Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anegytech1 Creative Commons License 2017.11.04 0 0 17104

Ahol kozel 100ezres ajanlatot kaptam, ott elmondtak, hogy adott helyeken furatokat keszitenek, mert anelkul nem megy mindenhova a cucc. Masik helyen megmondtak, hogy ok nem furkalnak tobb okbol, de nem reszletezte, viszont fele annyit kertek.

 

Meg ugye a szagat hiaba erzem, azt nem tudom, hogy tenyleg alaposan csinaljak-e vagy csak befujkalnak egy ket helyen. Ha meg garanciat sem vallal meg szamlat sem ad, akkor lehet sejteni, hogy nem a legalaposabban fogja csinalni. Mondjuk egy 20 eves auto uregvedelmere garanciat vallalni nem tudom, hogy mennyire realis :D.

Előzmény: B.GY (17103)
B.GY Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17103

Az üregvédőt vagy 2 hétig érezni.Nemrégen csináltam,most ment ki a szaga Azzal nem tudnak becsapni,hacsak nem úgy hogy ímmel-ámmal fújják :)

Előzmény: anegytech1 (17102)
anegytech1 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17102

Teljesen egyetértek azzal, amit írsz. Nekem sem állt szándékomban megsérteni senkit, sem valaki/valami ellen beszélni. Az egész abból indult, hogy valaki segítséget kért, amire azt kapta, hogy ne itt kérdezzen. Persze aztán többen is segítettek neki, én pedig leírtam a hasonló saját tapasztalatomat. Egyébként tudnék ajánlani olcsóbb és jó fogorvost :D.

 

Lehet, hogy félreérthető volt, amikor felsoroltam itt árakat, azt Steven 68-nak írtam, aki szakmabeliként csodálkozott, hogy ennyiért akarták vállalni az autót. De én arra sem mondtam, hogy szemét a lakatos, csak hogy nem tudtam megfizetni. Sokallom persze, de én a 100ezret is kifizetném pl az alvázvédelemre, ha tudom, hogy az nem gányolás lesz, hanem alapos munka. Az az alvázvédős cég, amiről írtam, pl valószínűleg nem véletlenül van betáblázva egy évvel előre, annak ellenére, hogy szerintem ők a legdrágábbak itt Pesten is, mert ha jól tudom, akkor évente lehet vinni a kocsit felülvizsgálatra és garanciát vállalnak a munkára. Más helyen megcsinálják 50ezerért, aztán én úgysem látok be az üregekbe, hogy tényleg befújták-e vagy sem, de nem is vállalnak garanciát. Szóval én szívesen fizetek a jó munkáért. Pl van autószerelő ismerősöm, aki számla nélkül, olcsó, baárti áron megcsinál dolgokat, de annyira szétszórt, hogy általában nem jó munkát végez. Nála fényeztettem a kocsin több elemet, és az egyik elemet nem fejezték be, csak egy bázist fújtak rá, lakk nem is került rá. Ezt az átvételkor észre sem vettem. Hiába olcsó és ismerős, inkább kerestem egy másik szervizt, ami kb 2x annyiért csinál mindent, de persze azért, mert ők számlával, garival csinálják, de jól. Eddig bennük nem csalódtam és most már évek óta hozzájuk járok. Sajnos ők nem foglalkoznak lakatolással és fényezéssel, csak általános szereléssel, javítással. Ajánlott fényezőt a közelben, de ha arra kerül a sor, akkor már kaptam itt tanácsot, hogy hova érdemes fényezni vinni, úgyhogy akkor oda fogok menni.

 

Igazad van, hogy mérlegelni kell, hogy ki hogyan javít. Esetemben volt egy lyuk a jobb hátsó dobon, ami be lett tömve. Nem szakszerűen, de legalább a víz nem áztatja és nem rozsdásodik tovább. Úgy gondolom, hogy ez biztonság szempontjából nem mérvadó, de sokkal jobb megoldás, mint hagyni rohadni. Ha olyan elemről van szó, ami a szerkezet stabilitását szolgálja, akkor nem állok neki javítgatni. A fékeket pl nem kezdeném el itthon buherálni, mert nem értek hozzá. Tudom, hogy sokan sajnos ilyeneket is otthon gányolnak, amivel én sem értek egyet és veszélyesnek is tartom.

