Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

frici78 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 462

Jaj, most néztem meg jobban, Neked K11 van, nem K12! Akkor amit küldtem kb semmit nem ér... Bocsi!!! 

Előzmény: jetkarcsi (446)
sooty Creative Commons License 2019.12.03 0 0 461

Nekünk is ilyen volt egy ideig, de írtam is. Belülről képes volt jegesedni. A jobb lábtérnél állt a víz..

Nekünk egyértelműen a tetőablak levezető csöveinek a tisztítása oldotta meg a problémát. Kitakarítottam a csöveket, ki lett szárítva a szőnyeg és azóta hibátlan, legalábbis ebből a szempontból.

 

Nem tudom írtam-e, de alkalmanként alapjáraton bevillan az elégtelen olajnyomásra figyelmeztető lámpa. Azóta meg is mértem a nyomást, hát mi ne mondjak katasztrófális. Jelen állás szerint a 16-ai héten kikapom a mocit belőle és megnézem mi lehet a baj. Valószínű, hogy a főtengely csapágya adta meg magát. kb 16ezerből megvan az alapméretes főtengely és hajtókar csapágy is, de atomjaira kell szedni a blokkot. Vezérlést is le kell szedni, talán a hengerfej marad. Remélem tudok minden alkatrészt venni hozzá így az ünnepek alatt......

Azt hiszem meglesz a karácsonyi elfoglaltságom. Már pakolok ki a garázsból, már szereztem motorkiemelő zsiráfot és minden este a gépkönyvet nézegetem, gyakorlok.

Előzmény: frici78 (456)
sooty Creative Commons License 2019.12.03 0 0 460

A kormány meg jobbra-balra tekerhető, az ablak le-fel megy, a kerekek előre-hátra gurulnak...

(csak viccelek)

Előzmény: frici78 (459)
frici78 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 459

7 év, 7 hónap és 21 nap után rájöttem, a Micrán fűtött tükör van... Azért ez nem semmi :D

frici78 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 458

Csomagtérből könnyű kipakolni a kárpitot, pótkereket, száraz időben mosóban jól megáztatod a csomagtér ajtónál, látszani fog, ha ott folyik be a víz, szerintem.

Libazsírt ki ne próbáld :D :D

Egy ismerősöm anno Henkel Ceresit kütyüt tett a csomagtérbe/utastérbe, neki bevált...

Előzmény: badamreg (457)
badamreg Creative Commons License 2019.12.02 0 0 457

Köszönöm a tippeket :)

Ismerőstől van a kocsi, a csomagtartó kárpitja esős időben enyhén nedves, de lövésem sincs, hogy alulról vagy felülről ázik.

frici78 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 456

Biztos, hogy nem normális, de az enyém is ilyen :) sőt, van, hogy belül jegesedik le a szélvédő... Vettem Turtle Wax párásodás elleni sprayt, de jobb lett volna libazsírral bekenni :D 

Klíma leszárítja az ablakokat, semmi extra nedveset nem tárolok az autóban, mégis... Pollenszűrő sem régi, állítólag attól is lehet...

jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 455

Üdv.

Párásodik az autó belülről. Valószínű beszivárog 1 kis víz. Próbálj ki valamit, amíg nem találod meg az okát. Vegyél macska almot. Olyan kavicsszerű zeolitos dolog, pár 100 ft. A zasszony régi neylon harisnyájába tegyél kb egy kilónyit. Kétszer átfordítod, hogy ne peregjen. Olyan kilós Párizsi forma lesz.  Készíts kettőt. egyet előre, egyet hátra. Kiszedi a levegőből a nedvességet. 

Előzmény: badamreg (454)
badamreg Creative Commons License 2019.12.02 0 0 454

Sziasztok!

