról akkor kell kiabálni, ha farkas van. A potenciális farkasra ugyan figyelni kell, de nem érdemes nagyobb jelentőséget tujlajdonítani neki, mint amit érdemel.

 

kilenctizenegy Creative Commons License 2011.11.09 0 0 5981

Én is azt gondolom, hogy tudatos uszítás folyik. A szk-ek ideális céltábla, lévén láthatatlanaok, arctalanok. Minden nemzeti összeomlás idején lehet rájuk mutogatni. 1920-ban is így volt, és 2012-ben is így lesz, legalábbis Kerényi ezt akarja előkészíteni. Kérdés, hogy a lakosság mennyire vesz be ilyen ostobaságokat.

Előzmény: Lalo (5978)
Lalo Creative Commons License 2011.11.07 0 0 5978

Kedves Márton László!

 

Azt írod:

 

"Már megint előkerült, tudatlan firkászok tolláról a Clémenceau menyéről szóló hülyeség."

 

Én ebben nem vagyok biztos. Mármint a firkászokban. Én el tudom képzelni - a szóban forgó írás (5975. bejegyzés) egésze alapján - azt is, hogy Kerényi Imre tájékoztatta erről az újságírót...

 

 

Előzmény: Márton László (5977)
Márton László Creative Commons License 2011.11.07 0 0 5977

Már megint előkerült, tudatlan firkászok tolláról a Clémenceau menyéről szóló hülyeség.

A szóbanforgó hölgy valóban magyar származású volt, de Clémenceaz egyáltalán nem utálta, fia halála után is szoros kapcsolatot tartott vele. Erről legutóbb Ablonczy Balázs Trianoni legendák c. könyve közöl részleteket.

A trianonozás mai formájában nem egyéb, mint a történelmi tények elől való menekülés, az egészséges nemzeti tudat fertőzésének egy formája.

Lalo Creative Commons License 2011.11.07 0 0 5976

Híres szabadkőművesek bélyegeken - tévedésekkel

 

A Bélyegvilág portálon illusztrált cikk jelent meg híres szabadkőművesekről. Sajnos az összeállításba hibák csúsztak. Nézzük meg először a bélyegeket:


Híres szabadkőművesek a Bélyegvilágban

 

Ebben a képes listában számos hiba van, az itt felsoroltak közül sokan nem szabadkőművesek:

Neil Armstrong nem szabadkőműves, feltehetőleg Edwin "Buzz" Aldrinnal tévesztették össze, aki valóban szabadkőműves és akiről emléklapok jelentek meg (bélyeggel) azzal a szöveggel, hogy ő volt az első szabadkőműves a Holdon. Egyébként több kevésbé ismert amerikai űrhajós is szabadkőműves volt, de speciel Armstrong nem.

Louis Armstrong sem szabadkőműves. Róla azért terjedhetett el ez a hír, mert tagja volt a jótékonysági Knights of Pythias (Püthia lovagjai) páholynak.

Honoré de Balzac édesapja volt szabadkőműves, ő maga nem. Illetve van még egy Louis Charles Balzac nevű szabadkőműves építész is, akivel összekeverhették.

Berlioz szabadkőművességére is csak az utalhat, hogy egyesek szerint a szabadkőműves Mozart reinkarnációja...

Ingmar Bergman ugyan zseniálisan rendezte meg Mozart szabadkőműves operáját, a Varázsfuvolát, de ettől még nem vált szabadkőművessé.

Darwin sem volt szabadkőműves, valószínűleg nagyapja, Erasmus Darwin szabadkőművességét testálják rá.

Disney ugyan a szabadkőművességhez kapcsolódó  fiú szervezet, a DeMolay International tagja volt, de szabadkőműves nem.

Alexandre Dumasról feltehetőleg Joseph Balsamoval (Cagliostro) foglalkozó regénye alapján terjedhetett el nem létező szabadkőművességének híre, ill. létezik egy amerikai fekete szabadkőműves is hasonló néven (Alexander Dumas).

Edison szabadkőművességét csak az bizonyítja, hogy semmi adat nincs rá - nyilván azért, mert annyira titkos.

Einstein sem volt szabadkőműves, valószínűleg egy Izzy Einstein nevű amerikai szabadkőművessel tévesztik össze.

Habár számos zenész (pl. az itt nem szereplő Mozart, Liszt Sibelius) szabadkőműves volt, Paganini nem.

Pasteur sem volt szabadkőműves, habár Fleming az volt...

Sok amerikai elnök szabadkőműves volt (Washington, a két Roosevelt, Johnson, stb.), de Ronald Reagan nem. Egyes szabadkőműves társaságok megtisztelték különböző díszoklevelekkel, de ezzel együtt sem léphette volna át bármelyik páholy küszöbét.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!