 

Egyébként nekem is megérné végre eljutni a 60 km-re lévő fényezőhöz, de egyszerűen nem tudok. Én rohadt szívesen elmennék munkaidőben vagy akár vasárnap délben, de munkaidőben dolgozom, vasárnap meg nem fogad a szervíz. Szóval esetemben ez mindenképp szabadnap kivételével jár, ami szintén megérné, de nincs több szabadnapom, így marad a jövő év. De az is lehet, hogy én vagyok tájékozatlan és van olyan szerviz a közelemben, ami hétvégén vagy éjszaka is fogad (nonstop gumiszervizt ismerek, de nonstop fényezőt még nem :D). De nem ismerhetek minden szervizt a 100 km-es körzetemben, szóval ismerős vagy internet útján tudok keresni.

 

Az pedig, hogy sajnos pont hivatalos márkaszervizekben voltak a legrosszabb tapasztalataim, abból még nem lehet általánosítani és nem is szeretnék, de az tény, hogy ezek a cégek annyi autóval és emberrel dolgoznak, hogy megengedhetik maguknak, hogy ne a legjobb munkát végezzék, mert komplett flottákat hordanak hozzájuk szerződés alapján, egy-két ügyfél nem számít. Egy egyéni vállalkozó vagy kisebb műhely ezt nem teheti meg, mert híre megy. Minden szakmában vannak rossz dolgozók és vannak jó szakemberek, akiket meg kell becsülni. Ahol átvertek vagy rosszul dolgoztak, oda többet nem mentem többet, de ahol jó munkát végeztek, oda később is visszamegyek.

Előzmény: bádogember86 (17101)
bádogember86 Creative Commons License 2017.11.03 0 2 17101

Még talán annyit megjegyeznék hogy mindenkinek saját joga eldönteni hogy a tulajdonát miként javítja csak mérlegeljen mert ha később ebből fakadóan baj lesz akkor őt fogják elővenni. 

 

Hozzám ~40 kilóméterről hordanak autót napi szinten, valamiért nekik megéri. 

 

Ma befejeztem egy tízen milliós F10-es BMW-t és holnap állok neki egy '97-es Twingo aljának. Normálisan, számlával és persze garanciával. Nagy a kontraszt de mindkét tulajnak az kell hogy a kocsija jó legyen, a béemvés is ugyanazt a tarifát fizeti mint a rönós. Én meg lakatolok mert ahoz értek. 

Előzmény: anegytech1 (17098)
bádogember86 Creative Commons License 2017.11.03 0 4 17100

Nagyon nem szeretnék belemenni hogy egy vállalkozás hogyan és mennyiből tud létezni mert ezt anno már leboxoltuk. 

Lakatosként sokszor hallom hogy "bezzeg azok mennyiért dolgoznak!". Nem olcsó az biztos, de semmi sem az ami körülöttünk van. Csak pár példa, a fogorvos a rossz fogamat gyökérkezelte és rakott rá egy koronát=90000Ft-ot hagytam ott és még egy cetlit sem adott nem hogy számlát és közölte hogy a gyökérkezelt fog lehet hogy egy évet se fog bírni. Kifizettem mert fájt. 

Kijön a kéményseprő de szerinte a kémény "megközelíthetetlen" így csak a pénzt kéri el de nem csinál semmit. Kifizettem mert muszály. Az asszony tegnap elment fodrászhoz, levágatta meg befestette a haját és 8000-et otthagyott persze feketén. Számoljuk csak vissza az óradíjakat! Egy "sima" fodrász is keres 4-5000Forintot óránként csak így fel sem tűnik.