 

A Kis Micra az utcán parkol, és ahogy a hűvösebb idő eljött, délelőttönként rendszeresen arra megyek le, hogy "izzad" a kocsi belül. Apró vízcseppekkel van tele az első és a hátsó szélvédő. Ez korral jár (16 év), normális? A mellette parkoló kocsikon nem látok ilyet :D

 

Köszönöm.

jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 453

Megköszönöm.   jetkarcsi@gmail.com.  Természetes, hogy érdekel, mivel magam javítom és érdekel a kisautó.

 

Előzmény: frici78 (452)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.01 0 0 451

Köszönöm a kimerítő választ. 

Kicsit lemaradtam a benzines autók terén, mivel közel 30 éve dízeles vagyok. Igyexem újra visszaszokni a benzineshez. 

 

Előzmény: frici78 (450)
frici78 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 450

Ja, bocsánat :D

Akkor Te az "EVAP szűrőre" gondolsz, gondolom, abból az egyik gumicső a fojtószelephez megy. Mivel ott elvileg csak kettő cső van, a másik a fékrásegítőhöz megy, kizárásos alapon az EVAP-é lesz az. 

"Benzingőz kipárolgását gátló rendszer (EVAP) 

A korszerű Otto-motoroknál - karburátor hiányában - már csak egyetlen hely maradt, ahonnan benzingőzök távozhatnának a szabadba, ez pedig az üzemanyag tartály. Ma általánosan alkalmazott megoldás a benzingőzök szabadba jutásának meggátlására az ún. aktívszén-tartály alkalmazása. A tartály aktívszén granulátummal töltött, ami megköti a szénhidrogéneket. Az ECU előre beprogramozott motorműködési feltételek teljesülése esetén egy mágnesszelepen keresztül az aktívszéntartály tartalmát a szívócsonkban uralkodó vákuum segítségével a motor égésterébe juttatja. A rendszer csak akkor lép működésbe, ha a lambda-szabályozás is működik, mivel a lambda-szabályozásnak jelentős ráhatása van a keverék összetételére. " forrás: injektor.hu

jetkarcsi Creative Commons License 2019.11.30 0 0 449

Köszönöm a választ, de nem a pollenszűrőre gondoltam. Amire én gondolok, az  a motortérben van, közvetlen a benzin szűrő alatt.  Gumi csövek mennek rá . Az egyik cső a levegőszűrő alá megy a léptető motorhoz, a többit még nem fedeztem fel. A lényegét nem értem, hogy miért van erre a szűrőre szükség, mivel ott van közvetlen a légszűrő és miért nem onnan kapja a szűrt levegőt. 

Előzmény: frici78 (448)
frici78 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 448

Üdv!

Ha a pollenszűrőre gondolsz, mint aktívszenes szűrő, akkor a lényeges különbség a hagyományos pollenszűrő és az aktív szenes között az, hogy az aktívszenes szűrők az ártalmas gázokat is felfogják. Az aktív szén porózus szerkezete hasonlít a grafit szerkezetére. Az aktív szén ezen felül felszívja a kívülről az utastérbe jutó kellemetlen szagokat. A hagyományos szűrők szűrési képessége annak köszönhető, a hogy teljes mértékben szintetikus szálakból készült szűrőközeg elektrosztatikusan töltött szálai vonzzák a szennyeződést (lényegében fizikai szűrés, az aktív szenes pedig fizikai-kémiai) Valami ilyesmi :)

Utoljára, mikor vettem szűrőt, említette az ember, hogy van már vmi polifenolos aktív szenes szűrő is, ami még gombaölő és antibakteriális hatású is. Elmondása szerint ezt elég évente cserélni, az aktívszenest max fél évente, a simát pedig minimum évszakonként (nagyvárosi használatot feltételezve)

Előzmény: jetkarcsi (447)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.11.29 0 0 447

Apropó !! Első kérdésem. Az aktívszén szűrő milyen célt szolgál az autóban? Gondolom a beáramló levegő megszűrésére a feladata.  De itt mi a konkrét célja? 

