Igen, nekem is ez a tippem. A Star tank kédere bennem is felmerült, rá is néztem, de az teljesen más. Már csak ha azt nézzük, hogy utóbbi nem végtelen, akkor is.
Abban igazad van hogy köztes tartományban nem a főfúvóka mérete a döntő, de max sebességnél csak az számít. Én felfúrtam a porlasztóm torokátmérőjét 12-esről 14-esre, elég sokat kellett játszadoznom, mire megtaláltam a legjobb főfúvóka méretet. Csináltam több főfúvókát is 2 százados emelkedéssel, az eredeti 48-as helyett most 62-essel a legjobb. A motoromon Bing porlasztó van, ezzel a torokmérettel és főfúvókával 70 fölött megy a motor.
"Ahogy az ábra mutatja, helyesen beállított porlasztó esetén 1/2 és 3/4 között inkább a tű pozíciója és alakja a meghatároző meghatározó, a főfúvóka mérete csak járulékosan."
Ma egy kedves közös barátunk mutatott valamit, amivel kapcsolatban eléggé bizonytalan vagyok. Schwalbe, illetve Star első lámpa műanyag kerete és a lemez között volt valaha gumikéder? van itt egy kép, talán látszik valamennyire. Kerestem róla infót, de nem találtam semmit. Valaki esetleg tud róla valamit, vagy más típushoz való lehet?
Az N1-hez láttam 0,4 és 0,8-as tűt, de az N3-as nincs semmi megkülönböztető jelölés.
A karburátoraimba raktam fojtókarikát, amitől a súber csak kb. 3/4-ig nyit ki.
Ahogy az ábra mutatja, 1/2 és 3/4 között inkább a tű pozíciója és alakja a meghatároző, a főfúvóka mérete csak járulékosan. Csak úgy kíváncsiság alapon jó lenne kipróbálni egy másforma túvel hogy muzsikálna.
Tanulságos ábra, sok minden megérthető a porlasztó működéséről. Pontosan eligazít a teljes tartományban. Azt is pontosan mutatja hogy full gázon csak a főfúvóka mérete számít, ami a legnagyobb végsebesség elérésénél a legfontosabb.
A "társadalmi cél " azt jelenti, hogy mostanában nem hiszem, hogy engem érdekel, mert van sok tartalék alkatrészek (és önuralmat kell gyakorolnom) de ez a kérdés többeket érdekelhet, csak nem jut eszükbe megkérdezni. Engem is érdekel, de most csak műszaki kíváncsiságból.