Nálam jelenleg 4000Ft-5000Ft az óradíj utcára, ezért cserébe minőségi munkát kapnak, persze számlát és egy garanciát hogy mint hivatalos javító holnap is itt leszek és ha bármi probléma lenne akkor engem itt megtalálnak.  Minden szolgáltató ha hivatalos akkor köteles garanciát vállalni az elvégzett munkára. Persze ha hivatalos... 

Őszíntén megmondva kiröhögnek a számláimmal mert a kutyának sem kell. Úgy szoktam bedobni az ülésre hogy vigye a fenébe. 

Kicsit piszkálja a csőrömet hogy mindenki úgy látja a mai lakatos/fényező vállalkozásokat mint valamiféle ördögbarlangot ahol minden márványból meg aranyból van és odabent üvegkalapácsokkal dolgoznak annyira gazdag egy népség. Bezzeg a fogorvost vagy a fodrászt senki nem akarja karóbahúzni. 

Kicsit fel kéne ébredni itt a nagy európa kellős közepén hogy ilyen árak vannak! Mikor veszed az ilyen-olyan telefonodat 3-400000-ért meg a olasz járólapot a nappalidba akkor gondolkodj el az árakon. 

Nem megbántani szerettelek volna, ne is vedd magadra csak senki sem hajlandó észrevenni hogy a világ halad tovább és nem állt meg a "régiszépidőknél". De lassan nem lesz kire morogni mert kb 0 a szakmai utánpótlás idehaza. ;) 

Előzmény: anegytech1 (17097)
j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17099

18 éves metál autón néhány karc van, egy kettő olyan mély , hogy látszik az alapozó.Szeretném javítani, vettem festéket edzőt, lakkot. Csak nem írták le hogyan kell használni.Van kompresszorom de csak ecsettel (pontosabban egy szögheggyel, mert árok) akarok javítani mert kicsik a hibák, inkább több helyen vannak, spoiler stb.Csiszolni stb nem akarok mert értelmetlen. Tehát mi a sorrend ?

anegytech1 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17098

Ertem, nem gond, csak azt akartam leirni, hogy nem feltetlenul lustasagbol nem megy valaki messzire. :) De amit irsz, az igy van.

Előzmény: pajaci (17093)
anegytech1 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17097

Koszonom. Van allasom, munka mellett tanultam, de ez mellekes. En nem azt mondtam, hogy szemet a lakatos, amiert ennyiert vallalta volna, hanem azt, hogy nem mindenkinek van lehetosege ezt kifizetni es lehetnek alternativ megoldasok, amik nem feltetlenul ordogtol valok.

 

Most azt nem reszletezem, hogy ha en ugy dolgoznek, amit sok draga szervizben tapasztaltam, akkor nekem mar nem lenne munkam.

Előzmény: bádogember86 (17094)
pajaci Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17096

Karosszériás a haverom, de azt nem tudom, hogy alváz és üregvédelmet csinál e. Holnapra megkérdezem. Fényezőt is tudok ha kell.

Előzmény: james01 (17095)
james01 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17095

Szia pajaci,

 

én szívesen megyek vidékre, ha találok jó, lelkiismeretes mestert. Ajánlhatsz pl. az alábbi munkára: van egy teljesen rozsdamentes, gyári szagú 2004-es Opel Agila a családban, 10ekm-rel. Anyám vette, alig használta, fűtött garázsban állt végig, most is. Erre kellene egy teljes üreg és alvázvédelem, mert jövőre elkezdé valaki más komolyabban használni. 

 

Tudsz valakit?

 

Üdv Karcsi

Előzmény: pajaci (17093)
bádogember86 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17094

Gratula az államvizsgádhoz! 

Remélem mikor majd állasínterjura mész akkor nem fogsz annyi pénzt elkérni amiből megélsz mert akkor tudod hogy Te leszel a "szemét". ;)  

Előzmény: anegytech1 (17092)
pajaci Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17093

Nem lustáztam le senkit, illetve nem állt szándékomban. Azt mondtam, aki lusta többet fizet. Nagyon sokkal többet. És nagyon sokkal többet kell dolgoznia az utazással eltöltött időhöz képest.