Köszönöm .

jetkarcsi Creative Commons License 2019.11.29 0 0 446

Üdvözlet Hölgyek / Urak

Tulajdonosa lettem egy 2002-es évjáratú, ötajtós, K11 Micrának. 1.0 16V.  126xxx km van benne. Egyenlőre az ismerkedés fázisában vagyunk és olvasgatom itt a hsz-eket, hogy kinek milyen tapasztalata van tipussal. 

Tanácsokat, véleményeket, + - szivesen elolvasom. Tanul belőle az ember. 

Köszönöm. 

gsis Creative Commons License 2019.11.25 0 0 445

Mielőtt  " felgyújtod", érdemes lenne egy akku állapotfelmérést, és egy generátor töltésellenőrzést csináltatni

egy hozzáértővel. A leírt hibák ebbe az irányba mutatnak.A tavasszal belerakott akksi kinyúlhat rendes töltés

hiányában.

Előzmény: badamreg (444)
badamreg Creative Commons License 2019.11.24 0 0 444

Sziasztok!

 

Adott egy 2003-as évjáratú K12 Micra, használtan vettem, gyakorló autónak, motorikusan teljesen jó, de az elektronika kezd furcsaságokat művelni...leírom, hátha tudtok valami tippet adni, lehet valami gyerekbetegség. 190 000 km van benne.

 

1. tünet: 100 km-es úton hazafelé, tompítottal, éjszaka a fedélzeti computer, rádió, légkondi, tehát minden, ami a középső panelen van, lekapcsolt pár alkalommal. Leállítás, majd gyújtás után újra működtek, véletlenszerűen később leálltak. Ez még annyira nem lett volna gyanús, a kocsi korát tekintve.

 

2. tünet: egy hét állás után (általában csak hétvégén használjuk a kocsit) nem tudok gyújtást adni, akksiban alig volt kraft, pedig tuti, hogy lekapcsoltam mindent legutóbb. A kis ikonok villogtak egy darabig, de aztán lehalt minden, a központi zárral sem tudtam bezárni (távirányítóval).

 

Orvosolandó a problémát, bebikáztuk, indult elsőre, mentem vele egy 100-ast nappal.

 

Egy hétre rá megint autókáztam, rendben indult, jól viselkedett. Másnap megint jól indult, mentem vele, éjszakai érkezéssel (később talán fontos lehet), nem volt semmi gond.

 

Egy hétre rá (ma) megint nem indult. Az akksi nem volt lemerülve, mert a fények, az ablakemelő, computer stb. mind jól működtek, de gyújtást nem adott. Ha próbálkoztam, csak villogtak az ikonok, ki-be kapcsolt az üzemanyagszint-jelző, kattogott a központi zár (vagy valami más relé-szerű dolog, nem tudom).

 

Megtörtént a bikázás, rendben indult a kocsi, viszont nagyon érdekes tüneteket kezdett produkálni. Először is, gyújtásadás után (párszor leállítottam, hogy lássam, megy bikázás nélkül) a csomagtartó zárja véletlenszerűen elkezdett kattogni, és folyamatosan kaptam a hibaüzenetet, hogy nyitva a csomagtartó. Ez végül pár kinyitás-bezárás után megszűnt (fizikailag, plusz központi zár nyitás-zárásával is). Majd pár percig álltam, teljesen leállítva, lekapcsolt elektronikával, nyitott ajtóval, és egy idő után bekapcsolt az az idegesítő sípszó, ami azt hivatott jelezni, hogy bekapcsolva hagytuk a fényeket de kinyitottuk az ajtót... na ez nem akart elmúlni, hiába kapcsolgattam a fényeket, nyitogattam az ajtót, stb. Fél órán át ment, csak egy pillanatra hagyta abba akkor, amikor az ajtót elkezdtem kinyitni, de egyből folytatta is. Aztán félreálltam, ha már magától nem szűnt meg, és addig szórakoztam az ajtókkal és a központi zárral, míg rájöttem, hogy úgy nem kapcsol be, ha az anyósülés ajtaját használom :D bemásztam ottan, becsuktam az ajtót, beindítottam a motort, és onnantól megszűnt a hiba, használhattam a vezetőoldali ajtót is.

