Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

index27 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 35550

Sziasztok!

 

P0136 hibakód :( Hol találom a lambda szondát?

Wddis Creative Commons License 2023.06.26 0 0 35549

Köszönöm szépen a válaszokat, visszaviszem a "mesterhez" . 

WagonR SX7 Creative Commons License 2023.06.23 0 0 35548

A dugattyú, ha elkopik a betét, akkor jócskán kintvan az alaphelyzettől.

Ha koszos/rozsdás a dugattyú, akkor az a nyakánál szokott lenni.

Így amikor visszatolják a dugattyút az új betétek miatt, akkor a koszos rész fog kerülni a karmantyúhoz.

és már szorul is.

 

Amúgy nagyon egyszerű a porvédő cseréje, mert a Wagyonőrnél, ha alaphelyzetben van a dugattyú, simán kipattintható.

Szerencsére nem fűzték alá a dugattyúnak.

 

Lehet-e probléma belőle?

Háttööö...

Félolddalasan fogó elsőféktől kezdve a csikorgó betétig bármi.

A csikorgás még....szódával elmegy... Inkább a fékerő eltérés okozhat meglepetést....jobb esetben.

Előzmény: ddis1 (35546)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.06.23 0 0 35547

Ahogy az utánad író is írta, az lesz a megoldás. Mikor megvettem az autót 13 éve, lassú menetben, fékezés után nyikorgott a fék. A megoldás az volt, kivettem a fékbetéteket és azokat a részeit amik a féknyereggel érintkezik, csiszolóvászonnal megcsiszoltam finoman, (volt rajta némi korrózió) ugyanúgy a féknyereg ugyanezen érintkező részét is. Ezután nagyon vékonyan rézpasztával megkentem az érintkező részeket. Soha többé nem nyikorgott. Tavaly műszakira lett cserélve fékbetét és féktárcsa. Pár hétig jó is volt, aztán észrevettem, hogy a baloldalon szorul a fék, melegedett is. Nyikorgás is volt. Hazajöttem, kerék le, fékbetét ki. Itt csiszolni nem kellett, mert új volt. Vékonyan megkentem rézpasztával és azóta is oké. 

Előzmény: ddis1 (35544)
ddis1 Creative Commons License 2023.06.22 0 0 35546

Köszönöm a válaszod, elötte nem ciripelt, most csak az egyik oldalon.

Szerinte beérik 1-2 ezer km után, ez szerintem nem oké. Erősen visszhangzik az út menti autókról, ha rálépek a fékre utánna kicsit abbahagyja.

Fékdugattyút is említi, de akkor eddig miért nem?

Lehet belőle probléma szerinted?

A szerelő egyben vizsgabiztos is itt óbudán.

Előzmény: WagonR SX7 (35545)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 35545

Ha a mozgócsapokat megzsírozta és a fékbetét és a fékdugattyú sem szorul, akkor....

 

Sikerült egy rossz kombót választania a majszternek a féktárcsa+fékbetétből.

 

 

Előzmény: ddis1 (35544)
ddis1 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 35544

Üdv!

Valakinek volt már első féktárcsa és pofacsere után, hogy mint a tücsök ciripel lassabb menetnél?

Szerelő szerint majd megszűnik, eddig 1500 km-t mentem.

Vappali Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35543

Köszi Urak a tanácsot, a válaszokat! 

andrasrx8 Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35542

Én ezeket vettem, jónak tűnnek. Előtte 53-as volt, az már határeset.

Előzmény: Landsmann_ (35541)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35541

Az 55 hosszú lesz, Ignisre elmegy, de Wagonra nem jó. A vége törléskor már lelóg a szélvédőről. 

Előzmény: Vappali (35538)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35540

Úgy emlékszek az eredeti gyári méretek a következők: 51/45/33. Utóbbit gyakorlatilag nem kapni, nekem is 35-ös van fent. 

mislenyi Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35539

Én már cseréltem hátul, 35 cm-es. 

Az elsőket jól írtad.