Előzmény: anegytech1 (17092)
anegytech1 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17092

Gondolom most engem lustaztal le, de nem sertodom meg, eleg sokat dolgozom ahhoz, hogy ne tartsam magam lustanak. Mellesleg eddig munka mellett egyetemre is jartam, szoval mondjuk inkabb ugy, hogy nem mindenkinek van ideje orakat kocsikazni szervizbe, hogy onnan vonattal vagy ismerossel visszajojjon, majd egy masik napon megint oda-vissza. Ha szervizbe kell vinnem az autot, akkor altalabam csak ugy tudom megoldani igy Pesten belul is, hogy reggel kesek melobol es tulorazom, majd elobb el is kell jonnom, mert a szerviz akkor zar, amikor nekem meg mumkaidom van. Sajnos a vizsgaidoszakok miatt szabit sem tudtam kivenni szervizbe jarkalas kedveert. Mar allamvizsgaztam, ugyhogy jovore mar nem leszek lusta kivenni szabit azert, hogy 60 kilometert autokazzak :).

Előzmény: pajaci (17091)
pajaci Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17091

60km autózással, harmadáért-negyedéért megcsinálnak mindent, a pesti árakhoz képest. Aki lusta egy órát autózni, az nyúljon a zsebébe.

Előzmény: anegytech1 (17090)
anegytech1 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17090

Budapesten lakom, itt erdeklodtem tobb helyen. A 300ezret minimumra mondta egyebkent. Nekem olyan erzesem volt, hogy olyan arat akart mondani, hogy eszembe se jusson kerni a javitast. Mondom, a legtobb helyen azt mondtak, hogy nekik a cascos javitasok erik meg, es nem eri meg nekik, hogy egy ilyen auto lefoglalja egy helyuket es emberuket akar napokig. Nekem a Fiestan egy lokharito, egy bal sarvedo es egy motorhazteto cseret es fenyezest 480ezerert csinaltak meg cascora, ez kb 10 eve volt. De ha nincs cascom, akkor elviszem fuggetlenhez es megcsinalta volna kb 200bol.

 

Nem te vagy a balek, az arakat a kereslet-kinalat hatarozza meg. Ha itt naponta 20 izzocseret megcsinal 5000Ft/db aron, mondjuk flottas autoknal, akkor nem fog helyette hegesztgetni-javitgatni. Meg aztan a ceges autoknal lehet cserelni mindent, fekeket, olajat, stb. Ha kevesebb a melo es az ugyfel, akkor nyilvan elvallalta volna. Egyebkent kesobb kaptam tanacsot, hova vihetnem, kb 60 km-re.

 

Ja: teljes alvaz-es uregvedelemre a Rusztika bt. (elvileg Pesten az egyik legjobb hely) 92ezres ajanlatot adott a Focusra, de csak 2018 marciusara volt szabad idopontjuk, es ez 2017 aprilisaban volt :D. Szoval gondolom be vannak tablazva. Egy masik helyen 48ezerert csinaltak volna, ott derult ki, hogy rohad a dob.

Előzmény: Steven 68 (17089)
Steven 68 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 17089

Mennyiért dolgoznak ott a mesterek 300000 Ft ?   Én egy Fiat Punto hátsó 2 db belső doblemezét gyártottam le mert még után gyártott sincs hozzá,2 db hátsó javítóív csere,alja kihegesztése,2 db küszöb,teljes alváz-üregvédelem 170000 Ft-ért. Ezek szerint én vagyok a BALEK !

Előzmény: anegytech1 (17088)
anegytech1 Creative Commons License 2017.11.03 0 2 17088

Bocs, hogy beleszólok, de hasonló ok miatt jártam itt korábban. Lehet, hogy hozzáfér, de más kenegetni a gyantát és más hegeszteni.