 

Hát ennyi. Röviden :) Szerintem valami nagyon nincs rendben...

 

Az gyanús, hogy a be nem indulások mindig az olyan utak után jöttek egy héttel, ahol huzamosabb ideig használtam a tompított reflektort.

 

Az kocsi ismerőstől van, az akksit idén márciusban vásárolták újonnan, a gyújtás jeladót ők is cserélték már, de a többi hiba nem jelentkezett náluk. A hideg nem tudom mennyire játszhat szerepet, olyan hűvös nincs még, ráadásul az ősz eddigi leghidegebb napján rendben elindult 4-5 C fokban a hegyekben, igaz csak egy napi állás után.

 

Van esetleg bármi ötletetek, mi lehet? Nyilván viszem majd szervízbe, csak érdekelni, mi lehet, mert amúgy is gondolkozok rajta, hogy el kéne adom, ezért nem költenék rá sokat (de persze a vevőt sem verném át).

 

Köszönöm!

frici78 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 443

Vagy kell keresni egy bontott középkonzolt, amiben van :)

hatodrangu Creative Commons License 2019.11.20 0 0 442

Köszönöm a képet. Sajna itt a miénkben egy üreg van, szal úgy tűnik másik helyet kell keressek a kapcsolóknak.

Előzmény: frici78 (439)
sooty Creative Commons License 2019.11.18 0 0 441

Igen ott vannak a kapcsolók. A miénkben van. Három állású a kapcsoló. Középen kikapcsol, egyik oldal kis fűtés, másik oldal nagy fűtés. Van benne túlmelegedés elleni védelem. Bőr ülésnél nagyon praktikus, pár perc alatt felmelegíti az ember hátsóját.

Előzmény: frici78 (439)
sooty Creative Commons License 2019.11.18 0 0 440

Igen újan vettük és maximálisan karban van tartva de ennek ellenére kezd elqrvulni. 20ezrenként megkap minden kötelezőt, sőt többet is. Bármi gondja baja van, szinte azonnal javítom, cserélem.

Most viszont:

Feleségem indul reggel melóba, felmegy az M5 pályára. Ott ugye tartja a 150-160-at az M0-ig. Kb. 40 perc. Jól felmelegszik a vas. Az M0-on szokásos araszolás amikor egyszer csak alapjáraton bevillan az olajnyomás elégtelenségére utaló lámpácska. Minimális gázadásra eltűnik. Ezt múlt héten hétfőn csinálta először, illetve ma másodszor. Visszafelé semmi ilyesmi, hisz először araszolás az M0-on aztán meg versenytempó az M5-ön hazáig.

Korábban Agip Eni I-Sint 5W40 olajat használtam, most az utolsó 2 alkalommal pedig ELF Evolution 900NF 5W40-et. 180ezernél is ezt kapott, most 183van benne és úgy gondolom a túlzott hajtásnál elhígfolyósodik. Holnap veszek bele Motul 6100 synergie+ 10W-40-et. Még olajszűrőt se cserélek kipróbálom milyen lesz vele.

Hidegen egyébként van hangja a hidrotőkéknek.

Gondolom egyébként, hogy az olajszivattyú kezd kopni és már a túl meleg olajnál a kopás miatt nem alakul ki a megfelelő nyomás.

Kezdek aggódni. Így a vezérlés csere is előbb utóbb be fog követlezni. Egyébként olajszint a maximumon és gyönyőrű szép aranysárga az olaj.

Előzmény: frici78 (436)
frici78 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 439

Előzmény: frici78 (438)
frici78 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 438

Bár nem az enyém, de elvileg így néz ki (2005-ös, Visia Plus-os dCi):

Előzmény: hatodrangu (437)
hatodrangu Creative Commons License 2019.11.14 0 0 437

Sziasztok.