Előzmény: gumidani (35537)
Vappali Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35538

Köszi! A bal elsőnek pl. találtam 55,53,50 cm.-est is.

Előzmény: gumidani (35537)
gumidani Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35537

elöl: bal 500 mm, jobb 450 mm,

hátul: nem tudom 

Előzmény: Vappali (35536)
Vappali Creative Commons License 2023.05.17 0 0 35536

Sziasztok Urak!

2004-es Wagon R-hez milyen méretű ablaktörlőlapát kell előre és hátra? Több méretet is találtam a webshopokban, és persze mindet ehhez hozta. 

WagonR SX7 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 35535

Első körön egy kontakt tisztítás ráférne az óracsoprot lábaira.

De csak csínnyán a WD40-el, mert szereti szétkapni a nyákokat.....

 

De kb érik nálad az óracsoportcsere.....

Előzmény: szmysy (35534)
szmysy Creative Commons License 2023.04.29 0 0 35534

Sziasztok!

 

Végig olvasva a fórumot indulása óta, lehet találkozott már valaki ilyen hibával, és csak én siklottam el felette, de meg kérdezem...

Adott egy 2002-es Wagon, és a motorfordulatszám mérőórával vannak gondok.

Jelenség a következő. Gyújtás ráadása után, ugye egy pillanatra megmozdítja a mutatóit, amit én "lehet bután hangzik" egy öntesztnek gondolok. Ha ez megtörténik semmi gond, mindenki teszi a dolgát. Viszont másnap, vagy napokkal később, ugyan csak gyújtás és már csak a sebesség, az üzemanyag szint és hőfok visszajelző mozdul meg a fordulatszám nem. Ilyenkor nem is mér semmit. Volt rá eset, hogy menet közben kapcsolódott be, ilyenkor pontatlanul mutat, meg sem közelítve a helyes fordulatszámot. Vagy indításnál semmi baja, de gázadásnál szaggatva emeli a mutatót viszont gáz elvételnél szép sima mozgása van.

A kérdésem merre keressem a hibát? Az óra csoport kezdi megadni magát, esetleg egy rossz érintkezés, relé, vagy a számítógép állítja elő a jelet, amit nem jól értékel?

Válaszaitokat meg köszönőn!

További szép napot mindenkinek...

Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.25 0 0 35533

Azért azt a kapcsolót mégis nézd meg tüzetesebben. Vedd ki, valószínűleg az egyik lábánál meg lesz olvadva a burkolat. Ha már annyira megolvadt a kapcsoló, hogy nem is érintkezik, valószínűleg nem javítható. 

https://youtu.be/AjduSAKp2gQ

Előzmény: Törölt nick (35532)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.25 0 0 35532

Jó estét mindenkinek.

Ha jól látom, éppen a biztosítékok és relék a téma. Tegnap BP-ről hazafelé kisebb füstfelhő szállt fel a baloldali hangszóró és az ablakfűtés között. Ezek után döbbenten vettem észre, hogy nincs világításom.

Helyzetjelző, fénykürt van. Minden más műxik. Égőket megnéztem, hibátlanok. Ahogy az összes biztosíték is hibátlannak tűnik beleértve a motortérben lévőket is. Kapcsolót kiszedtük, nem találtam benne égésre utaló nyomot. (ettől persze belül még lehet, -de ha nem muszáj- nem vennék meg blindre egy új kapcsolót.) Van a belső biztitábla mellett még egy doboz, de mivel nem értek hozzá így nem piszkáltam. Ha -viszonylag- egyszerű a javítás, akkor első körben megpróbálnám én. 

Válaszokat előre is köszönöm szépen;Töki33

Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.20 0 0 35531

Ahha. Jól eldugva. Már a biztosítékokhoz is nehezen lehet hozzáférni. Igaz, a vezérlőt legalább nem kell cserélgetni jó esetben. 

Előzmény: eshe (35530)
eshe Creative Commons License 2023.04.20 0 0 35530

A baloldalon a biztosíték tábla fölött van egy relé és afölött van a végénél fogva ilyen fém fülre ráhúzva .