 

Nekem hátsó doblemezen volt egy tenyérnyi lyuk. 20 éves autó, valószínűleg kb 10 éve ilyen lehet, csak eddig nem nézte senki. Több lakatossal is beszéltem, a legtöbb inkább nem is vállalta, mert macerás, szét kell kapni a kocsi belsejét (nekem kb 15 perc volt), ki kell szerelni a tankot (ugye a gyanta kenegetés miatt nekem ezt nem kellett), és amúgy sem éri meg nekik. Aki vállalta volna, az ránézésre minimum 300ezret mondott rá. Pedig csak egy darab lemez, ugye (merevítő, ilyesmi nem volt ott). Itt is azt mondtátok, hogy a kókányolás nem jó, mert nem olyan lesz a végeredmény, mintha hegesztve lenne. Ezzel egyet is értek, de ebben az esetben pl nagyon is volt létjogosultsága a kókányolásnak, mert ésszerűtlen lett volna a kocsi jelenlegi árát rákölteni a doblemez foltozására. A lyukat kivágtam, körbe csiszoltam, erre két oldalról üvegszövet, epoxy-gyanta, száradás után üvegszálas gitt, csiszolás, alapozás, végül alvázvédő. Végeredménynek kaptam egy nem túl szép felületet, amit úgysem lát senki, az üvegszálas gitt önmagában is rohadt erős, a rozsdás lyuknál biztosan jobb. 300ezer helyett pedig kijött 15ezerből és egy hétvégéből. Nekem is van szakmám, de vannak olyan esetek, amikor a tökéletes megoldás helyett egyszerűbb és olcsóbb, de még elfogadható alternatívát kell kitalálni.

Előzmény: bexxter (17087)
bexxter Creative Commons License 2017.11.01 0 2 17087

Amilyen a kérdés... Inkább kérj meg valakit a közeledben, hogy hegesszen egy darab lemezt oda. Ha hozzáférsz kenegetni akkor hegeszteni is. 

Nem tudom mi a te szakmád, de gondolom nem örülsz, ha abban kókányol valaki, amikor ugyanakkora erőfeszítéssel még majdnem jó is lehetne. 

Előzmény: wasytsur (17084)
szilentium2 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 17086

A sima poliésztergyanta tökéletesen megfelel . Pucolj le a lyuk körül fémtisztára kb három centis részt mindkét oldalon ahol majd megtapad a gyanta . Az üvegpaplant is két oldalról rakd fel , hogy a fém közötte legyen így nem tud leválni a folt . Ha megkötött kicsit megcsiszolod és festheted , alvázvédőzheted stb . Az Alvin plaszt honlapját nézd meg anyagokért .

Előzmény: wasytsur (17082)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.31 0 0 17085

van a motip-nak uvegszalerositesu mugyantas gitt-je. en azzal javitottam mar.

de igazabol nem akkora tudomany kivagni es behegeszteni (ill. ugy behegeszteni h olyan legyen mint az uveggyapot - az h szep legyen a hegesztes mar mas teszta)

 

egy barkacs CO-t vettem 23eFt-ert eldobos palackkal, kis probahegesztes utan lehet vele kasznit javitani. [a ca. 500eFt-s Rehm mondjuk mas, azzal tenyleg gyakorlas es probahesztes nelkul is nehez szar varratot csinalni]

(masik topicban szamolgattuk hogy 160-180eFt a vege egy atcikezett minosegibb inverteres kinai palackkal - ami mar normalis munkara jo)

 

regen elterjedtebb volt az uveggyapotos javitas, de akkor mas arban mozogtak CO-k

Előzmény: wasytsur (17082)
wasytsur Creative Commons License 2017.10.31 0 0 17084

Igazi lakatos szintű válasz :DDD

Előzmény: bexxter (17083)
bexxter Creative Commons License 2017.10.31 -1 3 17083

Az ilyen kérdésre tökjó válaszokat szoktak adni fészbúkon. Vagy a modellező csoportokban, ez maradjon már meg szakmaibbnak, ha lehet..
Kivág, lemez behegeszt és akkor nem kell törődni az anyagfajtákkal, sem az elnevezésekkel.

Előzmény: wasytsur (17082)
wasytsur Creative Commons License 2017.10.30 0 0 17082

Ide is beírom, hátha előbb kapok választ:)

Tanácsot kérnék, mert a nagy választékban elvesztem.