K12-es Micrába szeretnék utólag ülésfűtést szerelni. Láttam a kézikönyvében, hogy gyárilag is szerelték vele az autót, de azt nem mutatja a könyv, hogy hol vannak a kapcsolók. Én viszont a kapcsolókat a gyári helyre akarom beépíteni. Ha valakinek van gyári ülésfűtése lefotózná, vagy leírná, hogy hova is vannak beépítve a kapcsolók?

Előre is köszönöm.

frici78 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 436

Nekem azt mondta volt Gablinis szerelő, hogy nem kell kivenni a motort, feltéve, hogy meg van hozzá minden gyári szerszám, és gondolom, nem is vette ki, mert ő cserélte :) (tény, hogy az ESM is úgy kezdi, hogy vedd ki a motort)

Nekem nem a vezérlés miatt van, hanem 1) a fojtószelep bontott, és nem sikerült rendesen betanítani, illetve 2) az említett koszolódás (ha vezérlés baja lenne, akkor nem oldódna meg a tisztítástól, még ideiglenesen sem, nem?)

Ráadásul nekem gyári lett berakva utólag is, a kezemben fogtam, szóval tuti, okoskerekestől, mindenestől (régi láncot máig őrzöm :D ). 

 

Nekem anno, amikor hibakóddal állt le, akkor már csörgött is és főtengely (vagy vezérmű, nem emlékszem) jeladó hibával állt, és valóban, újra lehetett indítani, de ott világított a Check Engine! Mindez azért, mert kinyúlt a lánc, emiatt adta azt a bizonyos hibakódot... (a nyúlás oka 99,9 %, hogy a motor elhanyagoltsága volt)

 

Gyanítom, sooty, hogy Neked ki fog maradni a láncmizéria, úgy emlékszem, újonnan vetted és karbantartod :)

Előzmény: sooty (435)
sooty Creative Commons License 2019.11.12 0 0 435

Vezérlést elvileg valahol 200-220 ezer km környékén kell ezeknél cserélni. Nekem azt mondta a szervizes srác, hogy onnan fogom észre venni, hogy mikor kell cserélni, hogy alkalmanként indítás után leáll. Ujraindítod minden ok.  Főleg hidegen fogja ezeket produkálni és nem fog semmilyen hibakódot produkálni. Azt is mondta, hogy ilyenkor sokan sokmindent szoktak cserélgetni, pedig ez az orvosság rá, csak nyilván ez drága és nagy munka.

 

Szóval én mindkettőtök helyében a vezérléssel kezdenék..... és nem a 30ezer Ft-os szettel. Állítólag vezérlést szinte csak úgy lehet cserélni, ha kiveszik a motort a helyéről, mert gyakorlatilag hozzáférhetetlen, és még az olajteknőt is le kell venni hozzá.

Én még ezek előtt állok, még "csak" 185ezer km van benne.

Még hibátlan.....

frici78 Creative Commons License 2019.11.11 0 1 434

Kedves Katalin!

 

Én első körben egy szerelő felkutatását javaslom, olyat, akinek Renault/Nissan Consult II műszere  van, a többi (pl Bosch) hajlamos nem pontos hibakódot mutatni (legalábbis nálam így volt, illetve Nissan szerelő is ezt mondta). Nem akarok reklámot csinálni senkinek, utoljára kb 2 éve jártam a Toyo Team Garage-nál, Újpesten, akkor már dolgozott velük egy Nissan szerelő srác is, nekem ő csinálta a tisztítást, 15e Ft volt, egy telefont megér, facebook-on megtalálhatók. Vagy márkaszerviz...

 

Nekem ritkán csinál olyat, hogy leáll magától, annak fordulatszám esés az előzménye (de nincs világító Check Engine!). Hideg motornál ingadozik az alapjárat, ennek megszüntetéséhez újra ki kellene tisztítani a torokrészt, utolsó ilyen tisztítás nagyon hosszú időre megoldotta a gondot.

