Ahogy az utánad író is írta, az lesz a megoldás. Mikor megvettem az autót 13 éve, lassú menetben, fékezés után nyikorgott a fék. A megoldás az volt, kivettem a fékbetéteket és azokat a részeit amik a féknyereggel érintkezik, csiszolóvászonnal megcsiszoltam finoman, (volt rajta némi korrózió) ugyanúgy a féknyereg ugyanezen érintkező részét is. Ezután nagyon vékonyan rézpasztával megkentem az érintkező részeket. Soha többé nem nyikorgott. Tavaly műszakira lett cserélve fékbetét és féktárcsa. Pár hétig jó is volt, aztán észrevettem, hogy a baloldalon szorul a fék, melegedett is. Nyikorgás is volt. Hazajöttem, kerék le, fékbetét ki. Itt csiszolni nem kellett, mert új volt. Vékonyan megkentem rézpasztával és azóta is oké.
Végig olvasva a fórumot indulása óta, lehet találkozott már valaki ilyen hibával, és csak én siklottam el felette, de meg kérdezem...
Adott egy 2002-es Wagon, és a motorfordulatszám mérőórával vannak gondok.
Jelenség a következő. Gyújtás ráadása után, ugye egy pillanatra megmozdítja a mutatóit, amit én "lehet bután hangzik" egy öntesztnek gondolok. Ha ez megtörténik semmi gond, mindenki teszi a dolgát. Viszont másnap, vagy napokkal később, ugyan csak gyújtás és már csak a sebesség, az üzemanyag szint és hőfok visszajelző mozdul meg a fordulatszám nem. Ilyenkor nem is mér semmit. Volt rá eset, hogy menet közben kapcsolódott be, ilyenkor pontatlanul mutat, meg sem közelítve a helyes fordulatszámot. Vagy indításnál semmi baja, de gázadásnál szaggatva emeli a mutatót viszont gáz elvételnél szép sima mozgása van.
A kérdésem merre keressem a hibát? Az óra csoport kezdi megadni magát, esetleg egy rossz érintkezés, relé, vagy a számítógép állítja elő a jelet, amit nem jól értékel?
Azért azt a kapcsolót mégis nézd meg tüzetesebben. Vedd ki, valószínűleg az egyik lábánál meg lesz olvadva a burkolat. Ha már annyira megolvadt a kapcsoló, hogy nem is érintkezik, valószínűleg nem javítható.
Ha jól látom, éppen a biztosítékok és relék a téma. Tegnap BP-ről hazafelé kisebb füstfelhő szállt fel a baloldali hangszóró és az ablakfűtés között. Ezek után döbbenten vettem észre, hogy nincs világításom.
Helyzetjelző, fénykürt van. Minden más műxik. Égőket megnéztem, hibátlanok. Ahogy az összes biztosíték is hibátlannak tűnik beleértve a motortérben lévőket is. Kapcsolót kiszedtük, nem találtam benne égésre utaló nyomot. (ettől persze belül még lehet, -de ha nem muszáj- nem vennék meg blindre egy új kapcsolót.) Van a belső biztitábla mellett még egy doboz, de mivel nem értek hozzá így nem piszkáltam. Ha -viszonylag- egyszerű a javítás, akkor első körben megpróbálnám én.
A vezető ajtó kulcskapcsolójától a központizár vezérlőig a fehér/fekete kábel adja a nyitó, fehér/piros pedig a záró impulzust. Utasoldali ajtónál a piros/sárga a nyitó és a piros/fehér a záró. J10-es csatlakozónál ezek a kábelek ugyanolyan színű kábelekhez csatlakoznak mint a vezető oldali kábelek színe.
Szeretnék egy távirányítós riasztót beszerelni egy wagonba amiben benne van a kulcsos központi zár.Tudnátok segíteni egy rajzzal hogy milyen színű a nyitó és a záró vezeték amire a riasztót rá lehet kötni hogy müködtesse a zárat.
Fiúk, tudtok segíteni? Hét végén mentem Pécsre a G13BB-s motorú Wagon r-el, egyszer csak látom, hogy ég a műszerfalon az ABS feletti piktogram (motor). Bementem egy üzletbe, mikor kijöttem és indultam haza, már nem gyulladt ki. Itthon megnéztem a motorolaj szintet, alsó nívó felett volt.
Mitől gyulladhatott ki ilyen rövid szakaszon?
Alá mentem az aknába, különöset nem láttam, de furcsa, hogy a váltótartó bak olajos. Készítettem képet is róla, remélem fel tudom tölteni. Néztem, hogy felülről jön-e, de fentről benézve csak a szelepfedélnél volt kicsit trutyis, a blokk tiszta. A belső féltengely gumiharang felől is száraz
Üdvözlöm! Elnézést, hogy zavaraom ezzel, de ha jól értem pl. random 0 állásban maradt az üzemanyagműszer, motor kikapcsbekapcs és lett újra. nekem 1-2 hónapon belül egyzer történ ez, de leállítás után jó lett. annyi még, hogy az akkut cserélni kellett azóta, mert gyenge volt. Dizel wagonről van szó.
Lehet csak be volt égve az érintkező, elég lett volna egy kis tisztítás. Ablakemelő modullal az ilyen problémák megszűnnek, mivel csak nagyon kicsi vezérlő áram folyik a kapcsolókon.