Nem látható fém karosszéria felületet szeretnék javítani, de nem egyenetlenséget helyrehozni, hanem anyaghiányt pótolni (kisebb, féltenyérnyi lyuk pótlása, átfedése) üvegszálas paplannal. Az első kérdésem, hogy kétkomponensű poliészter, vagy vinilészter gyantával érdemes (ez utóbbit kifejezetten műgyantákat forgalmazónál ajánlották, annak ellenére, hogy hajóépítő gyanta). Ha pedig poliészter, akkor mely gyártók mely termékei alkalmasak kifejezetten e célra? Van spatulagitt, meg késtapasz, meg kismillió elnevezés, anyag...

Köszönöm.

microdimension Creative Commons License 2017.10.28 0 0 17081

A többi tökéletes, gyári állapotúnak tűnik. Csak a képen látható hibák lettek rajta.

Keresek itt Szegeden majd egy szakembert, aki megcsinálja.

De most hétvégén nehéz kissé.

 

Előzmény: Mafia05 (17080)
Mafia05 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 17080

Nem fontos az egészet ha a többi része még szép állapotban van.

Előzmény: microdimension (17079)
microdimension Creative Commons License 2017.10.27 0 0 17079

Sziasztok!

Asszony sikeresen meghúzta a képen látható fehér gép bal elejét. A lököst vissza lehet pattintani szerintem, azzal nem lesz gond, a mi gépünk festéke és a fekete műanyag oldalcsík anyaga lejött izopropillal a fehér lökösről.

Ami maradt hiba, az a képen látható. A fehér festék és az alapozó is lejött néhány helyen. A fekete műanyagig.

Lehet-e azt a kis részt javítani, "ködöltetni", vagy az egész lököst kell?

 

Nem mindegy az anyagiak miatt.

 

Köszi!

Oczi90 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 17078

Sima kétkomponensű Karos széria gittel kend ki stócosan, csiszold vissza és kész,ha festeni akarod akkor elég szívás a forgácslap,ki fog dagadni, főleg vizesbázisu festéknél,újra be kell húzni majd gittel, és le javítani.

 

Előzmény: pajaci (17039)
NyiMisi Creative Commons License 2017.10.23 0 0 17076

Ezek a régi bitumenes anyagok nem esztétikusak, de jól védenek. Nyugodtan használd fel! Egy kis lakkbenzin hozzáadásával jobban fog száradni.

Előzmény: Mad_nv (17075)
Mad_nv Creative Commons License 2017.10.23 0 0 17075

Sziasztok!

Lehet, hogy félig-meddig off-topic a kérdésem, de ezt a helyet találtam legmegfelelőbbnek.

Vascsöveket szeretnék lebetonozni 1 méter mélységben, amiket 3 réteg zománcfestékkel fogok lekezelni, azonban a föld alatt jó lenne valami hatásosabb védelem a rozsdásodás ellen.

Még a Ladás korszakból maradt itthon kb. 20 éves (bontatlan) Katepox márkájú 2 komponensű (feltehetőleg kátrányos, mert olyan szaga van) alvázvédő, így arra gondoltam, hogy azt kéne felhasználni.

Kipróbáltam az anyagot egy vasdarabon, szépen fel tudtam rá kenni, de még 24 óra után is enyhén ragad, bár már messze nem úgy, mint az elején.

 

Valakinek van valami tapasztalata ezekkel a régi alvázvédőkkel, és szerintetek felhasználhatom még ezt ennyi év után is? Nem autóhoz lesz, hanem csak a föld alá betonba.

Előre is köszi!

meszi16 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 17074

Heló!

Igazából én nem néztem hogy gumis-e a korant száradás után, de gondoltam hogy a cink ad még neki egy kis plusz védelmet, ne csak a korantra menjen a tömítő. A betegnek látszó felülettől még tovább is csiszoltam valamivel az ajtót, attól függetlenül hogy még nem nyomta fel a tömítést, csiszolás után látszott hogy ott is van már valami a lemezben.

Előzmény: james01 (17073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!