Előzmény: Galló Glória Katalin (433)
Galló Glória Katalin Creative Commons License 2019.11.11 0 0 433

Sziasztok :)

 

Probléma! Kicsi kocsim  (Nissan micra k12 típus 1.4es 2004es évjáratú) már többszörösen hagyott cserben :( rövid története:  2017ben vettem meg az autót,  elméletileg a 4 ttulajdonosa vagyok..

Tavaly 2018 evvegen megallt alattam az utkeresztezodes kellős közepén. Egyből el is vontattuk szerelőhoz. Ott nem kötöttek rá gépre egyből  (nem is értettem) fölösleges dolgokat csináltak meg sztem. Szóval kicserélték a gyertyát, nem indult . Utána a vezertengelymu jeladót. Elindult. Eljottem kB 1km leállítottam a motort és miután megpróbáltatam újra indítani megint csak nem indult .vissza vontatás. Kicserélték után a főtengely jeladót is . Ment, egészen mostanáig. Eltelt egy év megint cserben hagyott az autóm és megint megallt az út  (Hungária ) kellős közepén . Amit érzékeltem mielőtt leallt volna : először mintha kilyukadt volna a kereke , de betudtam annak hogy biztos rossz az út/aszfalt. Két nap múlva megyek és és ugrált egy kicsit az autóm mintha leugrottam volna a kuplungról de mondanom sem kell h a kuplung közelében sem voltam(3fokozatban volt az autó).másnap reggel mentem vele fogalmam sincsen hogyhogy sípoló hangot adott ki, de abba is hagyta .ezeketutan másnap megyek m3kivezeton  és leall,   felgyullad a muszerfalon a motordiagnosztika hiba .felre húzom az autót hogy ne az út közepén legyek. Leállítottam. Magától újra indult .mentem és pár órával később Leállt. 

Elvittem szerelehoz rakotottek gépre semmit nem írt . Kicserélték rajta ugyanazokat a dolgokat mint tavaly : gyertyák , vezertengelymu jeladó és főtengely jeladót. Egy hét alatt nem tudtak megoldani 100%an a problémát mivel azt kaptam hogy nem vállalnak garanciát arra hogy mikor áll meg újra alattam .mindenféle gépre felkotottek  (pl.tax) szét szedték darabjaira,  de nem tudtak megjavitani .

Mostani fejlemény: 

Vezérlés csere volt benne, meg még jó pár apróság. Nem jeladó hiba az már tuti! Tesztelgetes ment körbe karikába. 5 órán keresztül mentünk az autóval és 7x állt le alattam . Produkció: fordulatszám vissza esik 0-ra és az elektronika működik tovább. Gépre rakotottuk h dobja ki a hibakodot, mind a két esetben kiutotte a computert és nem volt hibakod. 

Kérdés: mi a probléma? Hol induljak el ? Vmi jó tanács! Stb.

Megjegyzés: mivel használt autóról beszélünk nyilván tudom, hogy nem lesz olyan mint egy szalon autó de azért próbálom folyamatosan karbantartani, ami azt jelenti hogy mindent próbáltatok atnezetni,lecserelni és a kötelező dolgokat megcsinalni. 

Előre is köszönöm a választ :))

sooty Creative Commons License 2019.11.03 0 0 432

Kép nem jött át. A legnagyobb hűtő 510mm széles. Ez a méret ugye nem a teljes szélességét mutatja. Ahogy nézem kb ez a hűtőbordák szélessége. Ez egyébként a legdrágább, Deus és 50ezer.

Nézz néhány képet néhány autósbolt honlapján és arról tudsz tályékozódni, ki hogyan is méri a méreteket. Na meg a lényeg, hogy a csatlakozási pontok jó helyen legyenek.

Előzmény: Bandi89 (428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!