Előzmény: Landsmann_ (35529)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.19 0 0 35529

Így van. A vezérlőmodul egyébként hol van elhelyezve a kocsiban? Sosem kellett keresnem, de jó ha tudom. 

Előzmény: eshe (35528)
eshe Creative Commons License 2023.04.19 0 0 35528

Köszönöm a gyors választ!

Tehát a vezérlődobozon egymás mellett lévő fehér piros csíkkal és fehér fekete csíkos kábel a vezérlőszál és testre működik.

Köszi:Eshe

Előzmény: Landsmann_ (35527)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.19 0 0 35527

A vezető ajtó kulcskapcsolójától a központizár vezérlőig a fehér/fekete kábel adja a nyitó, fehér/piros pedig a záró impulzust. Utasoldali ajtónál a piros/sárga a nyitó és a piros/fehér a záró. J10-es csatlakozónál ezek a kábelek ugyanolyan színű kábelekhez csatlakoznak mint a vezető oldali kábelek színe. 

Előzmény: eshe (35526)
eshe Creative Commons License 2023.04.19 0 0 35526

Sziasztok!

Szeretnék  egy távirányítós riasztót beszerelni egy wagonba amiben benne van a kulcsos központi zár.Tudnátok segíteni egy rajzzal hogy milyen színű a nyitó és a záró vezeték amire a riasztót rá lehet kötni hogy müködtesse a zárat.

Köszi.

mislenyi Creative Commons License 2023.04.18 0 0 35525

Köszönöm.

Előzmény: WagonR SX7 (35524)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.04.17 0 0 35524

Ha a csekkendzsinnre gondolsz...

Az speciel nálam egy-egy pillanatra villan fel, mindkettőben.

A szürkében meg időnként világít.

Ilyenkor minimális alapjárat ingadozás van csak, de gyorsan elmúlik.

Még a szervízben sem tudtak semmit mondani, mi történt.

 

Olaj....Főtengelyszimmering is folyhat..

Esetleg hátul a szelepfedéltömítés.

Előzmény: mislenyi (35523)
mislenyi Creative Commons License 2023.04.17 0 0 35523

Fiúk, tudtok segíteni? Hét végén mentem Pécsre a G13BB-s motorú Wagon r-el, egyszer csak látom, hogy ég a műszerfalon az ABS feletti piktogram (motor). Bementem egy üzletbe, mikor kijöttem és indultam haza, már nem gyulladt ki. Itthon megnéztem a motorolaj szintet, alsó nívó felett volt.

Mitől gyulladhatott ki ilyen rövid szakaszon?

Alá mentem az aknába, különöset nem láttam, de furcsa, hogy a váltótartó bak olajos. Készítettem képet is róla, remélem fel tudom tölteni. Néztem, hogy felülről jön-e, de fentről benézve csak a szelepfedélnél volt kicsit trutyis, a blokk tiszta. A belső féltengely gumiharang felől is száraz

Honnan lehet még olajos?

 

ddis1 Creative Commons License 2023.04.08 0 0 35522

Üdvözlöm! Elnézést, hogy zavaraom ezzel, de ha jól értem pl. random 0 állásban maradt az üzemanyagműszer, motor kikapcsbekapcs és lett újra. nekem 1-2 hónapon belül egyzer történ ez, de leállítás után jó lett. annyi még, hogy az akkut cserélni kellett azóta, mert gyenge volt. Dizel wagonről van szó.

Neked hogyan kezdődött? Várom válaszod

ödv

Gyuri

Előzmény: ludla80 (35517)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.03.17 0 0 35521

Lehet csak be volt égve az érintkező, elég lett volna egy kis tisztítás. Ablakemelő modullal az ilyen problémák megszűnnek, mivel csak nagyon kicsi vezérlő áram folyik a kapcsolókon. 

https://www.youtube.com/watch?v=lxHvE9pZ1Ho

https://www.youtube.com/watch?v=Uzx2Ltk9MFk

 

Előzmény: mislenyi (35520)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!